doodstraf geeist tegen Saddam Hussein

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daphna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 09:18

nielsd schreef:
Geen doodstraf, liever 24/7 in een isoleer cel en water en (beschimmeld) brood door een luikje. Dan msrtel je zo iemand pas,.

mee eens... hoewel weet je hoeveel een gevangene per da kost... we zijn goedkoper van hem af, als we hem ophangen.

Bas232

Re: doodstraf geeist tegen Saddam Hussein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 13:28

Onschuldig is hij niet, dat beweer ik ook niet.

Maar ik vind wat de Amerikanen doen veel erger, Quantanamo Bay?
Domweg mensen opsluiten, jaren, martelen en nog niet eens een rechtzaak.

Saddam was een dictator, da's een feit en dictators ruimen nu eenmaal tegenstanders uit de weg, dat is hun job.

Echter, de USA is veel erger.......
Weet iemand Soemalie nog? Daar werden Amerkanen vermoord door stam-leiders.....
En wat blijkt nu? De USA steunt en geeft diezelfde stamleiders geld om aan de macht te blijven.....leg me dat eens uit.....
Diezelfde stamleiders waren mensen massaal aan het vermoorden daar....

Afganistan, nog zo'n mooi voorbeeld, eerst werken ze samen met Osama om de Taliban geinstalleerd te krijgen.....vervolgens beginnen ze daar weer een oorlog om diezelfde Taliban weg te krijgen.
Hoeveel mensen daar al niet de dood ingejaagd zijn door de spelletjes van de Amerikanen is niet eens meer te tellen.
Maar goed, er komen nu binnenkort een boel nederlandse dode militairen bij....en waarom?

De lijst van doden ten koste van de Amerikanen is ontelbaar....daarbij vergeleken is Saddam een kleuter.

Vraag de Koerden maar eens, die hebben het pas echt slecht.....die zijn misbruikt door diverse landen, en telkens werden er meer vermoord.
Door de USA, de Turken, door Saddam, door Iran....

Ah, nu ik er nog even over denk, kent iemand de Sjah van Perzie nog?
Die eerst door de USA gesteund werd, toen door de USA verdreven en nu zijn ze pas echt blij in Iran.....

Het geinige aan het hele verhaal is wel, Saddam is zo ongeveer de enige die wel een fair proces krijgt

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 13:38

Daphnezz schreef:
nielsd schreef:
Geen doodstraf, liever 24/7 in een isoleer cel en water en (beschimmeld) brood door een luikje. Dan msrtel je zo iemand pas,.

mee eens... hoewel weet je hoeveel een gevangene per da kost... we zijn goedkoper van hem af, als we hem ophangen.

Met een beetje brood ben je voordelig uit en water. Maar dat moet wel want met ophangen is ie er snel vanaf.

MilesNF

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 22:34

Je hebt helemaal gelijk Bas! Maar om Saddam dan maar gelijk vrij te spreken?

Je laatste zin is eigenlijk wel heel treffend. Er worden zoveel mensen nu dankzij Amerika opgesloten zonder proces, maar Saddam krijgt wel een eerlijk proces (terecht, maar dat zouden ze allemaal moeten krijgen). Hoewel eerlijk, de uitkomst staat al praktisch vast en die moorden rondom het proces (advocaten) laten wel zien dat er veel mee speelt.

Maar wat ik dan ook weer grappig vind. Iedereen vind het zo idioot dat Saddam verantwoordelijk ik voor de dood van velen en dat martelen ook niet kan, waarom mag dat bij Saddam dan wel?

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 23:39

Hij zal waarschijnlijk geen doodstraf krijgen hoor, ik gok op levenslang, 't is natuurlijk een Iraakse rechtbank, denk dat als het een Amerikaanse zou geweest zijn dat het gewoon gemakkelijk doodstraf zou worden.
(toch ironisch hoe vrouwen die verkracht zijn zonder enige vorm van proces worden gestenigd en een geval als dit een (bijna dan toch) eerlijk proces enzo krijgt.. en ook dat Bush al zo veel mensen de dood ingejaagd heeft door zijn eigen domme schuld en hij daar nul niks gestraft voor wordt)

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 10:34

Ik denk wel doodsstraf, want hij heeft nog genoeg handlangers die er zeker alles voor over hebben om hem te bevrijden .

Bas232

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 11:16

Het probleem is dat het eigenlijk niet uitmaakt wat ze met Saddam doen.

Als ze hem levenslang opsluiten hebben ze een nog groter probleem dan ze nu al hebben, ergo de oorlog daar breidt zich verder uit.

Als ze hem de doodstraf geven, wordt hij een martelaar en breidt de woede zich tegen Amerika nog verder uit.

Met andere woorden, het maakt niets uit......zolang het proces nog loopt valt het wel mee, maar als het afgelopen is breekt de hel daar pas goed uit, ongeacht de uitslag.

Probleem is en blijft dat de USA die oorlog nooit had moeten beginnen, Saddam zat op de praatstoel en het prima diplomatiek opgelost kunnen worden.

yyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 11:19

hm ben wel voor de doodstraf als ie dood is weet je zeker dat je in de toekomst er geen last meer van hebt!

Bas232

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 11:24

Jen33 schreef:
hm ben wel voor de doodstraf als ie dood is weet je zeker dat je in de toekomst er geen last meer van hebt!

Dat dachten de Romeinen ook toen ze Jesus aan het kruis spijkerden.....en na ruim 2000 jaar hebben we er nog steeds last van

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 11:31

Bas232 schreef:
Jen33 schreef:

Dat dachten de Romeinen ook toen ze Jesus aan het kruis spijkerden.....en na ruim 2000 jaar hebben we er nog steeds last van

Sarcast

We hebben er alleen indirect last van

Bas232

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 12:02

Quellian schreef:
Bas232 schreef:

Sarcast

We hebben er alleen indirect last van

Indirect? Hoe kom je daar bij?
We hebben er continue last van.....

Kerken die nodig bellen moeten laten rammelen als ik lig te slapen.
Eten koud laten worden omdat iemand zo nodig moet bidden.
Gezeur dat men respect voor gelovigen moeten hebben.
Politieke partijen die uit overtuiging tegen iets zijn.
Geloof is oorzaak no: 1 (met stip!) van oorlogen.

Last, ja, enorme last, wanneer respecteren ze mij? De ongelovige?

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 12:16

Bas232 schreef:
Indirect? Hoe kom je daar bij?
We hebben er continue last van.....

Kerken die nodig bellen moeten laten rammelen als ik lig te slapen.
Eten koud laten worden omdat iemand zo nodig moet bidden.
Gezeur dat men respect voor gelovigen moeten hebben.
Politieke partijen die uit overtuiging tegen iets zijn.
Geloof is oorzaak no: 1 (met stip!) van oorlogen.

Last, ja, enorme last, wanneer respecteren ze mij? De ongelovige?

Mja, ik heb geen kerk in de buurt en heb al helemaal geen last van mensen die hun eten koud laten worden Leven en laten leven zeg ik dan maar

Ik ben het zeker met je eens dat geloof oorzaak nr. 1 is van de oorlogen, ik probeer me er zoveel mogelijk van te distantiëren

Maar om nog even offtopic te gaan: niet-gelovigen zullen -denk ik- nooit gerespecteerd worden door gelovigen. Maar lig jij er wakker van? Ik niet. Ik kan zeggen dat ik leef

Bas232

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 12:20

Ik moet altijd wel lachen met Johova's.....
Wij hebben een hond (bouvier) die nogal agressief lijkt en doet, maar hij is het niet.
Moet je die gasten eens zien hollen als ik richting het hek ga en dreig hem los te laten

Ik ben het me je eens, die Johova's hebben echt wel humor

hafgirl15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 12:21

IK ben voor levenslang, dan leidt ie veel meer

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 12:27

Bas232 schreef:
Ik moet altijd wel lachen met Johova's.....
Wij hebben een hond (bouvier) die nogal agressief lijkt en doet, maar hij is het niet.
Moet je die gasten eens zien hollen als ik richting het hek ga en dreig hem los te laten

Ik ben het me je eens, die Johova's hebben echt wel humor

Moet je eens in een panter-print niemendalletje de deur wagenwijd opentrekken

Sorry, ga erg offtopic nu

Imitador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 12:39

Bas, je hebt gelijk als je zegt dat Saddam misschien een kleintje is vergeleken bij anderen, maar Saddam is een begin Iedereen terechstellen die iets heeft gedaan is toch onbegonnen werk, zeker tegen zo'n macht als de US. En je mag alle 'Amerikaantjes' niet over één kam scheren hè

Bas232

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 13:24

Imitador schreef:
Bas, je hebt gelijk als je zegt dat Saddam misschien een kleintje is vergeleken bij anderen, maar Saddam is een begin Iedereen terechstellen die iets heeft gedaan is toch onbegonnen werk, zeker tegen zo'n macht als de US. En je mag alle 'Amerikaantjes' niet over één kam scheren hè

Doe ik ook niet......want er zijn er genoeg die wel nadenken.....
Alleen spijtig dat het er zo weinig zijn

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 22:41

Imitador schreef:
Bas, je hebt gelijk als je zegt dat Saddam misschien een kleintje is vergeleken bij anderen, maar Saddam is een begin Knipoog Iedereen terechstellen die iets heeft gedaan is toch onbegonnen werk, zeker tegen zo'n macht als de US. En je mag alle 'Amerikaantjes' niet over één kam scheren hè Knipoog

Jah, en als Bush iedereen wil terechtstellen die iets misdaan heeft kan hij best met zichzelf en zn pappie beginnen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 23:57

geen doodstraf.

Sluit maar op in een klein stikheet hokje zonder drinken of eten.
Verhongeren en uitdrogen zo'n kerel Misselijk

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 00:22

Terecht, hebben we daar iig geen last meer van.
Echt niet normaal wat die allemaal gedaan had

Bas232

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 11:57

Lidewijke schreef:
Imitador schreef:
Bas, je hebt gelijk als je zegt dat Saddam misschien een kleintje is vergeleken bij anderen, maar Saddam is een begin Knipoog Iedereen terechstellen die iets heeft gedaan is toch onbegonnen werk, zeker tegen zo'n macht als de US. En je mag alle 'Amerikaantjes' niet over één kam scheren hè Knipoog

Jah, en als Bush iedereen wil terechtstellen die iets misdaan heeft kan hij best met zichzelf en zn pappie beginnen..

Precies.

yyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 16:13

Bas232 schreef:
Jen33 schreef:

Dat dachten de Romeinen ook toen ze Jesus aan het kruis spijkerden.....en na ruim 2000 jaar hebben we er nog steeds last van Clown

haha die is strak haha maar volgens mij kun je jezus niet met een moordenaar vergelijken;) als dat verhaal al klopt dan. ze veranderen maar zo de verhalen in de nieuwe bijbel dus wat is er waar??

Bas232

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 17:05

marleendv_88 schreef:
Terecht, hebben we daar iig geen last meer van.
Echt niet normaal wat die allemaal gedaan had

Valt wel mee hoor.....
Kijk maar eens wat de Amerikanen in Vietnam met Napalm gedaan hebben.
Of bv in Japan op Nagasaki enzo.

Wat die daar gedaan hebben is totaal niet te rechtvaardigen.
Ja ik weet het was oorlog, en dan? Zij zijn tot hiertoe wel degene die enorme massavernietigings wapens hebben ontwikkeld EN gebruikt!

Oh ja, ook even niet vergeten, het Amerikaanse leger heeft ook medicijnen lopen testen op eigen soldaten in Golf Oorlog I......

Alles voor het "goede" doel toch?

Het erge hieraan is dat er NIEMAND ooit voor gestraft is.

Zelfs onze vroegere vijand de Russen zijn nog nooit zo ver gegaan, en dat was ook een dictatuur.
En ja, die hadden/hebben ook die wapens.

Het enige land waar ik bang voor ben zijn de Amerikanen, onze bondgenoten....fijne bondgenoten....

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 20:51

IK ben voor vieren-delen..lekker laten lijden die hap....en heb geen medelijden!

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 23:24

Jah inderdaad, de Amerikanen zijn onze vrienden. Bloos Als ik het goed voorheb hebben ze ergens een atoombom (of iets dergelijks, gevaarlijk genoeg in ieder geval) in (Belgisch) Limburg opgeslagen, natuurlijk wel onder voorwaarden maar wat als dat ding ontploft? Dan zijn wij dood en dan kan meneertje Bush gaan verklaren dat het een ongeluk was ofzo, of dat het onze eigen schuld is omdat we dat ding niet goed onderhouden ofzo...

Kan best zijn dat ze in Pakistan kernwapens maken of "er in Irak aanwezig zijn Vork ". Kan mij niet schelen zolang ze het niet gebruiken; zoals Bas al zei, de enige die ze al gebruikt hebben zijn ze zelf.