Beer eet aapje op in de Beekse Bergen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SaskiaB

Re: Beer eet aapje op in de Beekse Bergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 15:03

Tja wat zal ik er van zeggen, oliebol happens all the time en nu staat het toevallig op de foto

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 15:03

Ja dat blablabla over in de natuur snapt iedereen wel...

Maar denk ff in.... Vader, moeder en 2 kleine kindjes
als je het maar net ziet ... of het natuur is of niet, er ff een bakje popcorn bij nemen en gezellig gaan zitten kijken

jentel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 15:07

het is vrezelijk dat dit moet gebeuren met de mensen erbij, maar waarschijnlijk was dit niet gebeurd als het aapje in goede gezondheid was, na de klap van het schrikdraad heeft de beer het aapje gezien als zwak en in de natuur geld ook, de zwakste worden gepakt.
maar nogmaals het is afschuwlijk dat de mensen dit hebben moeten zien..

silverking

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 15:09

wat sielig
op de grote foto hoe sielig dat aapje kijkt

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 15:11

is het niet de kont die je ziet

Nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 15:54

Ben blij dat ik dat niet live gezien heb , ik zat vanochtend nog te janken omdat een van onze katten een vrouwtjesmerel vermoordt had. Ze leefde nog toen ik de kat te pakken kreeg maar het was te laat. Het trieste was dat haar mannetje de kat probeerde weg te jagen en daarna in de buurt van het lijkje bleef, en de hele tijd vreselijk krijste. Dan moet je toch wel even slikken.

Ik hoop maar dat ouders met kinderen hun kids weggetrokken hebben voordat de beer zijn tanden in het aapje zette. Het mag dan wel de natuur zijn, maar je gaat er toch niet voor je (leed)vermaak naar kijken? Ik vraag me af hoe de andere aapjes er op reageerden, dat moet toch een geschreeuw van jewelste geweest zijn? Lijkt me wel zo verstandig dat ze de andere aapjes nu weggehaald hebben, die beer heeft nu immers ontdekt dat ze lekker smaken.
Laatst bijgewerkt door Nouska op 15-05-06 16:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Conny_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 15:58

mm woon 50 meter voorbij de Beekse Bergen.. Me zus werkt er ook maar niet op deze dag.. Wel kei zielig!!

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 16:09

tjah.. hadden ze die beesten maar niet bij elkaar moeten zetten.
een beer eet vlees als hij het kan pakken, dus zielig vind ik het niet. beest was te langzaam om weg te komen, dus die heeft dan pech gehad. dat is de natuur.

Sonja_vR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 16:13

mmmwell...beer heeft ook eens een snackje wat niet op het program stond

misschien niet prettig om te zien , maar idd de natuur in actie ...

remi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 16:13

Billy schreef:
In de natuur krijgen beren ook wel aapjes te pakken, maar dan ziet niemand het en is het niet erg
Maar nu gebeurt het voor een stel domme toeristen en is het sjielug

Waarom zouden mensen het niet sjielug mogen vinden, aapje heeft er niet voor gekozen om bij die beer opgesloten te worden............
En ik vindt je opmerking over domme toeristen een beetje vreemd, ben jij nooit in een dierentuin geweest. Ik kan me voorstellen dat er wel een aantal mensen vreemd opgekeken hebben, dit kan je in de natuur idd verwachten maar over het algemeen niet in een dierentuin.
Ik moet eerlijk bekennen dat als er iets op tv is waarbij in vrijheid levende dieren op elkaar jagen ik ook doorzap, ik weet dat het gebeurt maar blijf het toch altijd sneu vinden voor het dier wat uiteindelijk wordt opgegeten, en ja ik eet ook vlees, maar wil ook niet geconfronteerd worden met beelden van koeien die geslacht worden, of in een rijtje klaar staan bij het slacht huis......... Noem het maar struisvogel gedrag, of hypocriet maar ik vindt het toch sjielug voor het aapje

manonneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 16:16

lowara schreef:
tjah.. hadden ze die beesten maar niet bij elkaar moeten zetten.
een beer eet vlees als hij het kan pakken, dus zielig vind ik het niet. beest was te langzaam om weg te komen, dus die heeft dan pech gehad. dat is de natuur.

Ben het er helemaal mee eens.

verwijderd09

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 16:38

ach ja, krijgt die beer voor de afwisseling een ander stukje vlees.
jammer voor dat aapje, maar ze zullen er vast nog wel meer hebben lopen daar.

Rinoa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 16:52

arans schreef:
het is wel de natuur....

maar het blijft zielig..
idd

In de natuur zitten beren en aapjes niet in kleine hokjes of verblijven met schrikdraad er omheen...

Zielig inderdaad. Vervelende foto's ook. Bah.

Daphna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 17:01

Kan gebeuren he, sneu voor het aapje, maar ja, that's nature, laten we ons druk maken over de bio industrie...

Rinoa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 17:06

*Gaaaaappp* Daar gaat het niet over in dit topic.

En dit is niet 'nature'. In de natuur worden aapjes niet versuft door schrikdraad want rond hun hok gespannen is.

Daphna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 17:09

nee, daar worden ze versuft doordat ze door een boer neer geschoten worden omdat ze van hun plantage eten...

Nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 18:10

Hmm maar tot hoeverre is de boer dan weer deel van de natuur (en bij schieten is het in 90% van de gevallen pats-boem-weg mag ik hopen)? Ik blijf het een zeer nare dood vinden. Die beer ziet er namelijk nogal sloom uit (afgestompte dierentuinbeer), en ja hoevaak gebeurt het in de wilde natuur dat een gezond dier in zo'n mate versuft wordt dat het zich absoluut niet kan weren tegen zo'n langzame pijnlijke dood?

Daphna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 18:50

dat is waar, toch zit ik er niet echt mee...

Coupje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 19:09

Tja, erg gebeuren wel ergere dingen in de wereld.

er vloog vanochtend een duif tegen het raam bij mn werk, die was ook aardig versuft, ik hoop niet dat die duif is uit gaan rusten bij de dichtstbijzijnde beer.

Zolang er nog er nog elke dag onschuldige mensen worden vermoord, maak ik me niet echt druk om een aapje.

Yessy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 19:32

Sja vervelend.. maargoed hoevaak komt het nou voor, ik vind het niet echt een reden ze daar weg te halen.. aapjes zijn slimme beesten, hebben ze ook weer geleerd dat tegen schrikdraad springen niet handig is als er beren in de buurt zijn..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 20:15

Eigenlijk is het geweldig nieuws hoor!
Wij mensen willen toch een zo natuurlijk mogelijke omgeving voor dierentuindieren? Met natuurlijke prooidieren en alle vrijheid om als wild dier te leven?
Nu is er een 'verzwakte' aap die ten prooi valt aan een natuurlijke vijand en gaan we gillen dat het zielig is! Komop zeg, da's de natuur. In het wild had deze aap misschien een wond of ziekte waardoor hij langzamer was dan de rest en was hij ook opgegeten.
Waarom dan nu gillen dat het aapje zielig is?

Maar toch vind ik het zielig voor het aapje. Mijn reactie is meer een "advokaat van de duivel" reactie...

KimL86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 20:23

ik had het ook al gehoord van mijn opa, maar het valt mij op dat veel mensen erover praten alsof ze in kleine hokjes zitten zoals in veel dierentuinen, maar die mensen zijn denk nooit in het safaripark geweest. De dieren hebben daar hartstikke veel ruimte en echt wel de ruimte om eventueel weg te vluchten. Maar moet jullie wel gelijk geven over de stroomdraad dat ze die niet hebben in de natuur. Maarja een trieste gebeurtenis, maar gelukkig hebben ze er bij het safaripark gelijk iets aan gedaan om dit in de toekomst te voorkomen.

SanderD

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 20:53

Leuk hoor om er bij te blijven staan en foto's te maken.

Coupje schreef:
Zolang er nog er nog elke dag onschuldige mensen worden vermoord, maak ik me niet echt druk om een aapje.

Kun je nog lang wachten, er zullen altijd moorden gepleegt worden... een aapje zal dus bij jou geen kans krijgen, neem ik aan?

Coupje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 21:45

Sander_ schreef:
Leuk hoor om er bij te blijven staan en foto's te maken.

Coupje schreef:

Kun je nog lang wachten, er zullen altijd moorden gepleegt worden... een aapje zal dus bij jou geen kans krijgen, neem ik aan?

In dit geval niet

Carolinef

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 22:29

Ja kan gebeuren hoor, zou als moeder zijnde mijn kinderen er niet naar laten kijken .
Drukt ons wel eer even met onze neus opd e feiten; beren zijn niet schattig, is en blijven roofdieren dus is niks onnatuurlijks aan beer zijn gedrag, spirngende aap is ook mega natuurlijk alleeen dat schrikdraard he..........dat zat helaas in de weg.