School dumpt leerling op snelweg

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ja_nee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 14:43

Schandalig! Als school ben je verantwoordelijk voor je kids.
En dat betalen, dat had je wel op een volwassenere manier kunnen oplossen.

Verosjaak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 14:48

zo jezus.. hoe lomp zijn mensen om iemand te droppen

terorita

Re: School dumpt leerling op snelweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 14:53

door_ schreef:
Dit kan echt niet!!!

Ik bedoel, de school wist van tevoren ook wel dat de ouders niet hadden betaald, dan hadden ze hem niet mee moeten nemen, maar zomaar uit de bus zetten... wie weet wat er had kunnen gebeuren...

eerste wat door mijn hoofd schoot.

voordat ze vertrokken was dit ook bekend neem ik aan,
dan terplekke de ouders bellen of alsong laten betallen.
zijn heel veel gezinnen die het geld voor een schoolreisje niet op kunnen hoesten.
school hier heeft daar een speciale regeling voor getroffen.
maar dit terzijde.
dan niet meenemen.

als ouder zijnde zou ik wel even een hartig woordje met de leraren zou gaan praten.
ze mogen hopen dat ze geen aanklacht aan hun broek krijgen.
de leraar de bus uit zetten, eens kijken of ze dat zelf ook zo leuk vinden.
petje af dat de jongen zelf de weg naar huis heeft gevonden.
en ze mogen god op hun blote knieen bedanken, dat er niets gebeurd is.

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 18:51

ik zag net een intervieuw met die jongen op tv gelderland.....hij is toen hij langs de snelweg liep ook nog aangehouden door de politie.
die vertelden hem dat hij het beste in de berm kon blijven lopen richting het dorp.
nou ja zeg!! die agenten lieten hem dus ook maar gewoon lopen daar langs die snelweg.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-06 10:22

woofie schreef:
ik zag net een intervieuw met die jongen op tv gelderland.....hij is toen hij langs de snelweg liep ook nog aangehouden door de politie.
die vertelden hem dat hij het beste in de berm kon blijven lopen richting het dorp.
nou ja zeg!! die agenten lieten hem dus ook maar gewoon lopen daar langs die snelweg.

Tjee nee toch vroegen die niet wat die daar deed en hebben die hem niet gewoon zoals hen betaamt bij een station afgezet.

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 10:28

echt belachelijk, alleen ik moest wel lachen toen ik het las eigenlijk..
ook weer zoiets stoms dat grappig word, alleen voor die jongen zelf niet vrees ik

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 12:53

Zijn die docenten nou volslagen idioot? De school is verantwoordelijk voor hun leerlingen en wat er ook gebeurt: de veiligheid van je leerlingen staat ten alle tijde voorop.
Ik had in dit geval de jongen mee laten rijden tot de plaats van bestemming en hem dan onder begeleiding van een docent naar het station gebracht, na telefonisch contact met de ouders en de schoolleiding zodat hij ook op het thuisstation weer wordt opgehaald.

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-06 12:58

Ik heb inmiddels tot mijn grote afgrijzen gehoord dat het om een allochtone jongen gaat.
Ik hoop dat alle verantwoordelijken inclusief de 2 agenten langs de weg op het matje geroepen worden.

Geen enkel excuus is goed genoeg, hoe lastig het jong ook geweest zou kunnen zijn, daar ben je onderwijzer cq gedragsdrager voor.

Zag van de week een programma op tv dat de politie gaat proberen om hoger opgeleiden te werven, lijkt me een goede aktie.

Roihi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 13:01

die leraren zouden de zak moeten krijgen.
dat ze al leraren zijn??? onbegrijpelijk

ze zouden een voorbeeld moeten zijn, nou wat een voorbeeld

Sifra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 20:55

Dit kan echt niet!

Dan laat je dat kind toch gewoon thuis! En mij kan je niet wijsmaken dat je na 140 km er pas achterkomt dat dat kind in die bus zit hoor!

Ringetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 21:00

Dit is echt zo belachelijk. Ik hoorde het toen ik zelf op schoolreis was. Ik zou me niet kunnen voorstellen dat ze mij uit de bus hadden gezet als we hadden moeten betalen. Dat doe je toch niet?
De school is verantwoordelijk voor de leerlingen. Dan moet je ze niet uit de bus gaan zetten... Er had makkelijk iets kunnen gebeuren.

Espoir_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 21:01

Urielle schreef:
Zijn die docenten nou volslagen idioot? De school is verantwoordelijk voor hun leerlingen en wat er ook gebeurt: de veiligheid van je leerlingen staat ten alle tijde voorop.
Ik had in dit geval de jongen mee laten rijden tot de plaats van bestemming en hem dan onder begeleiding van een docent naar het station gebracht, na telefonisch contact met de ouders en de schoolleiding zodat hij ook op het thuisstation weer wordt opgehaald.

Ik had hem dus niet op het station gezet. Ik had hem gewoon die schoolreis door laten brengen( oké echt een mislukte zin ) Zolang die mensen maar betaalde, want ze hadden het dus op die zondagavond overgeboekt via de postbank! Stond in de Telegraaf van woensdag!

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 21:06

Ah, dat bericht heb ik gemist

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 21:10

Sjah, A'damse leerling.. A'damse mentaliteit (vreselijk trouwens)
Mijn bijrijdstertje heeft zich net aangemeld op deze school, hihi

Espoir_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 21:10

Ik zal ff kijken of ik die krant nog heb:P zal ik ff opzoeken, want dat moet er natuurlijk ook ff bij he

BabsieJana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 21:13

dat vind ik iid niet kunnen, je kan niet zomaar een kind afzetten, en al helemaal niet op de snelweg.

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 21:49

Dat kan een school echt niet maken!
Dat je ze thuis terug gaat afzetten ofzo, OK, maar toch niet midden op de snelweg achterlaten zonder enige begeleiding of iets dergelijks??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 11:29

Tjonge, wat een verhaal.
Als eerste al stom dat een school op schoolreis gaat zonder dat de begeleidende leerkrachten weten wie er in de bus zit. En dan onderweg iemand, een minderjarige die aan jou (= de school) zorg toevertrouwd is, uit de bus zetten is idioot. Zeker als dat langs de snelweg is. De buschauffeur is imo ook fout dat hij hieraan meegewerkt heeft.
Maar de politie toonde in dit verhaal helemaal het toppunt van laksheid, onverantwoordelijk gedrag en niet behoorlijk uitoefenen van hun taak.
Langs de snelweg lopen is verboden, behalve als je naar een praatpaal gaat. Bovendien heeft de jongen verteld waarom hij daar liep, dus ze hadden actie moeten ondernemen. Meenemen naar het buro en daar de ouders en de school bellen.
Het was trouwens een schooldag, de jongen is minderjarig en dus leerplichtig, in feite had de politie hem al mee moeten nemen wegens "spijbelen".

Jaduuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 11:32

wat is dit voor iets zieks? Je laat toch niet zomaar een kind langs de snelweg achter .. echt bélachelijk.
Daarbij is het hun fout dat die jongen de bus nog in is gekomen, dan moeten ze ook maar voor de gevolgen in staan en hem mee nemen.

Carolinef

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 15:17

blunder voor de school en ben benieuwd hoe ze dit goed gaan maken.

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 20:52

apart verhaal.
je zou toch denken dat die leraren nadachten voordat ze wat deden.

het is natuurlijk fout van die ouders maar wat kan dat kind er aan doen gelukkig is er niets ergs gebeurd.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 21:35

Wij hebben dit op mijn werk (voortgezet onderwijs, in het Centrum van Rotterdam) ook besproken. Wij kunnen ons het een en ander wel voorstellen.
Die jongen gaat stiekem mee, dus die zal heus niet vrolijk op een stoel zitten maar zich ergens verstopt hebben. Verder zit er een heel verhaal aan vooraf.
Ik zeg niet dat het goed is om een leerling in de middle of nowhere te droppen (zouden wij ook niet doen, wel bij een station trouwens) maar ik kan me er ook wel weer iets bij voorstellen.....
(hoop niet dat ik nu iedereen over me heen krijg )

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-06 21:40

Marley schreef:
maar ik kan me er ook wel weer iets bij voorstellen.....

Ja ik ook maar die jongen langs de snelweg droppen is dus absoluut onaanvaardbaar en dat hij daar ook niet wordt opgepikt door de politie is ook niet te geloven.

Het is begrijpelijk dat sommige jongeren aangepakt moeten worden, maar dit druist tegen ieder vorm van verantwoordelijkheid hebben in.

Ptries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 21:40

Belachelijk. Ik snap echt niet hoe die leerkrachten dit hebben kunnen verzinnen. Dat die jongen niet mee mocht oké (al vind ik dat al een beetje banketstaaf, hij moet boeten voor een fout van zijn ouders), maar om hem dan vervolgens ergens te dumpen. Ik heb er echt geen goed woord voor over.

orri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 21:44

De ouders hadden niet betaald, dus hadden de ouders hem niet naar school mogen laten gaan. Als de jongen niet naar school was had hij ook nooit ongezien de bus in kunnen glippen. De jongen was (mag ik aan nemen op de hoogte dat zijn ouders niet betaald hadden) en had dus niet zo stom moeten zijn om stiekem de bus in te glippen. Maar ik had de bus aan de kant gezet (geparkeerd) en een leraar van de school hem op laten halen, al dan niet zijn ouders zelf.