Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Whiz schreef:Dat hoeft niet zo te zijn dat Ayaan nu echt uitgezet moet worden. Maar wel dat de regelgeving van Verdonk gewoon aan geen kant klopt. En dat daar dan nu wat aan gedaan wordt. Nog geen maand geleden is een meisje terug gestuurd... Die het hier behoorlijk voor elkaar had met haar vwo.. Omdat ze ''volgens'' Verdonk gelogen had. Als dat haar maatstaf is.. Dan doet ze nu dus wel iets fout.
Citaat:Sinds de nieuwe Rijkswet op het Nederlanderschap uit 2003 is fraude een reden om de naturalisatie en vluchtelingenstatus ongedaan te maken. Dat kan tot twaalf jaar na de naturalisatie. Voorheen was dit alleen mogelijk als later uitkwam dat een persoon misdaden tegen de menselijkheid had gepleegd.
Hirsi Ali kreeg in 1992 een asielstatus en werd in 1997 genaturaliseerd. Dat betekent dat zij tot 2009 het risico zou lopen
Marreke schreef:Whiz schreef:Dat hoeft niet zo te zijn dat Ayaan nu echt uitgezet moet worden. Maar wel dat de regelgeving van Verdonk gewoon aan geen kant klopt. En dat daar dan nu wat aan gedaan wordt. Nog geen maand geleden is een meisje terug gestuurd... Die het hier behoorlijk voor elkaar had met haar vwo.. Omdat ze ''volgens'' Verdonk gelogen had. Als dat haar maatstaf is.. Dan doet ze nu dus wel iets fout.
Het verschil tussen Ayaan en Taïda zit hem in de papieren. Ayaan heeft die en mag blijven, Taïda had ze niet en werd teruggestuurd. Dat heeft niets met 'de regelgeving van Verdonk' te maken maar met de Nederlandse wet. Een wet die al voor de ministerperiode van Verdonk aangenomen is.
Over welke maatstaf van Verdonk heb je het dan? De maatstaf dat de wet voor iedereen geldt? Dan is Ayaan terecht in Nederland en Taïda terecht uitgezet.
Dat het gevoelsmatig niet klopt is heel iets anders dan dat het juridisch niet klopt.
Marreke schreef:Bealy, uit diezelfde wet: Met uitzondering van het geval, bedoeld in het eerste lid, heeft geen verlies van het Nederlanderschap plaats indien staatloosheid daarvan het gevolg zou zijn.
Hoofdstuk 5, artikel 14, lid 4
faye schreef:Precies Marreke, dit wordt weer gezien als een gelegenheid om het huidige kabinet af te breken, maar de heilige PvdA is net zo
faye schreef:Was Verdonk wel op de hoogte, ik kan me voorstellen dat dat alleen met Zalm en van Aartsen besproken is destijds. HEt wordt nu wel makkelijk aangenomen dat ze ervan wist....
Ze mogen wat mij betreft dan ook Hirsi Ali uitzetten,verschil is wel dat ze dan waarschijnlijk niet zo heel lang meer zal leven
Daphnezz schreef:Jammer dat Ayaan zelf geen web-log heeft... Ik wil wel weten hoe ze zich hier onder voelt...
Ik vind dat ze zich behoorlijk moet schamen, en misschien zelfs haar excusez mag aanbieden aan het nederlandse volk, als ze dat nog niet gedaan heeft!
Marreke schreef:Net gelezen op de site van het AD... Minister Rita Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) gaat de naturalisatie van Tweede Kamerlid Ayaan Hirsi Ali toch onderzoeken.
Ik ben heel benieuwd wat daar uit gaat komen.
Het hele artikel is te vinden op http://www.ad.nl/binnenland/article335280.ece