Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
silvana schreef:gazet van Antwerpen:
Oproep tot getuigen van busincident
Op 24 juni tussen 15 uur en 15 uur 30 werd in Antwerpen een man aangevallen door een zestal jongeren, door getuigen beschreven als van allochtone origine
Allochtonen dusCitaat:daders Marokkanen waren. Het bleken Polen te zijn.
Citaat:Zou me trouwens weer niet verbazen als het weer marokanen zouden zijn......
pomelo schreef:wat ik vooral niet snap is dat het op die bus is gebeurd. zat daar dan niemand anders bij?
lindsey schreef:Dus als die man is overleden aan een hartstilstand is het allemaal niet zo erg? Een passagier slaan in een bus is heel normaal? Voor de straf die de jongeren zullen krijgen zal het groot verschil maken. Wanneer de man blijkt te zijn overleden aan een hartstilstand krijgen ze waarschijnlijk alleen een boete of een taakstraf.
Citaat:zat daar dan niemand anders bij?
Desiree schreef:Zo jammer dat de rest van de aanwezigen in de bus niet samen heeft gespannen met die man. Dan was zijn leven gespaard EN die jongeren een lesje geleerd. MAar ja, daar durf je natuurlijk niet op te rekenen he.
Urielle schreef:Tof hoor, ik woon in de gemeente Antwerpen![]()
Ik moet zeggen dat het ook echt niet de stad is om je veilig te voelen op straat.
Lidewijke schreef:Vind het al een goede zaak dat ze nu die wet-Lejeune of hoe heet dat (vervroegde vrijlating) terug wat strakker gaan maken. (na hem net versoepeld te hebbenbegint het Vlaams Belang meteen te roepen dat ze "hypocriet" zijn, maar beter dat ze er iets aan doen dan niet lijkt me)
russel schreef:Toch jammer dat er geen hulp in de bus is gekomen. Die chauffeur had meteen de bus stil moeten zetten, kennelijk geen camera in de bus aanwezig. Een groep van zes is wel groot, maar als zo een bus vol zit en er wordt er bv maar eentje gepakt, heb je al weer wat. Eigenlijk zouden de passagiers massaal op die groep moeten invallen.
Het verhaal leest, dat de bus stopt, de man uitstapt en in elkaar stort. Dus die chauffeur is gewoon door blijven rijden en toen de man voor de deur stond om uit te stappen, deed hij de deur open? Heel vreemd, dus kop in het zand steken, die man kon niet eens gechekt worden of hij oke was, wat natuurlijk niet kan na zo een incident en die gasten konden dus wegrennen? De chauffeurs moeten ook op cursus en wordt tijd dat ze met een wapenstok mogen lopen. Al zo vaak dat ze bedreigd en geslagen en beroofd worden.