vergoeding voor het mishandelen van politiepaarden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hannanas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 18:27

Goed gezegd Esmeralda!
Betalen zullen die ********* relschoppers.

_Fleur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 18:28

ben het helemaal met esmeralda eens!

Paardenmeis1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 08:17

Op zich ben ik het met je eens Esmeralda, maar of hetpaard nou politiepaard, paard van de schilleboer of paard van een meisje van 6 is.. [u[Niemand[/u] heeft het recht een paard op deze manier te mishandelen.

Als jij een steen tegen je kop krijgt ga je toch ook een schadevergoeding indienen? En ja, net als paarden vechten mensen zelf ook.. dus moet je je maar niet druk maken als iemand K.O. geslagen word.. precies dat doen we wel! Waarom dan niet met een paard?

Ik heb respect voor de politiepaarden en de agenten die ermee werken, ze doen fantastisch werk!

Esmeralda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 09:11

ik zeg ook nergens dat het toegestaan is om een politiepaard te mishandelen. Maar dat gegil het is zielig en bla bla bla. Daar word ik niet goed van. Die agenten leveren heel goed werk met hun paarden. Maar omdat we hier op een paardenforum zitten is het gelijk zielig. Ze kunnen best wel tegen een stootje hoor. Ze staan niet 24 uur per dag in linies van het gevaar. Het zijn maar een aantal uren per jaar!!!

Paardenmeis1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 09:22

Al was het een minuut per jaar, het is en blijft vervelend als er een dier/mens gewond raakt.

En dat vind ik zielig ja

Binckydenice

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 09:30

~Ik denk dat je weet dat dit kan gebeuren. Het zijn politiepaarden die vaak worden in gezet bij rellen. Deze paarden zijn er op getraind en iedereen weet donders goed dat het fout zou kunnen gaan.
Ik denk persoonlijk wel dat de politie die er bij/op zat te laat heeft ingegrepen. Dit had zeker voorkomen kunnen worden. Door middel van wegrennen ofzo. Dan maar niet de baas maar gewoon jezelf en je paard redden. De ME ruimt de troep daarna wel op.

Binckydenice

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 09:32

Die voetbalsupporters moeten ze zoieso harder gaan aanpakken!

Karl66

Re: vergoeding voor het mishandelen van politiepaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 10:37

Ik geloof dat het in het algemeen niet de bedoeling is dat de politie voor een groep relschoppers op de loop gaat

milo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-06 13:39

Elaine schreef:
Op zich ben ik het met je eens Esmeralda, maar of hetpaard nou politiepaard, paard van de schilleboer of paard van een meisje van 6 is.. [u[Niemand[/u] heeft het recht een paard op deze manier te mishandelen.

Als jij een steen tegen je kop krijgt ga je toch ook een schadevergoeding indienen? En ja, net als paarden vechten mensen zelf ook.. dus moet je je maar niet druk maken als iemand K.O. geslagen word.. precies dat doen we wel! Waarom dan niet met een paard?

Ik heb respect voor de politiepaarden en de agenten die ermee werken, ze doen fantastisch werk!

precies!!!

de politie verzorgt de paarden goed, ze worden ook goed getrained.
dat zie je nu maar weer, dat er ophef over dat gewonde paard wordt gemaakt. je krijgt echt wel een band met dat dier wat je berijdt hoor.

ik vind het een heel onzinnige en stomme reactie dat niemand mag zeggen dat het belachelijk is dat mensen dieren met opzet willen neerhalen.
aggressie tegen politie mensen en dieren vind ik sowiezo stomzinnig.

lindavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 13:51

Karl66 schreef:
Ik geloof dat het in het algemeen niet de bedoeling is dat de politie voor een groep relschoppers op de loop gaat

precies dat is niet de bedoeling nee!!
ik vind het niet zielig!!de paarden leveren goed werk!!ze worden goed verzorgt en krijgen een goede training. (ben bij de bereden politie in boxtel geweest) ikzelf wil ook graag bij de bereden politie.
ik vind gewoon dat ze de relschoppers harder moeten aanpakken en ik heb ook al zo vaak gezegt dat als het zo door gaat met voetballen dat ze het voetballen maar eens moeten afschaffen!eens kijken wat ze dan te zeggen hebben! (natuurlijk kan dit niet want dit gebeurd bij meedere sporten)

verwijderd09

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 12:17

ik geloof dat er jaarlijks meer paarden gewond raken in de paardensport dan bij de bereden politie. je schaft de paardensport toch ook niet af. Het gaat mij om het idee dat je niet zomaar iets af kunt schaffen omdat er ongelukken kunnen gebeuren. ik denk trouwens dat zonder paarden bij de politie de schade door de relschoppers groter zou zijn.

Liins

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 12:26

Gewoon zeilig dat je daarvoor mensen en zelfs paarden vopor moet pakken echt zo zielig gewoon ! maargoed, Ik vind ook dat ze een vergoeding moeten krijgen

milo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 14:31

oooh, wacht eventjes!!

mijn stukje wordt verkeerd opgevat door sommige mensen!!

ik bedoel: het is stomzinnig dat mensen dieren expres proberen uit te schakelen. ze hebben een conflict met de politie, en de paarden worden dan de dupe. ik vind dit belachelijk, zeker als je nagaat dat het om een verloren wedstrijd gaat.

daarnaast doet de politie ook alleen maar zijn werk, dus agressiviteit jegens de politie vind ik al dom, maar om je agressie ook op de dieren te gaan uiten vind ik ronduit belachelijk.

dus ik vind helemaal niet dat paarden zielig zijn in dit werk, ik verklaarde mezelf misschien te onduidelijk

Esmeralda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 14:52

ja zo is het verhaal weer anders milo
het is maar net hoe iemand je stukje leest, anders dus , dan jij had bedoelt En dan krijg je dit soort opmerkingen van andere haha