Deelnemer aan Volvo Ocean Race komt om.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarijkeBun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 12:35

Bas232 schreef:
Kom op! Zo'n race is een risico.....en die heeft hij genomen......
Liep fout af, jammer dan....
Ik weet zeker dat hij de risico's kende.

Omdat je een risico neemt door aan zo'n race deel te nemen is het dan normaal om dood te gaan.....

als jij in je auto rijd is het ook een risico en als je de snelweg opgaat, misschien wel een groter risico.

hetzelfde met zeilen. zit je op de binnenwateren, dan is het al een risico, maar ga je de zee op, dan is het een grotere risico..

met alles wat je doet zit een risico aan verbonden, dus praat aub niet zo of het zijn eigen domme schuld is, omdat hij zijn hobby heeft beoefend.

Carolinef

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 13:22

tsja ik kon me al haast niet voorstellen dat zoiets zou zijn gebeurd met lijfvest en lifeline aan.

Tsja eeeeh paardrijden heeft ook zijn risico's en als daar bij iemand omkomt wordt daar ook wel even bij stil gestaan, ieder zijn hobby maar een dodelijk ongeval blijft triest en naar.

MarijkeBun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 14:32

Carolinef schreef:
tsja ik kon me al haast niet voorstellen dat zoiets zou zijn gebeurd met lijfvest en lifeline aan.

Tsja eeeeh paardrijden heeft ook zijn risico's en als daar bij iemand omkomt wordt daar ook wel even bij stil gestaan, ieder zijn hobby maar een dodelijk ongeval blijft triest en naar.

precies..

Noukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 14:39

wat een k*t opmerking Bas232..
hij kende de risico's.. ja, maar het hele leven draagt risico's met zich mee, moet je dan alles maar laten? Of mogen de mensen die achterblijven hem niet verschrikkelijk missen, omdat hij een risico nam?
Het is toch hoe dan ook verschrikkelijk voor nabestaanden...

nienke1208

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 15:20

ehh.. bas232, wat is dat nou weer voor opmerking!!!!! slaat echt nergens op!!!!
hij kende de risico's ja, heeft gezegd dat overboord slaan het grootste risico was...

maar als jij van je paard dondert, je nek breekt en hartstikke dood bent, dan is het wel zielig en triest????
denk eerst na voor je iets zegt!!

familie, vrienden en teamgenoten, héél veel sterkte, echt heel dapper dat jullie ondanks het verlies en met zijn lichaam nog aan boord de bemanning van de movistar hebben gered!!!

MarijkeBun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 16:39

Inderdaad respect voor de bemanning.

Katja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 23:19

Ik heb heel erg veel respect voor de bemanning. Het zijn allemaal nog relatief jonge jongens en ze hebben het echt super gedaan.

De domme opmerkingen van Bas232 negeer ik maar even.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Deelnemer aan Volvo Ocean Race komt om.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 10:38

Bas232 schreef:
Ja hallo....

Het is een gevaarlijke race.....als er niets gebeurd is het saai....

Is toch normaal dat zoiets gebeurd?

Waar gaat het eigenlijk om?

Spijtig? Nee hoor, die gasten weten precies waar ze mee bezig zijn....en als je het niet red, pech gehad.

Simpel toch?

Wat ben jij een ongeloofelijk simpel figuur, dat je zoiets over een mensenleven kan zeggen zeg. Je kunt morgen wel oversteken op straat en doodgereden worden, is dat dan ook pech gehad? Hij laat wel een hele familie achter hoor. Lijkt mij niet dat iemand hier om gevraagd heeft.

Dus volgens jou moet iets op zo'n race gebeuren, anders is het saai, nou lekker dan.

Respect voor vrienden, familie en bemanningsleden. Ik denk dat het een heel mooi gebaar is dat ze verder gaan in naam van hem Misschien is het een beetje een schrale troost, maar hij is gestorven tijdens het uitoefenen van zijn passie.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 13:42

Bas232 schreef:
Ja hallo....
Spijtig? Nee hoor, die gasten weten precies waar ze mee bezig zijn....en als je het niet red, pech gehad.
Hij had toch ook thuis kunnen blijven? Of niet dan?
Als je bv bungee jumping doet en het gaat fout, ga je later toch ook niet zeuren?
Kom op, je neemt een risico, en het gaat fout, ja jammer dan....moet je dat risico niet nemen....
Simpel toch?

Dit is echt ontzettend respectloos! Gat-ver-damme! Bah!
De meeste ongelukken gebeuren nog altijd in het huishouden en dat wordt ook gewoon door veel mensen gedaan. Je klinkt bijna jaloers met "hij had toch ook thuis kunnen blijven". Dit zijn dingen die je maar een keer in je leven meemaakt! Ik vind het echt triest hoe je zo respectloos kan zijn. Er zijn veel mensen die hem of andere deelnemers van die boot kenden, en iedereen hoopt dat ze ongedeerd terugkomen. Je doet veel mensen met zulke uitspraken ontzettend zeer en ik vind niet dat je dat kan maken. Zo.
Ik ga dit dan ook zeker even TEMmen want zo hoor je je niet te uiten op bokt, of ergens anders op internet!

En volgens mij is het toch zo dat iemand het in water langer kan overleven? Ik heb gehoord dat het "toeval" is dat hij tijdens het overboord slaan overleden is. Hij zou een hartstilstand of iets dergelijk gehad hebben wat anders ook had kunnen gebeuren... Maar zeker weten doe ik het niet. Maar daar kwam mijn moeder mee.

@Niezz: Zijn vrouw was/is ook zwanger...

Carolinef

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 22:10

ik heb t er gister met mijn vader over gehad en het komt eigenlijk heel veel voor in de zeilwereld en in een koude ruwe zee ben je snel onderkoeld, al helemaal als je geen houvast hebt en regelmatig koppie onder gaat.

Bas232

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 22:46

droefje schreef:
Bas232 schreef:
Kom op! Zo'n race is een risico.....en die heeft hij genomen......
Liep fout af, jammer dan....
Ik weet zeker dat hij de risico's kende.

Omdat je een risico neemt door aan zo'n race deel te nemen is het dan normaal om dood te gaan.....

als jij in je auto rijd is het ook een risico en als je de snelweg opgaat, misschien wel een groter risico.

hetzelfde met zeilen. zit je op de binnenwateren, dan is het al een risico, maar ga je de zee op, dan is het een grotere risico..

met alles wat je doet zit een risico aan verbonden, dus praat aub niet zo of het zijn eigen domme schuld is, omdat hij zijn hobby heeft beoefend.

Ja en nee....
Je moet niet vergeten dat dit een gevaarlijke race is.
Het is absuluut niet zonder risico.
En dan nog het ergste, hij had zijn reddingsvest niet eens aan.

Erg is zoiets altijd, niemand ziet zoiets graag gebeuren.
Maar het gebeurd.

Ik ben en blijf van mening, dat races altijd gevaarlijk zijn, en ja, veel gevaarlijker dan gewone dingen als autorijden naar je werk.
En dan moet je niet achteraf klagen als het wel verkeerd gaat.
Een race is een keuze met de daaraan verbonden risico's.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 22:53

Ja, maar dat klinkt al heel anders dan net

Bas232

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 22:54

Ilsemarie schreef:
Bas232 schreef:
Ja hallo....
Hij had toch ook thuis kunnen blijven? Of niet dan?
Als je bv bungee jumping doet en het gaat fout, ga je later toch ook niet zeuren?
Kom op, je neemt een risico, en het gaat fout, ja jammer dan....moet je dat risico niet nemen....
Simpel toch?

Dit is echt ontzettend respectloos! Gat-ver-damme! Bah!
De meeste ongelukken gebeuren nog altijd in het huishouden en dat wordt ook gewoon door veel mensen gedaan. Je klinkt bijna jaloers met "hij had toch ook thuis kunnen blijven". Dit zijn dingen die je maar een keer in je leven meemaakt! Ik vind het echt triest hoe je zo respectloos kan zijn. Er zijn veel mensen die hem of andere deelnemers van die boot kenden, en iedereen hoopt dat ze ongedeerd terugkomen. Je doet veel mensen met zulke uitspraken ontzettend zeer en ik vind niet dat je dat kan maken. Zo.
Ik ga dit dan ook zeker even TEMmen want zo hoor je je niet te uiten op bokt, of ergens anders op internet!

En volgens mij is het toch zo dat iemand het in water langer kan overleven? Ik heb gehoord dat het "toeval" is dat hij tijdens het overboord slaan overleden is. Hij zou een hartstilstand of iets dergelijk gehad hebben wat anders ook had kunnen gebeuren... Maar zeker weten doe ik het niet. Maar daar kwam mijn moeder mee.

@Niezz: Zijn vrouw was/is ook zwanger...

Stap jij op een paard zonder Cap op?
Nee toch?
Als je zoiets doet is dat dom, ja dom.

Respectloos, ikke?, waarom?
Die bewuste persoon in die race had z'n reddingsvest niet een aan.
Had hij dat wel gedaan had hij het waarschijnlijk wel overleefd!

Echter niet vergeten, races zoals deze zijn zeer gevaarlijk, veel gevaarlijker dan paardrijden zonder Cap.

Huishouding heeft er niets mee te maken, dat zijn ongelukken die niet opgezocht worden.
Een Race is het opzoeken van gevaar, dat is iets heel anders.
En ja, de kans dat je in zo'n race iets tegenkomt is vele malen groter.
Als het dan toch fout gaat, ja dan is het jammer....
Denk je nu echt dat die gasten nog zouden racen als er geen gevaar aan verbonden is? Denk het niet....
Mannen houden van gevaar.

Zelfde als met parachutisten, je scherm gaat niet open...gebeurd regelmatig, en ja ze weten het....toch doen ze het.....
Ga je dan ook klagen?