nielsd schreef:[
En ik snap het wel, als je helemaal niks lekkers mag eten kan je toch beter 1 pil nemen per dag?
[/quote]
Dat lijkt me zeker niet beter

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
nielsd schreef:[
En ik snap het wel, als je helemaal niks lekkers mag eten kan je toch beter 1 pil nemen per dag?
[/quote]
faye schreef:nielsd schreef:[
[/quote]
Dat lijkt me zeker niet beter
jeanie schreef:Precies Draumpje ritalin is een opiaat. Ik kan ook zeer pissig worden als ouders met deze medicatie gaan lopen k*tten,zoals ineens stoppen of slecht op tijden letten.
Wij hebben op de crisisopvang dan ook limonade zonder kleurstoffenect.
Botervlieg schreef:(en het is nog de vraag of die van jou de juiste is?)
draumpje schreef:omdat het verslavend is , je bouwt de meds op tot de max dosering, en dan mag je gaan afbouwen/kicken en dan begin het hele gebeuren weer opnieuw
Citaat:dus het is zeker zeer zinvol om naar andere oplossingen te zoeken
andere oplossingen dan je kind een klasse A Harddrug!! geven
en ik denk ook dat het de verantwoordelijkheid van ons volwassenen is om kinderen die alternatieven te bieden
draumpje schreef:ik snap dat kinderen blij kunnen zijn met de medicatie
, de chaos word minder, dus ze weten de weg weer in hun eigen gedachtes en nadenken word geen mission impossible meer
er is meer lichamelijke en psychische rust waardoor ze rustiger en minder impulsief worden
en waardoor de omgeving ook makkelijker met ze omgaat(dus minder negatieve beestiging door omgeving)
ik ben ook rustiger, minder chaotischer etc als ik aan de meds zit
zonder kan ik niet functioneren in een baan of studie, heel simpel
maar aangezien ik momenteel niet werk of studeer , ben ik even gestopt
waarom?
omdat ik 1 tot drie uur max slaap per nacht als ik wel op medicatie slik
omdat mijn eetlust nihil is als ik wel meds slik
omdat het verslavend is , je bouwt de meds op tot de max dosering, en dan mag je gaan afbouwen/kicken en dan begin het hele gebeuren weer opnieuw
omdat mijn spontaniteit en creativiteit word geremd
omdat mijn hart door die troep elke dag eenmarathon loopt
en ik daar best wel duizelig van kan worden
en zo zijn er nog veel meer bijwerkingen
dus helpt het ...absoluut
maar de bijwerkingen zijn niet te negeren ....
edit.. voor kinderen kunnen de bijwerkingen tot blijvende schade leiden, zoals groeiachterstanden en nog ene aantal andere kwalen
dus het is zeker zeer zinvol om naar andere oplossingen te zoeken
andere oplossingen dan je kind een klasse A Harddrug!! geven
en ik denk ook dat het de verantwoordelijkheid van ons volwassenen is om kinderen die alternatieven te bieden
Laura schreef:Volgens mij is ADHD tegenwoordig mode, en is 90% van de drukke kinderen druk omdat ze slecht eten. Geraffineerde koolhydraten, suikers, prop dr maar in. Kleurstoffen, cola? Maakt deel uit van de dag en groente en fruit staat niet meer op het menu en volkoren brood is vies.
Dus ja, dan helpt een dieet.
Maar het zou misschien beter zijn als ouders sowiezo eens leerden wat in alle producten in het winkelwagentje zit, en zich eens gingen verdiepen in gezond eten.
Laura schreef:Volgens mij is ADHD tegenwoordig mode, en is 90% van de drukke kinderen druk omdat ze slecht eten. Geraffineerde koolhydraten, suikers, prop dr maar in. Kleurstoffen, cola? Maakt deel uit van de dag en groente en fruit staat niet meer op het menu en volkoren brood is vies.
Dus ja, dan helpt een dieet.
Maar het zou misschien beter zijn als ouders sowiezo eens leerden wat in alle producten in het winkelwagentje zit, en zich eens gingen verdiepen in gezond eten.
draumpje schreef:@shadow, de gewnning en opbouw van dosering komt veel meer voor dan je zou verwachten
het is meer regel dan uitzondering ben ik achter gekomen
Citaat:ook zijn veel artsen veel te scheutig met de start dosering
die starten een patient op 36 mg terwijl 18 mg de laagste dosering is (bij concerta in ieder geval)
Citaat:medisch of wettelijke aanduiding
de werking is in feite hetzelfde
Citaat:een lijn coke is voor mij ook erg rustgevend, net zo rustgevend als mijn legale dope en de bijwerkingen zijn hetzelfde voor mij en anderen met mij
dus ondaks dat e naam en het doel verschillen
het blijven dezelfde stoffen en dus ook dezelfde eigenschappen
alleen is de medische stof vele malen zuiverder en lager in dosering
Nashke schreef:
Er word inderdaad de laatste tijd veel te vlug gezegd dat iemand ADHD heeft,
maar geloof mij ADHD is veeeel meer dan gewoon "druk" zijn. Het hyperkinetische is maar een klein deeltje van ADHD.Het houd zoveel meer in dan dat! dus ja, vanaf een kind een beetje veel energy heeft word nogal vlug aan ADHD gedacht..Jammer genoeg!
En idd eten veel kinderen heel ongezond! Bij mij was dit zeker niet het geval..
Mijn moeder was daar zelf heel streng in!: alleen maar biologisch eten, elke dag fruit,groenten..
Wit brood? Wist zelf niet dat het bestond.
Frisdrank kwam zelf nooit in huis! Alleen water, en vers geperst fruitsap..![]()
Dus daar kan het bij mij toch zeker niet aan liggen.