Rita Verdonk vs. Mark Rutte

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mireille1970

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 09:26

Oeps, ik was dus niet duidelijk genoeg... sorry

gekkesies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 09:27

Kan gebeuren
Zal ook echt niet beweren dat ik er veel vanaf weet als 16jarige die nog niet eens mag stemmen

Mireille1970

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 09:28

Ik mag ook niet stemmen hoor, heb geen NL paspoort.

gekkesies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 09:30

ah zo

Sven002

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 12:45

Ik vind Verdonk prima..

Mireille1970
Zegt de VVD niet gewoon wat héél veel mensen denken?

En daarbij doet de VVD nog iets wat goed is: opkomen voor de rijker bedeelden, die niet rijk geworden zijn van de criminaliteit maar door te studeren en kei en keihard te werken en de risico's aan te gaan van ondernemer... en vergeet niet: zonder goede ondernemers, geen arbeidsplaatsen...

He-le-maal mee eens

Vind dat Rita wel een paar prima standpunten heeft! Maar vooruit ik sta zelf ook wat aan de rechterkant ( lid van smits)

Ronja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 18:20

Bealy schreef:
Wat ik er van vind? Ik vind de VVD sowieso waardeloos, maar oké. Van wat ik hoor, vind ik Rutte beter in het debat. Die heeft inhoudelijk tenminste nog wat te melden.

Van dat taalbeleid-idee van Verdonk viel mijn mond echt open. On-ge-loof-lijk. Ik moet toch zeker zelf weten welke taal ik spreek op straat. Sowieso, kan iemand mij uitleggen waarom je andere mensen die informeel met elkaar spreken zou moeten kunnen verstaan? Ik snap het niet hoor. Gaan we Friezen en Mestrèèchtenaren deze verplichting ook opleggen? Of nee, dit geldt natuurlijk alleen voor onze grote vijanden: de moslims! Want daar zijn ze ook goed in bij de VVD, groepen tegen elkaar opzetten. Haat zaaien, een klimaat van angst en wantrouwen creëren. Dat is natuurlijk veel makkelijk dan oplossingen zoeken en hé, je wint er ook nog zieltjes mee!

Maar goed, ik stop al.

oooow wat ben ik het met je eens

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 21:32

Ik roep alle VVDers op om op Rita te stemmen , ik verheug me zo op de debatten met Marijnesen en Bos, die zullen haar namelijk echt om antwoorden vragen.
Wordt de verkiezingstijd nog erg leuk

gekkesies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 21:34

Inderdaad, in de debatten zal Verdonk ongenadig door de mand vallen

Echwel

Re: Rita Verdonk vs. Mark Rutte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 21:35

Ik ben bang dat ze in een direct debat te kort komt

Zie het debat tegen Rutte en haar antwoord op de hypotheek aftrek
Als ze met Marijnisse zo een fout maakt gaat ze naar de slachtbank.

En Bos vind ik een piepeltje, begint nu de hardwerkende burger al in de steek te laten.

gekkesies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 21:36

Ik ga voor SP hoor
Maar goed, ben dat ook erg links aangelegd

gekkesies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 21:40

Bovendien, wat zijn Verdonk's opvattingen nou precies?
Behalve over het vreemdelingenbeleid en integratie heeft ze niks te vertellen (zelfs over integratie al niet veel), als lijsttrekker moet je in mijn ogen echt wel wat meer te melden hebben.
Een grote bek is niet altijd genoeg

Sven002

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 22:02

gekkesies schreef:
Een grote bek is niet altijd genoeg

Niet genoeg, maar wel het halve werk

Guess001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 22:51

Tja, volgens mij hebben we aan 'grote bekken' geen gebrek in dit land, dat is wel het laatste wat we nodig hebben. We zouden er juist met zijn allen eens wat van proberen te moeten maken, sámen, met zijn állen. Maar ach, wie ben ik..

Mieky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 15:31

In de Elsevier van deze week staat een aardig artikel waarin Rutte en Verdonk met elkaar worden vergeleken, en wie uiteindelijk beter voor de partij zou zijn...

Persoonlijk vind ik het apart dat 2 leden van dezelfde partij elkaar openbaar afzeiken, en deze interne partijzaak en plein public uitvechten...

smurf1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 14:22

@Mieky: 2 leden? Ik heb meer het gevoel dat Verdronk Rutte aan het afzeiken is, niet anders om.
Uit alles vind ik blijken dat Verdonk gewoon stijl mist, Rutte beschuldigen van fraude vond ik wel een toppunt.

Maar goed, mocht ze gekozen word dan kan de Nederlandse politiek nog wel eens grappig worden

Daphna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 21:18

ff off-topic een kaartje van Ayaan voor Rita

Afbeelding

Bas232

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 23:23

Werelds!!!!!

Ik had die kaart zelf niet beter kunnen bedenken

Maaikiemaaik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 11:20

Mireille1970 schreef:

En daarbij doet de VVD nog iets wat goed is: opkomen voor de rijker bedeelden, die niet rijk geworden zijn van de criminaliteit maar door te studeren en kei en keihard te werken en de risico's aan te gaan van ondernemer... en vergeet niet: zonder goede ondernemers, geen arbeidsplaatsen...

Helemaal mee eens. Ik heb het idee dat veel mensen vergeten dat het voor het hele land en de hele economie goed is als het goed gaat met de ondernemers en wat meer bedeelden (aangezien er dan dan NOG meer belasting binnen komt, waar natuurlijk o.a. de uitkeringen en subsidies voor armeren/werklozen/arbeidsongeschikten van worden betaald).

Daarnaast krijg ik de indruk dat veel mensen denken dat de VVD er aléén voor de rijken is en de armen in de steek laat(wat betreft bv. de uitkeringen) Als je goed naar hun standpunten kijkt zal je zien dat dat zeker niet het geval is! Het grote verschil is alleen dat ze niet ZOMAAR jan en alleman een uitkering toe willen bedelen, maar alleen degenen die daar recht op hebben(wat mij niet meer dan logisch lijkt...) Ik zie niets verkeerd aan een goede screening voor (potentiele) uitkeringsgerechtigen. Er wordt immers zo veel misbruik gemaakt het soepele uitkeringsbeleid.

Maar goed, dat is eigenlijk weer een andere discussie. Het ging hier natuurlijk om Rita/Rutte... Vindt het toch moeilijk, maar vanwege de daadkracht zeg ik toch Rita. Alhoewel ik wel vind dat ze hier en daar wat steken heeft laten vallen. Heb hier dus eingelijk (in tegenstelling tot he algemene VVD beleid) niet echt een duidelijke mening over.

Sorry voor het lange verhaal, haha

Mireille1970

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 13:58

Maaikiemaaik schreef:
Mireille1970 schreef:

Helemaal mee eens. Ik heb het idee dat veel mensen vergeten dat het voor het hele land en de hele economie goed is als het goed gaat met de ondernemers en wat meer bedeelden (aangezien er dan dan NOG meer belasting binnen komt, waar natuurlijk o.a. de uitkeringen en subsidies voor armeren/werklozen/arbeidsongeschikten van worden betaald).

Daarnaast krijg ik de indruk dat veel mensen denken dat de VVD er aléén voor de rijken is en de armen in de steek laat(wat betreft bv. de uitkeringen) Als je goed naar hun standpunten kijkt zal je zien dat dat zeker niet het geval is! Het grote verschil is alleen dat ze niet ZOMAAR jan en alleman een uitkering toe willen bedelen, maar alleen degenen die daar recht op hebben(wat mij niet meer dan logisch lijkt...) Ik zie niets verkeerd aan een goede screening voor (potentiele) uitkeringsgerechtigen. Er wordt immers zo veel misbruik gemaakt het soepele uitkeringsbeleid.

Maar goed, dat is eigenlijk weer een andere discussie. Het ging hier natuurlijk om Rita/Rutte... Vindt het toch moeilijk, maar vanwege de daadkracht zeg ik toch Rita. Alhoewel ik wel vind dat ze hier en daar wat steken heeft laten vallen. Heb hier dus eingelijk (in tegenstelling tot he algemene VVD beleid) niet echt een duidelijke mening over.

Sorry voor het lange verhaal, haha

Misschien een lang verhaal, maar ik kan me er goed in vinden

jazz-fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 14:00

Citaat:
Alhoewel ik wel vind dat ze hier en daar wat steken heeft laten vallen

kan me verder helemaal vinden in ej verhaal. maargoed, wie laat er nu geen steken vallen.. Donner porecies hetzelfde... een aantal keer binnen 2-3 maanden dat er geheime info op straat ligt..

_Nicky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 14:01

Mireille1970 schreef:
Ik vind Verdonk fantastisch, rechtvaardig en ze staat achter haar ideeen. Iets dat veel politici niet meer durven.

Mee eens!

Niek123

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 19:47

en het is ...Rutte

Daphna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 19:51

met 51% !

miek140

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 20:03

Wow was de uitslag vanavond :|
ik voel me een beetje geisoleerd van de wereld nu ik net uit de examentijd stap
maar het is dus Rutte geworden? Jammer, ik vind Rita een sterke vrouw. Ik had wel eens willen weten wat er was gebeurt als ze MP geworden was...
Veel politici zeggen hetzelfde. Dat ik heb ik heel duidelijk gezien tijdens mijn orientatie voor de gemeenteraadsverkiezingen. Ik mocht toen nl voor de eerste keer stemmen. Ik ga nu voor degene wie zijn beloftes waar maakt. Daar heb je wat aan.
Misschien was de zaak Ayaan een publiciteitsstunt, maar ze doet in ieder geval wel wat ze zegt. Zij wist er niets vanaf dat Ayaan had gelogen, dat wist alleen Zalm. Dan vind ik het logisch dat Rita haar het Nederlanderschap ontneemt, want ze is dus niet legaal nederland binnen gekomen.

En ja, dat is eigelijk het enige wat ik over Rita weet met dat ze laatst bij Jensen! was en daar vond ik haar standpunten erg goed en helder.

Maarja, het is nu dus Rutte geworden dus ik moet maar eens zien waar ik de komende verkiezingen op ga stemmen....
ik ben eigenlijk wel voor het amerikaanse gebeuren. Links of rechts, basta Dan werd het rechts voor mij...

luxje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 21:48

pfff, ik moet eerlijk zeggen dat ik wel een beetje opgelucht ben dan het Rutte is geworden
ik vind Verdonk persoonlijk toch net iets te stijf in haar standpunten, maar dat is mijn mening