Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bealy schreef:Wat ik er van vind? Ik vind de VVD sowieso waardeloos, maar oké.Van wat ik hoor, vind ik Rutte beter in het debat. Die heeft inhoudelijk tenminste nog wat te melden.
Van dat taalbeleid-idee van Verdonk viel mijn mond echt open. On-ge-loof-lijk. Ik moet toch zeker zelf weten welke taal ik spreek op straat. Sowieso, kan iemand mij uitleggen waarom je andere mensen die informeel met elkaar spreken zou moeten kunnen verstaan? Ik snap het niet hoor. Gaan we Friezen en Mestrèèchtenaren deze verplichting ook opleggen? Of nee, dit geldt natuurlijk alleen voor onze grote vijanden: de moslims! Want daar zijn ze ook goed in bij de VVD, groepen tegen elkaar opzetten. Haat zaaien, een klimaat van angst en wantrouwen creëren. Dat is natuurlijk veel makkelijk dan oplossingen zoeken en hé, je wint er ook nog zieltjes mee!
Maar goed, ik stop al.
gekkesies schreef:Een grote bek is niet altijd genoeg
Mireille1970 schreef:Zegt de VVD niet gewoon wat héél veel mensen denken?
En daarbij doet de VVD nog iets wat goed is: opkomen voor de rijker bedeelden, die niet rijk geworden zijn van de criminaliteit maar door te studeren en kei en keihard te werken en de risico's aan te gaan van ondernemer... en vergeet niet: zonder goede ondernemers, geen arbeidsplaatsen...
Maaikiemaaik schreef:Mireille1970 schreef:Zegt de VVD niet gewoon wat héél veel mensen denken?
En daarbij doet de VVD nog iets wat goed is: opkomen voor de rijker bedeelden, die niet rijk geworden zijn van de criminaliteit maar door te studeren en kei en keihard te werken en de risico's aan te gaan van ondernemer... en vergeet niet: zonder goede ondernemers, geen arbeidsplaatsen...
Helemaal mee eens. Ik heb het idee dat veel mensen vergeten dat het voor het hele land en de hele economie goed is als het goed gaat met de ondernemers en wat meer bedeelden (aangezien er dan dan NOG meer belasting binnen komt, waar natuurlijk o.a. de uitkeringen en subsidies voor armeren/werklozen/arbeidsongeschikten van worden betaald).
Daarnaast krijg ik de indruk dat veel mensen denken dat de VVD er aléén voor de rijken is en de armen in de steek laat(wat betreft bv. de uitkeringen) Als je goed naar hun standpunten kijkt zal je zien dat dat zeker niet het geval is! Het grote verschil is alleen dat ze niet ZOMAAR jan en alleman een uitkering toe willen bedelen, maar alleen degenen die daar recht op hebben(wat mij niet meer dan logisch lijkt...) Ik zie niets verkeerd aan een goede screening voor (potentiele) uitkeringsgerechtigen. Er wordt immers zo veel misbruik gemaakt het soepele uitkeringsbeleid.
Maar goed, dat is eigenlijk weer een andere discussie. Het ging hier natuurlijk om Rita/Rutte... Vindt het toch moeilijk, maar vanwege de daadkracht zeg ik toch Rita. Alhoewel ik wel vind dat ze hier en daar wat steken heeft laten vallen. Heb hier dus eingelijk (in tegenstelling tot he algemene VVD beleid) niet echt een duidelijke mening over.
Sorry voor het lange verhaal, haha
Citaat:Alhoewel ik wel vind dat ze hier en daar wat steken heeft laten vallen
Mireille1970 schreef:Ik vind Verdonk fantastisch, rechtvaardig en ze staat achter haar ideeen. Iets dat veel politici niet meer durven.