Brit doodt 10.000 honden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Faelivrin

Re: Brit doodt 10.000 honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 02:14

Jeeeeetje. Scheve mond En dat alleen [danwel indirect] om geld.
Waar gaat dit heen met de wereld? Scheve mond

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 03:03

wat hier niet bij wordt vertelt is dat hem is vertelt dat het om zieke beesten ging

hij doodde ze op een vrij diervriendelijke manier(in 1 keer en pijnloos)
de politie brachten ook soms hun oude of zwaargewonde dieren erheen Knipoog

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 10:25

De politie had ook nara de dierenarts kunnen gaan om ze netjes in te laten slapen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 12:45

In laten slapen is een prik in het hart na een verdovingsmiddel. Een pin in de hersenen dood ook humaan. Zo worden paarden bij noodslachtingen ook gedood. Ik zie het probleem niet in het doden. Het probleem zit hem in de renhonden industrie, net als bij de paardenrennen. Zodra het om geld gaat, heb je te maken met mensen die geld willen verdienen, niet met dierenliefhebbers.
De man is niet fout met het doden, de mensen die een hond (paard) kopen/fokken om er geld mee te verdienen zijn fout bezig.

Overigens zijn er verschillende stichtingen die zich bezig houden met het in gezinnen plaatsen van afgedankte renhonden, OOK in Nederland worden er nog volop honden rennen gehouden en daar worden ze vaak niet zo humaan afgemaakt nadien, hoor.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 12:51

Ga mee met Lusitana.
Honderd keer liever dat de honden zo worden afgemaakt, dan dat ze worden opgehangen...

valerie19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 12:56

Wat zal die man dan een grote tuin hebben gehad.

Rosaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 13:01

Ieuw dat mensen zo iets over hun hart krijgen en het dan nog Menselijk ? noemen.. Gadver.. Nors opkijken Boos!

Nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 13:54

Lusitana schreef:
[...] Ik zie het probleem niet in het doden. Het probleem zit hem in de renhonden industrie, net als bij de paardenrennen. [...] De man is niet fout met het doden, de mensen die een hond (paard) kopen/fokken om er geld mee te verdienen zijn fout bezig.

Helemaal mee eens Ja

En in principe verschilt dit toch weinig van het "humaan" doden van duizenden gezonde dieren per dag alleen al in NL, voor de consumptie? Lang niet iedereen die hier reageert is vegetariër, neem ik aan. Ik ook niet, trouwens. Maar des te meer mensen zijn hondenliefhebbers.. Bloos En bedenk ook dat er jaarlijks ook bijv. vele gezonde (vooral pony-)veulens op de slacht eindigen omdat er simpelweg te veel geboren worden en er geen markt voor is. "Leuk" voor die man dat hij nu als een soort zondebok gezien wordt, hij is toch niet degene die al die dieren fokt/dumpt??

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 13:56

Het doden van honden is zinloos. VAn slachtveulens, dat levert nog geld op. Hoewel ik zelf nooit voor de slacht zou fokken overigens.

Blackpearls

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 14:28

Citaat:
dit is eerlijk gezegd nog niets... in Spanje gaat het er heel wat gruwelijker aan toe. Daar worden ze op straat gedumpt (als ze geluk hebben) of wordt 1 van hun poten geamputeerd onder het motto 'als ze niet goed lopen op de renbaan, zullen ze nooit meer goed lopen' of worden opgehangen terwijl ze nog net met hun achterpoten aan de grond kunnen. Met het gevolg dat deze dieren een heel pijnlijke en langzame dood sterven.

Als je nog meer wil lezen, of zelfs foto's zien van wat deze greyhounds allemaal mee maken, moet je hier maar eens een kijkje nemen: http://www.greyhoundsinnood.be/
Ik waarschuw je wel... het is geen prettig gezicht...

Helaas, dit is compleet waar, en die Brit is idd heel humaan bezig (in vergelijking....)

Ik werk zelf (vrijwillig) voor voor een asiel in Spanje, dat niet meedoet aan zulke activiteiten. We zamelen spullen in (denk aan manden, honden- en kattenvoer, etc.), zamelen geld in, proberen zoveel mogelijk dieren bij mensen te plaatsen en proberen verder om te zorgen dat de weinige racebanen die open mogen blijven, dat de honden daar in ieder geval een iets beter leven hebben, ipv het leven dat ze nu lijden.

de Spanjaarden zijn meesters in het bedenken van verschrikkelijke martelingen, waaronder zoals al opgemerkt was:

-ophangen
-levend verbranden
-levend begraven
-stenigen
-achter de auto binden en dan met een rotvaart op de snelweg Huilen
-in een put gooien
-met accuzuur overgieten
-verdrinken

etc.

Dit zijn nog maar een paar voorbeelden van wat er allemaal gebeurt ivm hondenpraktijken in Spanje (en ook nog in andere landen dus).

www.proamadrid.de
www.tierhilfelid.de

deze sites gaan over 't asiel waar ik voor werk. Nu kan je wel denken, waarom persé daar, kan toch ook hier, maar ik vind dat ze daar veel dringender hulp nodig hebben dan de asiels in Nederland. Toch?

Verder kan je behalve dieren adopteren ook een dier 'in de pleeg nemen'. Je kan bijv. bij ieder transport waarbij de geadopteerde dieren naar Nederland/Duitsland komen, een doos vullen met allerlei spullen (voer, speeltjes e.d.), die dan mee teruggaat naar Spanje.

k zal straks wel ff topic aanmaken hierover, sorry over het off-topic!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 14:33

Ik vraag mij af waar de honden terechtgekomen zouden zijn als ze niet afgemaakt waren. Gedumpt in een asiel of, erger nog, in een bos? Of zijn er genoeg mensen om deze honden op te vangen?
Pas zodra de vraag naar deze honden afneemt zal het overmatig fokken, en daarmee ook het afmaken of dumpen, pas afnemen. En de vraag zal pas afnemen als er geen hondenrennen meer zijn.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 14:34

klinkt misschien raar dat ik het zo zeg, maar het is dus zoiets als een honden slager.
er zijn vast slagers die ook net zoveel koeien of varkens of kippen hebben 'vermoord'.
ook omdat het overschot is, de dieren ziek zijn, of vetgemest, net zo erg dus eigenlijk.
het is op zich goed dat er iemand is die dat profesioneel en pijnloos kan doen, omdat er blijkbaar een groot overschot was aan honden...
het is NIET oke dat die wereld (honden gebeuren) zo in elkaar zit maar ja dat is even iets heel anders...

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 14:58

Oh jeetje, maar ik vind 't eigenlijk net zo zielig als bij een gezonde koe, kip, paard, varken, enz... ik word er niet warm of koud van. het is erg ja maar ja. de wereld is ook erg met sommige dingen Scheve mond

Nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 16:39

Desiree schreef:
Het doden van honden is zinloos. VAn slachtveulens, dat levert nog geld op. Hoewel ik zelf nooit voor de slacht zou fokken overigens.

Ik heb het dan over veulens die in principe als rij-/fokdieren gefokt worden, maar dan als ze gespeend zijn naar de slacht gaan omdat het bijv. hengstjes zijn (ongeschikt voor goedkeuring als dekhengst) of omdat ze de "standaard" van de fokker niet halen... Daar verdient zo'n fokker echt niet aan, aan het dekgeld is hij meer kwijt. Hij bespaart zo alleen op het opfokken van een voor hem "nutteloos" dier. Net zoals windhonden met pensioen "nutteloos" zijn geworden voor hun fokker/eigenaar. Ik vind beide gevallen zinloos. En in beide gevallen is het triest, maar de verandering kan en moet dus niet van de kant van de slager/"inslaper" komen. Naar die wordt er ten onrechte met het vingertje gewezen.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 17:22

fokkers verdienen zowiezo praktisch niet aan het fokken van een veulen tegenwoordig, ze mogen blij zijn als ze quitte spelen, omdat mensen gewoon niets willen neerleggen voor een paard. Ze worden vaak beneden de waarde verkocht.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 17:29

[quote="_Marjolein_"]
Brit doodt 10.000 honden

De Brit David Smith heeft de afgelopen 15 jaar in het geheim maar liefst 10.000 honden gedood. Het ging om soms nog jonge windhonden die niet meer hard genoeg liepen bij hondenraces. Smith begroef de dode honden achter zijn huis. Dit meldt de krant The Sunday Times op basis van eigen onderzoek. Maar liefst 40 trainers brachten hun afgedankte racehonden naar Smith toe. Die vroeg 10 pond (zo'n 14,40 euro) voor het 'verwerken' van een hond.Hondenraces zijn in Groot-Brittannië een soort industrie: bij weddenschappen wordt jaarlijks 2,5 miljard pond (ruim 3,6 miljard euro) ingezet. De regering verdient er jaarlijks tientallen miljoenen aan belastinggeld aan - volgens dierenbeschermers reden om niet in te grijpen bij wantoestanden. Windhonden, die 14 jaar kunnen worden, worden te oud voor races als zijn 3,5 a vijf jaar oud zijn. Elk jaar worden 12.000 honden afgedankt door de race-industrie en krijgen lang niet altijd een rustige oude dag.Smith zei na de ontdekking dat hij zal stoppen met het doden van honden. Hij zei dat hij alleen maar 'menselijk' had willen handelen. Bij de slacht gebruikte hij een stungun, een soort pistool waar in plaats van een kogel een pin uitkomt die de hersenpan en de hersenen van het dier doorboort, dat daardoor bedwelmd raakt.Sinds 1997 mag in Engeland iedereen ook zonder licentie een stungun hebben voor het doden van dieren. Het doden van honden is strafbaar als het op een onmenselijke manier gebeurt of als de eigenaar geen toestemming heeft gegeven. [quote]

Wel fijn dat het "humaan" gebeurde, maar het zijn er wel erg veel! Enne... lekker eng idee dat iedereen zo'n stungun hebben mag om dieren te doden! Verward
Berg je dieren maar zou ik dan zo zeggen.. Scheve mond

Fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 21:47

Wat zielig! Enorm triest voor die arme beestjes.
Zo weerloos.

Jennyzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 22:01

Marigold schreef:
klinkt misschien raar dat ik het zo zeg, maar het is dus zoiets als een honden slager.
er zijn vast slagers die ook net zoveel koeien of varkens of kippen hebben 'vermoord'.
ook omdat het overschot is, de dieren ziek zijn, of vetgemest, net zo erg dus eigenlijk.
het is op zich goed dat er iemand is die dat profesioneel en pijnloos kan doen, omdat er blijkbaar een groot overschot was aan honden...
het is NIET oke dat die wereld (honden gebeuren) zo in elkaar zit maar ja dat is even iets heel anders...

Hee inderdaad. Ja Zo had ik er nog niet eens tegenaan gekeken. Het principe om een dier te doden voor jouw voordeel blijft natuurlijk idioot.

Citaat:
Sinds 1997 mag in Engeland iedereen ook zonder licentie een stungun hebben voor het doden van dieren.

Dit vind ik ook onwijs maf. Is het in andere eu landen ook legaal?

Spetterlover

Re: Brit dood 10.000 honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 18:08

Juultj schreef:
Walgelijk..
Ik heb er geen woorden voor..

Ja idd Misselijk
Ik vind het gewoon belachelijk dat die beesten maar vermoord worden als ze 'niet goed genoeg' meer zijn..

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 12:46

RUBYWHITE schreef:
harrejakkes...dus het is menselijk om een dier te doden met een Stungun? Klinkt anders niet zo menselijk Bloos

Zo worden koeien hier in Nederland ook geslacht. Er zijn veel onderzoeken geweest naar de meest vriendelijke manier om een dier te doden, en dat is wel deze methode.
Maar dat praat het zomaar voor niks doden van deze honden natuurlijk niet goed, vreselijk

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 19:11

Lusitana schreef:
OOK in Nederland worden er nog volop honden rennen gehouden en daar worden ze vaak niet zo humaan afgemaakt nadien, hoor.

Daar weetik anders niets van? Kun je me daar eens meer over vertellen?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 19:11

Marigold schreef:

jaja, en dan is een moordenaar een mensenslager en dan moet dat dus eigenlijk ook kunnen .Eigenlijk moet alles maar kunnen.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 19:45

walgelijk... ik heb er vaker van gehoord.. vandaag in de krant ook weer een boxer, die achter de auto was gebonden. hebben ze af moeten maken, hij had brand- en schaafwonden, en zijn kussentjes van zijn voeten waren helemaal weg.

judith_slu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 19:48

vreselijk, die hondenraces zouden verboden moeten worden

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 22:48

Desiree schreef:
fokkers verdienen zowiezo praktisch niet aan het fokken van een veulen tegenwoordig, ze mogen blij zijn als ze quitte spelen, omdat mensen gewoon niets willen neerleggen voor een paard. Ze worden vaak beneden de waarde verkocht.

dat is nu net het probleem van de maatschappij van tegenwoordig. Iedereen wil voor een duppie op de eerste rang zitten. Dit gebeurt overal mee, met vlees, eieren, kleding noem maar op.
het moet allemaal zo goedkoop mogelijk en dan maar zeuren over het dierenleed en mensenleed in het geval van kleding, dat er automatisch bijkomt!
maar ja zolang de consument vraagt produceerd de producent, als er maar geld te verdienen is.

nu weer ontopic,
wat die man betreft, persoonlijk denk ik toch dat hij er voor zorgt dat er minder windhonden lijden, wat zou er anders met deze honden zijn gebeurt??? gedumpt? mishandeld? In huis plaatsen van deze aantallen lukt eenvoudig weg niet hoe hard dit ook klinkt, al begrijp ik wel dat ik nu niet al te vriendelijke reacties over me heen zal krijgen, maar soms moet je helaas realistisch zijn