'Nederlands elftal is te blank'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blackje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 17:36

Wat een bullshit zeg! Sorry hoor, maar het moet niet gekker worden..

Citaat:
Hij wilde toch ook Kalou, Boularouz, Babel etc. Wat een onzin

Je moet mensen niet selecteren op huidskleur, maar op hoe goed ze zijn of hoe goed ze in het team zijn.

Ben het hier mee eens!

kistaah

Re: 'Nederlands elftal is te blank'

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 17:39

Wat een gezeik. Davids en Kluiverd hadden er al vele jaren eerder uit moeten worden gezet, ik vind het juist hartstikke goed van van Basten dat hij kiest voor een jong en nieuw team. Eindelijk krijgen al die jonge talenten de kans om ervaring op te doen, gecombineerd met een aantal goede en ervaren spelers.
We zijn allemaal mensen, boeiend of je zwart of wit bent. Je wordt toch niet om je kleur gekozen. Ik kan hier echt kwaad om worden, zo blijf je aan het zeiken.

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 17:41

Jep.

Mn zus kwam net terug uit Suriname. Ze waren allemaal goed boos en zijn allemaal voor Brazilië nu.

Ronnoz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 17:46

Haha wat een onzin. Ik zie nauwelijks tot geen surinamers hier in dit stukje Nederland waar ik woon, en dan beweren ze dat er te weinig surinamers in het elftal zitten? Als het elftal een afspiegeling van de bevolking moet vormen, dan zijn ze helemáál de pineut

Laat Van Basten het maar regelen door voetballers op hun kunnen te selecteren... beetje jammer dat er dan altijd weer minderheden opduiken die beginnen over discriminatie enzo

Nerwen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 18:06

Wat een onzin! Ik dacht dat voetbal ging om de kwaliteit van de spelers en niet om of ze nou blank of zwart zijn.

Kijk, als ze nou principieel zwarte spelers zouden weigeren terwijl die objectief gezien beter zijn, ja.......

Ik ben het verder ook met Ilindra eens. Het zou eens andersom moeten zijn, Nederlanders die klagen dat er in het Surinaamse elftal teveel zwarten zitten...

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 10:10

wat een gezever zeg.

ik geloof dat er 16 miljoen bcoaches rondlopen in nederland. Laat het van basten lekker zelf bepalen wie in het elftal staat.

suziehj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 10:36

Het is toch logisch dat de besten in t team zitten, dat t nu toevallig geen Surinamers zijn ligt gewoon aan de kwaliteiten van de andere spelers. En als ze nu eens heel ver komen dan hoor je niemand er meer over zeuren hoor, maar owee als we er al vroeg uitvliegen Maar dat doen we niet, we hebben een goed team dus

karton

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 12:13

Tsjoooooooonge.
Gek he, waar dat racisme vandaan komt. Ze verzinnen het waar je bij staat ; Je kan nog niet eens een voetbalteam samenstellen op de kwaliteiten van de speler of je bent al een racist

Het gaat wel heel ver om dan gelijk van racisme te gaan beschuldigen, wat een gelul.

Maar zo is er altijd wat ; had van Basten wel de Surinamers ingezet dan was het weer bij de Nedelanders geweest dat er niks van 'hun' team overwas, omdat er dan alleen buitenlanders inzitten. Aaaaachja

Machie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 15:16

Ik vind het juist goed dat ene kluivert/davids/seedorf niet spelen! Die lui zijn gewoon wat te oud aan het worden... Je moet eens je team verjongen!

Zie bv ook frankrijk. Een team met alleen maar helden en goede spelers, maar als team functioneert het niet!

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 16:38

Ilindra schreef:
Suriname is al sinds 1975 een zelfstandig land.
Als ze zo goed waren in voetballen hadden ze zichzelf toch kunnen kwalificeren
Wat een onzin zeg........

Het eerste wat ik dacht

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 17:08

Ben het met Ilindra eens.

Jemig, waar kun je over zeuren. Ik ben tegen discriminatie maar tegenwoordig voelen ze zich ook wel bij het minste of geringste gediscrimineerd.

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 17:59

Machie schreef:
Ik vind het juist goed dat ene kluivert/davids/seedorf niet spelen! Die lui zijn gewoon wat te oud aan het worden... Je moet eens je team verjongen!

Zie bv ook frankrijk. Een team met alleen maar helden en goede spelers, maar als team functioneert het niet!

Precies.. seedorf heeft een veelste groot ego net als Kluivert. De enige waar je nog wat aan zou kunnen hebben is Davids, maar als Van Basten die er niet in wil is dat jammer voor ze.

Wat een gemier zeg. Doe toch normaal

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 18:01

Wat een gezeik zeg..

Journalisten moeten altijd wel wat te zeiken hebben.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 18:12

Ik weet wel dat Van Basten in het WK team gezeten heeft dat gewonnen heeft. Samen met Rijkaart, Gullit en de broertjes Koeman. Wat hadden we toen een ijzersterk team met die spelers er in. Ik denk dat Marco zichzelf toen al bewezen heeft. HIj zal er toch wel verstand van hebben.

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 18:13

Het volgende, wat zal dat zijn: teveel Nederlanders in Nederland

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 19:29

Ziek zeg om zich weer zo aangevallen te voelen. Komt puur voort uit een minderwaardigheids gevoel, vd surinamers die dat vinden. Eneh als je t mij vraag zie ik ook eerder wit bij NL dan zwart......
Wat een gezeur weer.

Liselot11

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 19:55

Charos schreef:
Tja je kan blijven mierenneuken, mensen in het elftal plaatsen omdat je er een paar zwarte tussen moet zetten is veel erger.

Helemaal mee eens, wat een klets zeg.

diehdieh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 19:58

ik ben helemaal geen voetbalfreak of wat dan ook.
Maar je kan wel zien dat er een aantal mensen zijn met een zeer laag IQ die reageren.
Ik bedoel tuurlijk iedereen heeft zijn eigen mening.
Maar..... je er zijn ook een aantal opmerkingen waarvan ik denk jezus zeg
Je kan duidelijk aan die reakties merken dat die personen als blanke nederlander zich stukken meer waard voelen als een donkere nederlander

_loekie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 20:03

Jezus wat een gezeik.
Er wordt echt niet gekeken naar huidskleur maar naar hoe goed degene speelt.

Het wordt wel hoe langer hoe gekker.
Neger zoenen afschaffen, dit...
?? :S

Voel me niets meer niets minder
edit:
en waar is huntelaar??
In het jong oranje

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 20:09

diehdieh schreef:
ik ben helemaal geen voetbalfreak of wat dan ook.
Maar je kan wel zien dat er een aantal mensen zijn met een zeer laag IQ die reageren.
Ik bedoel tuurlijk iedereen heeft zijn eigen mening.
Maar..... je er zijn ook een aantal opmerkingen waarvan ik denk jezus zeg
Je kan duidelijk aan die reakties merken dat die personen als blanke nederlander zich stukken meer waard voelen als een donkere nederlander

En dan heb je een lager IQ? Een andere mening hebben dan jij is per definitie dom....
Niemand heeft t over meer of minder waard zijn en het feit dat ik eerder aan blank denk bij NL is niet rassistisch bedoeld: ik heb een kind van een donkere man: mooie man, en een pracht kind en mij heel veel waard! (mijn kind is me zelfs meer waard dan alle blanken op de hele wereld, dus als je ook op mij doelde dan was mijn uitspaak niet denigerend bedoeld).

Allejandro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 20:10

Charos schreef:
Tja je kan blijven mierenneuken, mensen in het elftal plaatsen omdat je er een paar zwarte tussen moet zetten is veel erger.

idd..
Laatst teveel..
nu weer te weinig
volg het niet meer

Jaduuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 13:20

Ach wat een gezeur.
Ik mag hopen dat die ze allemaal gekozen heeft op niveau, en daar ga ik eigenlijk wel van uit.

smurf1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 13:24

Ze moeten niet zeiken, als je % surinamers bekijkt in Nederland zijn ze nog altijd zeer ruim vertegenwoordigd. Misschien kunnen ze daar eens trots op zijn inplaats van zulke zeik berichten te verspreiden

Lusitana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 13:53

Een Surinamer is geen Nederlander, laten we dat vooropstellen. Je kunt dus wel een Nederlander van Sunirnaamse afkomst in het Nederlands elftal hebben, maar geen Surinamer. Zal ook maar even muggenziften.
Er zullen genoeg Nederlanders spelen die van buitenlandse afkomst zijn, ik zou niet weten waarom die van Surinaamse afkomst meer aanwezig zouden moeten zijn of voorkeur verdienen?
Trouwens, in Suriname wonen niet alleen creolen, maar ook Hindoestanen, en blanken bv. Het is een ratjetoe, net als Nederland, dus waarom de Surinaamse gemeenschap dan alleen vertegenwoordigen met "zwarte" spelers? Klopt ook niet.
Ik snap teleurstelling als je favoriete speler niet mee doet, maar eh, het is geen elftal samengesteld uit favorieten, maar uit spelers die op hun top (of reizende) zijn op dit moment.
Ik ben overigens neutraal wat deze zaak betreft, want ik ben vooral voor Portugal.

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 15:10

Wat een gezeik zeg, ik neem aan dat ze een "zwarte" zeer goeie voetbalspeler toch echt niet laten schieten voor een blanke die dat minder goed kan.