kindermishandeling in Portugal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

Re: kindermishandeling in Portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-06 15:02

lindsey schreef:
Dat de levensstandaard in Portugal lager is dan in Nederland dat klopt wel. Dat de mensen daar wel eens wanhopig van worden en er daarom meer kindermishandeling / alcoholisme en andere narigheden voorkomen dan in Nederland geloof ik direct. Maar zoals jij het omschrijft lijkt het wel of dat voor bijna 100% van de Portugese bevolking geld en dat is toch echt niet zo.

Het gaat hier om DAT deel van de bevolking waar het voorkomt.
Citaat:
Misschien onlangs een aanvaring gehad met een portugese man die niet zo aardig tegen je was?
Nu deugt gelijk de gehele Portugese (mannelijke) bevolking niet meer?

Ik woon hier sinds 1999 en heb een aardige kennis van "de" Portugese man in dát deel van de bevolking. Ik ken ook genoeg zeer correcte mannen, en zelfs waar ik aanvaringen mee heb, zijn niet ineens bruten, dat zijn correcte mannen waar ik een aanvaring mee hebt gehad. Ik veroordeel mensen niet op een meningsverschil of ruzie, we hebben het hier over structuele misstanden, onderkent door UNICEF.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-06 15:21

En, om wat positiefs toe te voegen:
Portugezen zijn byzonder gastvrij, overal kun je altijd zomaar binnenvallen, je zult altijd meteen eten en drinken voor je neus krijgen en vaak ook nog wat uit de tuin (groeten en fruit), meekrijgen. Je mag overal je tent neer zitten (als je het vraagt), overal water vragen (elk dorp heef trouwens openbare kranen) en nergens krijg je nee. Als je geld te kort komt in een winkel of café in een dorp, zullen ze zeggen dat je het de volgende keer wel kunt betalen. Je hoeft je drankjes niet vooruit te betalen, dat kan het einde van de dag. Er is vertrouwen.
Discriminatie bestaat haast niet, eindeloze nieuwsgiergheid naar waar je vandaan komt en hoe het daar is, wel.

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 15:33

Gelukkig Lusitana dat je ook nog positieve dingen te melden hebt Haha!

Wat je zegt zal ongetwijfeld allemaal kloppen en we moeten ons hoofd ook niet in het zand steken voor de negatieve dingen. Maar jij woont daar en ziet zowel de positieve als de negatieve kanten. Door veel topics te openen over de negatieve kanten krijgen we hier alleen de negatieve kanten mee en dat vormt toch een beetje een vertekend beeld als je de positieve kanten niet hoort.

Mensen zouden portugal kunnen gaan mijden als vakantieland omdat het er allemaal zo slecht zou zijn en dat is vast niet jouw bedoeling.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-06 16:12

Mijn topics gaan niet over de negatieve kanten, maar over de werkelijkheid, gewoonlijk naar aanleiding van nieuwsberichten.
Over het gewone dagelijkse leven in Portugal heb ik al een topic van 500 paginas gehad en het vervolg loopt nog, dus iedereen kan ook dat zien. zie onderschrift.
Verder blijf ik er bij dat ik gewoon een topic kan openen over wat mij bezig houdt, zonder te hoeven denken hoe het land waar ik woon dan over komt bij lezers.