Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MRmichiel schreef:wij mensen zijn met veel meer
MRmichiel schreef:ben ik de enige die de vergelijking tussen mens en dier absurt vind? dat is toch niet met elkaar te vergelijken. wij mensen zijn met veel meer, hebben veel meer macht en zijn ook nog eens veel slimmer. vandaar dat het zo uit de hand loopt, maar dat maakt me mens toch niet per defenitie slechter dan een dier.
neem bijv. onze sociale zekerheid, dat zie ik dieren nog niet doen. opkomen voor de zwakkere kennen mijn paarden niet.
ruitje schreef:Nog een toevoeging: dieren kennen wel degelijk zelfvernietiging.
Mannetjes leeuwen die een kudde veroveren maken de jongen dood.
Meerdere vrouwtjes dieren ( oa spinnen) maken het mannetje dood als er gepaard is.
ellenlouise schreef:Dat ben ik niet met je eens. Uiteindelijk blijken de dieren slimmer/verstandiger dan wij mensen, want welke andere levensvorm is zo achterlijk om zijn eigen leefomgeving te vernietigen??? (en dat van anderen).
moes schreef:
Karl66 schreef:Of tellen we insecten niet mee omdat die niet aaibaar zijn?
ellenlouise schreef:Karl66 schreef:Of tellen we insecten niet mee omdat die niet aaibaar zijn?
Er zijn ook zat mensen die niet erg aaibaar zijn....
Nerwen schreef:
Ik weet het, ik had misschien beter niet kunnen kijken, maar ik vind dat je je ogen niet mag sluiten voor dierenleed en er wat aan moet doen.
.............
babe schreef:Waarom deze vergelijking?
Karl66 schreef:Wat een ongelofelijke onzindiscussie, het enige grote verschil tussen mensen en dieren is dat wij intelligentie bezitten en daarom zowel goede als slechte dingen op veel grotere schaal doen.
?