Als Harry Potter sterft, loopt zijn geestelijke moeder gevaa

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

milou123

Re: Als Harry Potter sterft, loopt zijn geestelijke moeder g

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 10:18

JoT schreef:
Ik zou het heel erg jammer vinden als HP dood zou gaan, dat zou ik echt een domper vinden. Toen Perkamentus dood ging, heb ik tot het einde van het boek zitten wachten op het moment waarop hij miraculeus weer uit de dood zou opstaan. Ik heb echt een katterig gevoel aan het laatste boek overgehouden. Maar ik zie haar punt ook wel. Op die manier kan niemand verder meer aan haar geesteskind komen, dan is het gewoon over en sluiten. Ik vraag me ook af of ze ooit heeft kunnen vermoeden dat de HP-boeken zo'n overdonderend succes, zo'n hype zouden gaan worden, toen ze het eerste boek schreef. Ik bedoel, als zelfs een grootheid als Stephen King zich er tegenaan gaat bemoeien!

helemaal mee eens!!!! Bloos het boek lijkt mij zonder perkamentus trouwes minder leuk..

Hinata

Re: Als Harry Potter sterft, loopt zijn geestelijke moeder gevaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 10:21

Ik ben het met JoT eens, maar dan zou Voldemort Hary vermoorden. Dus dan blijft Voldemort uiteindelijk nog leven..Eigenlijk moet Voldemort wel dood.. Rowling had trouwens ook gezegt dat er 2 doden zouden vallen, dus het kan ook dat ze allebei doodgaan, maar ik denk dat er een vriend ofzo van Harry doodgaat. En trouwens Rowling heeft ook bekend gemaakt dat Perkamentus niet meer tot leven komt zoals gandalf deed.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 11:24

@liekie: Rowling heeft volgens mij gezegd dat er 2 doden méér gaan vallen dan op de planning stond, dus het kunnen er meer dan twee zijn denk ik. Lachen

Verder ben ik het met Milou eens dat een HP-boek zonder Perkamentus wel minder leuk is, hij hoort toch bij 'de gang'. Vork

Ik ben benieuwd.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 11:32

En zonder Zweinstein, want Harry gaat volgend jaar niet meer naar school. Raar idee hoor.

Janna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 11:37

Toen ik deel 6 uit had, had ik ook zoiets van nouja nou vind in het veel minder leuk Scheve mond
Maar het is natuurlijker wel een stuk spanender, als Ron, Hermelien en Harry maar niet dood gaan Vork
Sirius is al dood, Carlo en Perkamentus ook dus Nagelbijten / Gniffelen
Maar als ze wel Harry dood laat gaan ga ik haar echt niet aanvallen ofzo Vork
Sommige mensen leven gewoon te erg mee met het boek..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 11:44

vind het wel erg jammer dat zweinstein en perkamentus allebei van het toneel verdwijnen hoor!

ik vond het trouwens al niet leuk meer toen perkamentus er tijdelijk niet was ivm dat Omber-geval Tong uitsteken

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 11:45

ik vind het ook dom van mensen dat ze geweld gaan gebruiken tegen een schrijver die het wel genoeg vind..

tuurlijk is het heel erg jammer maar dat is het met elk boek wat afloopt.. ik heb het bij elk boek als ik bij de laatste paar hoofdstukken aankom. dan wil ik niet verder lezen omdat ik in het wereldje wil blijven.. maar we leven nu eenmaal in deze wereld en niet in onze fantasie... Ook als het boek eenmaal is afgelopen voel ik me rot.. het lijkt dan net of alle personages uit me bestaan zijn weggescheurd en er weer een wereld is gestorven..

Maar dan lees ik weer een nieuw boek en bouw ik weer een nieuwe wereld op tot het boek uit is en weer afbrokkelt.. Het blijft dezelfde cyclus die onvermijdelijk is..

dat is ook zo bij een goede film.. Zie LOTR of PotC--> die had namelijk 3 delen en daar blijf je in meeleven en bij PotC krijgt ook 3 delen..

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 12:07

Ik heb nog geen enkel potterboek gelezen (stop me maar in een museum, ik ben zeldzaam!), maar ik kan niet goed begrijpen dat mensen zich HP hebben toegeeigend. Het is het creatuur van Rowling, niet van het publiek... Als iemand er iets over te zeggen heeft is zij dat, en klaar is klaar. Mensen zeggen vaak te stoppen op de top. Wie weet voelt ze ook wel dat verder schrijven een afgang wordt.

Nog zeeuwen hier die hun collectie willen uitlenen? ik moet ze nu toch echt maar eens gaan lezen dan...

Trouwens; dat Stephen King zich erover uitlaat vind ik niet vreemd; hij heeft in hetzelfde schuitje gezeten. Zijn verhaal *the green mile* is oorspronkelijk ook 6 delen lang. Er heeft steeds een poosje gezeten tussen het verschijnen van de delen, en schijnt toen een vergelijkbare hype geweest te zijn met HP nu.

Douni

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 20:25

Ik vind dat Rowling zelf mag weten wat ze er mee doet.
Harry Potter is tenslotte maar fictie door haar verzonnen.
Ik snap niet dat mensen zich daar druk om kunnen maken.

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 20:59

Ik denk dat ze beide doodgaan, de een moet de ander doden, maar toch denk ik dat daardoor er weer iets zal gebeuren ofzoiets zodat de ander ook sterft

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 01:06

Ook al gaan ze dood.. ze verznt wel weer iets om der boeken door te laten lopen.. Mischien toverd ze ze weer levend Tong uitsteken wie weet die boeken zijn onvoorspelbaar zat.

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 01:29

alles kan.. in een boek Tong uitsteken

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 01:38

dat bedoel ik :p

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 02:06

Ragne schreef:
Oei dus JK Rowling moet oppassen!
Het zou wel jammer zijn als ze Harry doodschrijft, ligt een beetje eraan op welke manier ze dat dan doet, maar goed, 7 boeken, 7 schooljaren Zweinstein, dus het einde komt er nu toch echt aan...

ik vind zelf eigenlijk dat ze best kan doorschrijven over zijn jaren na de schooltijd eventueel zelfs zijn kinderen naar school kunne sturen dan zijn het namelijk DE DOCHTER/ZOON VAN HARRY POTTER inplaats van de jongen die bleef leven...dus daar kan best een leuk verhaaltje bij komen

bij mij is het gewoon heel dubbel ik verheug me op het laatste deel en kan hij niet snel genoeg in de winkels kan liggen en wil ik weten hoe het afloopt enzo. maar van de andere kant kan het me niet lang genoeg duren dat hij uitkomt omdat ik eigenlijk nog LANG GEEN afschijt wil nemen van onze geliefde harry hermelien en ron en de rest van de aanhang. heb al gesnikt toen perkementus dood ging bah wat vond ik dat vreselijk. de momenten dat ik niet met de films of boeken bezig ben is er niks aan de hand maar zodra ze weer ff in mijn leven komen (heb alle films tot nu toe hier liggen en alle boeken uiteraard) en ik denk dat het slot er bijna aankomt voel ik bijna een leegte... alsof mensen die ik jaren ken, een wereld die zo beschreven word dat je bijna gaat geloven dat dat best kan bestaan en alle peronages zo uitgediept dat ze zo je vrienden konen zijn plots verdwijnen of doodgaan...(even overdreven gezegt dan)ik wil gewoon nog geen afschijt nemen...maar eigenlijk is het als harry zou sterven dat voldemort er ook aan moet gaan anders zou de wereld gewoon uitgemoort worden door je weet wel Tong uitsteken en dat kan niet..harry is een van de machtiste grootste tovenaars met dat een wat voldemort niet bezit. liefde...de wereld rouwt als harry sterft...ze treuren al als het einde er is geweest laat staan harry dood
dus of bijde of harry anders hoe dan ook harry blijven leven

over vervolgen van het verhaal hoeft ze zich niet druk te maken.. niemand kan tippen aan haar. en vergeleken met haar verhalen zullen het dan alle teleurstellingen zijn. ja misschien leuk als appart boek met andere namen enc. maar niet als harry potter geen vervolg....niemand kan een andere auteur nadoen zo simpel is dat..hoop wel voor dr dat ze geen problemen krijgt uiteraard...zowiezo ben ik benieuwt naar haar andere verhalen al zal het even zoeken zijn omdat ze dan niet haar naam van nu wilt gebruiken! dus iedereen uiteindelijk goed opletten!!!

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 09:33

Zolang ze Remus Lupos maar laat leven Knipoog ( hoe bedoel je ik heb een favoriet )

Ik zou het jammer vinden als harry op het eind zou sterven
Maar dan hoop ik wel dat voldie met hem meegaat !

Het enige wat we kunnen doen is afwachten tot hji uitkomt !

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 09:37

Niet normaal man! Ik vond het laatste boek zowiezo erg tegenvallen! Perkamentus had niet dood moeten gaan!

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 09:54

Het laatste boek vond ik geweldig, stukken beter dan zijn langdradige, taaie voorganger, alleen dat einde... Verdrietig Persoonlijk zit ik niet zo te wachten op de avonturen van de zoon van Harry enzo, dat kan alleen maar tegenvallen lijkt me. Gewoon het einde en dan over en sluiten. Ben trouwens wel benieuwd wat Rowling na het laatste HP-boek gaat doen. Zou ze een nieuwe serie gaan schrijven over iets anders of zou er niets meer uit haar pen komen? Voor het geld hoeft ze het niet te doen en het zal erg moeilijk zijn om de vergelijking met HP te ontlopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 10:40

Nee nee nee, Harry mag niet dood Haha!

Harry gaat trouwen met Ginny en dan krijgen ze heel veel kindjes Lovers

En Ron en Hermelien gaan trouwen en die krijgen ook heel veel kindjes Lovers

En dan leven ze allemaal nog lang en gelukkig Haha!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 10:43

Ze gaat geloof ik een reeks voor jongere kinderen schrijven. Lachen

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 11:59

HP was in het begin ook voor kinderen bedoeld, daar merk je nu ook weinig meer van Knipoog

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 19:46

ik zou juist teleurgesteld zijn als Harry bleef leven Nagelbijten / Gniffelen
de een kan niet verder leven zonder de ander te vermoorden ( of iets in die richting) dus zowiezo 1 gaat er de pijp uit. en eerlijk gezegd zou ik het het mooiste vinden als zowel Voldemort als Harry in een final gevecht het loodje leggen. anders krijg je inderdaad allemaal vervolgboeken die half doodbloeden en na teren op de verhaallijn van nu.
Harry bestaat uit 7 boeken, meer niet, moeten ze ook zeker voor de kwaliteit en het plezier niet meer van maken.
ik zeg bijvoorbeeld.. starwars.. eerste reeksen erg goed,later compleet slecht geworden. zonde om harry dat aan te doen toch?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 20:16

Douni schreef:
Ik vind dat Rowling zelf mag weten wat ze er mee doet.
Harry Potter is tenslotte maar fictie door haar verzonnen.
Ik snap niet dat mensen zich daar druk om kunnen maken.

Goh, er zijn nog mensen die met twee pootjes op de grond staan in dit item. Hulde aan de nuchteren OK dan!
Laten we wel wezen, het is maar een bedenksel van een schrijver en het is niet aan "de Wereld" om dan te bepalen wat ermee moet gebeuren.
Als de serie geschreven was voordat de films waren gemaakt, dan had het einde vast gestaan en had iedereen het maar te slikken. Kortom, waar maakt iedereen zich in hemelsnaam druk om.......

Juulja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 23:37

what's the drama, zíj is de auteur en de mensen kiezen zélf of ze het willen lezen of niet..
als zíj wil dat harry dood gaat > bye bye Harry
tis tog haar boek en ze schrijft het toch niet in opdracht van de "kopers"
sorry hoor maar hier kan ik niet zo goed tegen.
als zíj dat wil doen moet je haar lekker haar gang laten gaan Slapen

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 23:42

ben het helemaal met Juulja eens

maar goed ik vind de harry potter boeken en films niet echt leuk niet echt mijn smaak maar k denk dat ook niemand zit te wachten op wat er na zweinstein nog gebeurd toch.. het is een boek het moet toch ooit stoppen lijkt mij...

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 09:49

Noooouuuuu, dat moet je niet te hard zeggen hoor Knipoog Zat HP-fans in de wereld, het is echt een hype, een cultus bijna. Aan de ene kant wil ik eigenlijk nog geen afscheid nemen van Zweinstein en haar bewoners, maar ik vrees dat eventuele spin-off boeken het niveau van de HP-boeken bij lange na niet zullen halen.