Hond bijt baby dood in Gorredijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 12:06

hoe kan die hond dan bij dat kind komen is ook wel een beetje onverantwoordelijk , je hoort wel vaker dat dieren agressief op kinderen kunnen reageren als de baasjes er niet bijzijn

Maarja daar hebben de ouders nu niets meer aan Sneu voor het kindje en vooral voor de ouders loop je er 9 maanden op te verheugen , heb je eindelijk een kindje .. moet het zo aflopen Heel veel sterkte voor de ouders

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 12:07

Dieren NOOIT bij kids laten idd.

Heel erg dit... Ik zou gék worden!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-06 12:07

sorry, vergeten de bron te vermelden

de bron is www.nu.nl

Erretje

Re: Hond bijt baby dood in Gorredijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 12:09

Verschrikkelijk! Wat erg.

Mijn katten mogen zelfs niet eens op de babykamer komen, stel je voor dat er eentje gezellig bij (lees op) gaat liggen, brrrr. ALTIJD op je hoede zijn, met paarden, (welk ras dan ook) honden, katten, alles! Als je zo graag de deur op een kiertje houdt kun je er het beste een haakje op zodat ze er niet in kunnen!

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 12:09

Mijn broer beweerde dat hun hond nooooooit zoiets zal doen als zijn vriendin zwanger is. Nou ik hoop dat hij dit bericht leest en dat zij absoluut niet zwanger raakt. Dat beest van hun valt al aan als ik een knuffel aan mijn broer geef (ik kom aan zijn baas) dus wat hij met een kind kan doen??? vreselijk geen woorden voor.
arme arme arme baby en ouders. wat een afschuwelijke manier om je kindje te verliezen, volgens mij kom je hier nooit overheen...
(de kat van een vriendin van mij viel haar ook aan toen ze baby was).

Marigold

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 12:10

jemig!!

wat erg, oh niet normaal!!

jaloezie is het denk ik geweest, van de hond.
verschrikkelijk..

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 12:11

Desiree schreef:
Ik vind het een heel vreemd verhaal. WAt had die hond te zoeken op de kinderkamer? En dan ook nog 's nachts kennelijk (omdat de baby 'sochtends dood is aangetroffen). Zou er geen opzet bij zijn>?

honden reageren vaak erg heftig op de komst van een baby... katten kunnen ook baby's aanvallen uit 'jaloezie'. de baby zien ze als bedreiging. Hou durf je in godsnaam aan opzet te denken, bah

Chely

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 12:15

vreselijk voor de ouders! VAn de hond kan ik het enigzins begrijpen (ik keur het niét goed, maar ik kan het begrijpen). Hond is altijd de lieveling van de baas, dan komt er zo'n kleine koter. Plots is de hond zijn rang kwijt.
Er komt een nieuw individu in de roedel, en dat nieuwe individu komt hoger te staan dan de hond......De hond is het hier niet mee eens en dan geldt het recht van de sterkste

WEl vind ik dat de ouders beter hadden moeten opletten!

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 12:17

Het is zeker nalatigheid van de ouders, want die had voorkomen kunnen worden, die hond wou alleen maar zijn positie terug vechten. en als ouderzijnde had je wel kunnen verwachten dat honden dit kunnen doen. zoals de post een paar hierboven al zei: ronde deurkrukken en traphekjes kunnen een hoop ellende voorkomen.

Dieren zijn en blijven altijd dieren!

sientjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 12:19

jeetje wat erg zeg!!

Wij hebben ook een babybroertje, nu van 10 maanden maar onze hond (duitse herder) vertrouwen we dr ook niet alleen mee. Het is een harstikke lieve hond en heeft nog nooit iemand gebeten maar met kleine kinderen kun je ze gewoon niet vertrouwen vind ik. Mn broertje vind daisy harstikke interessant en wil dr altijd heen maar onze hond moet niks van hem weten.

Napie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 12:47

OMG wat erg....
Ik vraag me ook af of ik deze mensen ken gezien er veel mensen uit Gorredijk bij mij in het ziekenhuis bevallen (ik werk op kraam/ verlos)

harlekijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 12:55

Kijk onze hond is gek op kinderen die ligt buiten alle kinderen kunnen doen met hem wat ze willen,maar ik zit er wel bij.Ik laat ook de hond nooit alleen met mijn eigen kinderen als ik weg gaat gaat de hond in de gang,haakje zit hoog boven de deur dus daar kunnen de kinderen niet bij,ook niet als ze op een stoel staan.

madam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 12:57

ow wat vreselijk

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 13:07

Wat een verschrikkelijk verhaal.. Maar er klopt gewoon iets niet.

Een hond bijt nooit zomaar, het kan zijn dat het dier zichzelf achtergesteld voelt, wat ik denk dat de reden is.
En dus jaloers op het kind was..

Vele jonge ouders met net geboren kinderen zijn zo met het kindje bezig dat de hond zich compleet vergeten voelt omdat hij op de 2e plaats komt.

En ik snap ook niet dat iemand de babykamer open laat als er dieren in huis lopen.
Een kat bv gaat op het hoofdje van de baby liggen en een hond kan zo zie je maar een baby uit de wieg halen.

Daarbij blijft het natuurlijk verschrikkelijk. En ik wens de ouders en nabestaanden veel sterkte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 13:08

Er zijn zeer zeker wel honden die zomaar bijten!!
En wie zegt dat de ouders de kinderkamer open hadden staan??

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 13:11

Knor schreef:
jeanie schreef:
Husky's zijn geen huishonden ik snap ook niet wat deze hond binnen doet.

Dit is ook de grootste onzin, Husky kan een prima huishond zijn ze hebben gewoon heel veel beweging nodig, ben er mee eens dat het geen geschikte hond is om met kleine kinderen te houden.

Er zijn toch nog mensen die niet weten waarom een ras gefokt is en alleen voldoende beweging helpt niet bij een husky
Husky's zijn geen huishonden zoals poedels geen sledehonden zijn .

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 13:11

Sorane schreef:

Ja, idd... Is makkelijk om conclusies te trekken die nergens op gebaseerd zijn.

Elke86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 13:17

Wat vreselijk voor de ouders.
Maar ik heb mijn twijfels. Ten eerste moet je als je een kind hebt gewoon extra voorzichtig zijn en goed uitkijken voor mogelijk 'gevaren'. Dus zorgen dat de deur van de kinderkamer goed toe is, is geen grote moeite he.
Ten tweede, honden bijten niet zomaar. Tenzij ze bijvoorbeeld een tumor in hun hoofd hebben waardoor ze niet meer 100% helder nadenken. Er zijn al zoveel honden nutteloos afgemaakt omdat ze zogezegt mysterieus ineens begonnen te bijten. Tja ik zeg dan altijd 'zo baas zo hond, dus gedraagt de hond zich zo zou het baasje beter eens bij zijn eigen kijken eerst' .

Mijn meter heeft een husky gehad en die leefde ook gewoon binnen. Was de perfecte gezinshond. Dus diegene dat beweert dat Husky's geen gezinshonden zijn, heeft het ras duidelijk zelf nooit gehad.

Ik kan mij daar enorm in opwinden in zulke dingen, dus hou het best bij dit korte berichtje voor ik mensen op hun tenen ga trappen .

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 13:21

Ik vind niet dat de hond schuld heeft. Ik vind het oneerlijk dat de hond is afgemaakt en kan mij er erg kwaad over maken, als de hond echt een kronkel in zijn kop heeft gehad is het natuurlijk wat anders.
De eigenaar heeft een fout gemaakt en de hond boet er nu voor.
De eigenaren ook, want die zijn hun kindje kwijt.

Mensen moeten eens beter nadenken waar mee ze bezig zijn.

Tooske

Re:

Knor schreef:
Sorry maar ik vind dit net zo zielig voor de hond! wat bezielt die mensen om een baby en een hond bij elkaar alleen te laten, of daar een mogelijkheid voor te laten!

Vaak is het natuurlijk ook zo dat als de baby wordt geboren dat de hond een plaats opschuift in de roedel. De hond ziet dit anders namelijk dat hij boven de nieuwe baby staat.

Ineens gaat alle aandacht naar de baby ipv naar de hond. Daarom dus dubbel uitkijken want niet alle honden kunnen daar me omgaan. Deze mensen hebben het verkeerd ingeschat en de hond ziet zijn kans om de "indringer" uit de weg te helpen zodat hij weer op de eerste plaats staat.

Ik vind dat je hoe bot het ook klinkt net zo zielig voor de hond, die reageert gewoon uit instinct.

Hier ben ik het helemaal mee eens! het had voorkomen kunnen worden.
Maar het blijft vreselijk voor de ouders zeg..

Sita_

Quellian schreef:
Sorane schreef:

Ja, idd... Is makkelijk om conclusies te trekken die nergens op gebaseerd zijn.

Oke.. Laat het ik het dan anders stellen..
Dat de hond bijvoorbeeld niet in de gang oid zat met een hekje ervoor..
Komt op hetzelfde neer, dat hij dan nog niet in de babykamer had moeten gaan, deur open of niet..

Mijn broers, hebben zelf ook 3 kleine kinderen, waaronder een meisje van nu 9 maanden.
En die zijn vanaf de geboorte af, zowel alle 3 de kids.
Samen opgegroeid met de honden, de honden hebben er nooit, maar dan ook nooit naar getracht om ze wat aan te doen.

Ze zijn goed voorbereid op de geboorte van het kind. En overal bij betrokken. Het maken van de babykamer ed.
Laten snuffelen toen de baby er was, gewoon de maxi cosi in de vloer gezet en laten ruiken.
Ze wisten dat er dus iemand bij kwam.

Ik blijf erbij dat de hond zich achtergesteld voelde.
Want een hond die zomaar bijt.. Ja die zijn er wel.. maar die zijn gek in hun hoofd en ik neem aan dat deze mensen de hond niet sinds gisteren hadden.. Dus dat de hond de veranderingen heeft meegemaakt, maar niet bewust is gemaakt.

Maar het fijne, of de deur open stond, waarom de hond beet, zullen wij er nooit van weten!

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 13:22

Ik had die hond eigenhandig van kant gemaakt, maar wie ben ik?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 13:24

Nou inderdaad! Die was het hoekje al om voordat de DA erbij was.

En honden bijten ook zomaar!
Ik kan werkelijk niet begrijpen dat mensen dat beest zielig vinden.

lies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 13:26

Ik had dat ook gedaan, denk ik.

Phoe heftig zeg, verschrikkelijk voor de ouders.

Sita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 13:28

Ik hoor er 3 van jullie zeggen..
En ik maak die hond zelf van kant..

Ik denk he, als jullie zoiets overkomt wat natuurlijk niet te hopen is. Dan kunnen jullie van machteloosheid en verdriet helemaal niks meer..