Viervoudig moordenaar trouwt in de gevangenis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Grietzz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 17:28

Damn, wat is dat voor achtelijk iets joh..
Man is nu lekker getrouwd en feest aan het vieren in de gevangenis. Terwijl hij eigenlijk zijn straf uit moet zitten! Naar mijn mening hoort een bruiloft daar niet bij!

Roselie

Re: Viervoudig moordenaar trouwt in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 18:44

Ik zou nooit van me leven met zo'n vent willen trouwen ieks!

grassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 20:24

Ik vind het prima dat die vrouw met die vent wil trouwen (haar leven, niet mijn probleem) maar vind het bizar dat je mag trouwen in de gevangenis. Belachelijk, je zit daar toch niet voor je lol? Dat doettie maar als hij ooit weer vrij komt .

Christel3

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 21:07

Belachelijk

Jade91

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 21:10

Schimmelig schreef:
Bizar joh, wie wil en nou met zo'n vent trouwen

Nadir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 21:32

Ik vind het belachelijk dat iemand daar überhaupt toestemming voor krijgt in de gevangenis.

Yessy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 22:12

Hmm nouja je weet iig wat je te wachten staat als de relatie voorbij is...

Sylvia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 13:29

Kyle schreef:
Er zijn nu eenmaal mensen die van iemand houden, en het maakt niet uit wat hij gedaan heeft. En ik begrijp gerust dat ZIJ niet wil dat HAAR geluk verstoord wordt, ook al heeft HIJ dingen gedaan die niet kunnen. Het is haar schuld toch niet? Ik begrijp haar wel, en ik begrijp ook die protesterende dame.

Klopt, ben ik met je eens. En tegen huwelijken in de gevangenis ben ik ook niet direct tegen (maar dat is meer in uitzonderlijke situaties, bv de vriendin die op sterven ligt of nog maar een x-aantal jaar te leven heeft). Máár, wat die mevrouw Petra over de nabestaanden zegt vind ik écht niet kunnen.

Zij moet zelf eens 4 familieleden kwijt raken die op zo'n gruwelijke wijze afgeslacht worden en dan 2,5 jaar naderhand dit te horen krijgen. Dat het leven door gaat, dat ze verder moet, etc. Walgelijk.

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 13:30

Ik zou nou niet met zo'n figuur trouwen.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 13:31

Limburg komt wel slecht in het nieuws de laatste tijd...

Aileen_Noël

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 13:33

misschien wil zij zijn werk wel voortzetten???

Lottie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 13:34

Snap niet helemaal waarom ze met hem wilt trouwen.... een moordenaar!! ??

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 13:36

Grietzz schreef:
Damn, wat is dat voor achtelijk iets joh..
Man is nu lekker getrouwd en feest aan het vieren in de gevangenis. Terwijl hij eigenlijk zijn straf uit moet zitten! Naar mijn mening hoort een bruiloft daar niet bij!

idd!
Het leven in de gevangenis hoort niet zo luxe te zijn. De vermoorde mensen kunnen ook niet verder met hun leven...waarom hij wel? Eerst z'n straf uitzitten....
Totaal respectloos tegenover de nabestaanden dit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 18:43

Jeetje, weet eigenlijk niet wat ik hiervan moet zeggen.

Wat een zieke mensen heb je toch in deze wereld....

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 23:16

dan ben je toch niet goed wijs?
dan ben je echt compleet geschift,meer kan ik er niet over zeggen..
beláchelijk vind ik het..

Bas232

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 23:18

Belgie is wat dat aangaande veel beter.....
Zo'n moordenaar verliest hier al z'n rechten, ergo hij kan niet eens trouwen, al zou hij het willen.....
Ik vind het belachelijk dat zoiets kan!

Sylvia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 07:34

Maar neem even een uitzonderingssituatie: Jan en Lies kennen elkaar al jaren en Jan vermoord iemand. Krijgt 20 jaar cel. Lies is ten tijde van de moord net zwanger. Na 5 jaar cel krijgt Lies te horen dat ze kanker heeft en nog maar max. 7 jaar te leven heeft. Haar laatste wens is trouwen, ook om haar kind zekerheid te geven.

Dan evengoed niet laten trouwen? Of mag dat als uitzondering worden beschouwd ?

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 11:30

nope!

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 11:41

wat voor zekerheid geeft ze haar kind? die Jan zit nog een aantal jaar in de gevangenis. en het kind gata naar familie of pleeggezin.
als ik dat kind was had ik denk ik niet eens zijn kind willen zijn.. ook mede omdat hij er nooit was (welke reden daarvoor dan ook, een vader hoort er te zijn, ok, een tijdje het leger in, en een jaar uitgezonden worden vind ik dan weer wel kunnen, voor de rest is hij wel regelmatig thuis)
dat kind heeft hem alleen in de gevangenis gezien, als hij al mee was.

dus ik zeg nee.

en om weer naar de TS te gaan: ik vind het niet kunnen dat hij trouwt. je zit niet voor niets in de gevangenis.

edit: ik las vanmorgen in de krant dat ze regelmatig mag komen en ook seksuele omgang mag hebben met hem HALLO MENSEN!! WORD WAKKER!!!

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 11:56

Ik vind trouwen een fundamenteel recht van de mens. Het is oa een van de rechten die een mens in slavernij scheidt van een vrij mens. Ik denk niet dat daar een groot feest aan te pas is gekomen hoor, alleen een huwelijksinzegening door de gevangenispriester

De reactie naar de nabestaanden is niet bepaald netjes van die dame maar ik denk dat ze zich erg in de verdediging gedrongen voelt. Ik ken verder heel het verhaal achter die familiemoord niet, maar in de moordenaar zit ook een mens, en de nieuwe vrouw van die man kent de mens erachter. Stel mijn vent belandt in de gevangenis (ongeloofwaardig maar dingen kunnen raar lopen in het leven) dan zou ik die na vier jaar samenwonen echt niet laten zitten.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 12:01

Liefde kan nu eenmaal ver gaan. Er zijn ook zat vrouwen ie als manlief kindlief misbruikt, de kant van de misbruiker kiezen. Waardoor kind nog groter slachtoffer wordt. En zo zijn er meer voorbeelden......

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-06 12:14

Urielle schreef:
De reactie naar de nabestaanden is niet bepaald netjes van die dame maar ik denk dat ze zich erg in de verdediging gedrongen voelt. Ik ken verder heel het verhaal achter die familiemoord niet, maar in de moordenaar zit ook een mens, en de nieuwe vrouw van die man kent de mens erachter.

Dit is de zaak waar het om ging...

Citaat:
Ex-marinier krijgt twintig jaar en tbs

Uitgegeven: 22 juli 2004 13:46
Laatst gewijzigd: 22 juli 2004 16:23
MAASTRICHT - De rechtbank in Maastricht heeft de 38-jarige ex-marinier Paul S. uit Kerkrade donderdag veroordeeld tot twintig jaar celstraf en tbs met dwangverpleging. Volgens de rechtbank schoot de man op 24 oktober in zijn woonplaats vier leden van zijn voormalige schoonfamilie dood.

Het Openbaar Ministerie had een levenslange celstraf geëist. De rechtbank neemt echter volledig de conclusies van de justitiële observatiekliniek Pieter Baan Centrum (PBC) over. Volgens het PBC was S. sterk verminderd toerekeningsvatbaar tijdens de vier moorden. Het OM betoogde tijdens de zitting dat S. onbehandelbaar zou zijn. Volgens de rechtbank blijkt dat nergens uit en moet de man een perspectief hebben op terugkeer in de samenleving. Het OM kondigde na de uitspraak aan in hoger beroep te gaan. Persofficier A. Rogier zei dat het OM per se niet wil dat S. ooit nog terugkeert in de maatschappij.

Emotioneel

De rechtbank veroordeelde S. voor moord met voorbedachten rade, omdat de man voldoende tijd en gelegenheid had om zich te bezinnen voordat hij tot zijn daden overging, zo concludeerde de rechtbank. S. reageerde na de uitspraak zeer emotioneel. Volgens zijn advocaat W. Anker is S. opgelucht dat hij geen levenslang heeft gekregen, maar heeft zijn cliënt veel moeite met de veroordeling voor moord.

S. heeft zelf altijd volgehouden dat hij van tevoren geen plan had en tijdens de zitting zei hij dat hij zich van zijn daden amper meer iets kon herinneren. Anker gaat erop aansturen dat de tbs-behandeling van S. zo snel mogelijk begint.

S. schoot op 24 oktober eerst zijn 26-jarige ex-partner Daniëla Vromen, haar 34-jarige broer Patrick en haar 56-jarige moeder José in hun woning aan de Renierstraat in Kerkrade dood. Daarna reed hij naar de sportschool die S. samen met zijn schoonfamilie beheerde, aan de nabijgelegen Tunnelweg. Daar schoot hij de 60-jarige Lei Vromen, Daniëla's vader, in een drukbezochte fitnesszaal dood. Tijdens de moordpartij was de ex-marinier in gevechtstenue gehuld.

Verminderd toerekeningsvatbaar

Het PBC omschreef S. als een "narcistische, rigide man met een groot opgeblazen zelfbeeld'', die op 24 oktober buiten zinnen raakte van woede en in een acute crisis belandde. Daardoor was hij sterk verminderd toerekeningsvatbaar, toen hij in een tijdsbestek van amper een kwartier zijn voormalige schoonfamilie doodschoot. S. toonde zich tijdens de zitting zeer emotioneel en betuigde spijt.

Aanleiding voor de schietpartij was een langlopend zakelijk en persoonlijk conflict tussen S. en zijn voormalige schoonfamilie. Ook kon hij het moeilijk verkroppen dat zijn relatie met Daniëla over was. Toen bleek dat zij stiekem spullen uit hun gezamenlijk huis had gehaald en de sloten had verwisseld, sloegen bij S. de stoppen door.

De familie van de slachtoffers reageerde verbijsterd op de uitspraak. Ze had niet verwacht dat S. geen levenslang zou krijgen en heeft er ook totaal geen begrip voor. De familieleden menen dat er geen recht is gedaan en hebben aangekondigd hoe dan ook bij het OM erop aan te dringen hoger beroep aan te tekenen.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 12:39

Dank je wel Wendy

Livado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 15:13

Echt geschift dat ze sexuele omgang met hem mag hebben !
Hij is toch niet voor niets achter het tralies gezet !!?

MayBelle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 15:25

Jaah joh.. dit snap ik echt niet...

ik snap ook niet wie nou zo'n vent wil??