Zoon (4) schiet vader neer!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Re: Zoon (4) schiet vader neer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 12:22

Hoewel je als ouder veel verantwoordelijkheid hebt, denk ik toch dat je niet moet onderschatten hoe snel zoiets gebeurd kan zijn. Geen enkele ouder kan 6 jaar lang (of langer) 24 uur per dag, elke seconde goed opletten. Het zijn en blijven mensen, en meestal kost een momentje onoplettendheid een schram of een kapot voorwerp, soms zijn de gevolgen veel ernstiger.

Ik heb het zelf een keer gedaan, een dienstpistool van een familielid opgepakt. Ik weet niet hoe oud ik was, zal ook wel iets van 4 of 5 zijn geweest. De agent maakte zich klaar voor z'n dienst, draaide zich om om iets te pakken, en ik kwam toevallig net langs en pakte het pistool. In 1 moeite door, kostte hooguit 2 seconden onoplettendheid. (En de reactie daarop was dusdanig heftig dat ik NOOIT meer in de buurt heb durven komen.)

Nou hoort er dan natuurlijk wel een veiligheidspal op te zitten, dus dit is wel erg tragisch. Maar, onderschat het niet, de meest vreselijke ongelukken kunnen in een flits gebeurd zijn en geen mens kan altijd alles voorzien.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 12:24

MoonChloe schreef:

Dit is toch echt wel een gevalletje eigen schuld dikke bult!
Pa heeft de dienstpistool NOOIT op de achterbank moeten leggen omdat zijn zoontje van VIER jaar daar zit. Een 4 jarige heeft geen zelfde gedachtengang als een 14 jarige!

Ik zie nergens staan dat het op de achterbank lag. En dan nog vind ik eigen schuld dikke bult geen gepaste reactie hierop.

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 12:37

Wow eerlijk gezegd ben ik blij dat het kindje zijn vader verwondde en niet zichzelf! Zoiets zou never nooit mogen gebeuren natuurlijk, maarja van achter kijk je een Koe in zijn kont Knipoog

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 16:08

Die houd voortaan z'n pistool wel goed bij zcih .. [als die nog leeft] ..

scooby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 20:12

Toch wel eigen schuld...

Zo'n pistool hoor je op je lijf te dragen, en dat is niet zonder reden.

Misz_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 20:32

wie zegt dat het pistool op de achterbank lag? Misschien zat dat ding wel gewoon in zo'n riem van de man en had het kind het ding gezien hebben en binnen een seconde heeft hij het ding in zijn handen. De vader draait zich boos om en zo draait zijn borst in de richting van het kind. Het kind schrikt van de reactie van zijn vader en haalt de trekker over..

Zo gebeurd! En ik denk niet dat een vader zó onverantwoordelijk is dat hij een geweer bij zijn zoon op de achterbank te leggen. Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 21:06

Gelukkig zijn in Nederland de regels heel wat strakker.

Wapens moeten opgeborgen zijn in een speciale wapenkluis, munitie apart in een afgesloten kluis etc etc.

Hoe dit heeft kunnen gebeuren weet ik niet, en wil ik niet weten. Ben alleen blij dat het niet in Europa gebeurd is.

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 21:37

Jeetje wat een verhaal zeg. Misschien had de vader toch wel beter moeten opletten.. Maarja dat is achteraf gepraat!
Het gaat hier wel om een dienstpistool, maar ik vind zowieso wel dat in Amerika erg veel mensen een pistool thuis/op zak hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 23:04

mastergurl schreef:
Jeetje wat een verhaal zeg. Misschien had de vader toch wel beter moeten opletten.. Maarja dat is achteraf gepraat!
Het gaat hier wel om een dienstpistool, maar ik vind zowieso wel dat in Amerika erg veel mensen een pistool thuis/op zak hebben.

Je hebt geen idee hoeveel mensen in Nederland een vuurwapen in huis hebben.

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 15:24

Nou wij iig niet Clown

Dat kindje dacht waarschijnlijk dat het een speelgoed pistooltje was? Daarom vind ik het ook erg onwaarschijnlijk dat die speelgoed wapens verkocht worden Verward . Maar dat zal wel aan mij liggen. Het was iig een ongeluk en die vader had zijn wapen wel beter op kunnen bergen.

xSemmiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 17:34

Wow, wel heel erg zeg!

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 17:49

Dit gebeurt in Amerika elke dag en nog roepen ze dat ze het recht hebben om wapens te dragen zelfs als blijkt dat wapens vaker per ongeluk afgaan dan dat ze hem ooit nodig hebben.
Het volk roept dit over zich af, door maar vast te blijven houden aan hun recht om een wapen te dragen.

Een hele interessante film hierover is "Bowling For Columbine" van Michael Moore. Een aantal slachtoffers in deze film hebben samen met Michael Moore zich er hard voor gemaakt om handguns uit K-mart (de grootste supermarkt keten van de US) weg te krijgen en dat is ze ook nog gelukt.

De uitspraak die de Amerikanen hanteren is "Guns don't kill people, people kill people."
Helemaal waar natuurlijk, maar het scheelt toch behoorlijk als je geen wapens in je keukenkastje hebt liggen. In Bowling for Columbine worden ook alle cijfers genoemd van het aantal ongelukken met wapens en dat is ind e US echt iets van 30x hoger dan waar ook ter wereld.
Vreemd genoeg zijn er in Canada net zoveel wapens, maar liggen die percentages veel en veel lager.
Het is en blijft een vreemd denkend volk.

Groetjes
Nienke

Dennis v m

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 17:54

Sorane schreef:
Gelukkig zijn in Nederland de regels heel wat strakker.

Wapens moeten opgeborgen zijn in een speciale wapenkluis, munitie apart in een afgesloten kluis etc etc.

Hoe dit heeft kunnen gebeuren weet ik niet, en wil ik niet weten. Ben alleen blij dat het niet in Europa gebeurd is.

Ja maar of iedereen zich er hier aan houdt. Bij de moord in het andere topic over die agent en zijn vrouw, gaat ook het verhaal de ronde dat hij zijn vrouw met het dienstpistool om het leven heeft gebracht en daarna zichzelf dus daar heb je nog niet veel aan, want wat stellen regels tegen woordig nog voor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 20:38

Hoe politie agenten in Nederland omspringen met hun wapens is schandelijk!

Sportschutters houden zich gelukkig wel allemaal aan de regeltjes.

Ik heb zelf al enige tijd een vuurwapen in huis, maar keurig opgeborgen zoals het hoort. Dat er nooit ongelukken kunnen gebeuren is natuurlijk wat kortzichtig. Maar als dat gebeurd dan is dat op de schietbaan en niet daarbuiten.