Groepszelfmoord meisjes verijdeld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jaduuh

Re: Groepszelfmoord meisjes verijdeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 20:12

Jeetje .. wat er tegenwoordig allemaal gebeurd.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 20:16

Hoezo die sporen niet helemaal..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 20:22

Wow, die zijn echt niet helemaal lekker. Scheve mond

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 20:32

Dit bestaat al zo ontzettend lang. Eindelijk gaan scholen voorlichtingen geven. Net als de proana's, mensen aanzetten tot anorexia, automutilatie ed.. Walgelijk en kortzichtig dit soort acties..Begint met een spel en wordt serieus doordat ze in een obsessie terechtkomen van opjutters. Ziek hoor.

serenta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 21:18

Sohh zeg soms... ik snap dit niet, zo jong en dan al zo denken en doen. Ze hebben nog een heel leven voor zich. Gelukkig waren ze er op tijd bij

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 19:04

Nina, één meisje die dus wél zelfmoord heeft gepleegd uit de groep van 12, ken ik persoonlijk. Ze had het thuis erg
zwaar, en op school heel moeilijk, maar niemand had ooit gedacht dat ze zelfmoord wou plegen. Toen ze het dus
wel had gedaan werd het een echte 'rage'. Meisjes wilden uit 'respect&eerbetoon' aan Nina ook zelfmoord plegen.
Op die desbetreffende site prezen ze Nina helemaal de hemel in, en keken als het ware echt tegen haar op. Als ik het
goed heb heeft nog één meisje ook zelfmoord gepleegd, maar dat weet ik niet helemaal zeker. Dit is onderhand ook
alweer 4 maanden of langer geleden. Idd heel triest allemaal. Nagelbijten / Gniffelen

http://www.prownet.nl/profiel.php?ID=7564 ; een hele site over Nina. Lachen

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 19:19

Goh, was een mooi meisje zo te zien. Sneu dat ze het zo zwaar had dat ze hier toe gedreven werd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 12:58

sjongejonge zeg, dit soort idioten zorgt er dus voor dat mensen die WEL serieuze problemen hebben, soms niet eens meer series worden genomen.

Echt waar, wat een ongelofelijke idioten...

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 13:04

Jeetje zeg, sorry hoor, maar meestal denken de mensen alleen aan zich zelf, ze weten niet dat ze andere mensen heel er pijn kunnen doen.

Mzz_emmatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 16:47

yousra schreef:
Jeetje zeg, sorry hoor, maar meestal denken de mensen alleen aan zich zelf, ze weten niet dat ze andere mensen heel er pijn kunnen doen.

Wat je zegt! Ik leef toch onder het motto:
en ook al is het even rot, maak jezelf niet kapot,
werk aan je eigen toekomst en beslis je eigen lot!

Daarnaast vind ik dat je zélf over je leven moet beslissen,
en dat je je nooit moet laten opjutten door andere meiden.
Het leven is niet altijd even rooskleurig,
maar als je ervoor blijft vechten, word het echt wel beter!

Dat sommige mensen het zo zwaar zien dat ze er een einde aan maken,
vind ik echt verschrikkelijk!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 17:17

En dan dacht je vroeger dat het erg was als meisjes onder groepsdruk begonnen te roken. "Hé watje, de hele groep rookt, jij toch ook zeker?" = "Hé watje, wij willen allemaal zelfmoord plegen, jij toch ook zeker?"
Scheve mond .

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 19:41

yousra schreef:

Die opmerking gaat totaal nergens over. Mensen die tot zelmoord in staat zijn denken daar echt niet meer aan!!!

Ik ben blij dat de meisjes hulp hebben kunnen krijgen, de druk van een groep kan ontzettend zwaar zijn.

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 19:49

xKatleentjex schreef:
En dan dacht je vroeger dat het erg was als meisjes onder groepsdruk begonnen te roken. "Hé watje, de hele groep rookt, jij toch ook zeker?" = "Hé watje, wij willen allemaal zelfmoord plegen, jij toch ook zeker?"
Scheve mond .

De wereld word steeds vreemder. Er staat vaak zoveel druk op de jeugd van die leeftijd. Wat wil je met je toekomst? De druk van de ouders. Druk van de vrienden. En iedereen moet zijn weg daarin vinden.
Het serieuse leven begint steeds jonger...

flowerxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 20:15

Ik heb het ook gelezen en moet zeggen dat alle aandacht behoorlijk wordt overdreven. Natuurlijk is het heel erg maar wie zegt dat deze meisjes het ook echt zouden doen? Ik denk dat veel meiden ook meedoen uit sensatie en omdat het spannend is er over te praten. Praten is 1 maar het ook echt doen is heel wat anders. Dat blijkt ook wel uit het feit dat bijna niemand tot actie is overgegaan.

De 2 meiden die het daadwerkelijk hebben gedaan, hadden daar redenen voor. Dit stond totaal los van deze aanmoedigingen. Een van de meisjes heeft bij een goede kennis in de klas gezeten. Die had al jaren problemen thuis, op school en liep al tijden bij de psych. Het was ook niet de eerste poging. Dus om alles op zo'n groep te schuiven is onzin. Dit meisje zou het toch nog wel een keer proberen ook zonder deze groep.

De school waar dit gebeurd staat in de omgeving ook niet zo goed bekend. Ze hebben al vaker vreemde problemen gehad met leerlingen (oa geweld tussen groepen vanwege teksten op een website en de leerlingen die massaal gingen snijden en hyperventileren). Dat geeft wel aan dat hier een onderlaag van de bevolking komt. Ik ken geen enkele school in de omgeving waar een van die dingen ooit is voorgevallen.

Mensen die dit echt willen doen het ook. En daar is heel veel moed voor nodig en problemen! Anders zoek je zo'n groep vrienden niet eens uit....

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 20:25

JustNanno schreef:
[***] schreef:

Die opmerking gaat totaal nergens over. Mensen die tot zelmoord in staat zijn denken daar echt niet meer aan!!!

Ik ben blij dat de meisjes hulp hebben kunnen krijgen, de druk van een groep kan ontzettend zwaar zijn.

Die opmerking gaat wel ergens over. Je zegt zelf: mensen die tot zelfmoor in staat zijn
denken daar echt niet meer aan

Ik ben ook blij dat ze hulp krijgen enzo, maar ze moeten wel verder denken. Knipoog

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 20:28

Jij zegt dat mensen die zelfmoord plegen egoistisch zijn. Als jij daar toe in staat bent, dan denk je echt niet aan dat soort dingen

mandy13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 20:30

logisch onderwerp voor op een paarden forum!! Tong uitsteken Tong uitsteken Tong uitsteken

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 20:33

Ik zeg meestal. Knipoog

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 20:50

Vreselijk dat dit soort dingen gebeuren. Ik mag hopen dat die meiden iets hebben opgestoken van de gesprekken die ze gehad hebben en niet weer tot zo iets in staat zullen zijn...

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 21:27

Wat erg zeg!
Niet normaal meer .. Scheve mond
Waar gaat dat naar toe? Scheve mond

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 01:34

Sabien_Horsi schreef:
'Wie duft?' Bloos!

Dat klinkt alsof ze het hebben over een spelletje ofzo! Bloos!
Jeetje wat erg !

Dat was ook wat ik dacht.
Vreselijk!

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 10:43

ja en je leest het steeds vaker, en je hoort het om je heen. Het lijtk idd echt een spelletjes te zijn met meisjes tussen de 11 en 15 jaar... ze jutten elkaar op, en gaan dreigen.
maar ik vraag mij dan af, waarom er zulke sites als http://www.zelfmoord.nl bestaan??? want daar kunnen ze wel hun verhaal kwijt, maar ze jutten elkaar heele rg op. Ik heb dingen gelezen van een meisje wat ik ken op die site, een vriendin zei me dat zei daarop antwoord plaatste.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 12:19

flowerxxx schreef:
Ik heb het ook gelezen en moet zeggen dat alle aandacht behoorlijk wordt overdreven. Natuurlijk is het heel erg maar wie zegt dat deze meisjes het ook echt zouden doen? Ik denk dat veel meiden ook meedoen uit sensatie en omdat het spannend is er over te praten. Praten is 1 maar het ook echt doen is heel wat anders. Dat blijkt ook wel uit het feit dat bijna niemand tot actie is overgegaan.

De 2 meiden die het daadwerkelijk hebben gedaan, hadden daar redenen voor. Dit stond totaal los van deze aanmoedigingen. Een van de meisjes heeft bij een goede kennis in de klas gezeten. Die had al jaren problemen thuis, op school en liep al tijden bij de psych. Het was ook niet de eerste poging. Dus om alles op zo'n groep te schuiven is onzin. Dit meisje zou het toch nog wel een keer proberen ook zonder deze groep.

De school waar dit gebeurd staat in de omgeving ook niet zo goed bekend. Ze hebben al vaker vreemde problemen gehad met leerlingen (oa geweld tussen groepen vanwege teksten op een website en de leerlingen die massaal gingen snijden en hyperventileren). Dat geeft wel aan dat hier een onderlaag van de bevolking komt. Ik ken geen enkele school in de omgeving waar een van die dingen ooit is voorgevallen.

Mensen die dit echt willen doen het ook. En daar is heel veel moed voor nodig en problemen! Anders zoek je zo'n groep vrienden niet eens uit....

Hier wil ik toch even op reageren. Ik heb het bericht in De Stentor gelezen dinsdag en heb het met verbazing gelezen. Dingen als automutilatie en depressiviteit zijn ondertussen denk ik al ruim bekend onder de bevolking, maar dat het ondertussen zo ver gaat tot zelfmoord aan toe, daar had ik geen idee van. Misschien komt het omdat ik me niet meer in die leeftijdsgroep begeef en dus minder direct met die groep in aanraking kom. Wie weet. Of misschien ken ik gewoon de mensen die dit niet zullen doen. Wie zal het zeggen.

Maar om nou te zeggen dat de aandacht wordt overdreven.... Wees blij dat er eens ophef over wordt gemaakt en het niet meer in de zogenaamde doofpot wordt gestopt! Want met het ontkennen van het probleem kom je niet verder, maar je zult het probleem bij de wortel aan moeten pakken. En dat is in mijn ogen wat er nu gebeurd is. Je kunt nu wel zeggen dat die meisjes die daadwerkelijk een eind aan hun leven hebben gemaakt al langer problemen hadden, en dat verbaast me niets en dat lijkt me ook een belangrijke factor in het geheel, maar juist als zulke dingen zich in een groep bewegen kunnen dit soort smsjes of msn-gesprekken of wat dan ook de druppel zijn. Iemand die het nog niet heel erg goed durfde die grens toch laten overschrijden. Je zult het nooit weten, maar laten we reëel blijven en erkennen dat die mogelijkheid er is.

Praten is zeker het één en doen het ander. Maar dat gold ook voor automutilatie en dat hyperventileren zoals in het artikel wordt genoemd. Maar vergeet niet dat zo'n groep niet alleen bestaat uit grootpraters, maar ook uit iets meer labiele mensen die hierdoor wat sneller de grens zullen overschrijden. En dit soort gesprekken en opjuttingen, maar ook de zelfmoorden zelf kunnen juist de trigger zijn die anderen aanzet tot soortgelijke dingen. Dat zag je toen ook bij automutilatie. Dan zie je wel dat de meest serieuze probleemkinderen het proberen verborgen te houden, maar de anderen deden het ook. Dat was niet alleen maar grootspraak, maar ook het daadwerkelijk doen. Alleen dan met het verschil dat ze het aan anderen lieten/laten zien.

Ik vind het echt heel triest dat dit soort dingen gebeuren en ik hoop dat door de aandacht die er nu op wordt gevestigd er misschien andere soortgelijke situaties eerder worden opgemerkt.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 13:58

JustNanno schreef:
Jij zegt dat mensen die zelfmoord plegen egoistisch zijn. Als jij daar toe in staat bent, dan denk je echt niet aan dat soort dingen

Je pleegt zelfmoord voor jezelf, dus is het zeker egoistisch. Jij wilt niet meer verder leven. Er bestaan 4 soorten tye zelfmoorden, 1 daarvan is altruistische zelfmoord: dan geef je je leven op voor een ander. Bv: een moeder wil liever sterven voor haar ongeboren kind, dan het kind te laten abborteren omdat het een gevaar is voor de moeder.
Echter: altruistische zelfmoorden komen zeer zelden voor. Dus ja zelfmoorden zijn idd egoistisch, ze denken aan hun eigen ego (ik) .

In dit geval denken de meiden dat ze het beter krijgen door zelfmoord te plegen, dat ze een worden verheven tot een heldendom. Ze denken dus alleen aan zichzelf, aan hun eigen positie. Het is triest, zeer triest... Ouders moeten beter opletten wat hun kids allemaal uitspoken op het internet, dit is echt neit gezond meer.
De meiden jutten elkaar alleen maar meer op brrrrr

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 14:01

Over zelfmoord zijn de meningen behoorlijk verdeeld. (Ik denk dat dat altijd wel zal blijven)
Er is een grote groep die zegt het egoistisch te vinden en er is een grote groep die zegt dat het niet egoistisch is. Lachen