Toydoll schreef:Hohoho, ik PARKEER NIET op de stoep, ik ZAT op de stoep, om 9 uur savonds te kaarten met 4 andere; samenscholing is bij mijn weten pas vanaf 5 mensen. Niet onder een luifel, niet in een portiek (dat hebben wij in Almere niet eens), Op de stoeprand van een bijna 4 meter brede stoep. Wij kregen wel degelijk een boete voor het op de stoepzitten. Stond er letterlijk op.
Ik heb deze boete niet hoeven te betalen, de rechter was het met mij eens dat het nogal onzin was.
Wat betreft mijn licht, deze werkt wel! Alleen na een dag op het station werden vaak alle kabeltjes eruit getrokken. En ja, je snapt zelf toch ook wel dat ik geen taxi ga roepen, kom op zeg, als student is het leven al duur genoeg, kan je beter de gok wagen en weg fietsen voor de politie.
Overigens hoef ik alleen maar over goed verlichte fietspaden door een bos naar huis (kom geen autoweg tegen) dus gevaarlijk is het niet. Behalve dat is heel mijn frame lichtgevend als er licht op komt; licht genoeg zou je zeggen :p Maargoed, ook hier heb ik uiteindelijk nooit eenboete voor hoeven betalen; altijd onderuit weten te komen.
En ik kies er niet voor een oude auto te rijden hoor, ik heb nou eenmaal geen geld voor een nieuwe! en mijn kmteller doet het over het algemeen wel; enkelt hij is super onduidelijk. Het verschil tussen 78 of 83 is niet te zien; en kan ik dus ook niet met zekerheid zeggen.
En begrijp me niet verkeerd, ik vind in bebouwde kom mogen ze van mij veeeeel strenger conotroleren; daar wordt zovaak 50 gereden in 30 km zones. Dat doe ik absoluut niet. Ik rijd zelfs eigenlijk nooit express te hard, en dat is waarschijnlijk ook was mij het meeste irriteerd. Ik hou me aan die 80 (en soms met heuveltje af zal ik misschien iets harder gaan, en heuveltje op zachter), en al die zakengasten halen mij met 100/110 in en die hebben nooit boetes. Die brengen mij in levensgevaar door te gaan inhalen waar het niet kan, waardoor ik keihard moet remmen om niet frontaal op ze te zitten, en dan hebben zij airbags, ik ben geheid opslag dood, en dat mag allemaal wel.....
Wat zit je dan die bekeuringen erbij te betrekken terwijl je ze niet hebt hoeven te betalen

Groetjes, mij