Kind (5) verdronken in zwembad van ouders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Re: Kind (5) verdronken in zwembad van ouders

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 23:21

ja gaat ff naar de wc en die tijd kan al genoeg zijn!

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 00:37

Vreselijk wat zal ze er een schuldgevoel aan over gehouden hebben, vreselijk!

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 11:20

Wat verschrikkelijk. Kinderen zijn zo snel en een ongeluk is zo gebeurt. Zelfs in een peuterbadje kunnen kinderen verdrinken.

Maar het is niet zo dat het de laatste tijd vaker gebeurt, maar wel dat het nieuws meer mensen bereikt. Dit is een goed voorbeeld daarvan, ik lees het nieuws uit St. Annaparochie hier op bokt op natabene een paardenforum. Meestal komen dit soort nieuwsberichten niet veel verder dan de regionale krant. Maar via internet heeft nieuws een veel grotere landelijke dekking.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 11:55

Echt vreselijk!
Dit is iets wat je jezelf nooit meer vergeeft!

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 22:33

sjeetje, die arme ouders.. ben je even je kind kwijt, is die verdronken..

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 23:10

vreselijk,daar moet je toch niet aan denken!
ik ben mijn kereltje van 4 ook 1 seconde uit het oog verloren vandaag in het pierenbadje,en dan gaat je hart echt te keer!
hij stond aan de kant naar de hoge duikplank te kijken,dat bad is gelukkig nog tig meters verder weg,maar jeetje ze hebben maar een paar tellen nodig,en zelf zien ze het gevaar niet!

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-06 15:40

Ze hadden een hek om het zwembad heen en het jongetje had ook zwembandjes om. Die heeft hij afgedaan. Hoe hij over/door het hek gekomen is weet ik niet.
Maar je kunt het de ouders absoluut niet kwalijk nemen. Overigens zullen ze het zichzelf wel genoeg kwalijk nemen en zich hun hele leven blijven afvragen of ze het niet hadden kunnen voorkomen!
Maar daarvoor heet het een ongeluk! Dit wens je niemand toe!

Dennis v m

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 16:04

daantjuhhh schreef:
Dennis v m schreef:
Een kind is niet constant onder water als het erin valt, kinderen gaan toch trappelen en doen als ze in paniek zijn.

Het schijnt dat het ook vaak gebeurt dat een kind helemaal NIKS meer doet als het te water raakt!
Ze houden zich dan slap, (lijkt een beetje op als gewoon opgeven)
Dus ze trappelen niet en schreeuwen dan niet meer>
(zal niet bij elk kind zijn)

Kan ik me niks bij voorstellen een kind dat in het water valt en verdrinkt dat niks doet, als je een gevoel van verstikking krijgt ga je automatisch bewegen uit paniek.

Dennis v m

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 16:06

*volcano* schreef:
Ze hadden een hek om het zwembad heen en het jongetje had ook zwembandjes om. Die heeft hij afgedaan. Hoe hij over/door het hek gekomen is weet ik niet.
Maar je kunt het de ouders absoluut niet kwalijk nemen. Overigens zullen ze het zichzelf wel genoeg kwalijk nemen en zich hun hele leven blijven afvragen of ze het niet hadden kunnen voorkomen!
Maar daarvoor heet het een ongeluk! Dit wens je niemand toe!

Tuurlijk zullen de ouders het zichzelf genoeg kwalijk nemen. Maar met die zin je kunt het de ouders niet kwalijk nemen ben ik het niet helemaal eens. Je hoort toch je kind in de gaten te houden en als ouder weet je dat een paar seconde al genoeg zijn om wat te gebeuren.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-06 16:16

Dat hebben ze gedaan. Je kunt een kind niet elke seconde van de dag in t oog houden. Naar mijn idee hebben ze alles gedaan om het te voorkomen. En ongeluk is nooit met opzet natuurlijk.

Dennis v m

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 16:21

naar mijn idee niet, als je kind dat niet kan zwemmen bij het zwembad kan komen (terwijl de ouders ervan bewust zijn dat het kind niet kan zwemmen), hebben ze niet genoeg gedaan, dan maken ze van mijn part de deur even dicht. Dit soort incidenten hoor je ieder jaar weer dus mensen moeten beter weten.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 16:26

wij zijn pas naar een gewoon zwembad geweest en zelfs binnen 1 meter afstand gebeurde het dat de vleugeltjes af schoten en we snel moesten in grijpen dus als ik een verdrinkingsbericht lees dan draait mijn maag gewoon om

Dennis v m

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 16:27

ja precies dus ouders moeten zich ervan bewust zijn.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 16:44

Het zou je maar gebeuren zeg, echt vreselijk gewoon

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 16:49

Oh wat verschrikkelijk zeg.
Krijg er kippenvel van. Vreselijk.

Vorige week was er hier een jongetje van 5 verdronken in de vijver.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-06 16:51

Dennis v m schreef:
naar mijn idee niet, als je kind dat niet kan zwemmen bij het zwembad kan komen (terwijl de ouders ervan bewust zijn dat het kind niet kan zwemmen), hebben ze niet genoeg gedaan, dan maken ze van mijn part de deur even dicht. Dit soort incidenten hoor je ieder jaar weer dus mensen moeten beter weten.

Er zat een HEK omheen!
Misschien heeft ie dat open gekregen, dat had ook met 'even de deur dicht' kunnen gebeuren. Hoe je het ook went of keert, het blijft gewoon een tragisch ongeluk.
Maar verder einde discussie. Die ouders hebben dit echt niet met opzet gedaan en daar blijf ik bij.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 16:54

Of hij is gewoon over het hek geklomen

Tetris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 17:16

Wat vreselijk zeg!!
Ik sta helemaal achter de woorden van volcano... Het is een vreselijk ongeluk en de ouders hebben écht wel genoeg gedaan om zoiets proberen te voorkomen...! Ik denk niet dat er echt veel ouders zijn die hun kind zomaar alleen zouden laten bij een zwembad zonder hek (dat hebben ze ook niet gedaan!).
Een ongeluk zit in een klein hoekje..... Jammer genoeg...

Dennis v m

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 17:47

Er is nergens te vinden dat er een hek om het zwembad stond alleen in jou reactie. Dan nog moet je op het kind letten. Als ik stel boven aan de trap een hekje heb, dan nog zou ik mijn kind niet alleen boven laten rond lopen, maar goed het is zeker triest wat er gebeurd is en zielig, maar ben het niet met je eens en discussie heeft ook geen zin verder, dit is mijn mening klaar.

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 18:00

Tjee, vreselijk zeg.
Het zou je kind maar zijn & als ouders zijnde zou het je maar gebeuren.. Die zullen het hun hele leven wel meedragen. Scheve mond

Equira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 18:08

Dennis v m schreef:
Er is nergens te vinden dat er een hek om het zwembad stond alleen in jou reactie. Dan nog moet je op het kind letten. Als ik stel boven aan de trap een hekje heb, dan nog zou ik mijn kind niet alleen boven laten rond lopen, maar goed het is zeker triest wat er gebeurd is en zielig, maar ben het niet met je eens en discussie heeft ook geen zin verder, dit is mijn mening klaar.

Even goed lezen, het zijn haar achterburen. Dus ja, zij kan weten dat er een hek om dat zwembad zat.

Vreselijk dit!!! Heel veel sterkte gewenst aan ouders, familie, vrienden en bekenden!!!

irene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 18:15

jeetje vreselijk, jammer dat er door sommigen meteen de ouders de schul in de schoenen wordt geschoven. Dus alle kinderen die ontvoerd worden is ook de ouders eigen schuld... je kunt als ouder nooit elke seconde bij je kind zijn!!! en als je dat wel kund heb je verder geen leven... maar eigenlijk vind ik dit ook geen discusie waard... maar dingen die hier worden gezegd kunnen anderen wel heel erg kwetsen...

Dennis v m

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 20:45

nu heb je als ouder toch verder ook geen leven. Je kind oftewel je alles is weg. Precies ieder zijn mening.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-06 22:08

Ze hebben meer kinderen. Dus voor hun zullen de ouders ook verder moeten. Maar ook voor die kinderen is dit heel triest. Een van zijn broers heeft hem gevonden in het zwembad... Ik moet er niet aan denken een van mijn broertjes of zusjes op die manier kwijt te raken en te vinden.

Verder zijn de ouders altijd al heel bang geweest dat dit zou gebeuren, hij mocht ook absoluut niet alleen daar zwemmen. Hij heeft het die bewuste dag dus wel stiekum, met vriendjes, gedaan.
Kinderen halen inderdaad kattekwaad uit... maar de prijs die dit jongtje heeft moeten betalen daarvoor is wel erg hoog... Verdrietig

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 22:41

Het is niet de bedoeling om hier te gaan speculeren of de ouders daadwerkelijk nalatig zijn geweest of niet.