Persoonlijk vind ik dat de dodenherdenking altijd moet blijven bestaan: Wie zijn geschiedenis niet kent ik gedoemt de zelfde fouten te maken....
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Maya1990 schreef:Oh trouwens dat moet ik even vertellen! vorig jaar kwam er bij ons in de stad iemand spreken op herdenkingsdag. Die iemand was een duitser. Dit vond ik ook niet kunnen! zeker niet omdat er vrijwel alleen maar oude mensen bij de dodenherdenking zijn bij ons en die helemaal in shock raakten toen ze duits hoorden...!
Maya1990 schreef:Oh trouwens dat moet ik even vertellen! vorig jaar kwam er bij ons in de stad iemand spreken op herdenkingsdag. Die iemand was een duitser. Dit vond ik ook niet kunnen! zeker niet omdat er vrijwel alleen maar oude mensen bij de dodenherdenking zijn bij ons en die helemaal in shock raakten toen ze duits hoorden...!
SAKKIA schreef:x_Katja_x schreef:Ik vind dat bevrijdingsdag voor iedereen een vrije dag moet worden!!!
* Dan ben ik nl. jarig *
Mag ik je wijzen op de ernst van zulke zaken en dat dit soort opmerkingen bij mij dus echt in het verkeerde keelgat schieten?
Justy schreef:MissJ: Maar die jochies zijn niet vreselijk irritant op basis van hun afkomst maar op basis van hun gedrag. Dat is het verschil
MissJ schreef:
Dat is ook zo.
Wat ik aan wilde geven, is dat dit dus wel weer een aanleiding is voor mensen om dan die groep te gaan haten.