Enquete EU proefdieren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Machie

Re: Enquete EU proefdieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 15:43

Desiree schreef:
Machie schreef:
ohw god, dus weer allemaal mensen die overal hebben ingevuld dat proefdieren niet kunnen Scheve mond
Zo heb ik hem dus niet ingevuld want in sommige gevallen vind ik proefdieren wel kunnen.

Dan is het goed dat jij hem niet hebt ingevuld!
Clown

Ik heb dat wel gedaan. Er zou meer geld uitgegeven moeten worden voor het ontwikkelen van alternatieve onderzoeken.

ik heb hem wel ingevuld.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 21:23

Ik heb hem ingevuld, ze zullen me vast haten Haha!

Ninette

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 21:54

heb hem ook ingevuld.....

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 22:19

Ik heb hem ook wel ingevuld, al vond ik het niet zo'n geweldig opgestelde enquete, net zoals ik de voorlichting van allerlei dierenbeschermingsorganisaties over dierproeven over het algemeen erg slecht vind. Heb met mijn eigen ogen al heel wat proefdieren gezien en weet dat die dieren in Nederland het vaak beter hebben dan een heleboel huisdieren! Ik schop nu vast een hoop mensen tegen hun schenen, maar ook ik ben vrij om mijn mening te geven.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 18:32

Ik heb hem ook ingevuld, ben benieuwd wat voor resultaten er uit gaan komen..

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 18:47

heb hem ook ingevuld en ik ben van mening dat ook menig proefdier in nl het slecht heeft.alleen zo jammer dat dat niet kenbaar word gemaakt.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 19:29

timokyana schreef:
heb hem ook ingevuld en ik ben van mening dat ook menig proefdier in nl het slecht heeft.

Waar heb jij die mening op gebaseerd / hoe ben je tot die mening gekomen?

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 19:53

ik baseer mijn mening op research op internet,filmpjes verhalen die ik gelezen heb en wat ik heb gezien en gehoord om me heen.
Ik vind (ik zeg ook IK) het ontoepasselijk dat dierproeven gehouden worden.
Ik kan me er namelijk niet in vinden waarom ze bijvoorbeeld een chimpansee ziek maken met het aidsvirus terwijl deze ondertussen ook nog eens weg kwijnt in een veel te klein hokje.
Ik zou hier graag wat foto's plaatsen helaas vind ik deze te schokkend voor sommige leeftijden hier op bokt.Ik wil je met alle plezier de linken doormailen als je wilt weten waarop ik mijn mening basseer.
Bij deze zal ik je ook vertellen dat ik hiervoor niet eens foto's had willen zien,mijn mening had ik ook al zonder.Het is ons recht niet met een dier op deze manier te sollen.Maar goed voordat ik hier aangevallen word het is Mijn mening.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 20:04

kom maar op met linken van nederlandse proefdieren die het slecht hebben Lachen

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 20:10

http://www.animalfrontline.nl/index-nl.php

Verder ik citeer:
Verbod op dierproeven
een dierproef mag niet worden verricht wanneer het belang van de proef niet opweegt tegen het (ernstige) ongerief voor het proefdier,

link http://www.nca-nl.org/English/Docs/dierproeven.pdf

Als ik het goed begrijp zijn jullie voor dierproeven maar waar ligt bij jullie de grens?wat verstaan jullie onder het wel goed zijn voor dieren?

Wederom iedere schade verminking pijntje enz toegebracht aan een onschuldig dier is er voor mij een teveel.
om maar te zwijgen over de bont industrie.
Ik verheug me erop te horen van waar jullie overtuigingskracht dat het allemaal goed verloopt hier in nl?Ben zeer benieuwd waar jullie dit op gebaseerd hebben?

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 20:13

machie zie dat jij een hond hebt,wel geweten dat Eukanuba ook testen voert op honden?

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 20:18

Ik denk opzich dat er in NL wel íets gedaan wordt om te zorgen dat de proefdieren het een beetje goed hebben, maar ik vind dat absoluut geen excuus om proeven uit te mogen voeren. Daar ben ik ook helemaal tegen, maakt niet uit wat die proeven als doel hebben.
Maar volgens mij was dit topic niet bedoelt voor deze discussie? Aangezien die al vaak genoeg gevoerd is Haha!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 20:38

je hebt gelijk spetterlover,liet me meeslepen.Ik hou me vanaf nu ontopic,sorry

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 20:42

Spetterlover schreef:
Maar volgens mij was dit topic niet bedoelt voor deze discussie? Aangezien die al vaak genoeg gevoerd is Haha!

Blijkbaar nog niet vaak genoeg, omdat er nog steeds mensen denken dat er dierproeven gehouden worden (binnen de EU) om cosmetica te testen.
Deze discussie zal belangrijk blijven zolang "men" niet duidelijk weet hoe of wat ivm regelgeving mbt dierproeven. En geloof mij, de regelgeving is heel streng.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 21:09

Nouja goed, misschien gaan we allemaal wel een stuk beter geinformeerd worden zodra de resultaten van deze enquete bekend zijn.

En daarbij denk ik dat de discussie vaak zat gevoerd is, veel schieten we er toch niet mee op, iedereen blijft zijn/haar mening houden, is bij mij ook het geval.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 21:10

geloof ik maar ik had het niet over proeven mbt cosmetica.
sluit me verder aan bij spetterlover

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 21:23

Spetterlover schreef:
Nouja goed, misschien gaan we allemaal wel een stuk beter geinformeerd worden zodra de resultaten van deze enquete bekend zijn.

Veel, heel veel, informatie is gewoon op te zoeken als je een beetje handig met Google bent. Europese wetgeving, Nederlandse wetgeving, info van bedrijven die dierproeven doen... alles is te vinden. Ik denk niet dat deze enquete veel meerwaarde heeft als het gaat om informatie omtrent dierproeven.

Arnoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 21:24

Eukanuba was bekend, raad ik ook altijd af en voer het zelf ook zekre niet. Als het niet om medische redenen is (voor mens en dier) ben ik TEGEN dierproeven. Ook had ik gezecht dat het niet allen om de dierproeven opzich allen maar ging, maar ook om het dierenWELZIJN (dierenwelzijnswet) dus ook bij je thuis hoe de dieren zijn gehuisvest maar ook tijdens de proeven hoe ze zijn gehuisvest ed.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 21:28

Marreke schreef:
Spetterlover schreef:

Veel, heel veel, informatie is gewoon op te zoeken als je een beetje handig met Google bent. Europese wetgeving, Nederlandse wetgeving, info van bedrijven die dierproeven doen... alles is te vinden. Ik denk niet dat deze enquete veel meerwaarde heeft als het gaat om informatie omtrent dierproeven.

Tuurlijk is het allemaal te vinden, maar echt niet iedereen gaat informatie opzoeken. En de makkelijkste informatie komt idd van organisaties die het opnemen voor 'dierenbelangen' om het zo even neer te zetten.
En ik ben absoluut tegen dierproeven, maar ben het er mee eens dat ze alles misschien erger neerzetten dan het werkelijk is, wat betreft nederland dan.
Als de overheid wil dat mensen weten waar we het over hebben, zullen ze met informatie moeten komen, zodat mensen met hun neus op de feiten gedrukt worden, je kunt niet verwachten dat iedereen dat zo eventjes op gaat zoeken.

En ben het met je eens dat die enquete daar totaal geen waarde in heeft, maar we zijn nu begonnen over dierproeven, dus wie weet wat daar uit gaat volgen.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 21:29

hahaa en de discussie gaat verder;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 22:12

Spetterlover, als ik mijn mening wil vormen kijk ik naar twee kanten van een zaak en dan ga ik verder zoeken dan alleen "de mening" van één kant.
Ben ik dan een uitzondering omdat ik wil weten hoe iets ineen steekt of is de rest van de wereld te gemakzuchtig om een beetje verder te kijken dan de mening van degene die het hardste roept?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 22:15

timokyana schreef:
hahaa en de discussie gaat verder;-)

Een goede discussie is nooit 'verloren tijd' want uit een goede discussie kun je leren.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 22:29

timokyana schreef:
ik baseer mijn mening op research op internet,filmpjes verhalen die ik gelezen heb en wat ik heb gezien en gehoord om me heen.
Ik vind (ik zeg ook IK) het ontoepasselijk dat dierproeven gehouden worden.
Ik kan me er namelijk niet in vinden waarom ze bijvoorbeeld een chimpansee ziek maken met het aidsvirus terwijl deze ondertussen ook nog eens weg kwijnt in een veel te klein hokje.
Ik zou hier graag wat foto's plaatsen helaas vind ik deze te schokkend voor sommige leeftijden hier op bokt.Ik wil je met alle plezier de linken doormailen als je wilt weten waarop ik mijn mening basseer.
Bij deze zal ik je ook vertellen dat ik hiervoor niet eens foto's had willen zien,mijn mening had ik ook al zonder.Het is ons recht niet met een dier op deze manier te sollen.Maar goed voordat ik hier aangevallen word het is Mijn mening.

Door mij zul je in elk geval niet aangevallen worden. Kan het niet meer met je eens zijn dan helemaal, totally, completely, volledig en 100% Knipoog

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 22:48

Op speciaal verzoek, bijgaand een foto van een paar proefdieren, zoals die in NL worden gehouden, inkl in gevangenschap geboeren jong!!

Afbeelding

Zielig hè........

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 22:58

timokyana schreef:
machie zie dat jij een hond hebt,wel geweten dat Eukanuba ook testen voert op honden?

Ja dat weet ik Haha!
Ik heb wel ns een dag meegelopen op een lab waar ze testen op dieren. Vriendin van me heeft er zelfs een jaar stage gelopen! En echt, ik ken genoeg huisdieren die het slchter hebben dan proefdieren Ja

Daarbij, alles wat jij nu gebruikt is ooit getest op dieren! Ok, ik ben tegen dierproeven voor cosmetica, maar voor medicatie ed..