Universiteit stuurt pedofiele student weg

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sullie97

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 17:14

Goed zo Nijmegen! Wat betreft die partij van de pedofielen, nu weten mensen wie er pedofiel zijn, ze hoeven alleen maar de lijst te bekijken en de politie hoeft alleen bewijs te vinden en ze zijn in de handen van de politie. Of is dit een beetje kort door de bocht!

Shadow0

Re: Universiteit stuurt pedofiele student weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 17:16

Zahlina schreef:
Als ik gevoelsmatig denk ben ik blij dat ze deze jongen verwijderd hebben van deze opleiding maar eigenlijk is het te gek voor woorden dat iemand om zijn sexuele voorkeur wordt weggestuurd.

Op zich heb je hier wel een punt, maar ik denk dat het belangrijkste is dat het gaat om mensen die zich aangetrokken voelen door een groep die altijd in een ondergeschikte positie is.

Dat is anders dan het voorbeeld dat jij noemt:
Citaat:
Ik kan mij de rel nog herinneren die een aantal ouders schopte toen bleek dat mijn gymjuf op vrouwen viel, alsof zij op alle vrouwen die zij tegen kwam viel

...want daar kan het in principe gaan om gelijkwaardige relaties. Maar ik geef toe dat het niet zulke makkelijke kwesties zijn en maar al te snel gebruikt kan worden als argument tegen (bv) homo's in allerlei gebieden.

Citaat:
En het zijn niet de mensen waarvan we weten dat ze pedofiel zijn waar we bang voor moeten zijn, het zijn juist de mensen die dit verzwijgen die mij het gevaarlijkste lijken want die worden door niemand in de gaten gehouden.

Daar ben ik het niet mee eens. Het is fout en blijft fout en dit is 1 van de gebieden waar 'in de gaten houden' niet genoeg is naar mijn mening.

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 20:49

Nah, misschien hadden ze hem een andere richting moeten laten doen ofzo. Maar verwijderen is ook goed.
ZOlang ie maar niet in die functie komt.

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 00:02

allereerst, laat ik even voorop stellen dat ik het er wel een beetje mee eens ben dat hij de studie niet mag afmaken ivm te actieve activiteiten met die partij.

wel vind ik het een beetje raar dat sommigen hier reageren om hoe de sexuele geaardheid van deze kerel is.
wij hebben hier pas geleden een college over gehad met o.a videobeelden en interviews van pedofielen en jet is gewoon hun geaardheid. net zoals homo's, lesbienne's en hetero's vallen ze nu eenmaal op iets. dat zit er gewoon in en daar kunnen ze niets aan doen.
ja onderdrukken natuurlijk, en dat doen de meeste ook.
Niet elke pedofiel bespringt en betast elk kind en is een groot gevaar voor de samenleving.
het is en blijft niet helemaal ethisch verantwoord omdat een kind zich niet kan verdedigen als iemand echt iets zou doen, en de ouders het natuurlijk geen fijne gedachte vinden als een begeleider ( pedofiel in dit geval) op een iets andere manier naar hun kind kijkt.
maar ik ken zat verhalen over vieze leraren op school die bij meisjes naar het decollete gluren ( elke middelbare school heeft bijna wel zo'n viezerik )
het gene wat mensen tegen de borst stuit is de leeftijd van de kinderen, en dat vind ik ook niet OK als ze echt wat doen.
maar zo iemand beschuldigen om iets wat hij voelt en daar niets aan kan doen dat hij dit voelt?
nee, dat is niet helemaal eerlijk.
Hij had best een beroep kunnen kiezen die wat "veiliger"was, omdat hij al kon weten dat veel clienten en de ouders hem hierdoor niet vertrouwen en hij dus geen goede hulp kan leveren daardoor.
maar goed, voor de rest als hij niets doet en het gewoon onderdrukt of ermee leert omgaan zonder kindertjes te misbruiken direct of indirect, dan is er niets aan de hand met deze heer zelf. ( op die partij na, maar dat is toevallig van hem zijn keuze geweest, dan draagt hij de consequenties ervan, maar niet elke pedo is zo)
Laatst bijgewerkt door Lowara op 18-06-06 00:05, in het totaal 1 keer bewerkt

esziiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 00:04

dat er uberhaupt een pedofiele clubbie is

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 00:06

esziiY schreef:
dat er uberhaupt een pedofiele clubbie is

cluppie? die lui zijn bezig een complete politieke partij op te zetten

esziiY

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 00:09

OMG!!!! Moet niet gekker worden in NL

Shadow0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 00:14

esziiY: als je even naar beneden kijkt in NM zie je een ander topic wat over de oprichting van de partij gaat. Misschien dat het handiger is dat je dat eerst even leest? viewtopic.php?f=135&t=598536

Lowara: ik vind dat je het goed hebt verwoord. Wat mij betreft is er dan ook geen veroordeling van iemands geaardheid of persoon. Wel van het uitdragen daarvan, en van het beoefenen van een beroep waar je met kinderen of kwetsbaren te maken hebt.

esziiY

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 00:17

heb het gelezen.. jezus wat een bullsh*t!!

jorretje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 00:19

Kon ie verwachten! Ik studeer ook pedagogiek en ben echt blij dat die mafketel nu geen kans krijgt om een of ander schandaal te veroorzaken en daarmee behalve al die arme kinderen ook het hele beroep ten schande zal brengen!
Wel handig dat ie openlijk toegeeft dat ie pedo is nu kunnen ze m goed in de gaten houden en kunnen ouders hun kinderen bij m weg houden

en ja ze kunnen er dan misschien niets aan doen dat dat hun geaardheid is, maar je moet de kat niet op het spek binden! van mij mag je best pedofiel zijn, zolang je je er maar niet naar gedraagt (en het hulp zoekt om hier mee om te gaan)! en als je slim bent ga je het ook niet van de daken schreeuwen, want het is niet geaccepteerd is deze samenleving (logisch!).

Shadow0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 00:28

Wonderlijk. Dat hij een beroepsgroep te schande maakt zou echt mijn zorg niet zijn.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 09:39

Lowara schreef:
allereerst, laat ik even voorop stellen dat ik het er wel een beetje mee eens ben dat hij de studie niet mag afmaken ivm te actieve activiteiten met die partij.

wel vind ik het een beetje raar dat sommigen hier reageren om hoe de sexuele geaardheid van deze kerel is.
wij hebben hier pas geleden een college over gehad met o.a videobeelden en interviews van pedofielen en jet is gewoon hun geaardheid. net zoals homo's, lesbienne's en hetero's vallen ze nu eenmaal op iets. dat zit er gewoon in en daar kunnen ze niets aan doen.
ja onderdrukken natuurlijk, en dat doen de meeste ook.
Niet elke pedofiel bespringt en betast elk kind en is een groot gevaar voor de samenleving.
het is en blijft niet helemaal ethisch verantwoord omdat een kind zich niet kan verdedigen als iemand echt iets zou doen, en de ouders het natuurlijk geen fijne gedachte vinden als een begeleider ( pedofiel in dit geval) op een iets andere manier naar hun kind kijkt.
maar ik ken zat verhalen over vieze leraren op school die bij meisjes naar het decollete gluren ( elke middelbare school heeft bijna wel zo'n viezerik )
het gene wat mensen tegen de borst stuit is de leeftijd van de kinderen, en dat vind ik ook niet OK als ze echt wat doen.
maar zo iemand beschuldigen om iets wat hij voelt en daar niets aan kan doen dat hij dit voelt?
nee, dat is niet helemaal eerlijk.
Hij had best een beroep kunnen kiezen die wat "veiliger"was, omdat hij al kon weten dat veel clienten en de ouders hem hierdoor niet vertrouwen en hij dus geen goede hulp kan leveren daardoor.
maar goed, voor de rest als hij niets doet en het gewoon onderdrukt of ermee leert omgaan zonder kindertjes te misbruiken direct of indirect, dan is er niets aan de hand met deze heer zelf. ( op die partij na, maar dat is toevallig van hem zijn keuze geweest, dan draagt hij de consequenties ervan, maar niet elke pedo is zo)

Als je pedofiele neigingen hebt en je wilt het ECHT onderdrukken, dan ga je zeker niet met kinderen werken

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 09:49

Goed besluit zeker als je kijkt naar zijn studie. Ik werk veel met orthopedagogen en ik moet er niet aan denken dat er een pedosexueel bij zit.

De vergelijking met de emancipatie van homosexuelen vind ik dan ook niet opgaan.

Mareska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 10:25

esziiY schreef:
OMG!!!! Moet niet gekker worden in NL

Euh, waar heb jij gezeten de laatste weken ?

Chapeau! Goede actie van de uni!

Trouwens, heeft die kerel nog een reactie gegeven hierop?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 10:47

Citaat:
maar goed, voor de rest als hij niets doet en het gewoon onderdrukt of ermee leert omgaan zonder kindertjes te misbruiken direct of indirect, dan is er niets aan de hand met deze heer zelf.

Deze man heeft een internetsite gericht op pedofielen dus indirect worden er door hem kinderen misbruikt. Hij biedt een plaats aan waar openlijk over het misbruiken van kinderen gesproken kan worden, waardoor de drempel tussen 'fantaseren over' en 'doen' voor sommigen misschien nèt iets lager komt te liggen.

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 19:15

Ik vind het een hele goede zaak dat iemand met een dergelijke sexuele voorkeur van de opleiding afgezet is. Ik juich het toe dat er eindelijk eens gedacht wordt vanuit het oogpunt van de kinderen met wie hij zou gaan werken, ipv vanuit de rechten van de persoon. Maar ik vind het erg kwalijk dat de universiteit blijkbaar al lang op de hoogte was van zijn pedofilie, en hem toch heeft laten studeren.