Homoseksualiteit

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Serendipity1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 22:31

Meestal leuke mensen... En ik heb er niks op tegen, hun geaardheid.
Ga alleen niet zeggen dat het allemaal leuke mensen zijn, dat zou net zo bevooroordeeld zijn als wanneer je zegt dat alle homo's stom zijn

Neefje van mijn leeftijd is ook zo goed als homo, superlieve jongen

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 22:32

'is ook zo goed als homo'? haha hoe bedoel je die?

Mireille1970

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 22:33

*Wat vinden jullie ervan
Leven en laten leven. Ik ken heel veel homo's en hetero's en in mijn vriendenkring is het mij om het even. In de werksfeer ook. Met stappen ga ik wel in het homocircuit uit, omdat ik mij daar prettiger voel en het er minder grimmig of agressief is.
* wat voor invloed heeft het op je dagelijks leven
Ik woon ermee samen (mijn vriendin dus hahhaha)
* wie is er homo
Ikzelf, mijn vriendin, mijn zwager en een heleboel vrienden en kennissen.
* wat voor invloed heeft het op je hormonen
Hahahahaha op MIJN hormonen? DAT wil je niet weten hahahahaha maar alleen maar positief

Mireille1970

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 22:33

Hahahahahaha wat is een zo-goed-als-homo?

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 22:37

Wat vinden jullie ervan:
Wie Adam en Eva verzonnen heeft, heeft geen rekening met 'ons' gehouden...

Wat voor invloed heeft het op je dagelijks leven:
Soms een wat ongemakkelijke invloed, maar over het algemeen neutraal/positief!

Wie is er homo:
Ikzelf, mijn tante, veel vrienden en kennissen, etc etc...

Wat voor invloed heeft het op je hormonen:
Testosteron vliegt soms behoorlijk door het lichaam hoor
Eigenlijk snap ik niet wat je met deze vraag bedoelt?

Mireille1970

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 22:41

OffTopic: leuk dat ik hier dezelfde mensen terugzie als toen ik zelf hier een topic over opende, toen zat jij nog in de kast Jeroentje, dus bij deze: welcome home boy!

@TS: Wat voor schoolopleiding volg je en wat voor project gebruik je dit voor? Heb je nog meer vragen?

wwillemijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 22:43

Wat vinden jullie ervan:
Ja, wat heb ik er van te vinden? Ik ben zelf lesbisch

Vrijwel niks, je hebt bijna wekel;ijks wel weer een coming out, maar meestal is het wel positief. En als iemand niet positief is kijkt ie maar een andere kant op, het zal mij niet boeien, ik ben nu eenmaal zo.

Wie is er homo:
Ik, mijn vriendin, mijn exen, oud leraressen, een docente die ik nu heb en veel meer

Beetje vreemde vraag....

Jeroentje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 23:50

Mireille1970 schreef:
OffTopic: leuk dat ik hier dezelfde mensen terugzie als toen ik zelf hier een topic over opende, toen zat jij nog in de kast Jeroentje, dus bij deze: welcome home boy!

Thnx idd zijn we elkaar eerder tegengekomen en toen was t nog erg moeilijk om er over te praten wnat ja toen wisten alleen nog maar een paar van min vrienden het... gelukkig heb ik tot nu toe geen een negatieve reactie gehad terwijl er vast achter mijn rug wel eens over gepraat word maar ach: ik heb een brede rug zullenw edan maar denken haha...

Zo heeft iedereen wel wat of je nou ho of he bent... dat maakt denk ik dan niet uit...

Ik ben ook nog steeds superblij dat ik het verteld heb, t is gewoon een stuk makkelijker geworden allemaal... niet dat ik thuis nu vertel over leuke jongens dit, of lekker ding dat maar toch is het wel "ontspannender" geworden... Gelukkig maar want heb ik toch niet voor nix een best moeilijke tijd achter de rug

Douni

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 11:04

Ik vind homoseksuelen gewone mensen, ze hebben alleen een andere seksuele voorkeur.
Je hebt goede en slechte mensen overal tussen zitten.

Vind het wel heel knap dat deze mensen ervoor uit durven omdat er nog steeds toch veel taboe en vooroordelen op rusten!

dutchy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 11:36

Ik vind het heel normaal dat mensen homoseksueel zijn. Ze moeten toch zelf weten wie ze leuk vinden. Je gevoel kan je toch niet tegenhouden en waarom zou een jongen niet verliefd kunnen worden op een jongen en een meisje op een meisje.

Zolang ze de privé-dingen maar niet in het openbaar doet vind ik het prima, maar dat vind ik hetzelfde als bij hetero stelletjes. Ik stoor me totaal niet aan homo's ze zijn gewoon net zoals andere mensen.

Als je erover nadenkt, wat is dan het verschil, een mens is een mens toch en je kunt van een persoon gaan houden of het nou een jongen of een meisje is.

Ik heb een half jaar geleden ineens gehoord van mijn beste vriendin dat ze lesbisch was, en ik schrok er totaal niet van. Ze moeten dat toch zelf weten.

Toch vind ik het wel knap dat ze ervoor uit komen, want ookal zijn er veel mensen die het niet meer dan normaal vinden, er blijven natuurlijk voordelen op rusten, zoals Douni dat net mooi zei

_bloempje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 12:22

Ik ben ook van mening dat je dat echt zelf mag weten. Ik stoor me er verder helemaal niet aan.

Ik ben dan ook net als vele andere van mening dat ik het knap vind dat ze er vooruit komen, omdat vele mensen het niet respecteren.

Pluttersput

Re: Homoseksualiteit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 12:26

Ik ben het daar helemaal mee eens. ik vind het ontzettend knap dat mensen er vooruit durven te komen. Eeen vriend van mij is homo, en die heeft het een tijdje moelijk gehad, maar nu gaat alles heel goed. Hij is ook heel open over zijn homoseksualiteit, en ik heb heel erg veel respect voor hem. Verder is het mijn beste vriend, en vind ik het een ontzettend aardige jongen. Een van de aardigste die ik ken. Nou zijn er natuurlijk ook homo's die niet aardig zijn, maar dat even terzijde.
Groetjes, mij

Julia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 12:32

Ik vind het heel goed dat mensen hier op bokt elkaar steunen. Ik vind het erg knap van deze mensen dat zij ook ervoor uit komen. Dat lijkt mij echt moeilijk als ik er zo over na denk. Tegenwoordig hoef je maar iets te zeggen en je krijgt vaak zo'n nare en negatieve reactie terug. Ik kan me ook erg ergeren aan mensen die homo's en lesbies niet accepteren, die houding is gewoon echt verschrikkelijk triest. Wat nou als diegene zelf gevoelens had voor iemand van het zelfde geslacht en diegene zou er voor uit komen en er werd zo gereageerd? Respect, dat is echt belangrijk. Rekening houden met de gevoelens van een ander.

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 13:46

Wat vinden jullie ervan:
Wat ik ervan vind? Eigenlijk helemaal niets, het zijn ook gewoon mensen. Ik denk er niet eens overna en zal zeker mijn gedrag er niet op aanpassen. Herken ze vaak niet eens, puur omdat het mij niet uitmaakt, tenzij ze er natuurlijk voor uitkomen of heel erg duidelijk die signalen afgeven.
Ik kan het ook anders zeggen. Ik vind het prima dat ze homo zijn. Ben blij voor de mensen die ervoor uit durven tekomen, zodat ze ook zichzelf kunnen zijn. En zo hoort dat.
Snap niet dat mensen ze erover durven te veroordelen, schandalig!

wat voor invloed heeft het op je dagelijks leven:
Het heeft dus geen invloed op mijn leven

wie is er homo:
niet zozeer in mijn directe omgeving, maar op mijn vorige school heb ik wel een leraar of 6 gehad die homo waren en een jongen uit mijn werkgroep is het ook.

wat voor invloed heeft het op je hormonen (laatste vraag = weten):
Dat heeft toch met de verhouding tostesteron en het vrouwelijke hormoon te maken. En man/vrouw hebben beide, maar in andere verhoudingen. Maar dat kun je wel op internet opzoeken.
Met mijn eigen hormonen doet het niets, ik ben hetero. Snap de vraag niet helemaal

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 14:41

homo, hetero , bi ...
whatever..maakt geen klap uit, zolang je jezelf maar bent ..

ik ben bi , heb nu een heterosexuele relatie en voel me helemaal prima

dus wat vind ik ervan...weinig...doodnormaal

wat voor invloed...geen...niks anders dan een ho of he

wie is er ho, ik ben bi

wat doet het met mijn hormonen ...verrekt weinig geloof ik

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:33

Om eerst maar even voorop te stellen: ik heb er absoluut geen problemen mee als iemand zijn leven wil delen met iemand van hetzelfde geslacht. Integendeel, ik vind juist dat iedereen moet zijn wie die wil zijn, doen wat hij wil doen met zijn leven. Ik zal er ook nooit kritiek op leveren of oordelen.

Zo, en na dat gezegd te hebben kom ik even terug op de vraag

Ik vind het niet natuurlijk. Ik ben van mening dat er 2 seksen nodig zijn in een relatie. Dit om elkaar aan te vullen en uiteraard voort te kunnen planten. Ik denk dat de natuur het zo bedoeld heeft. Een man en een vrouw bij elkaar, om zo de soort in stand te houden. Waarom er dan toch mensen zijn met gevoelens voor hetzelfde geslacht weet ik niet. Maar een 'goede vriendschaprelatie' en een 'liefdesrelatie' ligt natuurlijk erg dicht bij elkaar. Daarom heb ik af en toe het idee dat dit met elkaar verward wordt. Maar dat kan ik natuurlijk niet met zekerheid zeggen, want ik heb het zelf nog nooit zo meegemaakt.

Nog even voor de duidelijkheid: dit stukje is niet aanvallend bedoeld, of veroordelend bedoeld!

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:35

@ verootjoo: ben je gelovig?

edit: wisten jullie dat apen, honden, varkens, paarden etc... ook de homoseksualiteit in praktijk brengen?

xZolox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 18:40

snowdon schreef:
Wat vinden jullie ervan:
Wie Adam en Eva verzonnen heeft, heeft geen rekening met 'ons' gehouden...

Soms een wat ongemakkelijke invloed, maar over het algemeen neutraal/positief!

Wie is er homo:
Ikzelf, mijn tante, veel vrienden en kennissen, etc etc...

Testosteron vliegt soms behoorlijk door het lichaam hoor
Eigenlijk snap ik niet wat je met deze vraag bedoelt?

Dat is een soort van wetenschappelijke vraag.
Weet het zelf niet en kan het niet vinden..

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:43

Ik denk dat je de vraag dan beter anders kunt stellen.
Hormonen hebben nl invloed op het gedrag, andersom niet.
Zou je ook nog antwoord kunnen geven op de vragen wat dit voor project is en vanwaar dit onderwerp?

verootjoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:46

snowdon schreef:
@ verootjoo: ben je gelovig?

edit: wisten jullie dat apen, honden, varkens, paarden etc... ook de homoseksualiteit in praktijk brengen?

Nee, ben niet gelovig, althans niet in een God, Jezus, bijbel enzo Wist stiekem al dat die vraag zou komen . Maar ik geloof dat de natuur het zo niet bedoeld heeft.

xZolox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 18:46

snowdon schreef:
Ik denk dat je de vraag dan beter anders kunt stellen.
Hormonen hebben nl invloed op het gedrag, andersom niet.
Zou je ook nog antwoord kunnen geven op de vragen wat dit voor project is en vanwaar dit onderwerp?

Het gaat eigelijk over het COC, wer hebben het op school met Levenmbeschouwing over het onderwerp Vrijheid. Nu hebben we dinsdag een presentatie en we kregen een lijst met stichtingen enzo, Amnesty International enzo maar het COC is nog niet zo bekend + heel interessant dus wij kozen die en ik d8; vraag het hier even, interessant

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:53

Als je nog specifieke dingen wilt weten over het COC, moet je maar even een PB sturen. COC is overigens een stichting voor diverse minderheidsgroepen!

@ verootjoo: de natuur zit vol verrassingen Het is de natuur van de homoseksuele man of de lesbische vrouw, dat men op hetzelfde geslacht valt. Dat is niet enkel het gevoel.
Persoonlijk gezien heb ik als man-zijnde, lichamelijk geen enkele behoefte aan een hormonale interactie met een vrouw. Maar ik kan zeker wel van een vrouwelijk persoon houden.

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 22:12

tja ik kan natuurlijk niet achter blijven!

wat vind je er van?
voor mij is het heel normaal.

wat voor invloed heeft het op je dagenlijks leven?
veel, mijn ouders kunnen er nog steeds niet normaal mee omgaan en die zie ik dus ook niet meer.

wie is er lesbisch?
ik dus

Polaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 22:20

Ik vind het echt afschuwelijk dat er mensen zijn die homo-zijn zien als een soort van ziekte! Vooral in en rond de kerk, en in Amerika... stelletje vuilniszakken... pff...

Homophobes are gay!

Ik vind het goed dat mensen in nederland over het algemeen ruimdenkend zijn over homo's, dat ze gewoon kunnen trouwen etc. Ik ken een aantal homo's bij mij op school, maar ze zitten eigenlijk allemaal nog (gedeeltelijk) in de kast...zijn allemaal rond de 16

Jeroentje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 22:31

Ja ik vind dat ook heel erg maar ik vind dat soms in NL homo's ook wel willen onderscheiden en eigenlijk vind ik dat niet goed. Waarom moeten dan sommige homos aparte dingen hebben...

@Alex66: wat dat betreft ben ik echt supertrots op mijn ouders dat ze t zo accepteerden!