weer typisch nederland..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: weer typisch nederland..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 23:27

wat belachelijk... Scheve mond Dat ze eens échte boeven gaan vangen, en hun tijd in de rechtbank gaan benutten aan zaken die daar echt voor nodig zijn. [Moordenaars, dieven, pedofielen etc.] Scheve mond

Vinaba

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 23:29

Melanie_ schreef:
wat belachelijk... Scheve mond Dat ze eens échte boeven gaan vangen, en hun tijd in de rechtbank gaan benutten aan zaken die daar echt voor nodig zijn. [Moordenaars, dieven, pedofielen etc.] Scheve mond

Geheel mee eens. Ja

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 23:32

Haha, ik moet hier echt om lachen. Clown
Je gaat iemand toch geen boete (van 550 euro!!) geven omdat een eend opvliegt? Tong uitsteken

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 09:28

Marijkjuh schreef:
Sylvia schreef:
Ik denk eerder dat het gaat om het feit dat de hond los liep. Want dat mag dus niet.

Er staat dat hij los liep op een plek waar het mocht Knipoog

Nee, er staat dat de hond uitgelaten werd op een plek waar het mocht. Dat is wat anders dan los laten lopen. Honden mogen bij mijn weten (officieel) alleen loslopen op die grasveldjes met hekken eromheen. In parken en bossen mogen ze niet los.

kadansjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 09:59

Sylvia schreef:
Dat was een man...

Ik snap je opmerking over het financieren van rechtzaken niet zo geloof ik Blond

Nou een rechtzaak aanspannen tegen iemand door de staat kost toch ook geld, er moeten mensen voor ingehuurd worden, je moet de rechtzaal betalen, de rechter zelf (en aangezien die tonnen verdienen zal dat niet goedkoop zijn)
Dus als de staat de rechtzaak wint en krijgt 500 euro hebben ze er niks aan want zoveel en zelfs meer heeft de hele rechtzaak ook gekost snap je??

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 13:33

De verliezende partij betaald ook de gerechtskosten hoor. En de gemiddelde Nederlander heeft een rechtsbijstandsverzekering.

kadansjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 17:09

Ja maar dan nog kost het geld voor niks toch??

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 17:31

Is maar hoe je het bekijkt. Ik neem aan dat deze meneer zélf die rechtzaak aangespannen heeft. Hij zal dus ook vrijwel zeker een rechtsbijstandverzekering hebben, anders neem je dat risico wat minder snel. Als die meneer het niet had aangespannen had het ons geen geld gekost. Nu kost het ons wel geld omdat de Staat verloor. Had die meneer verloren, dan had de verzekering het betaald en had het ons geen geld gekost; misschien gaat volgend jaar de verzekeringspremie € 1 per maand omhoog.

Er worden wel meer (onnodige) rechtzaken aangespannen. Maar toch denk ik dat de 'aanslag op de schatkist' als de Staat verliest te verwaarlozen is. Voor de Staat is een rechtzaak qua kosten peanuts.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 21:53

[quote="Sylvia}Nee, er staat dat de hond uitgelaten werd op een plek waar het mocht. Dat is wat anders dan los laten lopen. Honden mogen bij mijn weten (officieel) alleen loslopen op die grasveldjes met hekken eromheen. In parken en bossen mogen ze niet los.
[/quote]
Gelukkig zijn er hier in de buurt gebieden waar honden wel los mogen lopen en zelfs in het bos/op de hei zijn er speciale losloopgebieden voor honden. Volgens mij zijn die gebieden er steeds meer door het hele land.
Hier mogen de honden los buiten de bebouwde kom, voorwaarde is wel dat 'ie dan onder appél moet staan. Zelf vind ik minder omdat er nogal eens auto's met een noodvaart aan komen jagen, moet je maar snel genoeg in de gaten hebben. En het blijven beesten, onder appél of niet, ze weten meestal net op het verkeerde moment de verkeerde actie uithalen....

Maya1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-06 14:34

Melanie_ schreef:

ja daar ben ik het helemaal mee eens!

@ Sylvia: nee de hond werd uitgelaten op een plek waar het mocht en waar hij ook los mocht.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 14:35

Nog zo één:

Hier in de omgeving kreeg een vrouw een boete nadat ze een lege plastic zak, waar het brood voor de eendjes in had gezeten, in een prullenbak had gegooid. Huisvuil mag namelijk niet in een openbare prullenbak.

Het is toch om je ogen voor uit je kop te schamen als je zo'n bekeuring uitschrijft... Hamer

Maaiikii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 14:36

Hahaaa Tong uitsteken 550 euro voor zoiets nutteloos! Clown

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 14:41

Ik vind wel dat als iemand zijn hond een ander dier gewoon dood laat bijten, dat hij zwaar beboet moet worden. MAar als een hond ergens een keer achter aan jaagt (vaak helemaal niet met de bedoeling om te doden), dat dit niet bestraft mag worden, tenzij het de plaatselijke ecologie in de war schopt. Tijdens bepaalde broedperiodes bijvoorbeeld. Maar ja, dan kun je er ook vanuit gaan dat er een loslaatverbod voor honden heerst.

Toekie schreef:
Nog zo één:

Hier in de omgeving kreeg een vrouw een boete nadat ze een lege plastic zak, waar het brood voor de eendjes in had gezeten, in een prullenbak had gegooid. Huisvuil mag namelijk niet in een openbare prullenbak.

Het is toch om je ogen voor uit je kop te schamen als je zo'n bekeuring uitschrijft... Hamer

Je mag een bekeuring aanvechten en dat zou ik zeker gedaan hebben in dit geval. Grote kans dat ze het gelijk aan haar kant had gekregen.

MAar er stond laatst ook in de krant dat door het politie beleid (elke agent moet een percentage aan bekeuringen binnen halen en dat is eigenlijk te hoog), dat agenten hierdoor genoodzaakt zijn geweldig te gaan muggeziften en dus ook niet meer redelijk bezig zijn tegen de mensen. De postbusreclame uitspraak "de politie is je beste vriend" zou dan beter vervangen kunnen worden met "de politie maakt jacht op jou".

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 14:52

Desiree schreef:
Je mag een bekeuring aanvechten en dat zou ik zeker gedaan hebben in dit geval. Grote kans dat ze het gelijk aan haar kant had gekregen.

Nou, daar valt nog aan te twijfelen:

http://omroepbrabant.nl/news.aspx?id=57348

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 15:01

Wat smerig intriest. ZE moeten vooral zo doorgaan. En ik ga steeds minder waarde hechten zo aan het milieu.... Ze trekken het te ver door.

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 15:13

oeh, dan zou ik al een miljoen kwijt zijn Clown
Stomme cops..

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 15:18

-> NM

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 18:23

Als je in een klein land als Nederland met 16 miljoen mensen woont, dan zal je heel veel zaken met elkaar moeten regelen, wil je niet dat het een gigantische puinzooi wordt.

Maar als we daarna met z'n allen gaan roepen dat het onzinnig is dat je je er aan moet houden en dat de politie beter jacht op echte criminelen kan gaan maken, dan hebben die wetten ook totaal geen zin. En als je die wetten afschaft heb je binnen de kortste keren totale anarchie. Voor een leefbaar land is het belangrijker om dit soort leefregels na te leven dan een drugsbaron op te pakken. Die drugsbaron heeft veel minder invloed op je gevoel van welbehagen op straat dan rotzooi op de grond, bierdrinkende jeugd in het winkelcentrum, hondedrollen bij jou voor de deur en noem maar op.

En gelukkig hebben we onafhankelijke rechtspraak in Nederland die toets of de opgelegde straf billijk is. En ja dat kost geld, maar wel geld dat uiteindelijk ten goede komt aan de leefbaarheid van Nederland.

c_just_me1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 18:31

sorry maar moet je er echt aan houden dat je hond niet achter een eend aan mag rennen? en is dat dan een boete waar van €500,-? *of weet ik veel wat het bedrag was*

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 19:23

Karl66 schreef:
Als je in een klein land als Nederland met 16 miljoen mensen woont, dan zal je heel veel zaken met elkaar moeten regelen, wil je niet dat het een gigantische puinzooi wordt.

Maar als we daarna met z'n allen gaan roepen dat het onzinnig is dat je je er aan moet houden en dat de politie beter jacht op echte criminelen kan gaan maken, dan hebben die wetten ook totaal geen zin. En als je die wetten afschaft heb je binnen de kortste keren totale anarchie. Voor een leefbaar land is het belangrijker om dit soort leefregels na te leven dan een drugsbaron op te pakken. Die drugsbaron heeft veel minder invloed op je gevoel van welbehagen op straat dan rotzooi op de grond, bierdrinkende jeugd in het winkelcentrum, hondedrollen bij jou voor de deur en noem maar op.

En gelukkig hebben we onafhankelijke rechtspraak in Nederland die toets of de opgelegde straf billijk is. En ja dat kost geld, maar wel geld dat uiteindelijk ten goede komt aan de leefbaarheid van Nederland.

Maar regels kunnen OOK te ver gaan en dat maakt Nederland ONleefbaar.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 19:49

@c_just_me1, blijkbaar staat in de algemene plaatselijke verordeningen een verbod op het opjagen van wild en heeft men daar een boete van 550 euro aan gehangen. En ja ik vind het ook een belachelijk bedrag, maar daarvoor moet je bij de door de plaatselijke burgers gekozen gemeenteraad zijn. Vandaar ook dat je naar een rechter kan die oordeelt of de straf in verhouding staat tot de overtreding. Dat is het leuke van in een rechtstaat wonen.

@Desiree, dan moet je de regels aanpassen, dus bewust kiezen bij de verkiezingen en tweede kamerleden en gemeenteraadsleden aanspreken op dit soort uitwassen. Het kan nooit een vrijbrief zijn om dan maar wetten te gaan overtreden.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 21:35

Net of stemmen helpt.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 22:45

Stemmen helpt altijd, hoe meer mensen op een bepaalde partij stemmen hoe meer er naar de uitgangspunten van die partij geluisterd wordt.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 00:25

Karl66 schreef:

Pff, dit zou zo iemand als Verdonk ook antwoorden... ''Ik ben recht door zee!'' Frusty

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 01:11

Toekie, het gaat er niet om wat Verdonk zegt maar wat ze doet Pling

Maar als het goed begrijp woon jij liever in een verloederd land waar niemand zich aan de "kleine regels" hoeft te houden, maar waar die paar zware misdadigers die er zijn wel worden opgesloten, dan in een land wat leefbaar is, maar waar een zware misdadiger tussen de mazen doorglipt?