Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lilian1991 schreef:ik niet..
jeanie schreef:En ik al zeker niet
Desiree schreef:Misschien moet je er ook niet te veel te koop mee lopen met "god dit en god dat". Want daar zijn de mensen tegenwoordig ook helemaal niet meer van gediend.
Desiree schreef:Maar hoe merken mensen in jouw omgeving dat je gelovig bent. Of merken ze dat niet?
Natasja91 schreef:Ik geloof niet.
Althans, niet in god.
Ik geloof in mijzelf, dat is genoeg![]()
De mensen die wel in een god geloven moeten dat natuurlijk vooral doen, daar hebben ze mij niet mee!
Zoolgangster schreef:Ik ben christen.
Al heel jong had ik het gevoel dat God bestaat. Ik wilde zelf naar een christelijke middelbare school, om meer te weten te komen over het geloof. Rond mijn 17e heb ik overwogen welk geloof ik wilde volgen: christendom of jodendom. Ik besloot te kiezen voor het christendom, omdat ik was gaan geloven in Jezus.
Daarom ging ik naar de Ned Hervormde kerk, daar ging mijn moeder ook naar toe, en ik ging ook met vrienden naar evangelische bijeenkomsten, wat me wel aantrok, omdat daar heel open over het geloof kan worden gesproken.
Ik ga zelf naar een evangelische groep, en hou van de openheid van de mensen. We kunnen met elkaar praten en lief en leed delen, bidden en lol hebben, oh ja, en lekker eten.
Schimmelig schreef:Er zijn hier echt al genoeg topic's over
xMarit schreef:Ik ben ook christenGa naar de vrijgemaakt gereformeerde kerk, maar ben niet zo van de regeltjes
![]()
Ga dus ook gewoon in mn spijkerbroek naar de kerk enz. Ik ben ook niet van plan om later nog in dezelfde kerk te zitten, want ik vind dat er teveel nadruk ligt op de regels en niet om het geloof zelf
Citaat:Maar de normen en waarden van het christendom zitten diep geworteld in onze cultuur en in de wetten. Zonder het te beseffen denken we als christenen.