Ouders doodgebeten baby niet vervolgd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 22:29

Jolandaa_ schreef:
Die ouders hoeven niet vervolgd te worden vind ik. Die hond. Die moet afgemaakt worden( of is ie dat al) Een hond bijt een kind dood. dus er zal denk ik wel iets in z'n kop zitten ofzo

Er zal ook vooral onderzocht zijn of de ouders hun kind niet zelf iets aangedaan hebben en de hond de schuld hebben gegeven . Voor ons zal het altijd gissen blijven hoe het nu werkelijk gegaan is.

Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 22:32

Ik vind het een raar verhaal... Schuld ligt altijd bij de hond. Maar goed dat achterwegen gelaten...

Ben benieuwd hoe ze hebben kunnen weten dat de hond de babykamer heeft opengemaakt?? Hebben ze hem niet per ongeluk open laten staan?

nightlover

Re: Ouders doodgebeten baby niet vervolgd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 22:32

ik vind het niet eerlijk en een vaag verhaal....
de ouders hoeven niet vervolgt te worden!!gelukkig tis al erg genoeg.....

maar over de hond afmaken ....NEE kan het nog steeds niet filmen
er is pas een hond doodgeschopt en de eigenaar??????????

afmaken die hap!!??

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 22:33

Ik denk dat ze ook niet vervolgd zouden worden als zij de deur wel open hadden laten staan. Ze zijn wel genoeg gestraft met het verlies van hun baby --> oppertuniteitssepot.

Echt ontzettend triest dat dit gebeurd is. De ergste nachtmerrie die je als ouders kunt meemaken...

Charaz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 22:34

jentel schreef:
ik heb ooit eens gehoord, dat er bij een baby en in bed allemaal bloed was aangetroffen en de ouder hebben direct de hond laten af maken omdat de hond ook bloed op zijn kop had.. later bleek dat er een rat had gezeten en de hond de rat had verscheurd..
Maar.. ik vind wel dat er een onderzoek moet worden gedaan na de ouders toe...
om het alles uit te sluiten..

Kijk eens op de site (als die nog bestaat) www.broodjeaap.nl dit verhaal evenals het verhaal over de hond met nietjes in zijn oren is NIET waar.

Tja al hadden de ouders de babykamer op laten staan, moeten ze dan wel vervolgd worden? Ik vind van niet.

Binckydenice

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 22:40

Ik vind dat niemand vervolgt moet worden ook de hond niet.
Je kunt de ouders de schuld ook niet geven het is gewoon verkeerd gegaan. Als ze het anders hadden kunnen doen hadden ze dat vast en zeker wel gedaan. Het is een vreemd verhaal.

Aan de andere kant de hond heeft het wel gedaan, maar die voelde gewoon bedreiging. Die hond heeft niets verkeerd gedaan, tuurlijk had hij dat kindje nooit dood mogen bijten, dat is instinct en instinct betekend niet meteen valsheid. En dat de hond wordt afgemaakt door zo'n fout dat is ook niet eerlijk. Maar dat is het verschil tussen mens en dier.

Niemand moet hier gestraft worden het is gewoon een ernstig ongeluk geweest van alle kanten.

Charaz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 22:46

Nou als mijn hond de babykamer in loopt ongeacht of de deur open of dicht is en hij trekt mijn baby uit zijn/haar wiegje, dat zou ik ook geen 2e keer mee willen maken.

Grote_Beer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 22:47

Sorane schreef:
Ik open dit topic niet om weer die welles-nietes strijdt te krijgen.

Dan moet je vooral dit onder je eerste bericht zetten:
Citaat:
Jammer dat ze door vele vals beschuldigd zijn.

Er bestaan hierover gewoon verschillende meningen. En de mensen die verschillende meningen hebben gaan het hierover ook niet eens worden. Ik denk dan dat het tijd is om dat te accepteren en het hele onderwerp te laten rusten.
Dat je hier het bericht plaatst dat de ouders niet vervolgd zullen worden is natuurlijk prima. Maar je kunt op je vingers natellen dat de opmerking die je er nog even achteraan moest plaatsen weer reacties uit zal gaan lokken.

Grote_Beer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 22:49

Van mij mag er ook op dit topic een slotje. De discussie die in het oude topic was afgesloten gaat nu weer op precies dezelfde voet voort.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 22:54

Bij een hond die een kind heeft doodgebeten kan je gewoonweg nooit het risico lopen dat het nog een keer gebeurd.

Al hou ik nog zoveel van mijn honden, ik zou mijn kinderen nooit aan dat risico bloot willen stellen.

Je kind op zo'n manier verliezen is al erg genoeg en deze mensen zijn voor hun leven gestraft. Ik vind het goedkoop om ze nog even een trap na te geven.

slimmerik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 22:55

Charaz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 23:08

Net als bij de bm topics, we kunnen het nou eenmaal niet allemaal met elkaar eens zijn.

lorelei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 23:19

ik ben het met jullie eens dit topic heefd eigenlijk geen zin,de één vind links de ander rechts(om het zomaar even te zeggen)een discussie waar geen eind aan zal komen..verder zullen we nooit te weten komen wat er nu echt gebeurd is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 00:24

Nogmaals ik heb dit topic niet neergezet om dezelfde groep principiele "dierenvrienden" aan het woord te laten.

Ik heb een nieuwsbericht geplaatst. Het is niet de bedoeling dat dezelfde discussie zich gaat herhalen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 00:30

Sorane schreef:
Nogmaals ik heb dit topic niet neergezet om dezelfde groep principiele "dierenvrienden" aan het woord te laten.

Ik heb een nieuwsbericht geplaatst. Het is niet de bedoeling dat dezelfde discussie zich gaat herhalen.

Wat is dan wel je bedoeling???

Napie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 01:12

Misz_J schreef:
De hond kan aangevoeld hebben dat er iets mis was bij het kind, misschien was het wel geestelijk gehandicapt en zag hij zichzelf bevoorrecht om daarom het 'jong' te doden, omdat het anders alleen maar tot last zou zijn (in het wild overleefd een geestelijk , meestal lichamelijk gehandicapt dier namelijk niet).

Hebben onderzoekers dáár al eens over nagedacht?

Het kind was geheel gezond en wel, geen twijvel over mogelijk. Hoe ik dit weet? Ik heb het echtpaar opgenomen op de verloskamer om te bevallen en haar verzorgt op de kraamafdeling na de bevalling. Het kind was wel opgenomen op de kinderafdeling omdat hij iets te klein was. Hij was pas een dag of 3-4 thuis toen dit gebeurde. Het is voor mij wel moeilijk te begrijpen waarom de ouders niets hebben gehoort. Het was hun eerste kind. Over het algemeen reageren ouders op bijna elk kikje van hun kind vooral in de eerste dagen.
De hond kon hier niets aan doen maar toch vind ik het heel logisch dat hij is afgemaakt (ook al ben ik een hondenliefhebber). Wat wel jammer is is dat de discussie over honden oplaait. Dit is een incident, een ongeluk. De laatste tijd zijn er ook een aantal berichten geweest van moeders/ vaders die hun pasgeboren kinderen hebben vermoord. Die kunnen we achter slot en grendel zetten, een hond eenmaal niet. Die weet niet dat hij iets fout heeft gedaan. Afmaken is dan de enigste optie.
Ik ben blij dat de ouders niet worden vervolgt. Het verlies van een kind is de allergrootste straf. Ze waren zo blij met hem....... Ze waren wel jong en misschien wat naief maar zo zie ik er wekelijks een heleboel. Ik weet zeker dat er heel veel mensen zijn die hun kind blootstellen aan potenciele gevaarlijke situaties en er mee wegkomen omdat er gelukkig niks gebeurt. Dit was dikke pech.....

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 02:51

Deze discussie is nu wel helemaal uitgekauwd. Ik geloof dat iedereen zijn zegje heeft gedaan. Wat napie zegt lijkt me een heel mooi slot.

Wij kennen de situatie alleen van horen zeggen. Kennen de mensen niet en de hond niet. Dus we zullen nooit de waarheid weten.

Ik zet het topic niet op slot. Dat is hopenlijk niet nodig.

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 09:43

Super dat ze niet vervolgd worden, maar dat lijkt me ook niet meer dan terecht

Ben iig blij dat nu in de openbaarheid is gebracht dat de hond zélf de deur heeft geopend.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 11:37

Zoals ik al zei, zijn die ouders al ontzettend zwaar gestrafd. Vervolging zou overbodig zijn. Ze zijn hun kind kwijt en daar moeten ze mee verder. Dat is niet benijdenswaardig.

Naar aanleiding van deze gebeurtenis zijn er 2 topics geopend en gesloten. Het ene topic was op beestenboel en ging er over of honden nu wel of niet vals kunnen zijn (ik denk dat je onder honden net zo goed rotte appels kunt hebben als mensen overigens, omdat de natuur nu eenmaal niet perfect is en fouten maakt) maar die is gesloten om dat er op dit forum al een topic was over dit onderwerp, zij het over de aangevallen baby. MAar dit werd een beetje een discussie tussen ouders versus geen ouders en sommigen waren ook niet helemaal redelijk meer. DUs die is ook gesloten. Toen waren we helemaal uitgepraat.

Toch vind ik het terecht, evenals een hoop anderen, dat er vraagtekens worden gezet als een kind gebeten wordt. Wie is de schuldige? In het verhaal in het gesloten topic bleken de ouders niet schuldig te zijn omdat ik begrepen heb dat ze de hond niet de mogelijkheid hebben gegeven om bij het kind te komen. Niemand heeft er erg in dat het in een hond op komt om naar boven te gaan, een gesloten deur te openen (met de klink) om het kind uit de wieg te halen en te doden. Wees reeel, dat komt toch in niemand op?

Sommige mensen blijven voor de hond op komen door allerlei motieven te noemen waarom de hond gebeten zou hebben. MAar wat voor motief dat ook geweest zou kunnen zijn (jalouzie, de meest genoemde), de hond had het kunnen laten bij grommen. Dat was eerlijk geweest. Doodbijten is toch echt gestoord gedrag. Bijten als hij door een kind in een hoek gedreven wordt is een ander verhaal. DAn zijn de ouders de schuldigen. MAar dat kan een 8 dagen oude baby niet.

Maar ook bij ouders zag ik een paar exemplaren die blind sloegen en riepen "als mijn hond mijn kind zou bijten dan schopte ik hem ook dood!!!". Dat kwam mij een beetje over als "ongeacht wat er aan vooraf is gegaan" en dat vind ik erg vals toe naar de hond. Daar vielen er wel meer over merkte ik. MAar dan kreeg je de dooddoener "als je zelf kinderen had, dan zou je wel anders redeneren". Nou, laat ik nou van die mensen zijn waarvan de liefde nooit voor de hond zou stoppen als er een kind kwam. Hoe ik dat weet? Ik hoef maar naar mijn moeder te kijken. Die is ook zo. Als ik de hond klierde en de hond beet mij, strafte ze mij en niet de hond. Dat is eerlijk gedrag en dan wordt een hond ook niet vals. Daarnaast werd de hond ook niet verstoten door mijn komst.

Verder wilde ik nog ingaan op de uitspraak "dieren zijn onbetrouwbaar". Lees eens een paar topics hier verderop, wat mensen allemaal uitgevreten hebben. Een hond is de schedel ingeslagen, een baby in de droger gestopt (ziek ziek ziek!!!) en een vrouw heeft haar 9 zuigelingen om zeep gebracht. Zijn nu alle mensen onbetrouwbaar? In nederland schijnt eenderde van de gezinnen een hond te hebben. DAn zouden er toch veel meer bijtincidenten moeten voor komen? MAar nee, want niet alle dieren zijn onbetrouwbaar. In veruit de meeste gevallen gaat het goed. En in de gevallen waar het niet goed gaat, dragen ook nog eens meestal de ouders de schuld. En dat mag ook wel eens gezegd worden.

Ik denk dat hiermee nu alles wel gezegd is.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 12:04

Desiree schreef:
Zoals ik al zei, zijn die ouders al ontzettend zwaar gestrafd. Vervolging zou overbodig zijn. Ze zijn hun kind kwijt en daar moeten ze mee verder. Dat is niet benijdenswaardig.

Naar aanleiding van deze gebeurtenis zijn er 2 topics geopend en gesloten. Het ene topic was op beestenboel en ging er over of honden nu wel of niet vals kunnen zijn (ik denk dat je onder honden net zo goed rotte appels kunt hebben als mensen overigens, omdat de natuur nu eenmaal niet perfect is en fouten maakt) maar die is gesloten om dat er op dit forum al een topic was over dit onderwerp, zij het over de aangevallen baby. MAar dit werd een beetje een discussie tussen ouders versus geen ouders en sommigen waren ook niet helemaal redelijk meer. DUs die is ook gesloten. Toen waren we helemaal uitgepraat.

Toch vind ik het terecht, evenals een hoop anderen, dat er vraagtekens worden gezet als een kind gebeten wordt. Wie is de schuldige? In het verhaal in het gesloten topic bleken de ouders niet schuldig te zijn omdat ik begrepen heb dat ze de hond niet de mogelijkheid hebben gegeven om bij het kind te komen. Niemand heeft er erg in dat het in een hond op komt om naar boven te gaan, een gesloten deur te openen (met de klink) om het kind uit de wieg te halen en te doden. Wees reeel, dat komt toch in niemand op?

Sommige mensen blijven voor de hond op komen door allerlei motieven te noemen waarom de hond gebeten zou hebben. MAar wat voor motief dat ook geweest zou kunnen zijn (jalouzie, de meest genoemde), de hond had het kunnen laten bij grommen. Dat was eerlijk geweest. Doodbijten is toch echt gestoord gedrag. Bijten als hij door een kind in een hoek gedreven wordt is een ander verhaal. DAn zijn de ouders de schuldigen. MAar dat kan een 8 dagen oude baby niet.

Maar ook bij ouders zag ik een paar exemplaren die blind sloegen en riepen "als mijn hond mijn kind zou bijten dan schopte ik hem ook dood!!!". Dat kwam mij een beetje over als "ongeacht wat er aan vooraf is gegaan" en dat vind ik erg vals toe naar de hond. Daar vielen er wel meer over merkte ik. MAar dan kreeg je de dooddoener "als je zelf kinderen had, dan zou je wel anders redeneren". Nou, laat ik nou van die mensen zijn waarvan de liefde nooit voor de hond zou stoppen als er een kind kwam. Hoe ik dat weet? Ik hoef maar naar mijn moeder te kijken. Die is ook zo. Als ik de hond klierde en de hond beet mij, strafte ze mij en niet de hond. Dat is eerlijk gedrag en dan wordt een hond ook niet vals. Daarnaast werd de hond ook niet verstoten door mijn komst.

Verder wilde ik nog ingaan op de uitspraak "dieren zijn onbetrouwbaar". Lees eens een paar topics hier verderop, wat mensen allemaal uitgevreten hebben. Een hond is de schedel ingeslagen, een baby in de droger gestopt (ziek ziek ziek!!!) en een vrouw heeft haar 9 zuigelingen om zeep gebracht. Zijn nu alle mensen onbetrouwbaar? In nederland schijnt eenderde van de gezinnen een hond te hebben. DAn zouden er toch veel meer bijtincidenten moeten voor komen? MAar nee, want niet alle dieren zijn onbetrouwbaar. In veruit de meeste gevallen gaat het goed. En in de gevallen waar het niet goed gaat, dragen ook nog eens meestal de ouders de schuld. En dat mag ook wel eens gezegd worden.

Ik denk dat hiermee nu alles wel gezegd is.

Ondanks wat Heike gezegd heeft (nl. wat napie gezegd heeft dat dat een mooi slot is) haal je toch weer oude discussies naar boven Desiree. Je zult en moet een andere jouw mening door de strot duwen....Jammer dat je het topic zo verziekt!!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 12:09

slimmerik schreef:
Ondanks wat Heike gezegd heeft (nl. wat napie gezegd heeft dat dat een mooi slot is) haal je toch weer oude discussies naar boven Desiree. Je zult en moet een andere jouw mening door de strot duwen....Jammer dat je het topic zo verziekt!!

Idd!

*TEMT*

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 13:00

slimmerik schreef:

Wat een onzin slimmerik! Desiree zet op haar manier ook een samenvatting van de lopende/gesloten topics neer. Ik zie werkelijk niet in hoe ze hiermee haar mening door "jouw strot" probeert te duwen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 13:12

ellenlouise schreef:

Wat een onzin slimmerik! Desiree zet op haar manier ook een
samenvatting van de lopende/gesloten topics neer

. Ik zie werkelijk niet in hoe ze hiermee haar mening door "jouw strot" probeert te duwen.

Daar is het topic niet voor bedoeld en ze zet wel degelijk haar mening er neer:
Desiree schreef:
Toch
vind ik
het terecht, evenals een hoop anderen, dat er vraagtekens worden gezet als een kind gebeten wordt.

Deriree schreef:
Maar ook bij ouders
zag ik
een paar exemplaren die blind sloegen

Desiree schreef:
dat vind ik erg vals toe naar de hond

Desiree probeert niet haar mening door onze strot te duwen???

Trouwens ook ik heb getemd!

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 13:15

*oeps* ik las het verkeerd ik las het alsof er een komma stond, dus:
Ouders doodgebeten, baby niet vervolgd.
Maar nu snap ik het.
Goed ja, dat die ouders niet zijn vervolgd...

xx (domme) eva

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 13:19

Goed dat de ouders niet zijn vervolgd, en goed dat ze nu weten hoe het gebeurt moet zijn....

Elke keer als ik aan die mensen denk krijg ik kippenvel... het zal je maar gebeuren... je kindje, waar je net zo blij mee bent.... waar je negen maanden op hebt gewacht....
In en in triest....

Het lijkt me goed als we niet weer een zelfde discussie krijgen....