Ernstig ongeval in Noordbroek,drie 13-jarige meisjes dood..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bas232

Re: Ernstig ongeval in Noordbroek,drie 13-jarige meisjes doo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 18:21

Erg sneu allemaal.

Helaas zijn journalisten sensatie belust, en geven ze zelden het vervolg.
Maakt niet veel voor de gebeurtenis.
Maar ik zou graag wel weten wat er gebeurd is.
Want niemand doet zoiets express.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 18:22

vreselijk dit, de laaste tijd gebeuren er zoveel verkeersongelukken waar jongeren bij omkomen.

4 maart is er een vriend van mij ook omgekoem bij een verkeersongeval op de ooterlose weg ter hoogte van de afslag hoenderloo.
Die raakte in de slip vanwege de gladheid, 19 jarige leeftijd ook.
Diezelfde avond zijn er op diezelfde weg nog 3 jongeren omgekomen.

En nu dit weer, het is zo erg allemaal

WinSel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 18:23

ik vind dit zo erg
ik kende het meisje die op de wp zat van gezicht
ik zit hier echt met kippevel
zuidbroek is hier 10 min vandaan
die vader is gewoon alles verloren wat ie dierbaar was
dit is zoo erg :'(

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 18:29

Ik heb als 21 jarige ook wel jonge kinderen alleen bij me in de auto gehad, zo raar is dat niet. Misschien was die jongen een familielid,kennis, chauffeur van de kinderen.
In en in triest voor de nabestaanden, en wat een l*l is die jongen om té hard te rijden. Hij zal zijn hele leven er last van hebben. Bah dat zulke jonge levens zo moeten eindigen, ik hoop dat ze niets gevoeld hebben....

Bas232

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 18:35

Welshcobfan schreef:
Ik heb als 21 jarige ook wel jonge kinderen alleen bij me in de auto gehad, zo raar is dat niet. Misschien was die jongen een familielid,kennis, chauffeur van de kinderen.
In en in triest voor de nabestaanden, en wat een l*l is die jongen om té hard te rijden. Hij zal zijn hele leven er last van hebben. Bah dat zulke jonge levens zo moeten eindigen, ik hoop dat ze niets gevoeld hebben....

Heeft hij te hard gereden?
Mischien heeft hij domweg een klapband gehad.
Zou het niet beter zijn het Politie-onderzoek af te wachten vooral dit soort van uitspraken te doen?

Totdat alles bekend is lijkt het me niet gepast dergelijke uitspraken te doen.

Wat als het wel blijkt een echt ongeluk te zijn?

Sneu blijft het, in elk geval.

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 18:41

er staat in het bericht: Gezien de schade aan het voertuig gaat de politie er van uit dat er met hoge snelheid is gereden. De bestuurder heeft een alcoholbloedproef ondergaan; de uitslag is nog niet bekend.

Dus ja ik mag erover een uitspraak doen
Ik denk wel eerst na voordat ik wat zeg hoor

Bas232

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 18:47

Welshcobfan schreef:
er staat in het bericht: Gezien de schade aan het voertuig gaat de politie er van uit dat er met hoge snelheid is gereden. De bestuurder heeft een alcoholbloedproef ondergaan; de uitslag is nog niet bekend.

Dus ja ik mag erover een uitspraak doen

Neen mag je eigenlijk niet.....

Er staat, ze gaan ervan uit.......(lees ze denken)

Dit houd in dat het eerste idee is dat het zo gegaan is.....
Het zegt niets meer of minder.

Het is GEEN conclusie.

Je kan uit deze voorlopige uitspraak niet verbinden DAT het zo is.

Het enige dat je weet is dat er een tragisch ongeval heeft plaats gevonden.
Verder niets.

Ik hoop voor de nabestaanden en de bestuurder dat het een echt ongeluk is, anders is het dubbel zo erg.
Brengt de meisjes niet terug, maar maakt het dan wel erger.

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 18:54

Ik mag mijn mening uiten, dus niet zo zeiken erover Ik mag over alles een uitspraak doen, want mijn uitspraak veranderd in principe toch niets aan de situatie. Het feit dat ik mijn gevoelens uit is puur voor eigen belang. Ik ben het kwijt. Mocht de bestuurder in kwestie inderdaad niet de veroorzaker zijn van dit drama, dan wil ik met liefde een rectificatie doen. Tot die tijd behoud ik met standpunt. Immers mijn uitspraak is ook geen conclusie net zoals de politieverklaring. Maar als je niet zo bezig was om jezelf zo slim te vinden en mij op mijn 'fouten' te wijzen, had je dat er makkelijk uit kunnen halen en was je er niet over gestruikeld. Ik presenteer slechts een mening geen feit en derhalve mág ik erover een uitspraak doen.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 05-06-06 18:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Rianne_kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 18:56

Wat is het leven soms toch oneerlijk he !
Verschrikkelijk...

Ik weet hoe het is. Je denkt altijd dat het bij "anderen" gebeurt, en ineens zit je er zelf middenin...
Je verwacht het niet, en ineens staat de hele wereld even stil...

De wereld zakte mij onder mijn voeten vandaan, toen ik te horen kreeg dat mijn vriend was omgekomen...

En die verhalen... tja, helaas zijn mensen sensatiezoekers !
Bij zoiets gaan de meest bizarre verhalen meteen de wereld in. Mensen verzinnen dingen en roepen dingen, die niet waar zijn, of die zij helemaal niet weten...
Hiermee doe je de nabestaanden erg veel pijn !!!
En hiermee haal je niemand terug...

Nabestaanden... Ik wens jullie alle sterkte toe die jullie maar kunnen gebruiken !

Bas232

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 18:56

Dit:

Citaat:
en wat een l*l is die jongen om té hard te rijden

Is geen mening.
Dit is een veroordeling, en neen, dat kan en mag je niet.

Rianne_kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 19:04

Weet je...

De bestuurder van het euto-ongeluk waarbij mijn vriend om het leven kwam... werd ook beschuldigd en uitgescholden !!!
Precies zoals hier gebeurt...

Hij was de beste vriend van mijn vriend...

En wat bleek... niets had hij gedaan ! Niet te hard, niet ingehaald, niet in de berm geraakt... het was een "ongeluk", precies zoals een ongeluk is. Een ongeluk is nooit gepland...

Ook de bestuurder van deze auto, is niet in de auto gestapt, met de intentie om die meiden van het leven te beroven !
Hij heeft dit nooit gewild... en is hiermee al genoeg gestraft !
Beschuldig en scheld niet, voordat je weet hoe de vork in de steel zit !

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 19:05

een veroordeling is een mening en dus ik moet iedereen nu opeens neutraal gaan vinden? maar ook neutraal is een mening. nou bij deze: wat een neutrale jongen is dat geweest. Bij ongelukken komt het zelden voor dat het puur om een technisch mankement is gegaan. Mensen maken in 99 procent van de gevallen de fout. waarop basseer ik dit? omdat ik bevoegd ben om verkeer te regelen en de neutrale agenten van het verkeer mij dit hebben bijgebracht. Nu ben ik misschien geneigd om te generaliseren zoals bijna elk neutraal mens en ervan uit te gaan dat de jongen in kweste daardwerkelijk de fout is in gegaan. maar geef de schuld maar aan mijn heuristieken.
Al met al kunnen we dus concluderen dat ahet enige wat wel een feit is dat er een einde is gekomen aan 3 jonge levens. En al het andere is slechts een mening en om van je af te zijn:
mijn mening:
lieve lieve lieve nabestaanden, heel veel sterkte met het verwerking van dit drama. De overlevenden van het ongeluk ook heel veel sterkte toegewenst met het herstellen en het allermoeilijkste: de verwerking.

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 19:07

Rianne_kiara; mee eens!

Rianne_kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 19:09

ja toch !
En ookal heeft de bestuurder een fout gemaakt, en was het geen technisch mankement...

Het was vast geen opzet !

( sorry hoor, beetje gevoelig onderwerp voor mij... )

Bas232

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 19:11

Rianne_kiara schreef:
Weet je...

De bestuurder van het euto-ongeluk waarbij mijn vriend om het leven kwam... werd ook beschuldigd en uitgescholden !!!

En wat bleek... niets had hij gedaan ! Niet te hard, niet ingehaald, niet in de berm geraakt... het was een "ongeluk", precies zoals een ongeluk is. Een ongeluk is nooit gepland...

Ook de bestuurder van deze auto, is niet in de auto gestapt, met de intentie om die meiden van het leven te beroven !

Dat bedoel ik dus.
Mensen oordelen te snel op een aanname van feiten.

WinSel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 19:11

Rianne_kiara; mee eens!

een ongeluk staat nooit gepland
hij had echt neit een uur van te voren ofso bedacht dat die die meisjes even van het leven moest beroven
hij ligt zelf ook in het ziekenhuis ZWAAR gewont

Fairytale

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 19:12

Tjee
Kan gewoon de juiste woorden niet bij elkaar rapen om te zeggen hoe erg ik dit vind

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 19:12

Lijkt mij niet dat je die meiden express gaat doorrijden, met risico voor eigen leven.

En wat maakt de mening van iemand nu uit? De situatie verandert er niet door.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 19:14

Rianne_kiara schreef:
Weet je...

niemand zegt dat de bestuurder kwaadwillige bedoelingen had, maar tegen de boom vliegen in een flauwe bocht is wel vaak de oorzaak van te hard rijden... ik heb het hier al vaak genoeg meegemaakt en daardoor ga ik overgeneraliseren, tuurlijk mijn reactie was achteraf niet zo netjes, maar het was mijn eerste reactie omdat ik al zoveel jonge mensen om mij heen erdoor zie doodgaan.dus sorry dat ik ga overgeneraliseren, maar dat gaat vanzelf het zit zo opgeslagen in mijn hersenen.
En ja het is ook een gevoelig onderwerp bij mij, al was het in mijn geval wel het gevolg van te hard rijden. Het is nooit opzet om een ongeluk te veroorzaken en dat wordt ook absoluut door niemand beweerd.Maar als het wel zijn schuld is dan vind ik hem alsnog een onbeholpen puber die zijn hormonen niet kon beheersen en uitdaging nodig had.

Rianne_kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 19:15

snik....

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 19:18

Bas232 schreef:

Dat bedoel ik dus.
.

hier ga je de fout in waarde vrind: mensen mogen oordelen, dat zit in onze natuur, moet iedereen maar stilletjes afwachten? nee want een mening veranderd niets aan de zaak. een mening is simpelweg een uiting van je gevoelens en dat is goed. en je zegt: Mensen oordelen te snel op een aanname van feiten, maar het enige feit is dat er 3 meiden zijn omgekomen, de rest van de oordelen gaat niet over feiten maar over meningen en suggesties..

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 19:18

Doe dit lekker via pb.

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 19:22

Nope, want anders durft niemand meer zijn mening over dit trieste ongeluk te uiten, omdat je hier blijkbaar geen vrijheid van meningsuiting hebt omdat er zoveel mensen over struikelen over je mening en dat is dit geval niet nodig.
hoe is het eigenlijk met de twee overlevenden?

Rianne_kiara

idd

silverking

Re:

ik woon 20 km er vandaan en die meisjes zitten bij mij op school en het is ingeslagen als een bom iedereen heeft het er over maar het is te erg dat er gewoon 3 kinderen van 13 zijn omgekomen bij een ongeluk