Geloofwaardigheid Ayaan Hirsi Ali en de VVD

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 19:09

Zoals je in mijn eerste post kunt zien, alle politici zijn uiteindelijk hetzelfde

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 19:51

Whiz schreef:
Dat hoeft niet zo te zijn dat Ayaan nu echt uitgezet moet worden. Maar wel dat de regelgeving van Verdonk gewoon aan geen kant klopt. En dat daar dan nu wat aan gedaan wordt. Nog geen maand geleden is een meisje terug gestuurd... Die het hier behoorlijk voor elkaar had met haar vwo.. Omdat ze ''volgens'' Verdonk gelogen had. Als dat haar maatstaf is.. Dan doet ze nu dus wel iets fout.

Het verschil tussen Ayaan en Taïda zit hem in de papieren. Ayaan heeft die en mag blijven, Taïda had ze niet en werd teruggestuurd. Dat heeft niets met 'de regelgeving van Verdonk' te maken maar met de Nederlandse wet. Een wet die al voor de ministerperiode van Verdonk aangenomen is.
Over welke maatstaf van Verdonk heb je het dan? De maatstaf dat de wet voor iedereen geldt? Dan is Ayaan terecht in Nederland en Taïda terecht uitgezet.
Dat het gevoelsmatig niet klopt is heel iets anders dan dat het juridisch niet klopt.

Guess001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 20:27

Nou Marreke, is dat wel zo...

Citaat:
Sinds de nieuwe Rijkswet op het Nederlanderschap uit 2003 is fraude een reden om de naturalisatie en vluchtelingenstatus ongedaan te maken. Dat kan tot twaalf jaar na de naturalisatie. Voorheen was dit alleen mogelijk als later uitkwam dat een persoon misdaden tegen de menselijkheid had gepleegd.
Hirsi Ali kreeg in 1992 een asielstatus en werd in 1997 genaturaliseerd. Dat betekent dat zij tot 2009 het risico zou lopen

Zie: http://www.nu.nl/news/731454/11/Verlede ... artje.html

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 20:40

Marreke schreef:
Whiz schreef:
Dat hoeft niet zo te zijn dat Ayaan nu echt uitgezet moet worden. Maar wel dat de regelgeving van Verdonk gewoon aan geen kant klopt. En dat daar dan nu wat aan gedaan wordt. Nog geen maand geleden is een meisje terug gestuurd... Die het hier behoorlijk voor elkaar had met haar vwo.. Omdat ze ''volgens'' Verdonk gelogen had. Als dat haar maatstaf is.. Dan doet ze nu dus wel iets fout.

Het verschil tussen Ayaan en Taïda zit hem in de papieren. Ayaan heeft die en mag blijven, Taïda had ze niet en werd teruggestuurd. Dat heeft niets met 'de regelgeving van Verdonk' te maken maar met de Nederlandse wet. Een wet die al voor de ministerperiode van Verdonk aangenomen is.
Over welke maatstaf van Verdonk heb je het dan? De maatstaf dat de wet voor iedereen geldt? Dan is Ayaan terecht in Nederland en Taïda terecht uitgezet.
Dat het gevoelsmatig niet klopt is heel iets anders dan dat het juridisch niet klopt.

Het stukje wat bealy heeft gepost.. moet je dan maar ff lezen...

Daarbij komt het dat, er bij Taida werd gezegt en ik quote verdonk ''Taida Liegt en bedriegt''

Als het geen van Ayaan waarheid blijkt te zijn. Heeft zij toch exact hetzelfde gedaan. Dus als men liegt en bedriegt om de Nederlandse papieren te krijgen een rede van het niet toestaan van de nederlandse natuarlistatie. Dan gelden de zelfde regels voor Ayaan.

Anoniem

Re: Geloofwaardigheid Ayaan Hirsi Ali en de VVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 20:41

Bealy, uit diezelfde wet: Met uitzondering van het geval, bedoeld in het eerste lid, heeft geen verlies van het Nederlanderschap plaats indien staatloosheid daarvan het gevolg zou zijn.
Hoofdstuk 5, artikel 14, lid 4

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 20:47

Marreke schreef:
Bealy, uit diezelfde wet: Met uitzondering van het geval, bedoeld in het eerste lid, heeft geen verlies van het Nederlanderschap plaats indien staatloosheid daarvan het gevolg zou zijn.
Hoofdstuk 5, artikel 14, lid 4

Maar staatsloosheid, is dat het geval dan??

En eigenlijk gaat het er niet eens om of ayaan er wel of niet uit gaat.
Het probleem draait meer om Verdonk.

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-06 21:30

faye schreef:
Precies Marreke, dit wordt weer gezien als een gelegenheid om het huidige kabinet af te breken, maar de heilige PvdA is net zo

Het huidige kabinet hoef je niet af te breken daar zijn ze zelf heel goed toe in staat

Zou het niet zo kunnen zijn dat de PVDA haar niet vastgehouden heeft omdat ze wisten dat ze gelogen had.

Guess001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 21:48

Oké Marreke, dat is dan duidelijk, dat wist ik niet.

Juridisch gezien is er dan niets aan de hand (begrijp me niet verkeerd, van mij hóeft ze ook helemaal niet weg maar dat hoefde Taïda van mij ook niet maar ik kan daar nou eenmaal helaas geen beslissingen over nemen).

Blijft over dat het natuurlijk totaal ongeloofwaardig is dat Verdonk zonder blikken of blozen Taïda uitzet op grond van fraude terwijl ze weet heeft van het verleden van Hirsi Ali. Of, ongeloofwaardig is eigenlijk niet het juiste woord, schokkend vind ik het. Met zo'n zelfingenomen blik. Zij heeft nota bene wél een oorlog meegemaakt en probeerde er echt iets van te maken.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 21:57

Was Verdonk wel op de hoogte, ik kan me voorstellen dat dat alleen met Zalm en van Aartsen besproken is destijds. HEt wordt nu wel makkelijk aangenomen dat ze ervan wist....

Ze mogen wat mij betreft dan ook Hirsi Ali uitzetten,verschil is wel dat ze dan waarschijnlijk niet zo heel lang meer zal leven

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-06 22:02

faye schreef:
Was Verdonk wel op de hoogte, ik kan me voorstellen dat dat alleen met Zalm en van Aartsen besproken is destijds. HEt wordt nu wel makkelijk aangenomen dat ze ervan wist....

Ze mogen wat mij betreft dan ook Hirsi Ali uitzetten,verschil is wel dat ze dan waarschijnlijk niet zo heel lang meer zal leven

Hadden ze het maar eerder gedaan dat zouden Theo zijn familie op prijs gesteld hebben

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 22:57

Openingspost is overigens niet van de Volkskrant zelf maar van een weblog van een Volkskrantlezer namelijk mijn wederhelft
Voor wie daar misschien mee wil praten hier de link: http://www.volkskrantblog.nl/bericht/50671

InekeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 23:12

Weblog is uit de lucht. Maar ik heb het hier op de site gelezen.

Tuterdetut wat een toestand.

Ik ga er nog geen mening over geven!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 08:46

In het geval van Taida voelde ik aanvankelijk heel erg met dat meisje mee en had veel sympathie en bewondering voor haar. Toen duidelijk werd dat de waarheid 180 graden anders lag dan ons was voorgespeigeld voelde ik me bedrogen en kon ik geen sympathie meer voor Taida vinden.

In het geval van Ayaan ben ik echt geschokeerd. Ze heeft mijn vertrouwen geschonden en misbruikt.

Ik zat me af te vragen: wat is het verschil tussen een straatdief die je fiets steelt of een Ayaan die van een groot deel van het nederlandse volk een stukje verrouwen steelt? Heeft Ayaan een misdrijf gepleegd? Naast vertrouwen heeft Ayaan behoorlijk wat gemeenschapsgelden gestolen door onder valse voorwenselen in Nederland te blijven. Misschien gaat een veroodeling voor oplichting te ver maar het geeft wel aan hoe ik me voel als ik haar weer in de media voorbij zie komen.

Guess001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 13:22

Wat ik zo vreemd vind: gisteren en vandaag verschenen er -tig berichten over deze zaak, in het merendeel staat dat Ayaan wellicht haar paspoort in moet leveren. Dat wordt door veel mensen gezegd, gezien ook eerdere uitspraken van de Hoge Raad betreffende ongeldige naturalisatiebesluiten (zie ook weer het bericht van vandaag op www.nu.nl).

Waarom rept dan niemand over dat staatloosheid-aspect? Viel me gewoon op. Iedereen roept op tot onderzoek, maar volgens H5, art. 14 zou ze helemaal niet uitgezet kúnnen worden i.v.m. staatloosheid.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 14:31

welke geloofwaardigheid?

Daphna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 15:00

Jammer dat Ayaan zelf geen web-log heeft... Ik wil wel weten hoe ze zich hier onder voelt...

Ik vind dat ze zich behoorlijk moet schamen, en misschien zelfs haar excusez mag aanbieden aan het nederlandse volk, als ze dat nog niet gedaan heeft!

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-06 15:18

Daphnezz schreef:
Jammer dat Ayaan zelf geen web-log heeft... Ik wil wel weten hoe ze zich hier onder voelt...

Ik vind dat ze zich behoorlijk moet schamen, en misschien zelfs haar excusez mag aanbieden aan het nederlandse volk, als ze dat nog niet gedaan heeft!

Ze schaamt zich helemaal niet, was straks op de tv. Iedereen liegt, haar tante, haar broer, haar ex man, alleen zij niet. En ze heeft weer hele verhalen.

Maar dat ze goed kan l*llen wisten we al

karton

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 15:34

Ik heb er eigenlijk niet echt een mening over, ik ken alle wetten, regels etc. niet.

Maar ik snap niet waarom ze gelogen heeft? Om geloofwaardiger over te komen?
Want stel dat ze gewoon eerlijk was geweest, dan had ze toch nog steeds voor de rechter van vrouwen etc. kunnen opkomen, zonder dat toneelstuk dat ze zelf ook 'slachtoffer' is geweest?

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 15:39

Precies KimBalaa, dat ze zelf nou ook zo nodig de rol van slachtoffer moet gaan spelen dát vind ik het ergste. Er liegen er wel meer om hier binnen te komen en dat vind ik niet zo'n drama maar ga niet het slachtoffer spelen en ga dan zéker niet de politiek in!

De eerste persoon waar ik aan moest denken was die Singh Varna van Groenlinks destijds, ook zo'n fantast. Zelfs nog een interview gegeven terwijl ze zogenaamd doodziek op bed lag te liggen, getverdemme, om te kotsen gewoon.
Dat is gewoon spotten met dat soort zaken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 15:42

Net gelezen op de site van het AD... Minister Rita Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) gaat de naturalisatie van Tweede Kamerlid Ayaan Hirsi Ali toch onderzoeken.
Ik ben heel benieuwd wat daar uit gaat komen.

Het hele artikel is te vinden op http://www.ad.nl/binnenland/article335280.ece

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 15:48

@marreke.. Jan nu het allemaal zo ''out in the open'' is.. Kunnen ze het eigenlijk ook niet meer negeren. Nu wil iedereen in Nederland ook precies weten hoe het zit.

Liezel1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 15:52

ik hoorde zojuist op de radio, dat Verdonk wel degelijk opnieuw naar deze zaak gaat kijken.
Mocht het zo zijn dat de papieren van Hirsi Ali inderdaad niet kloppen (wat vrijwel zeker is) dan zouden er 2 opties zijn:
- de wet aanpassen
- Hirsi Ali uitzetten

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-06 15:54

Marreke schreef:
Net gelezen op de site van het AD... Minister Rita Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) gaat de naturalisatie van Tweede Kamerlid Ayaan Hirsi Ali toch onderzoeken.
Ik ben heel benieuwd wat daar uit gaat komen.

Het hele artikel is te vinden op http://www.ad.nl/binnenland/article335280.ece

Verdonk heeft begrepen dat ze er publiek mee kan scoren
Of het haar geliefder bij haar eigen partij maakt betwijfel ik, die zet ze zo wel erg voor schut.

Guess001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 16:02

Dan is wetsaanpassing toch de enige optie?

Nogmaals; nergens wordt gerept over die staatloosheid. De uitkomst van het onderzoek is dus waarschijnlijk al wel duidelijk; Ja, ze heeft onder valse voorwendselen naturalisatie afgedwongen maar ze kan niet uitgezet worden.

Nogmaals, van mij mag ze ook rustig blijven, maar dat ze volksvertegenwoordiger is gaat natuurlijk wel wat te ver. Ik hoop ook dat ze het besef krijgt dat ze de misstanden rondom de positie van de vrouw beter op een andere manier kan bestrijden dan de manier waarop ze nu bezig was. Want die 'strijd' an sich is natuurlijk goed.

Carolinef

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 20:52

gelijk uit haar machtspositie en plaatsje uit de 2e kamer knikkeren, stel je voor dat dat soort mensen ons land gaan vertegenwoordigen, bleh moet er niet aan denken, misselijk wijf vind ik het en heb ik t altijd al gevonden.