Vette oplichterij bij BM stable's nu op Nederland 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zilion

Re: Vette oplichterij bij BM stable's nu op Nederland 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 21:09

Hebben jullie ook de reactie van de advocaat vcan haar gelzen en haar eigen reactie. Hier komt ie dan
Citaat:
In aansluiting op mijn e-mail van zonet kan ik u na een korte bespreking met cliënte berichten als volgt.

Omdat ik zelf al lang en veel ervaring heb met paarden (ik rij al decennia onder het zadel en ik men; heb koetsiersbewijs, mendiploma e.d.) kan ik op zijn zachts gezegd “meepraten”.

Ik heb kennis genomen van de klacht van Williannne van Adelberg.

De klacht komt er kort gezegd op neer dat de door haar gekochte pony niet verkeersmak en agressief zou zijn.

U moet weten dat paarden heel erg goed aanvoelen of hun begeleider(s) al dan niet zeker van zichzelf zijn en al dan niet het nodige vertrouwen uitstralen. Paarden reageren meteen op hun omgeving. Onzekerheid, onervarenheid, angst of wat dan ook wordt door paarden meteen van hun begeleiders overgenomen. Alleen al het feit dat het paard met twee extra leidsels werd begeleid maakt het/een paard al onrustig.

Bovendien is het zo dat als een paard in andere handen overgaat en op een andere plaats wordt “gedomicilieerd” alleen al als gevolg van de nieuwe situatie (het niet meer vertrouwd zijn met eigen mensen (bazen), stal en omgeving erg van streek kunnen raken en in die gevallen komt hun oerinstinct (paarden zijn vluchtdieren) weer gemakkelijk boven. Paarden zijn, net als mensen, geen machines. Paarden zijn intelligente dieren met eigen persoonlijkheden. Ik vrees dat u een tweedehands paard zult vergelijken met een tweedehands auto, die niet voelt wie de bestuurder is.

Ik heb de u bekende foto’s bekeken van Kadootje, ingespannen voor de marathonwagen met koetsier op de bok op de openbare weg. Op de foto is te zien dat net een auto voorbij is gekomen. Het paard straalt alle rust uit. Ik verzoek u de beide foto’s te laten zien aan een paardenkenner voordat u verkeerde conclusies trekt. Op de foto, waarin Kadootje stil staat is te zien dat hij in volledige ruststand staat. Immers het paard vertoont alle kenmerken van een paard in rust (houding, stand oren, stand linkerachtervoet). U moet bedenken dat de betreffende koetsier op de foto ook niet de oude vertrouwde baas van Kadootje is.

Een paard kan in één kort ogenblik door leken worden “verpest”.

Cliënte heeft het paard van een particulier gekocht en de mening van die particulier is u ook al kenbaar gemaakt.

Als leken gaan concluderen en dan foutief gaan concluderen kunnen zij zich schuldig maken aan smaad.

Als u zich schuldig zult gaan maken aan smaad, laster, kwaadsprekerij zal ongetwijfeld aangifte worden gedaan!

Door Williannne van Adelberg is op marktplaats een oproep gedaan aan “lotgenoten” om zich te melden. De beweerdelijk binnengekomen reacties kunnen fictief zijn. Er worden geen namen en feiten genoemd. Er kunnen fantasten of sympathisanten van Williannne van Adelberg, concurrenten, e.d. hebben gereageerd.

U zult onrechtmatig handelen wanneer u een hetze zult gaan ontkenen, die op niets anders dan op los zand is gebaseerd. U bent dan naast de TROS persoonlijk aansprakelijk!

De andere ongefundeerde klachten/beschuldigingen (kopen van slachtpaarden, drogeren etc. etc.) zijn volstrekt onwaar en onbewezen. Als u die zonder bewijs naar buiten brengt maakt u zich schuldig aan regelrechte smaad.

Het schatten/bepalen van de leeftijd van paarden boven de ca. 10 tot 12 jaar is heel erg moeilijk en niet exact te doen. Met papieren kan niet worden gesjoemeld. Paarden zijn gechipt.

Hieronder zal ik reageren op uw eigen e-mail, die ik hieronder zal citeren. In rood druk mijn reactie.

Twee verhalen staan centraal in ons item.

Allereerst het verhaal van een vrouw die tot twee keer toe een miskoop heeft gedaan bij uw stal. De eerste keer had ze een pony gekocht die weldra kreupel bleek te zijn. Ze heeft het beestje omgeruild en (met bijbetaling) een ander paardje meegenomen. Deze bleek kruislam te zijn en een wobbel te hebben. Ook deze heeft ze bij u afgeleverd. Uit woede heeft ze toen een paard meegenomen die bij u op stal stond. Wilt u man en paard noemen? Cliënte ontkent dit verhaal. Als dat juist zou zijn betekent dit dat cliënte ongevaarlijk is en niet (be)dreigend overkomt. Wie zou immers een paard stelen (ook al is dat uit woede) bij een als gevaarlijk bekend staand persoon?! Als dit in werkelijkheid zou zijn gebeurd zou cliënte zich dat (een diefstal) wel kunnen herinneren. Hier is sprake van ongemotiveerde kwaadsprekerij.

Dan het verhaal van een meneer die specifiek op zoek was naar een verkeersmakke pony om voor de kar te spannen. De koop is (na ontvangst van een klinisch rapport) via het internet gesloten. Toen de pony eenmaal thuis stond, begon de ellende. Het dier bleek van elk verkeersbord en geluidje te schrikken. Totaal niet verkeersmak dus. Zo lief als ze eerst was, zo onrustig en agressief werd ze na een paar dagen. Toen meneer bij u verhaal wilde halen, verweet u hem zelf de pony verpest te hebben. De omruilgarantie die u op uw site propageert, was volgens u niet van toepassing.
Uiteindelijk zijn er aan het adres van deze meneer bedreigingen geuit. Zelfs de werkgever van zijn vrouw kreeg een belastende mail aan haar adres. Cliënte heeft niemand bedreigt.

Samenvatting overige klachten:

- Er wordt gelogen over de leeftijd van de paarden en pony's; paarden en pony's die te vroeg onder het zadel worden gebracht Cliënte handelt al acht jaren onder de naam BM Stables. Zij heeft honderden tevreden klanten! Ik hoop dat u niet zo onzorgvuldig bent dat u zich laat spannen voor de kar van één (misplaatst ontevreden) of twee (?) klant(en).

en paarden die voor jonger worden verkocht dan dat ze daadwerkelijk zijn (voorbeeld; pony die volgens u 12 jaar was, bleek 28 jaar te zijn!) Lijkt onmogelijk!! Voor de beste deskundige is het bepalen van de leeftijd van oudere paarden uitermate moeilijk en niemand kan exact bepalen.

- Paarden en pony's die worden verkocht als verkeersmak, maar eenmaal thuisgekomen blijkt het paard absoluut niet verkeersmak. Is al besproken. Zie hiervoor.

- Een policy van 'geen geld terug, maar ruilen.' In het consumentenrecht staat dat als er een ondeugdelijk product wordt geleverd mensen hun geld terug moeten krijgen. Dit geldt dus ook voor een pony of paard waar iets aan mankeert. U spreekt nogal gemakkelijk over een ondeugdelijk product. Paarden zijn individuen. Levende wezens. Paarden verdienen respect. Paarden zijn geen producten. Er is sprake van inruilgarantie. Vooraf mag gekeurd en geröntgend worden. Daarmee is absoluut niets mis.

- Paarden zouden worden gedrogeerd, zodat eventuele gebreken gecamoufleerd worden of het paard rustiger lijkt dan die in werkelijkheid is. Absolute onzin. Wie stelt moet bewijzen. Dat geldt ook voor Radar. Dat geldt ook als Radar derden de gelegenheid biedt onwaarheden de ether in te zenden en de huiskamer te laten binnenkomen.

- U zou paarden die voor de slacht bestemd zijn opkopen en doorverkopen als recreatiepaard. Onzin. Paarden zijn gechipt. Bij afgekeurde paarden worden de staarten afgeknipt.

- U zou sjoemelen met papieren en entingsbewijzen. Paarden zijn gechipt. Er wordt niet gesjoemeld.

- U wordt verdacht van diefstallen van zadels, hoofdstellen etc. Deze beschuldiging is dermate zwaar, dat zeker sprake zal zijn van zeer ernstige laster en smaad, wanneer u die beweringen, zonder wettig en overtuigend bewijs, openbaar zult maken of zult laten maken. U zult u dan schuldig maken aan het medeplegen van een onrechtmatige daad en van het medeplegen van een strafbaar feit.

- U zou ontevreden klanten bedreigen of laten bedreigen. Ook deze beschuldiging is dermate zwaar, dat zeker sprake zal zijn van ernstige laster en smaad, wanneer u die beweringen openbaar zult maken.

Ik verzoek u dus onder sommatie om alle zorgvuldigheid in acht te nemen en na te laten om onrechtmatige daden (mede) te plegen en u te onthouden van l;aster, kwaadsprekerij en smaad.

Ik verzoek u mij te bevestigen dat u zich aan mijn sommatie zult houden.

--------------------------------------------------------------------------------

Reactie Mevrouw M. Mutsers - dd. 26-05-2006

Geachte (…),

Met grote ontsteltenis probeer ik nuchter te reageren op de hetze die is ontstaan deze week.

Zoals ik u maandag al aangaf, wilde ik graag reageren, maar alvorens met mijn neus voor de camera te moeten, wilde ik eerst graag weten wie klachten heeft en waar die klachten dan uit bestaan. Ik kreeg de indruk , dat u mijn kant van het verhaal bij voorbaat al niet serieus wilde nemen. U maakte de afspraak om (…) alleen bij mij te komen laten praten, zonder camera, maar bent toch met zijn tweeën gekomen, incl. camera 's. U heeft onbevoegd het terrein betreden waar ik paarden houd, maar wat niet mijn eigendom is. U heeft daar gefilmd, u heeft op mijn huisadres gefilmd, dit alles zonder toestemming, en niet conform onze gemaakte afspraken.

Het verbaast mij enorm dat u serieus , zonder onderzoek, ingaat op de onwaarheden over mij, die verteld worden .

Om inhoudelijk in te gaan op uw twee verhalen:

Het eerste verhaal komt mij niet bekent voor, en rammelt.Ik kan mij niet herinneren dat een klant woedend een paard heeft meegenomen, welke bij mij op stal stond.Hetgeen ook niet correspondeert met het feit dat u zegt dat klanten niet met hun klachten naar buiten durven komen, omdat ze bang voor mij zouden zijn.Jammer dat u mij niet verteld wie deze klant is.

Als de pony van die mevrouw kreupel bleek te zijn geworden en ik toch tot inruil overging, getuigt dat mijns inziens van medewerking mijnerzijds.

Alle paarden en ponys mogen overal worden gekeurd voor aankoop.

Ook na de aankoop kan een paard worden gekeurd en als er dan een gebrek naar voren komt kan ten allen tijden worden ingeruild, zelfs indien dit gebrek bij de koper is ontstaan.Ik ben geen verzekeringsmaatschappij, dus in zo'n geval zullen koper en ik tot elkaar moeten zien te komen, maar altijd probeer ik tot een oplossing te komen samen met de klant.

De inruilgarantie -geen geld terug- regeling geeft mij dus ook een hoop zorgen.
Maar een klant die, uiteindelijk, een paard naar zijn zin heeft, is een tevreden klant.

Een klant heeft echter wel een onderzoeksplicht.

Ik adviseer mensen altijd tot het maken van een goede start , met een nieuw dier op een nieuwe locatie, het liefst met ervaren hulp erbij.
De prijsklasse waarin ik verkoop maakt het voor een gezin met een minder budget ook mogelijk om een paardje aan te schaffen.De keerzijde is dat het ook onervaren mensen aantrekt, of mensen die denken dat ze er verstand van hebben.
Het is voor mij niet mogelijk om te voorzien hoe mensen thuis met een paard omgaan.
Waarmee we bij uw tweede verhaal komen:

Willianne van Adelberg kocht, via een bod op Marktplaats.nl , van mij de E pony Kadootje+ Marathonwagen,bij elkaar voor 2000,- en een compleet tuig erbij voor 100,-De waarde van de wagen mag getaxeerd worden op 1250,-

Voorwaarde was dat het paard gekeurd werd , aldus geschiedde. Deze keuring gebeurt gedeeltelijk op straat, waar allerlei autos en vrachtwagens langskomen, en het dier oa dus telkens op 3 benen moet blijven staan.
De keuring had een goede afloop en haar man kwam eerst Kadootje halen en zou de volgende dag de wagen komen halen, omdat zij ver weg wonen.( Friesland)

Ik vermoed dat Kadootje, die dus ongezien door mevr. van Adelberg was gekocht, haar bij thuiskomst tegenviel, want ze kwamen de wagen maar niet ophalen. 3 Dagen later, op zondag, kreeg ik het ene telefoontje na het andere, tot 's avonds laat.Ik werd uitgescholden.
Ik probeerde rustig te antwoorden en adviseerde om contact op te nemen met de vorige eigenaar van Kadootje + de wagen, van wie ik daartoe het telefoonnr gaf en die nb ook in Friesland woont!

Het bleek dat ze met 2 touwen buiten waren gaan wandelen met Kado, en daar was ze geschrokken van iets.Dus ze zouden haar nooit gaan durven inspannen!

Nu heeft een paard een zekere tijd nodig om te wennen aan een nieuw tehuis.Het feit dat ze verkeersmak zijn, wil niet zeggen dat ze niet kunnen schrikken van bijvoorbeeld een zeiltje op de weg.
Meneer van Adelberg kwam na een poos toch zijn wagen ophalen, en wilde het tuig terugverkopen, omdat dat niet paste volgens hem .Ik heb daaraan tegen een ondertekende FINALE KWIJTING gehoor gegeven, en gaf hem het advies gewoon lekker met de pony aan de gang te gaan.

Ondanks de finale kwijting ,ging familie van Adelberg over tot het plaatsen van advertenties op iedere openbare paardensite op internet, met de oproep wie er ook negatieve ervaringen heeft met BM Stables uit Prinsenbeek.
Dit NADAT ik had aangegeven een koper voor Kadootje en de kar te hebben, en ze te wijzen op de mogelijkheid van inruil.Ook de vorige eigenaar heeft adviezen gegeven, en meegedeeld hoe braaf ze altijd was.( bijlage 1)

Na een tijd stond de door u, als agressief en onrustig beschreven Kadootje , te koop geadverteerd als Lieve E pony, beleerd om voor de wagen te lopen maar niet verkeersmak ( ik vraag u hoe dat kan?)
Superbraaf en van goede wil.Wordt graag gepoetst en geknuffeld. ( zie bijlage 2)

Er is nooit iemand bedreigd in deze zaak, behalve ik.

Aangezien het woord paardenhandelaar al een dusdanige agressie oproept tegen diverse gevoelige paardenfanaten, verbaast het mij niet dat familie van Adelberg veel reacties heeft gekregen op hun advertenties met de oproep te reageren in negatief over BM stables.
Het feit dat deze klachten niet met namen onderbouwd kunnen worden, kan dit dus iedereen zijn, van een kind tot een concurrent.

Het heeft u er toch toe gebracht mijn bedrijf onder de loep te nemen, met de volgende klachten:

-Het gelogen worden over de leeftijden van de dieren:

Er wordt NOOIT ergens over gelogen.Over leeftijden van stamboekloze dieren, boven de 11 jaar, valt altijd te redetwisten.
Ik kan niet meer doen als mijn veearts deze dieren te laten schatten, en geef dan altijd een GESCHATTE leeftijd aan.
Paarden worden onder het zadel gebracht, na de leeftijd van 3 jaar.

- Alle dieren worden getest onder de man, op hun verkeersmakheid midden op straat.

-De geen- geld terug, half jaar inruilgarantie- regel is vooral voor de klant ontzettend fijn, en ik loop niet het risico om ineens een hoop paarden terug te krijgen omdat men stopt met de hobby na de zomer.
Als een produkt ondeugdelijk is, moet de verkoper in staat worden gesteld het te vervangen of te repareren, mijn werkwijze is dus geenszins in strijd met het consumentenrecht.

Men kan ook ruilen om een niet non- conforme reden.

Het feit dat wordt gesteld dat paarden worden gedrogeert, ik sjoemel met papieren en entingsbewijzen , is regelrechte laster.
Stoffen tot het drogeren van paarden kunnen tot 6 weken nadien nog in het bloed worden gevonden, dus komt u met bewijzen!!!
Sjoemelen met papieren gaat niet eens, aangezien de meeste paarden en ponys in Nederland zijn gechipt.
De dieren worden iedere week nagekeken door een dierenarts.

-Paarden die voor de slacht bestemd zijn hebben ofwel een stempel in hun paspoort, of een brandmerk in hun hals, of een afgeknipte staart.Beziet u de paarden en ponys op mijn site eens.
De meesten komen van particulieren.

- Dat ik ontevreden klanten zou bedreigen, en verdacht zou worden van diefstal van zadels, hoofdstellen etc is van een ongelooflijke laster!!!

Komt u eerst met bewijzen voor u zoiets roept!!!!!
Ik ben nog NOOIT door een politie verhoord.Heb wel eens zelf aangifte gedaan.

Ik heb al 8 jaar officieel, het bedrijf BM Stables, en staat u mij toe: niet zonder succes.
Ik kan u talloze tevreden klanten laten contacteren.
Daartoe hoeft u alleen maar op mijn site te kijken, waar sinds een paar maanden pas de nieuwe link "nieuwe baas" staat, waar je paarden en ponys compleet met familie en woonplaats op de foto ziet.Ik hoef u niet uit te leggen dat niet iedere tevreden klant een foto ( kan ) sturen, maar er staan er hier al 72 op.

Ik raad u aan uw op handen zijnde uitzending te herzien.

Ik neem absoluut gerechterlijke stappen i.v.m. laster, indien er toch een uitzending komt.

Jeetje zeg Ik heb met open mond zitten lezen. De reactie van een paard voelt angst aan. oke da's waar maar dat het dier dan zo angstig is. Ik kan me niet voorstellen

Grietzz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 21:10

Ben nu wel benieuwd naar de reactie van haar zelf. Die was toch beloofd..?

Chessiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 21:10

Heb het ook gezien...
Jeetje zeg. Mijn mond viel ook ff open...

puntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 21:11

als ik bokt was zou ik alle topics over deze stal locken . bokt word er namelijk niet gezelliger op aangezien de mensen die voor en tegen zijn elkaar nogal aanvallen. ( vooral de mensen die het niet geloven vallen de mensen aan die het wel geloven)

Ceasar2015

Re:

ja heb ik gezien:S echt erg

saltpepper

Re:

Elk verhaal heeft twee kanten......... maar waarom kwam de handelstal het niet toelichten|???

Greetz mexxiemaal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 21:12

Jammer van de bedreigingen, pleit niet in haar voordeel.

Zijn al die fotoos van de tevreden klanten op haar webpagina wel echt? Dat zijn er toch best wel veel.

Komen die paarden van de paardenmarkten?? Zeker in Hedel staan er genoeg slachtpaarden te koop.

Mitnait

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 21:13

Het andere topic is locked

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 21:14

De uitzending bevestigd mijn beeld over deze stal helaas, wat ik aan paarden gezien heb die er vandaan kwamen en die zij gekocht heeft.

Toch had ik het idee dat niet alle mensen in de uitzending echt ervaring hadden met paarden, misschien dat daar ook het een en ander fout is gegaan..

RZDLover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 21:14

heb het ook gezien, maar als je niej veel betaald weet je dat je niet veel krijgt, maar er zijn mensen bij ons op de stal die er een pony vandaan hebben en die zijn altijd keurig geholpen en ze hebben na 2x wisselen eindelijk de pony waar ze echt heel erg blij mee zijn, dus het is niet allemaal slecht hoor, maar inderdaad de meeste paarden mankeren iets ik heb er daar al twee van naar de slacht zien gaan
Laatst bijgewerkt door RZDLover op 29-05-06 21:17, in het totaal 1 keer bewerkt

sopper

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 21:15

Het is wel bijna allemaal slecht... Dat van dat paard dat eigenlijk dood hoorde te zijn vond ik wel heel grof..

wreckh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 21:16

Toch heb ik nog niet echt bewijzen gezien. Ik denk dat er idd 2 kanten aan het verhaal zitten. Volgens mij hebben er meerdere partijen schuld. Maar die Adelberts ofzo geloof ik helemaal niet!!

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 21:17

Vette oplichterij? ik ken iemand die ook heeft geklaagt tegen BM stables, dat was diegene die de 2 rechtzaken gewonnen heeft, maar meneer heeft het paard NIET laten keuren voordat hij het paard kocht! en dan Melanie een oplichtster noemen omdat hij zo dom is geweest

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 21:19

Bewijzen of niet...... een gewaarschuwd mens telt voor 2.

Als je daar een paard koopt, laat em dan iig keuren door jouw dierenarts, en gelijk een bloedproef nemen..

Tuurlijk zit aan elk verhaal 2 kanten, maar wie zijn wij om te oordelen..?

Grietzz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 21:20

Hoezo geloof je die niet, wreckh?

In principe scheelt het mij niet zoveel wat iedereen doet. Hun eigen pakkie an. Wat ik dan wel vreemd vind is dat BM Stables niet zelf in de uitzending komt. Tuurlijk zitten er 2 kanten aan het verhaal! En zeker weten ook dat een leek een paard snel kan verknallen, maar.. ik vind het er nu na de uitzending nog niet echt duidelijker op geworden!

[Edit] Wat inderdaad wel duidelijk was, was dat die mensen niet bepaald veel ervaring met paarden hadden als ik ze zo hoorde praten. Maar goed zoals ik al zei, het is niet mijn pakkie an. Vreemd vind ik het wel.
Laatst bijgewerkt door Grietzz op 29-05-06 21:24, in het totaal 1 keer bewerkt

oestinja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 21:21

Mijn mond valt ook open... dat mensen zoooo dom kunnen zijn.

Dat echtpaar met die E-pony die ze notabene ongezien kochten hoe dom kan je zijn?

Dan die blonde papagaaienmevrouw, ze verklaarde dat het paard een "wobble" had. Ik neem aan dat ze bedoelt dat het paard ataxie had oftewel een wobbler was, jammer dat ze geen film had van het paard, ze verklaarde namelijk dat het dier pijn kreeg en dan ging rennen en bokken. Nou ik zou wel eens een rennende bokkende wobbler willen zien. Want een wobbler kan dit namelijk niet, die dondert binnen een paar meter neer of zakt door de achterbenen. Dan het paard wat uit Duitsland bleek te komen, ze omschreef dat het dier van een markt "voor dooie paarden" kwam. Nooit geweten dat er dooie paarden-markten zijn, bij mijn weten gaan die naar het destructiebedrijf Het dier had voor de sulky van zich afgeslagen en was mishandeld. Maar dan ook nog net doen of een handelaar die paarden op de markt koopt er een dossier bijkrijgt met de hele handel en wandel van het dier. Door haar taalgebruik en het totaal verkeerd gebruiken van bepaalde terminologie, ga ik toch echt denken dat deze dame niet zo heel veel verstand van paarden heeft.
En als je een paard bij ee handelaar koopt, zou je toch wel moeten weten dat er een verhaaltje bij KAN zitten, dat calculeer je van te voren in... tenminste als je verstand van paarden hebt.

Ik blijf het allemaal laster vinden. En zoals al vaker is gezegd, een koper heeft onderzoeksplicht dus dan is het, zoals dat eerste stel heeft gedaan wel heel dom om ongezien een paard te kopen (mevrouw zei er ook nog bij dat ze een beginner was) en vervolgens als blijkt dat het paard niet bij je past, een oproep op Marktplaats te zetten waar natuurlijk meer paardemensen van hetzelfde kaliber op reageren die vervolgens meegaan maar helaas bleef het daar niet bij, ze meenden ook nog een website in het leven te moeten roepen met de naam van de handelsstal maar dan eindigend op .com.

Die meneer die een pony had gekocht wist ook van toeten noch blazen. Over dat meisje die een miskoop had gedaan, daar heb ik geen mening over, natuurlijk kan er wel eens misser tussen zitten maar ook ik heb veel en veel ergere dingen meegemaakt met paardenhandel......

Zielige vertoning deze verhalen.

Siets

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 21:22

Alleen al het feit dat ze zichzelf niet wil verdedigen via radar zegt voor mij al genoeg...

Woogy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 21:22

het is knap heftig. heb het net gezien. best apart. Aan de ene kant kunnen dergelijke taferelen zich altijd voordoen bij alle stallen, en tsja nu sommen ze alle ellende van een stal op...maar ja dit zijn vrij heftige zaakjes waar ze over spreken

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 21:23

LovesSaartje schreef:
Vette oplichterij? ik ken iemand die ook heeft geklaagt tegen BM stables, dat was diegene die de 2 rechtzaken gewonnen heeft, maar meneer heeft het paard NIET laten keuren voordat hij het paard kocht! en dan Melanie een oplichtster noemen omdat hij zo dom is geweest

het gaat erom dat ze een paard voor goed verkopen en dat dat paard niet goed is.

voor de rest ben ik het ook met Siets eens

inkepink

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 21:23

hoop dat men ook heeft meegekregen dat ie adelbrecht of zo iets dat paardje ONGEZIEN gekocht heeft, hoe dom kun je zijn, dan is het toch bijna geen wonder???
En ach radar zal best weten wat ze doen aangezien mel heeft aangegeven een rechtzaak aan te spannen bij uitzending wat dus net is gebeurd.
Ben benieuwd wat daar uit rolt

Charaz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 21:24

Nou ik snap best dat melanie niet voor de camera heeft gereageerd en ik denk ook niet dat zij de juiste persoon daarvoor is. Dat mensen bang voor haar zijn lijkt me heeeel vreemd, maar goed.

Paarden drogeren is absoluut onzin, ik heb van radar idd ook geen bloedtest oid gezien. Een pony ongezien kopen zoals van Adelberg is gewoon oerstom.

Maar goed zie mijn reactie in het andere topic.

Liess__

Nou, als ik het goed gehoord heb, hebben die eerste mensen dus ene bod gedaan via internet en daarna de pony opgehaald.

En over die leeftijden; als je paard geen papier heeft kan je nooit de exacte leeftijd weten, ook melanie niet. Dat is gewoon een menselijke fout en kan lijkt mij, netjes worden opgelost.

Kijk iedere handelaar heeft wel iets, en als je perse in lagere prijsklasse zoekt, kan je weten dat je er geen prestaties mee kan leveren zoals anky met haar paarden doet.

En trouwens, die ene vrouw (die met dat schattige poesje op de achtergrond ) kocht ineens zo'n groot paard, omdat er niets anders stond? Vreemd verhaal. Zo kwam het tenminste op MIJ over. Van een pony naar ene ex-draver. jaja.

Maar goed.. Ik heb er 2 paardjes vandaan die allebij super zijn en ook gekeurd zijn.

kjoetie

ik geloof best dat waar rook is, ook vuur is, en ook ik heb veel negatieve verhalen over deze stal gehoord. Maar: de mensen die in de uitzending van Radar zaten vond ik nou niet echt als paardenmensen overkomen, zeker 2 van hen niet... waren eerder types voor een dubbeltje op de eerste rang. En een paard ongezien van internet kopen, dan ben je toch ook een beetje

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 21:25

RZDLover schreef:
LovesSaartje schreef:

het gaat erom dat ze een paard voor goed verkopen en dat dat paard niet goed is.

voor de rest ben ik het ook met Siets eens

Tja goh, kan je zelf ook wat aan doen, door het paard eerst te laten keuren, is het afgekeurd koop je het paard toch niet.

wreckh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 21:25

Agh, heb niet echt een reden om ze niet te geloven. Maar ongezien een paard kopen vind ik nogal dom. Als je een paard koopt zoek je naar een paard waarmee het klikt. Ik heb de indruk dat kadootje niet beviel en ze dus met smoesjes van haar af wilde komen.

Zo kwamen ze op mij over. Als je de communicatie tussen bm stables en hun leest vind ik het van bm stables een duidelijk verhaal. en op de foto's zie ik een braaf paard. ik weet, er kan mee gesjoemeld zijn. maar ze komen op mij niet eerlijk over!