twee kindjes door geweld overleden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DenK4ever

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 16:00

Verschrikkelijk, maar hoe kan het in godsnaam zover komen dat iemand haar eigen kinderen kan vermoorden... hoe zwart de wereld ook geweest moest zijn en alles onmogelijk leek... Er zijn zo veel mensen op de wereld die dolgraag kinderen zouden willen maar ze door omstandigheden niet kunnen krijgen... dan doet zo'n bericht in de krant extra pijn!

opala

Re: twee kindjes door geweld overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 16:02

naadje24 schreef:
mensen die zwaar in de probs zitten en geen uitweg weten? en dan domme dingen doen? ja sorry ,een dan ben ik maar evil... maar ik heb geen respect voor ze

Wees maar blij dat je je er geen voorstelling van kunt maken. De psyche van de mens is af en toe niet te doorgronden, zelfs door de psychiaters niet, de zgn. kenners bij uitstek.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 16:07

naadje24 schreef:
dus ik kan ook uithalen in mijn leven wat ik wil en op het moment dat ik opgepakt wordt ben ik slim genoeg om debiel te spelen en dat kan ik lang volhouden!

Wanneer iemand dat gaat spelen en dan zulke dingen uithaalt, dan moet diegene idd de doodstraf. Dat is ook onderscheid maken.

Kwanyin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 16:11

Zo zie je maar wat er kan gebeuren als mensen geestelijk niet meer in orde zijn. Die zijn ZIEK, letterlijk. Ze zijn niet slecht, ze weten gewoon niet meer wat ze doen, zijn het gevoel met de realiteit totaal kwijt. De vrouw zal waarschijnlijk zo diep zijn weggezonken dat ze de gevolgen van haar actie niet meer kon inschatten.

Mensen kunnen er absoluut niets aan doen als ze getroffen worden door een psychische ziekte. Dat kan iedereen overkomen, zelfs degene die roepen dat ze er geen medelijden mee hebben kunnen op een ochtend wakker worden om daarna in een zwart gat te vallen.

Ik heb in de eerste plaats heel veel medelijden met de kinderen. Dat zei het slachtoffer zijn geworden van iemand die de draad volledig is kwijtgeraakt. Dat hadden ze niet moeten zijn. De moeder stond al bekend bij jeugdzorg, dat ze haar wat extra in het oog hadden gehouden dan.
In de tweede plaats heb ik medelijden met de moeder, mits zij het echt heeft gedaan een psychische onstabiele toestand. Dan heeft ze nu heel dringend hulp nodig, en ik vraag mij af wat er door haar heen zal gaan als ze ooit is genezen en terug op haar normale manier nadenkt.

minihvj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 16:12

echt verschrikkelijk heb er geen woorden voor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 16:29

Heel ziek dit!!!

Als ma het daadwerkelijk gedaan heeft mogen ze haar wat mij betreft een spuitje geven. Zoiets doe je niet!!!

Ik mag hopen dat als zij het gedaan heeft dat ze haar rust nooit OOIT zal vinden!

Jeugdzorg mag gefaalt hebben, maar dat is nog geen excuus!!

Deerne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 16:35

danilo schreef:

Ten eerst ben het eens met het feit dat dit nooit had mogen
gebeuren. Ik heb zelf 2 kinderen en kan me niet voorstellen
dat ik die iets aan zou kunnen doen. Sommige mensen kunnnen
zo in geestelijke moeilijkheden komen dat ze niet meer weten
wat ze op zo'n moment doen. Zij zal ermee moeten leren leven
wat ze gedaan heeft en geloof me dat is een onmogelijke opgave!

Verder weten we niet het hele verhaal van hoe wat en waarom
dus vind ik dat we niet te snel moeten oordelen.

Charos schreef:
Te snel oordelen? ze heeft haar eigen kinderen vermoord. De hond die de baby heeft vermoord heeft een spuitje gekregen, ik vind dat deze dame dat ook moet krijgen, niet meer te vertrouwen met kinderen.

Lees mijn eerst regel is. Lijkt me duidelijk hoe ik erover denk of niet?
Ze zal er echt niet met een waarschuwing vanaf komen hoor!

Deerne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 16:39

xKatleentjex schreef:
Mensen kunnen er absoluut niets aan doen als ze getroffen worden door een psychische ziekte. Dat kan iedereen overkomen, zelfs degene die roepen dat ze er geen medelijden mee hebben kunnen op een ochtend wakker worden om daarna in een zwart gat te vallen.

Inderdaad denk niet dat dit jou niet kan overkomen!
Ik ken iemand die zeer dicht bij mij staat die dit is overkomen!

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 16:59

WAt ik nog het ergste vind, is dat zo iemand later wederom kinderen krijgt. "want daar heeft zij recht op". En dat kinderen recht hebben op evenwichtige ouders die onvoorwaardelijk van ze houden, daar denkt nooit iemand aan.

Mijn conclusie is dus dat in de praktijk het leven van een kind minder telt dan dat van de volwassene.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 22:49

Dat die vrouw niet helder meer kon denken lijkt me duidelijk! Als ze het gedaan heeft.... Het is natuurlijk niet goed te praten maar het is vast niet gebeurt onder normale omstandigheden. Ik vind dat die hond ook zeker niet afgemaakt had moeten worden (ander toppic hier op Bokt, waar naar verwezen werd) maar deze vrouw heeft misschien wel net zo instinctief gehandeld. Ik kan me niet indenken hoe ze zo ver heeft kunnen komen, ik vecht me dood voor mijn zoontje en geld probleme zullen nooit n reden zijn om hem te doden en ook ik weet wat t is als de vader niets doet met zijn kind, ook financieel niet. We heben m niet nodig!
Maar om deze vrouw nu n bitch te noemen .... en zeggen dat ze zich zelf had moeten doden.... denk je werkelijk dat die kinderen daar gelukkig van geworden waren?
Het is gewoon een heel triest verhaal, zoals zo velen waarin mensen het leven niet trekken. Jammer dat ze geen hulp heeft gezocht dat vind haar wel aan t rekenen, dat had ze moeten doen voor ze geen uitweg meer zag. Tuurlijk is het heel fout om je kinderen te doden maar ik vind het toch heel triest!

mellamoshan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 23:08

Volgens mij had de moeder bekend toch...? stond dat niet in de telegraaf vandaag...?

simpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 00:28

ja dat had ik ook gelezen, volgens mij had ze vrij snel bekent dat ze ze zelf heeft gedood.

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 00:35

Ik hoop dat ze goede psychische hulp krijgt zodat dit niet weer kan gebeuren als ze weer onverhoopt zwanger raakt.
Ik stond vorige week nog bij het graf van de 2 kindjes die in tolbert vermoord zijn door de vriend van hun moeder. Heel heel triest...

Binckydenice

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 09:35

Verschrikkelijk dat dit kan gebeuren zondar dat er iemand iets gemerkt heeft van de situatie van de jonge moeder. Heel erg!

De buurman had gezegt dat hij in een jaar dat zij daar woonde de vrouw maar 1 keer heeft gezien en dat hij de kinderen nog nooit heeft gezien. Gaat er dan bij niemand een bellletje rinkelen dat er iets niet juist is met dit gezin?

Enja iedereen kan de moeder wel aan gaan vallen maar er zal nog heel wat vooraf zijn gegaan. De hond had geen spuitje moeten hebben en de moeder ook niet. Jullie oordelen over dingen terwijl niemand de voorgrond weet.

PienZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 09:46

Je weet nooit wat haar reden geweest is misschien zat ze zoo vreselijk in de knoop dat zij geen uitweg meer zag je weet niet wat er om is gegaan in deze vrouw haar geest. Misschien heeft ze zelf niet in de gaten gehad dat haar geest ziek werd je weet het niet. Ik vind haar in ieder geval geen bitch het is jammer dat zij gewoon niet op tijd is geholpen en helemaal een jeugdzorg had zoiets in de gaten moeten houden maar ja jeugdzorg kunnen ze beter afschaffen hoor en heb alleen maar slechte ervaringen met hun. Deze vrouw zal de rest van haar leven met deze gebeurtenis moeten leren leven denk dat dat al een straf op zich is. We weten niet in wat voor situatie zij zat we hebben niet in haar schoenen gestaan bovendien was het meisje ook nog vrij jong en stond er al helemaal alleen voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 09:48

Dat wijf mag nooit meer zwanger kunnen raken!!! Sterker nog die mag nooit meer de straat over!

Maar ja de Nederlandse rechters kennende zal ze wel 4 jaar voorwaardelijk en tbs krijgen.
Dus met 2 maanden gaat ze een open inrichting in en kan ze tijdens haar verlof ontsnappen.

WALGELIJK!!!!

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 11:42

helaas Sorane, zijn de rechten om zwanger te worden "onaantastbaar". En dat is dus ten koste van de kinderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 12:05

Daarom vind ik dat ze haar moeten laten helpen en voor de rest van haar leven moeten vastzetten.

Hoewel inslapen ook een gepaste oplossing lijkt. Maar ja, daar is Nederland te moreel voor ben ik bang.

PienZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 12:19

Op www.webregio.nl zijn verschillende reakties te lezen ook van mensen die de moeder kennen. We oordelen allemaal lekker over andere is makkelijk hoeven we niet naar onszelf te kijken. Tot nu toe weet nog steeds niemand het daadwerkelijke verhaal maar oordelen kunnen we als de beste

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 12:19

Als het om daders gaat, is Nederland erg moreel. Voor de slachtoffers geldt dat iets minder helaas.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 12:31

Sorane schreef:
Daarom vind ik dat ze haar moeten laten helpen en voor de rest van haar leven moeten vastzetten.

Hoewel inslapen ook een gepaste oplossing lijkt. Maar ja, daar is Nederland te moreel voor ben ik bang.

Nooit gehoord van mensen met dermate psychische problemen? Met vastzetten vererger je alleen haar situatie, ze moet hulp krijgen. Een mankementje in haar hersenen zou de oorzaak geweest kunnen zijn, is dat haar schuld? Je hebt niet altijd te kiezen hoe het met je leven vergaat. Het kan jou ook overkomen dat je psychisch zo in de war raakt dat je wanhoopsdaden gaat doen.

Charaz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 13:30

Ach je hebt je kinderen vermoord, maar daar kun je niets aan doen want je hebt een mankementje in je hersenen?
T moet niet gekker worden.

Ojajoh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-06 13:40

Charos schreef:
Ach je hebt je kinderen vermoord, maar daar kun je niets aan doen want je hebt een mankementje in je hersenen?

amen

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 13:44

Charos schreef:

Beter lezen, want er staat nergens dat ik het goedkeur. Maar het is een reactie op: voor eeuwig opsluiten. Er zijn zaken in je leven waar je geen controle over hebt. We weten niet wat er mankeerde aan die vrouw, dus waarom het ook niet bekijken vanuit een ander perspectief? Het is in en in triest dat het zo ver heeft moeten komen, ik vind het vreselijk voor de overige familieleden. De kinderen hádden nog een hele toekomst voor zich...

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 13:45

Toch vind ik steriliseren wel een goede optie.