Knorretje schrappen uit Winnie the Pooh

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sanniej_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 14:48

diehdieh schreef:
xxxvagoxxx schreef:
Jeetje
Het moet niet erger worden.
Idd. nog even en wij lopen ook met een hoofddoek enzo om
Hun mogen blij zijn dat ze hier mogen wonen!

Kijk dat is dus echt een achterlijke opmerking
Nederland heeft de turkse mensen zelf naar Nederland gehaald om als gastarbeiders te werken hoor. Dus ze hebben al het RECHT om hier te wonen.

Nou der worden wel steeds meer buitenlanders weg gestuurd.
Hun bepalen toch niet wat hier gebeurd ze moeten zich maar aanpassen wij passen ons toch ook aan in Turkije ..

fie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 14:54

het is toch gewoon hun geloof en cultuur?!? Ze moeten onze films van winnie niet veranderen , maar dat voor hun eigen knorretje schrapppen . So what ?!

Suor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 14:59

xxxvagoxxx schreef:
Hun bepalen toch niet wat hier gebeurd ze moeten zich maar aanpassen
wij passen ons toch ook aan in Turkije

..

Dus jij leert Turks als je naar Turkije op vakantie gaat :S? Sorry niet banketstaaf bedoeld maar als nederlanders ergens slecht in zijn is het wel in zich aanpassen (niet allemaal natuurlijk) maar kijk maar eens naar de patat en frikandellen in landen waar nederlanders op vakantie gaan.. want het eten van het land zelf eten ho maar! En de Turkse mensen in Nederland die ik ken doen juist ontzettend hun best om de Nederlandse cultuur te leren!

Maar ik vind het zelf ook wel overdreven, ik bedoel het is een tekenfilm en knorretje is juist zo schattig

_Nicky

Re: Knorretje schrappen uit Winnie the Pooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 15:01

Als ze het niet leuk vinden, kijken ze er maar niet naar hoor!

Eline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 15:03

Dames en heren: probeer een beetje niveau in de discussie te houden. Claimen dat ' hun zich maar moeten aanpassen' is ten eerste fout Nederlands en ten tweede niet van toepassing: een Turkse omroep in Turkijke zendt geen winnie the pooh meer uit, dat is alles. Ik heb het hele bericht ook in de eerste post gezet.

MilesNF

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 15:14

Er wordt hier wel heel overtrokken gereageerd.
Lees het nieuwsbericht eens goed, het gaat om één zender die het niet wil uitzenden. De EO zend ook niet alles uit, dat is toch geen ramp?
En hoofddoeken en sluiers? In Turkijke is de wetgeving daarover een stuk strenger dan in Nederland. Het is daar verboden hoofddoekjes in openbare gebouwen te dragen.

Bovendien door een film daar te verbieden wordt ons toch niets opgedrongen?

diehdieh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 16:08

Hun bepalen toch niet wat hier gebeurd ze moeten zich maar aanpassen wij passen ons toch ook aan in Turkije ..

Kan je lezen??
In Turkije, wordt de serie niet uitgezonden!

Bovendien hebben de meeste turkse mensen in Nederland de nederlandse nationaliteit. En die worden dus niet weggestuurd.
En de turkse mensen met een nederlandse nationaliteit bepalen net zo goed wat HIER gebeurt. Dat zijn namelijk ook nederlanders!!!
Of denk je dat jij meer recht van spreken hebt omdat je blank bent

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 18:08

Sorry hoor maar ik lag me hier gewoon dood om. De meerderheid van de mensen vindt ratten/muizen/hamsters e.d. ook vieze beesten, maar wij hebben toch ook gewoon series als Hamtar op tv.

En Knorretje, dat is nou net de leukste 'personage', dus moet zeker blijven.

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 18:09

ja hoor ... eerste negerzoenen en nu dit

Jess_icaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 18:17

Gelukkig blijft Knorretje hier wel op TV *o/*
En tjah, met een beetje inleving snap ik het wel. Een kinderserie leert kinderen dingen, en zij willen niet dat hun kinderen zouden leren dat varkens rein zouden zijn.

Lusitana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 18:21

Ze kan heel goed een heel onrein varkentje zijn, maar daarom BESTAAT ze wel. Er BESTAAN varkens, dat kunnen ze toch niet ontkennen? Er wordt geen varkensvlees geconsumeerd in de film. DÁT strijkt tegen het geloof. Het bestáán van een varken niet.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 18:33

Voor zover ik weet wordt knorretje nergens opgegeten

Ronald1982

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 18:39

faye schreef:
Voor zover ik weet wordt knorretje nergens opgegeten

Haha, en als ze zat wel zouden doen dan is na die aflevering het probleem toch opgelost en kunnen vervolgens alle nieuwe afleveringen zonder Knorretje worden uitgezonden

Maar wat een ophef over zoiets zeg...

Verosjaak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-06 18:57

Ellende schreef:
Dames en heren: probeer een beetje niveau in de discussie te houden. Claimen dat ' hun zich maar moeten aanpassen' is ten eerste fout Nederlands en ten tweede niet van toepassing: een Turkse omroep in Turkijke zendt geen winnie the pooh meer uit, dat is alles. Ik heb het hele bericht ook in de eerste post gezet.

bedankt hoor. had het op de radio gehoord en in grote lijnen uitgezet.. dacht ook dat in nederland knorretje weg moest. maar blijf het kolde vinden

Mzz_emmatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 19:17

Verschrikkelijk!
hahah, hmm, ik kijk eigenlijk geen Winnie the Pooh meer..

Verosjaak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-06 19:20

ikke ook niet maar vond het zo stom toen ik het hoorde en Winnie the Pooh wil ik van geen enkel kind afnemen want das zo schattig

Blue9

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 19:44

Ik vind het nogal een debiele discussie! Turken moeten zich aanpassen hier loopt iedereen te zeggen! En dat is waar! Maar toch zeker niet in hun eigen land!! Iedereen zegt dalijk moeten wij HIER nog met een hoofddoek lopen! Omdat DAAR knorretje word geschrapt? Ik zou zeggen bemoei je met je eigen land?

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 19:47

Dit slaat echt werkelijk nergens op!!

Ik bind Knorrie juist een leuke personage, heeft totaal niks met geloof te maken heel die serie niet. Dus als je dan iets niet bevalt, zend de serie dan gewoon niet uit...

Blue9

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 19:49

Dat doen ze ook niet!

Lusitana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 20:32

Niine schreef:
Ik vind het nogal een debiele discussie! Turken moeten zich aanpassen hier loopt iedereen te zeggen! En dat is waar! Maar toch zeker niet in hun eigen land!! Iedereen zegt dalijk moeten wij HIER nog met een hoofddoek lopen! Omdat DAAR knorretje word geschrapt? Ik zou zeggen bemoei je met je eigen land?

Ik ben niet een van jouw "iedereen". Ik roep niks over aanpassing of situatie in Nederland.
Ik meng me voornamelijk omdat het censuur is, en daar ben ik tegen in dit verband, een onschuldige kindertekenfilm... in elk land.... en omdat het om verkeerde redenen is. Er staat nergens in de koran dat een speelgoedvarken niet bevriend mag zijn met een teddybeer....
Een spaarvarken tonen in een reclame van en bank mag dan zeker ook niet?

Ilsje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 20:33

het word hier steeds gekker, het is een film geen echt varken hoor, hij springt niet uit het beeldscherm ofzo :S

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 21:49

Belachelijk!
Vind dat we hier niet op moeten in gaan. Willen hun geen varken, prima! Dan kijken hun kinderen niet naar Winnie the Pooh. Ze worden niet gedwongen te kijken.
We hebben het hier over het onderwerp dat de Turken willen dat wij knorretje uit de films schrappen, niet over dat wij ons ook niet aanpassen in Turkije!
Voor mijn part kunnen ze de pot op want knorretje schrappen is voor hun: ikke, ikke, ikke..

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 21:54

Verosjaak schreef:
Heb het net op de radio gehoord. De Turkse gemeenschap wil Knorretje (een varken vriendinnetje van Winnie the Pooh) uit de film halen. Dit komt omdat ze varkens onrein vinden. Of knorretje echt uit de film gehaald word is nog niet duidelijk.

Mijn mening:
Ik vind het echt belachelijk. Het is maar een film. Dadelijk moeten we allemaal hoofddoekjes dragen omdat de Turkse gemeenschap dat wil. Winnie the Pooh is geen Winnie the Pooh meer als er een karakter uitgehaald word. Hoop echt dat we dit niet pikken in Nederland en Knorretje gewoon blijft bestaan.

[/quote]

Ben je nou niet aan het overdrijven?

Zelf vind ik het ook een onzin, het is maar een tekenfilm.

Tellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 23:04

Knorretje is lief.
Hij lijkt niet eens op een normaal varken.
Verder snap ik het probleem ook niet.
Het is onrein om een varken te eten, maar nu ook opeens om naar een stripfiguur varkentje te kijken. Dan ga je die film maar gewoon niet kijken. Knorretje is lief, en hoort gewoon bij winnie.

Lusitana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 23:07

Afbeelding

Heb het gewraakte varkentje eens opgezocht... Hoe is het mogelijk dat ze het associeren met een echt varken?