Prioriteiten in jouw leven?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daphna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 02:07

Voor mij is respect wel belangrijk, maar daar sta ik eigenlijk niet heel erg bij stil, dat is er gewoon, gelukkig gewoon, want voor veel mensen is het geloof ik niet gewoon.

Mijn prioriteit is meer, dat ik leef en hoe ik me daarbij voel.

Ik heb het idee dat veel mensen hier in het westen leven om te werken, en niet werken om te overleven.

Ik wil niet leven om te werken, ik wil dingen doen die ik leuk vind en waar ik me dus goed bij voel. Ik zal dus nooit een baan nemen die al mijn tijd neemt en ik niets aan vind, ookal levert het behoorlijk geld op.

Momenteel werk ik zo'n 40 uur per week minimaal, als baby oppas! Ik mag slapen op mijn werk, bokken, fietsen, eigenlijk alles zolang de baby maar blij is! En de baby is blij, en daar word ik blij van! Dus ondanks dat ik echt ver onder minimum verdien ben ik toch heel blij!!

LBLGypsyCobs

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 07:30

Ik had een paar jaar terug een baas, die heel veel van mij eiste en er eigenlijk weinig voor terug gaf.

Hij werd steeds onredelijker en ik ging steeds minder doen, want het motiveert zo niet echt.

Op een dag moest ik op kantoor komen, ik had de keus: werk of m'n privé leven.

Die keus was zo gemaakt en vanaf dat moment was het niet meer uit te houden op het werk.

Ik ben toen gelukkig ergens anders aangenomen, waar veel minder druk ligt, betere werksfeer en betere voorwaarden.

Maar ik het ook gedaan als ik daar minder was gaan verdienen, ik verdom het gewoon om krom te liggen van de stress.

Ik heb al een een burn-out gehad en een paar keer overspannen, nou dan leer je het wel af.