ShirleyA schreef:Ok, naar voor die jonge. Maar wat is de rede dat hij nu in NL moet kunnen wonen dan? Als al dat soort 'gevallen' hier komen gaat dat echt niet lukken. Hoe naar zijn ervaring is voor mij is het geen rede om hem hier te laten blijven. Niet omdat ik t hem niet gun, maar omdat het hier uit de hand gaat lopen als alles en iedereen maar hier gaan wonen/leven. Wat niet kan kan niet. En ik vind het een normale zaak dat diegenen die ons land besturen zorg dragen dat het hier leefbaar blijft. Stel je eens voor hoe het hier zou zijn als we hier met 2 x zo veel mensen moeten leven? Ik moet er niet aan denken, dat is een onhaalbare zaak.
Onzin, ik vind het wel haarlbaar dat wij politiek vluchtelingen opvangen. Ten eerste om te zorgen dat ze uberhaubt kunnen verder leven. Ten tweede omdat politiek vluchtelingen vaak hoger opgeleid zijn en weer kennis meebrengen naar nederland en dat hun kinderen vaak naar Hoger onderwijs gaan. Het aantal nederlandse studenten wat HBO en Universiteit doet is jammer genoeg vrij laag. En ik zie Nederland liever als een kennis land. Dus wat mij betreft kunnen wij dat best aan.
Daar komt het ook nog bij dat er op het moment meer mensen sterven dan dat er baby's geboren worden. Dus met die drukte zal het ook wel een beetje meevallen.