Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
yousra schreef:Jeetje zeg, sorry hoor, maar meestal denken de mensen alleen aan zich zelf, ze weten niet dat ze andere mensen heel er pijn kunnen doen.
yousra schreef:Jeetje zeg, sorry hoor, maar meestal denken de mensen alleen aan zich zelf, ze weten niet dat ze andere mensen heel er pijn kunnen doen.
xKatleentjex schreef:En dan dacht je vroeger dat het erg was als meisjes onder groepsdruk begonnen te roken. "Hé watje, de hele groep rookt, jij toch ook zeker?" = "Hé watje, wij willen allemaal zelfmoord plegen, jij toch ook zeker?".
JustNanno schreef:[***] schreef:Jeetje zeg, sorry hoor, maar meestal denken de mensen alleen aan zich zelf, ze weten niet dat ze andere mensen heel er pijn kunnen doen.
Die opmerking gaat totaal nergens over. Mensen die tot zelmoord in staat zijn denken daar echt niet meer aan!!!
Ik ben blij dat de meisjes hulp hebben kunnen krijgen, de druk van een groep kan ontzettend zwaar zijn.
Sabien_Horsi schreef:'Wie duft?'
Dat klinkt alsof ze het hebben over een spelletje ofzo!
Jeetje wat erg !
flowerxxx schreef:Ik heb het ook gelezen en moet zeggen dat alle aandacht behoorlijk wordt overdreven. Natuurlijk is het heel erg maar wie zegt dat deze meisjes het ook echt zouden doen? Ik denk dat veel meiden ook meedoen uit sensatie en omdat het spannend is er over te praten. Praten is 1 maar het ook echt doen is heel wat anders. Dat blijkt ook wel uit het feit dat bijna niemand tot actie is overgegaan.
De 2 meiden die het daadwerkelijk hebben gedaan, hadden daar redenen voor. Dit stond totaal los van deze aanmoedigingen. Een van de meisjes heeft bij een goede kennis in de klas gezeten. Die had al jaren problemen thuis, op school en liep al tijden bij de psych. Het was ook niet de eerste poging. Dus om alles op zo'n groep te schuiven is onzin. Dit meisje zou het toch nog wel een keer proberen ook zonder deze groep.
De school waar dit gebeurd staat in de omgeving ook niet zo goed bekend. Ze hebben al vaker vreemde problemen gehad met leerlingen (oa geweld tussen groepen vanwege teksten op een website en de leerlingen die massaal gingen snijden en hyperventileren). Dat geeft wel aan dat hier een onderlaag van de bevolking komt. Ik ken geen enkele school in de omgeving waar een van die dingen ooit is voorgevallen.
Mensen die dit echt willen doen het ook. En daar is heel veel moed voor nodig en problemen! Anders zoek je zo'n groep vrienden niet eens uit....
JustNanno schreef:Jij zegt dat mensen die zelfmoord plegen egoistisch zijn. Als jij daar toe in staat bent, dan denk je echt niet aan dat soort dingen