bejaarde rijdt 900km te ver

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

prom

Re: bejaarde rijdt 900km te ver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 13:57

Iris_safarii schreef:
vind het zielig voor die oude man
waarom zou je zijn rijbewijs afpakken er is niks gebeurt en ik bedoel iedereen rijd wel eens om ( niet 900 kilometer ) maar op vakantie dan rijden er ook wel ooit mensen 100 der den kilometers om !!

Citaat:
De 86-jarige man reed in Deest over een vluchtheuvel heen en probeerde op een rotonde rechtdoor te rijden. Hij bleek niet gedronken te hebben en had geen idee waar hij was. Buurtbewoners die de man 's nachts dertig kilometer per uur zagen rijden waar tachtig was toegestaan, waarschuwden de politie.

Daarom dus. Bij een rotonde rechtdoor rijde. Er zou maar iets opstaan kwa opstakel. Rijd hij zigzelf de prak in.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 14:52

ik wou net zeggen. Rechtdoor over rotondes, geen idee hebben waar je bent, 80 op een weg waar je 30 mag.... Dat betekend toch duidelijk dat je niet meer helder genoeg bent om te rijden.

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 14:52

Wat zielig!! Maar ook erg gevaarlijk!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 15:01

secricible schreef:
ik wou net zeggen. Rechtdoor over rotondes, geen idee hebben waar je bent, 80 op een weg waar je 30 mag.... Dat betekend toch duidelijk dat je niet meer helder genoeg bent om te rijden.

Aan het einde van de dag, als je al vele uren onderweg bent, vele kilometers hebt gemaakt en hopeloos verdwaald bent. Ja, dan ga je fouten maken. Dat zou ik zelf misschien ook wel doen en dat praat ik ook niet goed.

Maar ik ben wel benieuwd of er net zo 'hard' was geoordeeld als dit iemand van 40 was geweest die maar door was blijven rijden, geen navigatie/kaart bij zich had, geen mobieltje en de weg niet wilde/durfde te vragen. Knipoog

UniFlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 15:07

ach gos! de arme man maar zoeken naar de borden!

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-06 15:10

ik denk dat iedereen ongeacht leeftijd dit soort fouten gaat/ging maken.Na zoveel kilometers onder weg niet weten hoe en wat. Denk alleen dat een 40 jarige eerder aan de bel had getrokken dat hij fout zat.
**Ga bijna denken dat het om een familielid van je gaat, je bent zo fel Haha! **

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 15:11

Nee hoor, ik kan alleen slecht tegen de conclusies die er worden getrokken. Die vind ik nogal onredelijk. Lachen

joel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 15:38

oudere mensen, met andere woorden de bejaarden in deze generatie zijn koppige mensen die alles op zichzelve willen oplossen, en dat is ook de rede dat deze man van de hele dag geen hulp heeft gezocht om de weg te zoeken, je kan wel ff verkeerd rijden zonder te vragen, maar een hele dag is toch wat anders... moet hij niet eten ofzo?

ik vind het echt gevaarlijk en terecht zat zijn papier ingetrokken is.
bejaarden vind ik dat ze een controle en test moeten afleggen voor verlenging van hun papiertje, stel je maar eens voor, de bejaarden mogen dus ook met een vrachtauto rijden he...

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 15:47

Levensgevaarlijk, maar je hoort het veel vaker dat oude mensen opeens totaal niet meer weten waar ze zijn,
ookal rijden ze die route iedere dag weer al 30 jaar lang.. Het kan in 1 klap weg zijn Scheve mond
Het is maar goed dat ze zijn rijbewijs hebben afgenomen, want rechtdoor over rotondes en zo zacht rijden waar je 80 mag is gevaarlijk voor die man zelf maar ook voor de rest van de weggebruikers. Scheve mond

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 16:47

Eigenlijk denk ik dat als je 900 km kan rijden zonder echte ongelukken te veroorzaken, dat je echt wel kan auto rijden!
900 kilometer is van Amsterdam naar...... in elk geval een heeeel eind weg! Wat natuurlijk wel zo is dat er iets aan de hand is met deze meneer! Niemand blijft zo lang doorrijden met zijn volle verstand!

joel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 17:37

als je 900km onbewust aan het verkeerd rijden bent

denk ik eerder dat je gewoon veel geluk hebt gehad.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 12:01

Ach gut wat sneu.. Ach gut Die arme man!
Maar wow.. Wow! 900 kilometer is écht veel!

Ronnoz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 13:38

En er gaat na een uur of 2 ook geen lampje branden bij die man? Vaag verhaal hoor, helemaal van die 900 kilometer... Of zou hij zich niet afgevraagd hebben waarom hij misschien moest tanken voor zon 'klein' eindje? Nou ja... Blijft een vreemd verhaal Haha!

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 16:08

Tsja, sneu maar 86 jaar is ook wel erg oud om nog achter het stuur te zitten. Moet ik zeggen. Nagelbijten / Gniffelen

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 15:07

900 km, dat is iets meer dan 5x Hoorn- Groningen.
Ik vind het maar vreemd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 22:05

Ik ken een echtpaar van midden dertig dat op vakantie gingen naar Luxemburg (vertrekpunt: kop van Noord-Holland). Eind van de middag stonden ze bij ons voor de deur en wij woonden toen vlakbij Antwerpen. Hoeveel kilometer ze gereden hebben die dag weet ik niet precies meer, maar het was veel...heel veel... Haha!
In het geval van deze meneer denk ik echter dat er meer aan de hand was dan 'te eigenwijs om de weg te vragen' en ik denk dat zijn rijbewijs niet zonder reden ingetrokken is.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 02:50

Karin schreef:
Nee hoor, ik kan alleen slecht tegen de conclusies die er worden getrokken. Die vind ik nogal onredelijk. Lachen

Ik ben het helemaal met je eens hoor!!
Die arme man had ik weet niet hoeveel uur in die auto gezeten.
Misschien durfde hij wel niet de weg te vragen omdat hij bang is om vreemde mensen iets te vragen?
Ik was waarschijnlijk na z'n lange rit ook kapot en gebroken..

Ik hoop dat de man gekeurd kan worden om te beoordelen of hij alsnog z'n rijbewijs terug krijgt.
Zo ja dan hoop ik ook dat tom tom dit als goede reclame gebruikt en hem een gratis simpele navigatie geeft!

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 02:57

ik vind die 900 km erg veel persoonlijk Scheve mond das van noord naar zuid nederland en weer terug... ruim!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 03:02

Machie schreef:
ik vind die 900 km erg veel persoonlijk Scheve mond das van noord naar zuid nederland en weer terug... ruim!

Ja maar als je telkens afslagen neemd en door dorpen crosst en van het eene dorp naar het andere en daar flink rondslingert..
Enz enz.. maak je wel zoveel omwegen dat je dus blijkbaar 900 km kan maken en dan niet eens heel nederland van boven naar beneden hebt gereden!

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 03:11

ik vind het knap Haha! Heb er bewondering voor *LOL*

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 03:14

Machie schreef:
ik vind het knap Haha! Heb er bewondering voor *LOL*

Ach ja..
Moet je mijn vader zien.. die verdwaald nog in Balkbrug. Haha! . (een plaats met 3 straten ofzo.)
Hij heeft echt werkelijk een half uur rondjes gereden.. Bloos
Hahahaha..

biep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 03:59

ONTZETTEND GEVAARLIJK is mijn eerste reactie, wat een malloot.

Ten eerste: hij heeft veel te lang achter elkaar doorgereden, was moe, daardoor wordt zijn reactie vermogen langzamer, mocht er ineens iemand voor je auto duiken (oke, nu zijn kinderen meestal niet om 1 uur snachts nog wakker maar toch)....

Ten tweede gebeuren de ergste ongelukken door mensen die veel te langzaam rijden. Mensen gaan keihard op de rem staan (je komt met 80 in en moet ineens naar 30..) en willen inhalen, zelfs als dat niet mag (met iemand die 30 km per uur rijdt gaan veel mensen echt wel even over die doorgetrokken streep heen hoor!).

Nu zal ik vast veel bokkers over mij heen krijgen, maar ik vind dit dus echt belachelijk.. en ontzettend gevaarlijk!

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 12:46

Best wel zielig Bloos