c_just_me1 schreef:nee! sorry maar ik vind de doodstraf voor moordenaars zwaar oke.
Tuurlijk je vermoordt mensen, maar als je ziet wat voor gevaar zij zijn voor de samenleving! liever 1 dood dan 20
helemaal met je eens..
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
c_just_me1 schreef:nee! sorry maar ik vind de doodstraf voor moordenaars zwaar oke.
Tuurlijk je vermoordt mensen, maar als je ziet wat voor gevaar zij zijn voor de samenleving! liever 1 dood dan 20
VanillaQueen schreef:Jammer van het geld...maar laat zo'n figuur lekker zn leven lang slijten in een cel.
Beetje vervelend dat zo'n iemand uit zn lijden wordt verlost.
Citaat:. De dood zal eeuwig leiden zijn maar dan een gepijnigt geestelijk lijden in de hel..
Quellian schreef:Ik ben voor de doodstraf, maar voel me niet geroepen om de injectie toe te dienen. Laat een ieder z'n eigen werk doen.
En ja, ik vind het dus ook rechtvaardig dat een moordenaar de doodstraf krijgt.
Citaat:Als je zo makkelijk over de doodstraf denkt, moet het toch makkelijk zijn zo'n niet-meer-mens dood te schieten? Het is eenvoudig iets te doden waar je geen respect voor hebt en wat je geen rechten als mens meer toekent.
Goof schreef:Citaat:Als je zo makkelijk over de doodstraf denkt, moet het toch makkelijk zijn zo'n niet-meer-mens dood te schieten? Het is eenvoudig iets te doden waar je geen respect voor hebt en wat je geen rechten als mens meer toekent.
Hoe kom je erbij dat het makkelijk is om iemand te doden waar je geen respect voor hebt??
Citaat:Bij iemand waarvoor je geen respect hebt, heb je geen schuldgevoelens of zo iets als hij dood gaat. Je vind het niet erg als hij dood is.
Gaby schreef:Ge-inspireerd door het topic "Een stelling over de doodstraf" heb ik twee vragen aan de Bokkers. Ik heb in dat topic vrij veel mensen voor de doodstraf gezien. Hun goed recht om voor te zijn, al ben ik tegen. Ik vroeg me echter af...
Stel, iemand vermoord jouw beste vriend/moeder/tante. Het vonnis is uitgesproken; hij krijgt de doodstraf. Jij krijgt een aanbod: jij mag hem de kogel of het spuitje te geven. Doe je dat of laat je het iemand doen van wie het het werk is? Waarom doe je dat (niet)?
Gaby schreef:Stel, iemand vermoord iemand die jij niet kent. Het vonnis is uitgesproken; hij krijgt de doodstraf. Jij krijgt een aanbod: jij mag hem de kogel of het spuitje te geven. Doe je dat of laat je het iemand doen van wie het het werk is? Waarom doe je dat (niet)?
Vind je het doden van een moordenaar rechtvaardig of niet?
blokje schreef:c_just_me1 schreef:nee! sorry maar ik vind de doodstraf voor moordenaars zwaar oke.
helemaal met je eens..
Caira schreef:Maar de beul is dan toch geen haar beter? Die dood ook iemand!