Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Flurk schreef:Er zullen genoeg mensen zijn geweest die met veel interesse naar de rellen hebben gekeken als een soort van 'ramptoeristen' en ook enkele klappen hebben opgevangen.
Ik denk dat dit nu ook de mensen zijn die het hardst klagen
lies schreef:Dus je mag er niet naar kijken, anders krijg je klappen?
Ik heb een aantal jaren in de Oosterpark gewoond in Groningen, naast het stadion van FC Groningen. Wat ik daar allemaal heb gezien van de ME heeft ervoor gezorgd dat ik van hen geen hoge pet op heb.
Willekeurig om je heen rammen kan iedereen wel. Die mensen worden toch wel opgeleid?
lies schreef:Dat is waar.
De meeste bewoners van de wijk had ik natuurlijk ook geen hoge pet van op
Maar toch, er wonen ook 'normale' mensen in die wijk, die ook goed de dupe werden van ME optreden. Ik heb ook een keer een aantal mensen die ik totaal niet kende in mijn gang gehad tijdens een 'schoonveeg-actie'. Behoorlijk beangstigend, als er mensen op je deur staan te rammen omdat ze nergens heen kunnen..
lies schreef:Ik ook niet meer
Ik moet bekennen dat ik niet echt op de hoogte was van de problemen in de wijk. Er had me wel een lampje moeten gaan branden toen ik zo snel een huis kreeg
lies schreef:Nee.. Wil ik die wel horen?
Bealy schreef:Misschien kan er aan de ME-ers van het parate peleton een lesje 'Hoe zie ik het verschil tussen voetbalhooligans en feestvierende dorpsbewoners en hoe handel ik daarnaar' worden gegeven? Of is het voor hen gewoon geoorloofd om altijd om je heen te rammen zonder na te denken?
_loekie_ schreef:Stja als kind van 13 die erbij gaat staan kijken zien hun als net zo schuldig.
Je weet toch zelf wel dat als er gevochten wordt en je blijft er bij staan kijken je net zo hard geslagen wordt misschien niet helemaal eerlijk maarja