Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:NCB algemeen
Het Nederlands Centrum Buitenlanders (NCB) is een onafhankelijke landelijke projectorganisatie. Vanuit de vestigingen in Utrecht, Rotterdam en Amsterdam voert het NCB projecten uit en biedt het diensten en producten aan, gericht op het verbeteren van de positie van migranten in de Nederlandse samenleving.
Volwaardige participatie van migranten is voor het NCB een voorwaarde om tot een samenleving te komen, waarin alle beschikbare krachten en talenten optimaal gebruikt worden.
Om dat te bereiken dienen overheden, bedrijven en instellingen hun organisatie toegankelijker te maken voor migranten. De samenleving is immers sterk veranderd en de producten en dienstverlening moeten ook op de migranten worden afgestemd. Daarnaast moeten migranten beter worden toegerust om maatschappelijke mogelijkheden te kunnen benutten. Het NCB wil aan dit proces een concrete bijdrage leveren.
Jen33 schreef:hm, ik ben niet racistisch, maar ik ben wel doods bang voor turken en marokanen met negers heb ik geen probleem..
komt er gewoon door ben nog geen een goede turk of marokaan tegen gekomen, altijd was er wat mee dood eng!! ik weet dat er ook goede tussen zitten hoor ,maar op tv van criminelen gezocht enzo weet naam zo eventjes niet meer.
zijn meestal toch getint wil het niet op de kleur afschuiven absoluut niet, vind zon kleur juis mooi lig niet voor niks onder de zonnebank haha
en laats een kennis van me was naar turkije geweest en die mensen daar zeiden van dat de criminelen naar het buitenland gingen zo ongeveer...
en ga nou niet metteen zo agresief reageren want niemand hier weet waarom mensen wel en niet racistich zijn. mensen hebben zo hun redenen..dus ook niet de mensen van hier over een kam halen.
Sannert schreef:Ik scheer ze ook wel over 1 kam allemaal.
Met name de getinte mannen.. En dan de marokanen en de turk. Bij mij komt dit voornamelijk door een aantal zaken die zich hebben voor gedaan. Een paar die zich door hun gedrag bij mij een hele afkomst in het donker hebben gezet.
Ik heb het niet zo op hun.. Loop er liever 10 meter voor om, dan erlangs te moeten..
Ik ben wel bevooroordeelt ja, maar bij sommige mensen van die afkomst is dan weer een uitzondering..
(een klasgenootje van me is marokaans of turks en daar ga ik best veel mee om.)
scooby schreef:Volgens mij zijn er net zoveel allochtonen die afkeer hebben naar Nederlanders.
Misschien zelfs wel meer.
Citaat:Mensen in het 'koude' Noord-Europa hebben grotere hersenen dan mensen in het warmere zuiden, menen de onderzoekers. De barre omstandigheden dwong de vroege mens in Noord-Europa meer te jagen dan mensen uit het warmere Zuiden van het continent. Daardoor kregen de noordelingen meer proteïne, mineralen en vitaminen binnen, die belangrijk zijn voor de ontwikkeling van de hersenen.
Citaat:De groep van 10 procent komt openlijk uit voor zijn racistische denkbeelden. Ze menen dat Nederlanders intelligenter zijn dan allochtonen.
Citaat:Uit het onderzoek blijkt tevens dat de helft van de Nederlanders een afkeer heeft van moslims. Ze zijn bang voor de invloed van deze groep op de Nederlandse samenleving. Volgens 43 procent staat de islam niet voor vrede. Bijna twee derde van de ondervraagden vindt de religie onverenigbaar met het moderne leven in Europa.
Citaat:Laten we het even simpel maken.....Buitenlanders moeten zich aan ONS aanpassen.
Wij niet aan hun.
Dat hele gemieter over integratie enzo is totaal niet nodig.
WIJ moeten ons niet aan hun aanpassen, ZIJ aan ons!
Citaat:Discriminatie, onzin....als ze zich aan ONS zouden aanpassen is dat niet het geval.
Het is niet moeilijk, het is simpel.