Taïda geslaagd!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Charaz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 21:57

Maar eerst wilde ze alleen haar vwo diploma hier halen, want dan had ze daar veel meer kans op een goede vervolgopleiding en nu wil ze weer terug?
En waarom zou iemand die geslaagd is voor zijn vwo wel terug mogen komen en genoeg allochtonen die havo, vmbo doen niet?

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 21:59

Ze heeft duidelijk de hersenen ervoor dus aan de ene kant zal ze wel een aanwinst zijn voor de uni van Leiden. Maar aan de andere kant, ze wou alléén haar examen in nl afmaken ...

Anoniem

Re: Taïda geslaagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 22:02

Knap dat ze het gehaald heeft maar met haar studieplannen bewijst ze wel dat ze boel besodemietert heeft.

Ze wou eindexamen doen en terug gaan. Nu komt er ineens een studie in Leiden om de hoek kijken.

Laat Verdonk dat nu maar consequent zijn!

Liberte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 22:04

En vergeet niet dat ze fraude heeft gepleegd met haar paspoort enzo.

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 22:06

Meisje is slim hoor Maar ik heb nu wel genoeg van al die taida verhalen, laat haar maar daar de kosovaarse economie ondersteunen, die hebben haar harden nodig dan wij.

Nadir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 22:12

MoonChloe schreef:
Dat zegt de media, niet zij!!
Ik heb ooit een interview van haar gelezen in de Yes. Haar verhaal was toch wel heeeeeeeel erg anders dan in de kranten!

Dat intervieuw heb ik ook gelezen, maar ik was er niet van onder de indruk. Een verhaal heeft altijd twee kanten, maar de studie die zij wil volgen kun je ook ergens anders volgen. Naar mijn idee dus geen excuses of reden om hier te mogen blijven. Pardon, terugkomen.

Guess001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-06 22:32

Welshcobfan schreef:
Meisje is slim hoor Maar ik heb nu wel genoeg van al die taida verhalen, laat haar maar daar de kosovaarse economie ondersteunen, die hebben haar harden nodig dan wij.

De familie Pasic verblijft in Bosnië, in afwachting op een vluchtelingenstatus. Zij kunnen dus niet eens werken, al zouden ze het willen. Het enige wat ze mogen doen is eens in de 3 maanden een stempel halen. Afgewezen asielzoekers krijgen in Servië namelijk geen opvang meer.

Zelf weet ik al vanaf het begin dat Taïda Internationaal Recht in Leiden wil studeren. Dat is al heel lang bekend.

Verder heeft de Van Beek-Donnerstichting aangeboden de studie van Taïda te financieren. Tel daarbij op dat haar ouders geen enkele inkomsten kunnen genereren en dat de toekomstperspectieven daar niet erg hoopvol zijn.

Noem me maar gek, ik had precies hetzelfde gedaan als Taïda.

ShirleyA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 22:51

Charos schreef:
Rechten studie in Leiden?? Ze is toch nederland uit gezet?

Idd. Hoe geloofwaardig is ze? Ze woe toch alleen dit examen hier doen en dan terug gaan? Dat heeft ze zelf gezegt! Nee dit is een vies verhaal! Ze is nooit van plan geweest om weg te gaan uit NL. Maar regels zijn regels, ik blijf vinden dat ze hier niet mag studeren!

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 22:53

@ bealy, ik had ook hetzelfde gedaan als taida. Maar ik hoop dat ze niet mag studeren in Nl, omdat ik dat onterrecht vind tov de andere afgewezen asielzoekers.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 22:59

Dit meisje verdraaid wel vaker haar verhaal. Ze belaserd de boel: weg dus! Rechten studeren? Ze lapt onze regels aan haar laars. De heeft maling aan ons wetboek: mooi voor een toekomstig rechtenstudent!

Nijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 23:07

Ik hoop dat zij hier geen rechten mag komen studeren, ze heeft gesmeekt om uitstel van haar uitzet voor haar examen zodat ze een toekomst op kon bouwen.
Ze heeft de boel hier belazerd, het was misschien van haar slimmer geweest om die eerder te gaan BEstuderen

SANEX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 23:15

yousra schreef:

Dat heeft ze zelf niet gedaan, dat is voor haar gedaan zoals voor vele anderen zonder dat zij daar (veel) weet van had.

Zeg nou zelf, als hier in nederland de omstandigheden zo verschrikkelijk waren dat je wel moest vluchten en een ander kan dat voor je 'regelen', al weet je niet precies hoe... dan ga jij toch ook mee ?

Meiske is geslaagd, gefeliciteerd voor dr, en dat ze nou onder de normale omstandigheden met een studentenvisum hier verder wil studeren, ik geef dr geen ongelijk. Daar is niks mis mee, er zitten hier veel meer mensen uit andere landen te studeren op die manier. Niks illegaals of voortrekkerij aan

Nijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 23:23

SANEX schreef:
yousra schreef:

Dat heeft ze zelf niet gedaan, dat is voor haar gedaan zoals voor vele anderen zonder dat zij daar (veel) weet van had.

Zeg nou zelf, als hier in nederland de omstandigheden zo verschrikkelijk waren dat je wel moest vluchten en een ander kan dat voor je 'regelen', al weet je niet precies hoe... dan ga jij toch ook mee ?

Meiske is geslaagd, gefeliciteerd voor dr, en dat ze nou onder de normale omstandigheden met een studentenvisum hier verder wil studeren, ik geef dr geen ongelijk. Daar is niks mis mee, er zitten hier veel meer mensen uit andere landen te studeren op die manier. Niks illegaals of voortrekkerij aan

Ik kan me anders nog wel herinneren dat zij in een intervieuw op televisie heeft gezegt dat ze wel moest frauderen en dat het wel degelijk een bewuste keuze was want het systeem deugde wat haar betreft niet.

SANEX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 23:30

Hmz, dan gaan er idd meerdere verhalen want heb haar ook horen zeggen dat ze er niks van wist omdat het voor haar gedaan werd door anderen... of was dat nou Hirshi Ali ? Die hetzelfde gedaan zou hebben.. Gaat lekker, ik trek me daar dan dus even over terug, maar het onderste staat nog steeds

supertygetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 04:31

Ik vind het verhaal nogal vreemd. Ik heb in eerste instantie zoiets van: waarom wil ze dat nou perse hier doen? Dan zit je nl. al die Nederlanders zo dwars. Aan de andere kant: er komen zoveel mensen naar Nederland om te studeren. Daarom mag ze van mij gerust net als andere studenten uit andere landen naar Nederland om te studeren, als ze dan gewoon een visum krijgt om te blijven om te studeren en daarna wegmoet. Daarna moet ze dan niet gaan zeuren dat ze wil blijven. Maar ja, wie weet is ze dan wel met iemand getrouwd ofzo...

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 04:43

at vind ik nog de grootste grap van allemaal.
Madam heeft gelogen, gedraaid en bedrogen zoveel als ze kon, en nu wil ze rechten studeren?
Lamenietlachen.
Laat ze dat maar lekker ergens anders doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 08:29

Nou ja ze zou wel een goede advocaat kunnen worden. Die liegen ook vaak de boel aan elkaar.

Nee als Verdonk consequent blijft dan houdt ze voet bij stuk en komt Taida het land niet meer in. En eigenlijk kan ze niet anders.

slimmerik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 10:21

Taïda heeft net zoals alle studenten ter wereld het recht om in Nederland te studeren aan de universiteit. Het gaat er nu alleen maar om of ze wordt ingeloot.... En ze gaat geen rechten studeren maar "internationaal recht"

En er is maar een madam hier in Nederland die gelogen, bedrogen en gekonkeld heeft en die is toch ook nog steeds minister??

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 10:30

Mooi dat ze haar diploma heeft, doel gehaald en gewoon lekker daar blijven

@ Slimmerik: ze heeft een oprotpremie gehad, had ze die ook niet moeten aanpakken

Van mij mag ze daar blijven.

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 11:39

Nadir schreef:
Globetje schreef:
Op de vraag hoe het staat met een vervolgstudie aan de universiteit in Leiden, antwoordt de Kosovaarse: ‘Ik sta ingeschreven, het is verder aan de universiteit.’ Ze kan niet zeggen of er mogelijk nog juridische obstakels zijn.

Belachelijk. Ze heeft nu toch wat ze wil?
Laat ze lekker daar blijven.

Jullie studeren zeker zelf niet of wel?? Weet je wel hoeveel buitenlandse studenten er in Nederland zijn? Heel erg veel, weet je wel hoe snel daar een studentenvisum voor wordt gegeven? Heel erg snel. De Universiteiten zijn altijd opzoek naar getalenteerde studenten. Net zo als veeel Nederlandse studenten naar het buitenland gaan om daar te studeren. Soms een jaar of soms een gehele studie. En dat gaat al jaren zo.. zelfs mijn vader die uit het buitenland komt heeft in de jaren 70 aan de universiteit van Wenen en aan de Technische Universiteit in Delft gestudeerd. En mijn broertje die aan de Universiteit van Maastricht studeerd heeft vorig studie jaar het gehele jaar in het buitenland gevolgd. Het zijn niet voor niets Internationale studies.

natasja50

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 12:30

Quellian schreef:
Mooi dat ze haar diploma heeft, doel gehaald en gewoon lekker daar blijven

@ Slimmerik: ze heeft een oprotpremie gehad, had ze die ook niet moeten aanpakken

Van mij mag ze daar blijven.

Die oprotpremie hebben haar ouders gehad. Jij hoeft toch ook geen belasting te betalen voor wat jouw ouders verdiend hebben?

Ik kan bijna niet wachten tot ze weer terug is.....

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 12:32

Dat moet gezegd worden ze is een vechter, na zo'n rot jaar toch slagen, petje af!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 13:06

Sorane schreef:
Knap dat ze het gehaald heeft maar met haar studieplannen bewijst ze wel dat ze boel besodemietert heeft.

Ze wou eindexamen doen en terug gaan. Nu komt er ineens een studie in Leiden om de hoek kijken.

Laat Verdonk dat nu maar consequent zijn!

Helemaal mee eens! _/-o_

Ann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 13:07

Ik heb respect voor haar doorzettingsvermogen & strijdlust, hopelijk wordt ze ingeloot voor die studie

natasja50

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 13:08

slimmerik schreef:
Taïda heeft net zoals alle studenten ter wereld het recht om in Nederland te studeren aan de universiteit. Het gaat er nu alleen maar om of ze wordt ingeloot.... En ze gaat geen rechten studeren maar "internationaal recht"

En er is maar een madam hier in Nederland die gelogen, bedrogen en gekonkeld heeft en die is toch ook nog steeds minister??

Helemaal mee eens !!