Waar gaat dit heen met de wereld?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lusitana schreef:[...] Ik zie het probleem niet in het doden. Het probleem zit hem in de renhonden industrie, net als bij de paardenrennen. [...] De man is niet fout met het doden, de mensen die een hond (paard) kopen/fokken om er geld mee te verdienen zijn fout bezig.
Citaat:dit is eerlijk gezegd nog niets... in Spanje gaat het er heel wat gruwelijker aan toe. Daar worden ze op straat gedumpt (als ze geluk hebben) of wordt 1 van hun poten geamputeerd onder het motto 'als ze niet goed lopen op de renbaan, zullen ze nooit meer goed lopen' of worden opgehangen terwijl ze nog net met hun achterpoten aan de grond kunnen. Met het gevolg dat deze dieren een heel pijnlijke en langzame dood sterven.
Als je nog meer wil lezen, of zelfs foto's zien van wat deze greyhounds allemaal mee maken, moet je hier maar eens een kijkje nemen: http://www.greyhoundsinnood.be/
Ik waarschuw je wel... het is geen prettig gezicht...
Desiree schreef:Het doden van honden is zinloos. VAn slachtveulens, dat levert nog geld op. Hoewel ik zelf nooit voor de slacht zou fokken overigens.
Marigold schreef:klinkt misschien raar dat ik het zo zeg, maar het is dus zoiets als een honden slager.
er zijn vast slagers die ook net zoveel koeien of varkens of kippen hebben 'vermoord'.
ook omdat het overschot is, de dieren ziek zijn, of vetgemest, net zo erg dus eigenlijk.
het is op zich goed dat er iemand is die dat profesioneel en pijnloos kan doen, omdat er blijkbaar een groot overschot was aan honden...
het is NIET oke dat die wereld (honden gebeuren) zo in elkaar zit maar ja dat is even iets heel anders...
Citaat:Sinds 1997 mag in Engeland iedereen ook zonder licentie een stungun hebben voor het doden van dieren.
Juultj schreef:Walgelijk..
Ik heb er geen woorden voor..
RUBYWHITE schreef:harrejakkes...dus het is menselijk om een dier te doden met een Stungun? Klinkt anders niet zo menselijk
Lusitana schreef:OOK in Nederland worden er nog volop honden rennen gehouden en daar worden ze vaak niet zo humaan afgemaakt nadien, hoor.
Marigold schreef:klinkt misschien raar dat ik het zo zeg, maar het is dus zoiets als een honden slager.
er zijn vast slagers die ook net zoveel koeien of varkens of kippen hebben 'vermoord'.
ook omdat het overschot is, de dieren ziek zijn, of vetgemest, net zo erg dus eigenlijk.
het is op zich goed dat er iemand is die dat profesioneel en pijnloos kan doen, omdat er blijkbaar een groot overschot was aan honden...
het is NIET oke dat die wereld (honden gebeuren) zo in elkaar zit maar ja dat is even iets heel anders...
Desiree schreef:fokkers verdienen zowiezo praktisch niet aan het fokken van een veulen tegenwoordig, ze mogen blij zijn als ze quitte spelen, omdat mensen gewoon niets willen neerleggen voor een paard. Ze worden vaak beneden de waarde verkocht.