Skinhead schiet allochtonen dood in antwerpen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kwanyin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 17:56

Welshcobfan schreef:
. Hebben we nou niets geleerd van het Hitler tijdperk???

Ik ken serieus mensen die overal hakenkruisen optekenen, elkaar begroeten met Heil en zeggen dat ze alle "bruin" moeten verbranden. Zelfs zover dat ze geen kebap meer eten, omdat ze het dan bij die "vuil bruin" moeten halen .

Nee absoluut geen vrienden van mij .

Citaat:
Zou hij zich ook realiseren dat hij mede debet is aan het klimaat waarin zoiets kon gebeuren? Ik ben zomaar bang dat we daar niets over zullen horen...

Reken er maar niet op dat die partij ook maar de minste verantwoordelijkheid op zich zou nemen. "Wij hebben er niets mee te maken, wij kunnen er niets aan doen dat die jongen dat gedaan heeft." Maar toegeven dat ze sommige mensen aanzetten tot racistische neigingen, zullen ze nooit doen. Ik weet trouwens ook niet in hoeverre het VB hier invloed heeft gehad op de daden van de jongen, maar mijn kop eraf als hij geen sympathisant was.

Justy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 17:59

Citaat:
Ik weet trouwens ook niet in hoeverre het VB hier invloed heeft gehad op de daden van de jongen, maar mijn kop eraf als hij geen sympathisant was.

Ik begreep dat het een neefje was van een partijlid van VB, of zoiets. Maar in hoeverre dat klopt weet ik niet, dus hou me ten goede

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 18:03

Wat zou het toch heerlijk zijn als iedereen wordt opgevoed met respect en tolerantie voor anderen... Zulke idioten worden niet zo geboren, maar zo gemaakt...

Miran88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 18:43

Zieke mensen lopen er op straat.
Je kan echt niks meer doen tegenwoordig of je wordt ff neergeknalt.
En dit vind ik al helemaal ziek zo zonder reden.

ilufprincess

Re: Skinhead schiet allochtonen dood in antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 19:29

ik zat in het 3e middelbaar bij hem in de klas en op internaat...
Ik begrijp er niets van.
Hij was altijd behulpzaam vriendelijk kon altijd lachen...
Wat bezielde hem..

Nettie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 19:29

Wat ik nu dus niet snap, is dat je zo je hele leven doorbrengt met het ergeren aan anderen, kwaad praten over anderen, het ontwijken en in dit geval neerschieten van anderen, van welk ras ze dan ook mogen zijn. Waarom zou je zoveel om anderen geven (in een negatieve manier)? Waar blijft je eigen leven zo?

Ik snap ook niet hoe zulke mensen kunnen ontwikkelen. Een baby wordt als een blanke pagina geboren, groeit op tot een kind en dan opeens komt er een punt in zo iemand's leven dattie denkt: anderen zijn minder dan ik en moeten uitgeroeid worden?

Alsnog ben ik tegen de doodstraf, tenzij er geen hoop meer is voor de dader. Liever een leven vol berouw, dan geen leven. Laat ze maar lijden, en een voorbeeld zijn voor anderen.

Mareska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 21:20

Vreselijk, wat bezielt zo iemand in vredesnaam?

Wat ik me afvraag, wat heeft dat 'skinhead' ermee te maken?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 21:56

Toen ik het hoorde dacht ik echt: mijn god wat een gek.

Hebben jullie nog meegekregen van die wapenwet waardoor hij dat wapen kon halen. Je kan normaal alleen een wapen kopen als je lid bent van een jacht- of schietvereniging en dus een vergunning hebt en dat had hij dus niet. Maar er is 1 uitzondering op die regel: als je met de korste weg van de winkel naar huis loopt mag je het wapen wel kopen zonder die vergunning. Nou hij nam dus niet de kortste weg maar ging eerst naar het centrum om die mensen neer te schieten. Echt het is niet te geloven gewoon, wat een wet! Ik ken die jongen natuurlijk niet, maar wat bezielde hem in vredesnaam?

Guess001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 22:05

Mareska schreef:
Wat ik me afvraag, wat heeft dat 'skinhead' ermee te maken?

Mensen hebben schijnbaar een ziekelijke behoefte om mensen in een 'hokje' te stoppen, dat blijkt ook wel uit het feit dat wanneer een allochotoon een ernstig strafbaar feit heeft begaan persé het land van herkomst genoemd moet worden, al dan niet gebaseerd op speculaties. In dit geval is er geen land van herkomst, dan maar een ander hokje.

Ik snap dat ook niet hoor, voor mij is het gewoon een mens die een strafbaar feit heeft begaan.

IMO creëer je zo alleen maar meer en meer tegenstellingen (cq haat) tussen verschillende groeperingen.

karton

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 22:06

Ziek

Ik heb er echt geen andere woorden voor. Maar ik zie het zooo vaak. Zelfs mijn broertje Die ligt bij het water, en tekent voor de 'grap' met zonnebrand een hakenkruis op de rug van zn vriendje. Ooh, daar kan ik me zo boos om worden. En dan van die muziek met poedersuiker dit, en met teksten dat ze ze (de bruine...) uit gaan roeien.
En als ik dan vraag of hij uberhaupt wel weet wat het allemaal inhoud, die hakenkruisen, sieg heil etc. dan word hij alleen maar boos.
Oh bah, echt, niet dat ik er nou veel van af weet, maar ik weet wel het nodige dat ik het niet in mn hoofd haal om ook maar hakenkruisen of wat dan ook te tekenen. Misselijk

En deze actie van deze jongen, echt, ik vind het zóó zielig gewoon. Bah, heb er geen woorden voor (echt haha, ik zit me hier op te winden )

En ja, het skinhead. Sorry, maar als je een neger om zijn huidskleur in een hokje stopt, daar kan die neger niks aan doen. Maar een skinhead die kiest er wel duidelijk voor om te laten blijken dat hij racistisch is. En daar kiest hij zelf voor (zijn kop kaal scheren etc.)

Guess001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 22:12

Dat laatste weet ik KimBalaa, maar toch denk ik dat het benadrukken van (in dit geval) een groep waartoe hij behoort niets bijdraagt, sterker nog: dat het alleen maar negatief werkt i.v.m. die tegenstellingen.

Wat betreft je broertje: probeer je toch met hem een discussie aan te gaan hoe moeilijk dat ook is? Ik word best verdrietig van zulke verhalen...

Mareska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 22:14

KimBalaa schreef:
En ja, het skinhead. Sorry, maar als je een neger om zijn huidskleur in een hokje stopt, daar kan die neger niks aan doen. Maar een skinhead die kiest er wel duidelijk voor om te laten blijken dat hij racistisch is. En daar kiest hij zelf voor (zijn kop kaal scheren etc.)

Dit wilde ik dus eigenlijk horen. Leuk dat de media zo een beeld geeft van skinheads, maar er is eigenlijk maar weinig van waar....

Oorspronkelijk zijn skinheads niet rascistisch, de eerste skinheads waren zelfs zwart en de hele skinhead cultuur is overgekomen uit een soort gelijke cultuur uit jamaica.
In de jaren 80 was er grote werkeloosheid in Engeland (en in veel andere landen), gekleurde mensen werkten vaak voor minder loon, daardoor verloren veel blanken hun baan. Zo kwamen er extreem rechtse groepen die buitenlanders de schuld gaven van de werkeloosheid. Veel mensen waaronder ook werkeloze skinheads geloofde dit en sloten zich bij extreem rechtse groepen aan. Omdat skinheads al een slechte naam hadden door hun voetbalgeweld (ze gingen vaak dronken naar voetbal wedstrijden en als ze dan verloren gingen ze vechten) werden hun gevechten nu als rascistisch afgeschilderd. Al gauw schreef de media dat alle skinheads nazi's waren terwijl het er maar een "paar" waren als je kijkt de hoeveelheid nazi skins en niet naziskins.

Helaas zijn er veel skinheads die niet eens weten wat een skinhead precies inhoud, evenals niet skinheads. Jammer dat de media daar heel leuk op inspeelt.....

karton

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 22:24

Mareska schreef:
KimBalaa schreef:

Dit wilde ik dus eigenlijk horen. Leuk dat de media zo een beeld geeft van skinheads, maar er is eigenlijk maar weinig van waar....

Oorspronkelijk zijn skinheads niet rascistisch, de eerste skinheads waren zelfs zwart en de hele skinhead cultuur is overgekomen uit een soort gelijke cultuur uit jamaica.
In de jaren 80 was er grote werkeloosheid in Engeland (en in veel andere landen), gekleurde mensen werkten vaak voor minder loon, daardoor verloren veel blanken hun baan. Zo kwamen er extreem rechtse groepen die buitenlanders de schuld gaven van de werkeloosheid. Veel mensen waaronder ook werkeloze skinheads geloofde dit en sloten zich bij extreem rechtse groepen aan. Omdat skinheads al een slechte naam hadden door hun voetbalgeweld (ze gingen vaak dronken naar voetbal wedstrijden en als ze dan verloren gingen ze vechten) werden hun gevechten nu als rascistisch afgeschilderd. Al gauw schreef de media dat alle skinheads nazi's waren terwijl het er maar een "paar" waren als je kijkt de hoeveelheid nazi skins en niet naziskins.

Helaas zijn er veel skinheads die niet eens weten wat een skinhead precies inhoud, evenals niet skinheads. Jammer dat de media daar heel leuk op inspeelt.....

Ja, maar dit is hetzelfde verhaal als Lonsdale. Ook een merk dat door een neger is ontworpen. Maar nu ook net zo goed een racistisch merk. Tjah, je kunt het wel over de geschiedenis hebben, maar dat veranderd toch niks aan wat het nu is? Net nog op tv, zit op rlt 2 te kijken, een neger verteld ovet een skinhead ; dat die skinhead die hij kende letterlijk een schurfthekel aan elke buitenlander had.

Je kunt het wel hebben over de geschiedenis, nu van de skinheads, maar dat veranderd niks aan wat de (meeste) skinheads nu zijn. Want nu zul je geen skinhead tegenkomen zonder racistische bedoelingen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 22:28

KimBalaa schreef:
Je kunt het wel hebben over de geschiedenis, nu van de skinheads, maar dat veranderd niks aan wat de (meeste) skinheads nu zijn. Want nu zul je geen skinhead tegenkomen zonder racistische bedoelingen.

En je zult nu zeker ook geen buitenlanders tegenkomen die niet stelen, en ook geen goths die niet depressief zijn?

Sorry, maar hier ben ik het niet mee eens. Er zullen heus nog wel skinheads zijn zonder racistische bedoelingen.. ook al zijn die in 'de minderheid' omdat de meeste 'skinheads' niet eens meer weten wat het inhoudt.

Schuur_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 22:36

in belgie dreigen nu ook rellen tussen allochtonen en autochtonen jongeren.
Ik vind het ook niet kunnen dat hij ze gewoon neerschoot. Ik ben zelf ook geen voorstander van buitenlanders maar daarom schiet ik ze nog niet neer, sla ik ze niet in elkaar en scheld ze nog niet uit. Ik bekijk ze nog niet eens vies.

Mareska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 22:39

Inderdaad wilwings, dat ik vind ik de allergrootste onzin.
Ik heb nog nooit zo'n lieve jongen in mijn klas gehad, hartstikke tegen nazi's, luistert ska en reggae maar hij is super zachtaardig en helemaal niet destructief oid. Hij wil zelfs kleuterleraar worden! Maar hij heeft wel zijn kop kaal en is een rasechte skinhead, dus is hij racistisch en discrimineert hij mensen --> omdat volgens jou de tegenwoordige skinheads zo zijn? Omdat dat net nog op tv is geweest? Hmm..

Die vooroordelen over bepaalde hokjes en kleuren en aanverwante artikelen, daar word ik zo misselijk van.

amberS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 22:43

skinheads zijn duidelijk racisten..!
gabbers niet..

karton

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 22:43

Oke, andere vraag.

Wáárom is hij dan skinhead?

En neger kiest er niet voor om neger te zijn, een gothic kiest ervoor omdat het een soort geloof, muziek, of wat dan ook is. Maar waarom word een skinhead een skinhead?

amberS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 11:04

een skinhead kiest er ook voor om een skinhead te zijn.
soort van kijk mij ik ben anders dus pas op.dat is stoer.
ze hebben witte veters in kisten (racistisch)
soort van kleding net als een gothic.. legerbroeken, bomberjack,kisten met witte veters kale koppen of hanenkam.luisteren hardcore of hardrock.

jessy1981

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 11:14

vandaag stond in de krant dat hij geen berouw heeft en ligt in het ziekenhuis geamuseerd naar de tv beelden van de aanslag aan het kijken .

hij is trots op zijn misdaad .

wat ik ook verschrikkelijk (ik vind het allemaal verschrikkelijk hoor )vind is dat hij een walgelijke bekentenis gaf van ik schoot het kind dood omdat ze zo hard huilde .

ilufprincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 11:26

Hij is geen skinhead....

Yabloko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 13:57

Loesjuh schreef:
Jammer tcoh dat die agenten hem in de buik troffen in plaats van ergens anders..

Ziekelijk, gewoonweg een compleet gestoord figuur. Ik heb daar echt geen goed woord voor over..

Ik dacht aanvankelijk hetzelfde, ik betrapte mezelf zelfs op de gedachte "liever kwijt dan rijk, zo'n persoon", maar hij behoort berecht te worden volgens het systeem en het liefst levelslang te krijgen, want ik ga ervan uit dat dit vele malen erger is voor iemand dan de doodstraf.

amberS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 14:01

oh is hij geen skinehead?
maar wel rasictisch neem ik aan of gewoon compleet gestoord?
t zal allebei wel zijn haha

Mareska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 15:13

Witte veters in je schoenen heeft misschien wel 50 betekenissen, maar natuurlijk word er hier weer het woordje racistisch aan gekoppeld.

Natuurlijk zijn er skinheads die rasistisch zijn -> maar dat zijn christenen zijn, joden, goths, alto's en noem maar op ook. Maar als er 100 van hen dit zijn, wil dat niet zeggen dat iedereen het is.

amberS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 15:20

dat is waar... ik snap zoiezo nie waar dit allemaal voor nodig is.. allemaal tijdverspilling en voor wat.. omdat ze er anders uitzien.. je moet het juist iets zien als speciaals.. stel je voor dat iederen hetzelfde was.. dat zou dan toch alleen saai zijn.. maar het had meschien wel een soort van groot probleem vermeden.. zo is het ook niet leuk meer..