9 katten vergiftigd in zeeuws dorp

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Neverhere

Re: 9 katten vergiftigd in zeeuws dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 21:02

Verschrikkelijk zeg. Als je overlast hebt van katten moet je bij de eigenaren zijn en niet de dieren op zo'n vreselijke manier te grazen nemen.

Wij hebben 7 katten. Het merendeel opvangertjes en een stuk of wat die op één of andere manier gehandicapt zijn. We hebben daarom een ren gemaakt van 4,5 x 9 mtr. Dat is ook onze veranda dus als we buiten willen zitten zitten wij ook in de ren tussen de katten. Door een kattenluik kunnen ze altijd naar buiten. Helaas een beperkte ruimte maar ik hoef in elk geval niet bang te zijn dat er een kat niet meer thuiskomt Verdrietig

Tegenwoordig worden mensen niet alleen naar elkaar steeds minder tolerant, het treft ook onschuldige dieren en het is aan de eigenaren hen daar zo goed mogelijk tegen te beschermen.

MissJeanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 21:24

Verschrikkelijk, Verdrietig

Ik leef mee met de eigenaren, helaas door een eigen ervaring.

Onze kat is ook doodgegaan door vergiftiging, we weten alleen niet wie of wat het was, maar dat het vergiftiging was , was duidelijk.

Het was vreselijk om te zien hoe dat beestje lijdde tot hij hersendood was.

Dat soort mensen hebben geen idee wat ze een ander aan doen. Boos!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 10:59

Dat hebben ze wel Findra maar dat interesseert ze geen reet.

verwijderd09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 16:23

Desiree schreef:

dat is niet waar, als ik hier de posts lees dan denk ik bij mezelf "het is maar een kat, als die dood is neem je toch gewoon weer een nieuwe"
zo ben ik op gevoed, en zo is hier op het platteland de mentaliteit tov van katten wel vaker. Hier op de boerderij moeten wij jaarlijks ook zo'n 10 katten dood maken, omdat de verwilderde huiskatten maar kittens blijven produceren, met alle overlast van dien.
natuurlijk hoor je ten aller tijden van de dieren van een ander af te blijven, maar ik wil alleen maar zeggen dat niet iedereen snapt dat er mensen zijn die waarde aan een poesje hechten.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 16:27

Dus er moeten katten worden gedood omdat een aantal huiskatten verwilderen omdat hun voormalige eigenaren geen verantwoordelijkheid kenden.

Maar goed, ik begrijp jouw betoog niet. Het feit dat jullie katten moeten doden heeft er niets mee te maken met wat iemand voelt over het leed wat hij anderen aandoet door diens kat te vermoorden.

verwijderd09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 16:31

findira schreef:
Dat soort mensen hebben geen idee wat ze een ander aan doen. Boos!

Desiree schreef:

ze hebben dus geen idee wat ze andere mensen aandoen omdat ze heel anders teggen katten aankijken.

zoetekoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 16:41

Twee woorden: "zieke geest". -_-

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 16:42

MRmichiel schreef:
dat is niet waar, als ik hier de posts lees dan denk ik bij mezelf "het is maar een kat, als die dood is neem je toch gewoon weer een nieuwe"
zo ben ik op gevoed, en zo is hier op het platteland de mentaliteit tov van katten wel vaker. Hier op de boerderij moeten wij jaarlijks ook zo'n 10 katten dood maken, omdat de verwilderde huiskatten maar kittens blijven produceren, met alle overlast van dien.
natuurlijk hoor je ten aller tijden van de dieren van een ander af te blijven, maar ik wil alleen maar zeggen dat niet iedereen snapt dat er mensen zijn die waarde aan een poesje hechten.

He bah dezelfde mentaliteit als mn schoonvader, als je geen kittens wil moet je die katten vangen en ze laten steriliseren. Maar dat is natuurlijk weer te duur.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 17:10

MRmichiel schreef:
[
ze hebben dus geen idee wat ze andere mensen aandoen omdat ze heel anders teggen katten aankijken.
[/quote]

Dan hebben ze mijns inziens een zwaar gebrek aan inlevingsvermogen en ze zijn daarbij super bekrompen.

Misz_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 18:30

ik vind het zwaar misselijk van die mensen om zulke geintjes uit te halen met onschuldige dieren..

echt ziek!

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 20:40

MRmichiel schreef:
Desiree schreef:

En wie heeft er ooit beslist dat de mens, die per slot van rekening ook slechts een zoogdier is, zeggenschap heeft over wie en wat mag blijven leven?
Waar halen wij die arrogantie vandaan? Wat maakt dat wij ons boven de rest van het leven op aarde plaatsen? Wat geeft ons dat recht?

Ik ben geboren en getogen op het platteland. Woon er nog altij, maar ben opgevoed met respect voor al wat leeft. Ik heb geleerd dat als je dieren hebt, je verantwoordelijkheid hebt en daar maak je je niet zo even vanaf door andere wezens de nek om te draaien omdat het jou niet uitkomt waar of hoe ze leven. Je hebt zelfs verantwoording volgens de wet om hulpbehoevende dieren te helpen al zijn ze niet eens van jou.
Hoe kun je in vredesnaam een weerloos, onschuldig dier doden en 's nachts goed slapen? Als je het zou eten heb je tenminste nog een excuus maar om zomaar omdat er anders teveel van komen... onbegrijpelijk! Afijn ik ben dan ook vegetariër, verklaard mss waarom ik zo van leer trek.

Als je écht iets aan het probleem wilt doen en je verantwoordelijkheid wilt nemen bel je de DB die vangkooien plaatst en de dieren castreert en steriliseert.

De opvatting zoals jij die hier plaatst hoort thuis in de tijd van de holbewoners en zelfs die zouden niets zomaar doden.
Inmiddels is onze wereld toch wat ontwikkelder en beschaafder geworden en wordt het hoog tijd dat mensen verantwoording nemen voor wat ze aanrichten.

Jullie 'oplossing' is geen oplossing. Als je verder kijkt dan je neus lang is help je de dieren castreren en steriliseren. Pas dán doe je echt iets aan het probleem.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 14:50

Met doodmaken schiet je trouwens helemaal niets op- het enige dat helpt de wilde kattenpopulatie tegen te gaan (een probleem dat de mens overigens gecreeerd heeft) is sterilisatie.

Vroeger werden wilde katten ook gevangen en afgemaakt door gemeentes- totdat ze er achter kwamen dat het helemaal niets uithaald.

@Mrmichiel; het is te hopen dat je hier bezig bent de boel op te stoken- kan bijna niet geloven dat iemand echt zo zielig en dom is.

verwijderd09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 18:26

als er een grootschalig project zou zijn dat hier in de buurt alle zwerfkatten zou steraliseren/castreren zouden wij hier direct aan meedoen, maar dat is er niet. alleen de katten op ons bedrijf castreren zou zinloos zijn, dan hebben we volgende week de kat van de buren die alsnog een nest maakt in ons stro.
daarbij is de grootste reden dat wij elk jaar de populatie wat moeten uitdunnen de grote overlast die ze bezorgen, als er zoveel zijn worden die katten zo brutaal. ze drinken zo melk uit de uiers van de koeien, waarbij uierontsteking een logisch gevolg is. het pannekoekenhuis naast ons kon elke morgen de ravage weer opruimen rondom alle prullebakken, omdat de katten alles overkop hadden gehaald. veel van onze strobalen hadden een vieze harde pieskorst.
we hebben ook wel geprobeert om het probleem op te lossen, door de wilde katten te verwisselen met tamme. deze zouden dan tamme kittens krijgen wie vaak als warme broodjes over de toonbank vliegen. maar helaas de tamme katten werden verdreven door de (sterkere) wilde katten.
ranna schreef:
Ik heb geleerd dat als je dieren hebt, je verantwoordelijkheid hebt en daar maak je je niet zo even vanaf door andere wezens de nek om te draaien omdat het jou niet uitkomt waar of hoe ze leven.

wij hebben zelf niet gekozen voor de katten, daarbij neem ik liever verantwoordelijkheid voor dat nestje zwaluwen in de stal, of de weidevogels in de wei. die met iets minder katten, meer kans van slagen hebben.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 18:47

Degenen die hier echt schuld aan dragen, zijn mensen die niet naar hun katten omkijken en die ze laten verwilderen.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 20:26

@MRmichiel, heb je de DB al eens gebeld en over het probleem gesproken? Heb je de buren er al eens aangesproken op hun verantwoording?

Iedere kat die je laat castreren en steriliseren helpt simpelweg omdat ze zich niet meer voort kunnen planten. Als de DB meewerkt, vangkooien plaatst en de katten laat castreren/steriliseren die niet van jullie zijn ben je klaar.

Optreden zoals jullie doen is echt niet meer van deze wereld.
En ik weet niet waar de zwaluwtjes bij jullie nesten maken maar hier zitten ze in de nok van het huis en de schuur. Ze zitten altijd op plekken die onbereikbaar zijn voor niet-vogels.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 21:43

Zo zijn wij aan onze overleden poes gekomen. Als jong meisje kwam ik altijd op een boerderij met ook veel katten en toen zag ik op een avond een zwart jong poesje rondrennen. De boer zei als je haar vangt mag je haar mee naar huis nemen en als ik haar vang dan gaat ze de sloot in... de keuze was dus snel gemaakt! Moorke is als 1 jarige gesterriliseert en op 14 jarige leeftijd overleden.

Ik zou het zeker niet doen op de manier als MRmichel, alleen wie draaien er voor de kosten op als men niet weet waar al die katten vandaan komen? (over boerderijen spreek ik nu)
En als men echt verwilderde katten vangt... hoe maak je daar weer wat van?

Fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 21:58

Erg triest om die beestjes zo van hun leven te beroven. Scheve mond
Wat ben je dan ontzettend zielig bezig zeg!

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 13:15

Ik vind dit gewoon zoooooooo walgelijk. Echt,om gewoon van uit je vel te springe. Dit hebben ze ook bij onze 4 poezen gedaan voor 10 jaar terug. De buren waren het nota bene. Ik snap mensen gewoon niet waarom je dieren zomaar om het leven brengt omdat je er een hekel aan zou hebben of zelfs nogo m dommere redenen. Je hoort het niet te doen. Je moet van de dieren afblijven, ze doen jou toch ook nix.

Er zou hier gewoon een fikse boete enz op moeten zitten. De mens vernielt de natuur gewoon !

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 13:22

Cheytjuh schreef:
Ik vind dit gewoon zoooooooo walgelijk. Echt,om gewoon van uit je vel te springe. Dit hebben ze ook bij onze 4 poezen gedaan voor 10 jaar terug. De buren waren het nota bene. Ik snap mensen gewoon niet waarom je dieren zomaar om het leven brengt omdat je er een hekel aan zou hebben of zelfs nogo m dommere redenen. Je hoort het niet te doen. Je moet van de dieren afblijven, ze doen jou toch ook nix.

Er zou hier gewoon een fikse boete enz op moeten zitten. De m vernielt de natuur gewoon !

Wisten jullie dat zeker dat die buren dat gedaan hadden? En hoe is dat dan gegaan? hebben zij jullie van te voren gewaarschuwd of gingen ze meteen over tot vergiftiging?

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 13:38

Desiree schreef:
Cheytjuh schreef:

Er zou hier gewoon een fikse boete enz op moeten zitten. De m vernielt de natuur gewoon !

Wisten jullie dat zeker dat die buren dat gedaan hadden? En hoe is dat dan gegaan? hebben zij jullie van te voren gewaarschuwd of gingen ze meteen over tot vergiftiging?

Nee, ze hebben ons niet gewaarschuwd, we woonden er net 2 weken. Ze hadden zelf 2 honden en die zaten de hele tijd te blaffen tegen de katten. Maar de katten waren altijd bij ons achter het huis. Misschien dat ze een keer een stapje in hun tuin hadden gezet, maar dan werden ze wel weer erit gejaagd door de honden. Ze hebben gewoon toen wij een keer niet thuis waren vergiftigde vis over de schutting gegooid. We hebben zelf het zien liggen later, en 4 dagen later bekenden die buren ook dat ze het gedaan hadden. Lijkt me duidelijk toch ?... We zijn overigens zo snel mogelijk verhuist

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 13:46

En hebben jullie die mensen in leven gelaten....?

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 16:35

Desiree schreef:
En hebben jullie die mensen in leven gelaten....?

uhm ja, wel aangeklaagd en ze hebben dan ook een boete gekregen en als ze het ooit nog een keer zouden doen, ze niet meer met dieren in aanraking mochten komen. Ik vond het toen echt heel erg en het maakte me ook helemaal niet uit, alleen het feit dat alle 4 mijn katjes dood waren (jongste nog maar 8 maanden) heeft me toen echt geraakt en ik heb vanaf toen ook gezegd dat ik nooit meer buren wil die iets hebben tegen dieren. Daar kan ik gewoon niet mee overweg.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 17:06

MAar ze hadden honden. DAn zijn het kattenhaters. Ik had jullie er gewoon op aangesproken dat ik onder geen beding jullie katten in mijn tuin had gewild. DAn had je dat ten eerste al geweten. En als ik geen gehoor had gekregen (dat heb je vaak bij katteneigenaren), dan had ik jullie katten niet gedood, maar dan had ik iets anders bedacht.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 17:09

Nou tsja om een hond te hebben hoef je geen kattenhater te zijn toch?
Jij hebt een hond, wij hebben thuis honden en katten.

Plantenspuit schijnt bij katten ook goed te werken om ze uit de tuin te houden.

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 17:14

Desiree schreef:
MAar ze hadden honden. DAn zijn het kattenhaters. Ik had jullie er gewoon op aangesproken dat ik onder geen beding jullie katten in mijn tuin had gewild. DAn had je dat ten eerste al geweten. En als ik geen gehoor had gekregen (dat heb je vaak bij katteneigenaren), dan had ik jullie katten niet gedood, maar dan had ik iets anders bedacht.

tsja, vonden ze blijkbaar niet nodig Lachen... We hoorden idd pas achteraf dat ze niet van katten hielden...beetje cru om het dan pas te zeggen, mn pa had ook bijna een moord begaan Knipoog