Het honden regelement.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 14:20

Miss_Montana schreef:

Je kan het jezelf zo makkelijk maken als je zelf wil. De gemeente zou bijv verplicht kunnen stellen dat iedere kat een halsband met zichtbaar een tag wanneer men voor de kattenbelasting heeft betaald (ieder jaar een andere kleur net als de Rabies inenting penningen). Heeft de kat geen tag word onderzocht waar hij thuishoort of anders word hij meegenomen naar het asiel waar de eigenaar hem kan komen ophalen na betaling van de belasting. Ook kan de gemeente gewoon verplicht stellen dat katten in het huis en in hun eigen tuin moeten blijven. Hoe? Daar moeten de eigenaren zelf voor zorgen. Vervolgens steekproefsgewijs gaan controleren en wanneer iemand zijn kat niet binnen 3min tevoorschijn kan halen meteen een boete van 75 euro. Katteneigenaren zelf hebben idd geen last van katten, aangezien katten in andermans tuin hun behoefte doen en wanneer ze crowls ofzoiets zijn dan laat je ze toch lekker buiten de hele nacht? Heb je ook geen last van dat gejammer in je huis de hele nacht. Dat je buren er nou last van hebben dat maakt niets uit.

Het is gewoon zo ontzettend oneerlijk weet je... Ik kan dat gewoon echt niet hebben. Wij betalen ons blauw aan onze hond en niemand heeft last van hem. Terwijl wij samen met een groot deel van de buurt alleen maar last van katten ondervindt.

DAt controleren en heel dat systeem invoeren en handhaven gaat waarschijnlijk meer kosten dan dat het wat oplevert. Neem bijvoorbeeld aanhangerwegenbelasting. DAt wordt nu afgeschaft om dezelfde reden: controle kost meer dan het oplevert.

Maar je hebt gelijk, het is heel oneerlijk want katten leveren minstens zoveel overlast op als honden. WAnt juist omdat die overal mogen komen, doen ze dat ook. En ze scheiten alles vol maar bemoeien zich ook met de vogelhobbies van andere mensen in diens eigen tuin. VAn honden kun je doorgaans nog zeggen dat ze tenminste niet in andermans tuin poepen en dat doen katten wel.

Angeliek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-06 14:22

Dus dan schilder je mij een beetje af als aso, omdat ik 3 honden heb.

slimmerik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 14:23

Angeliek schreef:

Sorry, absoluut niet ik vind mensen die honden in het gras laten poepen en niet opruimen dat vind ik aso's. En of jij dat doet (deed) weet ik niet maar ik ga ervan uit dat dat niet het geval is.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 14:24

slimmerik schreef:

Maar ik blijf erbij dat als je niet bereid bent of de mogelijkheid hebt de gevolgen van het hebben van één of meerdere honden (ook wat betreft dierenarts kosten etc. ) te dragen je er niet ten koste van je medemens deze toch moet houden.

Sorry voor de ingewikkelde zinsvorm.

Ja en laten we eerlijk zijn .....als je nu niet de nek zou breken over de hondenstront dan waren er ook geen maatregelen nodig. De "goeden" worden de dupe van de aso's.

Er zijn verschillen in mensen. Ik denk dat het grootste deel hondenliefhebbers ook ergert aan poep op de stoep en bereid is om daar iets tegen te doen bij hun eigen hond. MAar dan moeten ze mogelijkheid daartoe krijgen. Dit kan gemakkelijk uit de portefeuille van de hondenbelasting. Zoals de hondenbelasting nu gehandhaafd wordt, is het gewoon pure discriminatie. 1 groep wordt nu gepakt op zijn liefhebberij. Dat is toch niet eerlijk? EN ja, er zijn veel aso's onder hondeneigenaren. MAar ook die vind je weer in elke groep. Alleen de hondenliefhebbers worden nog altijd aangepakt. Al de rest gaat overal voor vrijuit.

Verder moet je inderdaad iets voor je hond over hebben. Er zijn echter veel mensen die een hond hebben en die er NOOIT een hadden moeten hebben. Wat doe je daar aan?

IN het geval van angeliek pleit ik voor het opruimen van drollen in zakjes maar dan moeten er hier en daar prullenbakken zijn waar de zakjes in gedaan kunnen worden EN er moeten diverse mogeljkheden zijn voor honden om los te lopen.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 17-06-06 14:25, in het totaal 1 keer bewerkt

slimmerik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 14:25

In mijn woonplaats wordt trouwens al jaren geen hondenbelasting geïnd omdat de handhaving (controleur) duurder was dan de opbrengsten.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 14:26

slimmerik schreef:
In mijn woonplaats wordt trouwens al jaren geen hondenbelasting geïnd omdat de handhaving (controleur) duurder was dan de opbrengsten.

Hier waar ik woon ook niet. Iedereen is er gewoon op tegen. HEt is 1 jaar geweest en toen weer afgeschaft, naar horen zeggen.

By the way, hier zijn 2 brieven verzonden in het eindhovens dagblad over het bewuste park waar Angeliek met haar honden wandelt:
http://www.eindhovensdagblad.nl/brieven ... 416325.ece

Angeliek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-06 14:30

slimmerik schreef:
Angeliek schreef:

Sorry, absoluut niet ik vind mensen die honden in het gras laten poepen en niet opruimen dat vind ik aso's. En of jij dat doet (deed) weet ik niet maar ik ga ervan uit dat dat niet het geval is.

Dan snap ik jouw formulering niet.

In mijn woonplaats is er nooit van mensen geeist dat ze hun poep opruimden. Dus waarom zou ik dan een aso zijn als ik de poep niet opruimde? Omdat ik nooit de poep op HOEFDE te ruimen?

Misschien heb jij altijd je poep op moeten ruimen, maar dat was bij ons niet zo.

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 14:35

Iedereen eigen verantwoording nemen voor je eigen beesten? Per slot van rekening heb jij ervoor gekozen en niet je buurman of het kindje van 3 huizen verderop. Dus zorg je ervoor dat je hond(en) en kat(ten) of in je eigen tuin hun behoeften doen of je ruimt het op wanneer het op openbare grond terecht komt. Lijkt mij niet meer dan logisch

nu al die anderen nog

Angeliek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-06 14:38

Is het dan niet gek dat er geen waarschuwing komt. maar gewoon als je in het park loopt, zoals altijd je hond losloopt, een agent achter je aan komt gehold, en een boete van 75 euro aan je geeft?
Omdat je hond 2 meter op het gras loopt??!

En als je tegenstribbelt vragen ze om je identietijd en als je die niet bij je hebt krijg je een boete van 250 euro?

En als je hond op het gras poept, zal de boete wel nog een stuk hoger worden.

Zonder enige waarschuwing dat er ene nieuwe wetgeving is in Eindhoven?
Waarschijnlijk heeft de gemeente Eindhoven weer geld nodig voor een nieuw gemeentehuis oid.

slimmerik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 18:21

Angeliek schreef:
Dan snap ik jouw formulering niet.

In mijn woonplaats is er nooit van mensen geeist dat ze hun poep opruimden. Dus waarom zou ik dan een aso zijn als ik de poep niet opruimde? Omdat ik nooit de poep op HOEFDE te ruimen?

Misschien heb jij altijd je poep op moeten ruimen, maar dat was bij ons niet zo.

Beste Angeliek,
In eindhoven krijg je al vanaf 1 augustus 2003 een boete van 28 euro als je de poep van je hond niet opruimt. Dus niets nieuws aan . Hooguit is nu de boete omhoog gegaan. En waarschijnlijk terecht.

http://www.eikenburg-deroosten.nl/milie ... u-echt.htm

Dit is een artikel van 24-05-2003

En van dat indentiteitsbewijs dat geldt voor heel Nederland. En jij zegt tegenstribbelen?? Bij ons ga je daarvoor de bak in en terecht. Je hebt niets tegen te stribbelen als je je niet aan de regels houdt.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 10:14

Sjonge, jij bent wel gek met de regels hoor! Ik vind dat er veel te veel regels komen.

slimmerik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 10:34

Desiree schreef:
Sjonge, jij bent wel gek met de regels hoor! Ik vind dat er veel te veel regels komen.

Ja ben ik gek mee....Moet er niet aan denken dat er geen regels zijn. Ik vind wel dat er teveel regels zijn. Niet in dit geval hoor maar sowieso. Ik vind als je regels stelt als overheid dan moet je die kunnen handhaven.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 13:40

Regels moeten eerlijlk zijn en redelijk. EN dat is in dit geval niet. Niet de mensen een hoop geld laten betalen en daar dan 0 voor terug doen EN ook nog eens heel erg beperken.

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 23:51

Hondenbelasting is in geen enkele gemeente een DOELbelasting. Dus je kan, mag en hoeft daar helemaal niks voor terug te verwachten. Hondenbelasting is er gewoon voor om de gaatjes in de gemeentelijke kas te dichten.

Blijft dat iedereen doodgewoon verantwoordelijk is voor zijn eigen beesten en niet een ander (lees hele gemeente) voor de rommel op moet laten draaien.

woofie

Re: Het honden regelement.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 07:55

Ik heb twee honden, en altijd plastic zakjes bij me voor het geval ze iets op de stoep of openbare weg doen.
ik erger me dan ook dood aan hondenbezitters die niet even de moeite nemen om het van hun eigen hond op te ruimen als het op de stoep ligt. Maar mijn grootste ergernis is paardenpoep!! nu zal ik wel half bokt over me heen krijgen, maar ala!
bij mij in de buurt wordt relatief veel gereden zowel los als aangespannen ( manege in de buurt)
ik ruim het van mijn honden verdorie op, maar als ik zie wat er(vooral) na het weekend op straat aan paardepoep ligt, BAH!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 08:32

Doel belasting?
Waarom hoeft dan een kleine groep die maar te betalen?
Dat is niet echt eerlijk.

de gemeente hoort iig van dat geld genoeg honden uitlaatstroken te maken en deze schoon te houden.
De rest is aan de hondenbezitter.

Maken ze er met genoeg, schone hondeveldjes nog een zooitje van, dan is het trecht dat er maatregelen komen.

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 09:35

Citaat:

de gemeente hoort iig van dat geld genoeg honden uitlaatstroken te maken en deze schoon te houden.

De gemeente ´hoort´ dus helemaal niks....... Hondenbelasting is géén doelbelasting.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 09:49

Dan moet men iedereen een doel belasting laten betalen, niet 1 groep
Dat is oneerlijk

En dan moet je het geen hondenbelasting noemen

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 09:53

runningkawa schreef:
Dan moet men iedereen een doel belasting laten betalen, niet 1 groep
Dat is oneerlijk

En dan moet je het geen hondenbelasting noemen

Dáár mag je je gemeente over benaderen;-)

Vanessa24

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 10:49

Die honden uitlaat plaatsen zijn ook een lachertje hoor. Toen ik nog op de flat woonden, hadden wij ook wel geteld 1 honden uitlaat plaats voor 4 flats. De plaats was ongeveer 2 bij 3 meter, daar moeten ongeveer een stuk of 15 honden op poepen en plassen.
Of het nou schoongemaakt wordt of niet, je kunt je hond niet uit laten op een stukje van 2 bij 3 meter, honden hebben veel meer ruimte nodig!
Uitlaat plaatsen zijn best een goed idee, maar de gemeente moet wel even kijken naar de hoeveelheid honden die daar gebruik van moeten maken, en naar de ruimte die ter beschikking gesteld moet worden.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 10:51

Alsalle mensen "Rositabelasting"moesten betalen omdat ze Rosita heten, dan piepte je wel anders.

Het komt neer op pure discirminatie.

Vraagje voor Woofie:
Rijd je zelf paard?
Hoe ruim jij de poep van je paard op als je buiten rijdt?

ShirleyA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 14:32

Desiree schreef:
Maar je hebt gelijk, het is heel oneerlijk want katten leveren minstens zoveel overlast op als honden. WAnt juist omdat die overal mogen komen, doen ze dat ook. En ze scheiten alles vol maar bemoeien zich ook met de vogelhobbies van andere mensen in diens eigen tuin. VAn honden kun je doorgaans nog zeggen dat ze tenminste niet in andermans tuin poepen en dat doen katten wel.

Die vogels poepen ook waar ze willen en dus ook bij de buren in de tuin, op hun schone was ....hahahahahaah. Vooral na t eten v n rode bes, altijd leuk.....

Sizzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 14:58

Het is toch niet zo gek dat er van je wordt verwacht dat je de poep van je hond opruimt Angeliek?
Ik vind dat eigenlijk niet meer dan normaal, de poep van onze hond wordt altijd netjes op geruimd en thuis weggegooid.

Kan me voorstellen dat voor niet-hondenliefhebbers de maat op een gegeven moment ook vol is als zo'n veldje helemaal vol ligt met stront. Echt lekker is dat niet

slimmerik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 15:21

Vanessa24 schreef:
Die honden uitlaat plaatsen zijn ook een lachertje hoor. Toen ik nog op de flat woonden, hadden wij ook wel geteld 1 honden uitlaat plaats voor 4 flats. De plaats was ongeveer 2 bij 3 meter, daar moeten ongeveer een stuk of 15 honden op poepen en plassen.
Of het nou schoongemaakt wordt of niet, je kunt je hond niet uit laten op een stukje van 2 bij 3 meter, honden hebben veel meer ruimte nodig!
Uitlaat plaatsen zijn best een goed idee, maar de gemeente moet wel even kijken naar de hoeveelheid honden die daar gebruik van moeten maken, en naar de ruimte die ter beschikking gesteld moet worden.

Ook op hondenuitlaatplaatsen is het toch ook de bedoeling dat iedere hondenbezitter de stront van zijn/haar hond op ruimt?? Als dat de gemeente moet doen wordt het toch veel te duur.

De hondenbelasting is o.a. voor aanleg van dergelijke veldjes en de exploitatie daarvan. En een (groot) gedeelte gaat naar de handhaving van betalen van belasting. Is ook een soort ontmoediging om maar veel honden aan te schaffen denk ik.

En als ik met mijn paard door een woonwijk kom en hij poept dan stap ik af om het met mijn laars de goot in te duwen of afvoer en als de situatie dat niet toelaat (druk verkeer) dan kom ik later terug met een schep om het op te ruimen.

Gaan we een toerrit met koetsen of iets dergelijks maken dan rijden er wat meisjes op fietsen bij met een schep onder de snelbinder die de poep aan de kant schuiven.

Is toch maar een kleine moeite en het kweekt zoveel goodwill!!!
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 19-06-06 15:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Vanessa24

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 15:23

Ik had het over de ruimte die beschikbaar wordt gesteld voor honden, niet of je het zelf moet opruimen.
Mij gaat het namelijk om, dat de gemeente niet meer wil dat honden overal en nergens worden uitgelaten, goed dat begrijp ik, maar zorg dan voor grote en voldoende uitlaat plaatsen!