Stier ontsnapt uit slachthuis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Colorado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 16:57

idd

Maar opzich wel goed dat ze het op TV laten zien, want zo gaat het normaalgesproken ook in een slachthuis en zo worden misschien wel meer mensen vegetarieér(haha geen idee hoe je het schrijft en ik ben het zelf nog wel!! ) omdat ze het zielig vinden enz.

Maar verder snap ik ook echt niet hoe ze het durven dit te laten zien bah!

twee meningen

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 17:01

Als je het niet wil zien, waarom keek dan iedereen?? Je kan je toch even wegdraaien, want je weet wat het gevolg is... iedereen wist van de voren dat ze het niet zouden overleven. Liever dood, dan mensen aanvallen. Stieren kunnen echt levensgevaarlijk zijn.

Marloez

Re: Stier ontsnapt uit slachthuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 17:02

ReBaTi schreef:
Stiertjes zijn niet zo lief nee,maar waarom moeten ze nu juist weer dat beeld op tv laten zien...
zucht..Nederland...

Stieren zijn zeker wel lief. Er stond eerst een hele groep bij mijn paard in de buurt. Jonge stieren. (Maar wel uitgegroeid) Je zou zeggen die kunnen nogal link zijn. Vooral omdat er ook koeien vlak bij stonden. Maar ik kon er gewoon bij staan en aaien.

Ik heb het ook gezien op tv. Ze hebben iig even vrijheid gekent.. Maar of dat zo geweldig was.. Mijn maag daaide vooral om als je ziet hoe iedereen er tegen aan zat te schreeuwen, daar worden ze alleen maar nerveus van. De koe die erbij zat werd later alsnog naar het slachthuis vervoert.. das nog zieliger dan ter plekke afgemaakt worden..

Stieren vallen trouwens niet zomaar mensen aan. Als je erop af komt rennen misschien een kansje?

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 17:06

Ik ken wel stieren die uit het niets mensen aanvielen

Mandy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 17:10

Welshcobfan schreef:
Als je het niet wil zien, waarom keek dan iedereen?? Je kan je toch even wegdraaien, want je weet wat het gevolg is... iedereen wist van de voren dat ze het niet zouden overleven. Liever dood, dan mensen aanvallen. Stieren kunnen echt levensgevaarlijk zijn.

Ze zeiden niet "nu gaan we hem onder stroom zetten" eer je door had wat er gebeurde was het al voorbij kan nog steeds niet weten wat er gaat gebeuren was het maar zo.

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 17:28

maar je wist dat ze hem gingen doden, en ja had dus beelden in die richting kunnen verwachten
Als ze op het journaal en oorlogsgebied laten zien, zeggen ze toch ook niet: kijk aan uw linkerkant ziet u een dode man. Nee, want zulke beelden kun je verwachten

miepjevlug11

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 17:33

Ah echt zielig..

gucci_girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 19:45

Welshcobfan schreef:
maar je wist dat ze hem gingen doden, en ja had dus beelden in die richting kunnen verwachten
Als ze op het journaal en oorlogsgebied laten zien, zeggen ze toch ook niet: kijk aan uw linkerkant ziet u een dode man. Nee, want zulke beelden kun je verwachten

beetje bijdehand om dit allemaal te zeggen. Wat er al gezegt werd: voordat je het door had lag die stier al plat. En nee dit kon je niet verwachten want er worden ook veel dieren gewoon gevangen die ontsnapt zijn en dat is ook aleens met een stier gebeurd

denk je nou echt dat ik uitgebreid ga zitten kijken hoe een dier half omgelegd wordt

Christel3

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 21:05

is idd niet zo fijn om te zien!!

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 04:13

Ik heb het niet gezien maar vindt het wel schandalig dat ze zoiets op tv laten zien

Marigold

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 10:05

hoor net dat mn vriend het ook had gezien, hij zegt dat de stier niet gedood werd, maar alleen verdoofd.
hij zegt dat ze wel zeiden wat er ongeveer ging gebeuren, maar als buitenstaander was het niet zo duidelijk allemaal, dan weet je niet wat er nou allemaal gebeurd.
als je in de sector zit dan weet je het weer wel snap je?
maar het blijft fout van sbs vind ik, alsof we overal maar imuun voor moeten worden..

Mandy92

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 10:06

wat zielig! gelukkig heb ik het niet gezien!!

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 10:23

Marloez schreef:
Stieren vallen trouwens niet zomaar mensen aan. Als je erop af komt rennen misschien een kansje?

Helaas kan ik je uit eigen ervaring vertellen dat dat niet klopt. Op de boerderij waar mijn paardje in pension staat loopt ook altijd een stier tussen de melkkoeien. In het verleden hielp ik regelmatig de koeien voor het melken naar de melkstal te drijven. Dat had ik al ontelbare keren gedaan, zonder ooit problemen met die stier gehad te hebben. Die ging namelijk ook gewoon door het melkgangetje mee en kreeg daar dan een schep biks, dus hij vond het allemaal prima. Tot die ene keer dat ie met z'n verkeerde been uit bed gestapt was ofzow...

Vanuit het niets, zonder duidelijke aanleiding, kwam er opeens 800 kilo biefstuk op me af gestormd, die ik maar net kon ontwijken. Helaas liet ie het niet bij één poging en ben ik, om mij het vege lijf te redden, op een stapel betonplaten moeten klimmen die daar (gelukkig) in het weiand lag, onderweg naar boven van hem nog een flinke douw mee krijgend. En die stier er snuivend en proestend omheen lopen toen ik er eenmaal bovenop zat...

Ik moet er niet aan denken hoe dit af had kunnen lopen als ie me te pakken gekregen had. Vervolgens werd ik door de boer natuurlijk flink uitgelachen, want: "het is een hele brave stier, die doet nooit wat".

Het jaar daarop werd ie echter zelf door diezelfde stier gegrepen en was daar aardig verfrommeld door geraakt, o.a. een paar gekneusde ribben en een paar gaten in zijn vel. En toen was de stier natuurlijk heel snel exit...

Om het te vieren ben ik een lekkere biefstuk gaan halen

Ninus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 10:30

Welshcobfan schreef:

Wij hebben een keer een ontsnapte stier op het schoolplein gehad... Deze was heel rustig, maar werd op een gegeven moment helemaal dol.

Overigens hoef ik het niet te zien, maar ik begrijp het wel!

Monster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 10:31

sja, stieren zijn geen schatjes..

En als een koe ( zover ik het weet hoor ) een verdovingsspuitje krijgt voor een keizersnee,, kwijlen ze ook altijd vreselijk ( heb het nu al tig keer gezien, en kan me niet herinneren dat er ooit een koe zonder slijmslierten hangend op de groot met grote klodders snot eraan heeft gewaggeld ( erm,, voor degene die nog niet geten hebben,, eet smakelijk )

tanya89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 10:38

Ik heb het ook gezien en die stieren liepen daar in de bosjes, gooide de motoren om van de politie en een daarvan viel de cameraman aan dus opzich niet heel erg gek dat ze dat deden.. Ze hadden ook van te voren spuitjes al gegeven met van die geweren..

Misz_J

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 11:44

tja, naar mijn mening hadden ze maar wat meer pijltjes moeten schieten!! dat is een stul minder erg dan een stroomschok! Moet dat dier voordat hij op iemands bord terrechtkomt ook nog doodsangsten uitstaan voordat hij doodgaat!? Sorry, maar ik vind dit gewoon wreed. Kijkcijfers of niet, hou er rekening mee dat er ook nog welleens kleine kinderen samen met hun ouders tv kijken!
Niet gehoord van dat 12-jarige jongetje uit nederland dat nadat hij had gezien hoe zo'n stierengevecht eraan toegaat een hele actie heeft opgezet tegen de stierengevechten!? Dan ben je pas goed bezig! De mensen zouden eens beter moeten nadenken. Ze denken bij SBS volgens mij alleen maar aan het geld ofzo
wreed.. heb er geen andere woorden voor.

honolulu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 11:51

Ik heb het ook gezien op rtv-oost, het was in Oldenzaal of niet?

honolulu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 11:53

tanya89 schreef:
Ik heb het ook gezien en die stieren liepen daar in de bosjes, gooide de motoren om van de politie en een daarvan viel de cameraman aan dus opzich niet heel erg gek dat ze dat deden.. Ze hadden ook van te voren spuitjes al gegeven met van die geweren..

Idd vind ik ook, het is zielig voor de stieren maar.. veilig heid gaat denk ik voor ; 2 stieren liepen al over de grote straat (of had ik dat nou mis?)

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 11:10

ach, wat zielig.
Maar aan de andere kant begrijp ik het wel hoor.....Veiligheid gaat toch voor

Jaduuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 11:24

Welshcobfan schreef:

Precies, ben het hier helemaal mee eens.
Heb je wel is gezien hoe kippen 'klaar worden gemaakt'?

Oamaru

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 17:02

draumpje schreef:
"dit had ik niet hoeven zien " vind ik ene grappige opmerking,
zo zie je in ieder geval wel gelijk hoe je biefstukje op een bord beland

Nou idd... allemaal van *dit had ik niet hoeven zien* maar je hebt kans dat je hem morgen zelf opeet...

Je hoeft niet te zien hoe hij dood wordt gemaakt, maar je eet hem wel zelf op, tegenstrijdiger kan het niet.

gucci_girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-06 22:34

het gaat om het feit dat sbs zulke dingen laat zien op tv

keetieee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 22:41

en dan te bedenken dat ik er 3 dagen daarvoor nog ben geweest je zou ze maar tegen komen..duik snel de bosjes in (alsk snel genoeg ben :S )

Annelies200

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 17:51

ja sommigen mensen sporen niet helemaal