Vermist kwam later pas.
Nadat ik dit topic had geopend.
Ik heb dit topic namelijk geopend na aanleiding van Hart van Nederland.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
delerium schreef:Een hoop mensen gillen wel braaf *castreren*, maar dat schijnt toch niet erg te helpen.
En pedofilie geneest niet, gaat ook niet over. Misschien dat pedofielen zelfbeheersing kunnen leren maar je schijnt het te moeten zien als een geaardheid. Mocht er iets wezen dat helpt dan denk ik dat de volgende nobelprijswinnaar bekend is.
Maar een systeem als dit? Lijkt me een zeeeer kleine kans van slagen hebben.
Supertje schreef:
Castreren helpt inderdaad niet, omdat dit chemisch gebeurt, dus m.b.v. medicijnen (injecties), deze werken niet permanent. De pedofielen moeten zelf (!!!) om de zoveel tijd een injectie gaan halenLogisch dat het dan niet werkt....
Pedofilie is inderdaad niet te genezen, net zomin als iedere ander sexuele voorkeur. Maar dat pedofielen er niks aan kunnen doen vind ik geen reden om ze dan vrij rond te laten lopen. Ze zijn en blijven een gevaar voor de kinderen, en horen dus IMO opgesloten te zitten en daar te blijven.
Een systeem als dit gaat denk ik ook niet werken, omdat er teveel mee fout kan gaan denk ik op technisch gebied.
Maar de namen en adressen van zulke mensen mogen ze wat mij betreft openbaar maken ter bescherming van anderen.
Gaby schreef:Er zijn veel pedofielen die hun leven proberen te beteren. Dat zal ze niet lukken als hun namen en adressen bekend worden gemaakt met de mededeling dat het pedofielen zijn.
Moeten mensen die hun leven beteren/gebeterd hebben hebben hun hele leven opgesloten blijven zitten vanwege hun onderdrukte seksuele geaardheid?
Oke, pedofielen zijn door de bank genomen gevaarlijker dan mensen met een andere geaardheid. Maar om nou te zeggen dat we ze zonder screening in het gevang moeten gooien, dat vind ik te ver gaan.
jacimatho schreef:Hmmm, dat hangt er maar net vanaf wat je referentiekader is.
Als het jouw kind betreft, of jezelf....dat is is verwoest in de vroege jeugd zou je waarcshijnlijk anders oordelen.
Gaby schreef:misschien wel ja. Maar om dan elke pedofiel bij voorbaat al op de stapel "afgeschreven voor de maatschappij"(zachtjes uitgedrukt) te gooien, dat vind ik te ver gaan. Dat zou inhouden dat zodra je iets fouts hebt/doet/vind, dat je nooit meer aan deze fout zou mogen werken. Een maatschappij die dat beleid heeft, daar hoef/wil ik niet in wonen.
Ikzelf denk dat kinderen dit wel een beetje zullen snappen, maar het lijk mij een onuitvoerbaar plan. Zenders zijn zo verloren/vergeten ...
Gaby schreef:
Punkies: Als je de wet er strikt op nakijkt mag een persoon van boven de zestien geen seks hebben met iemand die 15 of jonger is. Dus 17 en 19 kan best hoor.
faye schreef:Als je ontucht met kinderen pleegt heb je wat mij betreft niet zoveel recht meer op privacy. Wat mij betreft mag er best een database komen met de namen en adressen van dit soort tuig. Dan wordt het ook moeilijker om weer aan het werk te komen met kinderen, wat nu nog wel eens fout gaat en ze zich weer tussen de kinderen bevinden met alle gevolgen van dien.
Verplichte castratie en medicijinen om de seksuele gevoelens te onderdrukken ben ik ook wel voor!
Paraat schreef:Maar er is wel een verschil tussen een pedoseksueel en een pedofiel de over de schreef is gegaan en seksueel contact heeft gehad met een minderjarige.
Ongetwijfeld, als mijn zoon of dochter ermee te maken had gehad mochten ze allemaal dood, maar uiteindelijk is dit niet de oplossing.
Verder ben ik het wel eens met het feit dat een veroordeelde pedofiel zijn privacyrecht enigzins heeft verspild en dus gewoon de database in kan, het is tenslotte om kinderen te beschermen.
Wel vraag ik me af: is het relevant, gaan er dagelijks zoveel kinders om een snoepje met iemand mee?
Kimberley77 schreef:Ik vind het ontzettend link en dubbel.
Heb ooit eens gelezen dat een pedofiel, die vrij kwam en icm therapie in een woonwijk werd geplaatst waar jonge gezinnen wonen. Zou goed voor izjn therapie zijn werd er gezegd. Héél fout imo, dat is hetzelfde als dat de staatsloterij voor je deur staat en je deed de deur niet open en dan later toch opendoet en er dan wordt gemeld dat je niet gewonnen hebtNee, geintje, jullie snappen hem wel.
Ergens zeg ik, openbaar maken, iemand met een ziekte als deze is uit onderzoeken jaren terug iig gebleken dat de kans op genezing ontzettend klein is. Dat deze personen het niet volhouden en vaak zich weer vergrijpen aan een kind en dat had voorkomen kunnen worden denk ik dan.
Aan andere kant zeg ik, stel dat die persoon open en blootvermeld wordt op een waarschuwingssite, dan is de kans groot dat men zelf het recht in handen neemt en de maatschappij nog verrotter wordt. Erg dubbel gevoel dus.
Ik ben wel van mening dat wrok uit verleden je toekomst naar de knoppen helpt, ook in het verleden leven en angst hebben voor de toekomst. Logisch dat mensen die dit overkomen is, juist zoiets hebben, geen recht meer op privacy te gunnen aan die pedofielen, dat snap ik ontzettend goed. Ik denk alleen niet dat de maatschappij er beter op wordt. Laten ze het rechtssysteem veranderen, hogere straffen voor misdaden als deze bv, therapieen, niet in een woonwijk plaatsen waar kids ronlopen etcetc. Als die wetten strenger zouden zijn, zou het een stuk veiliger zijn en dan zijn die verklikkers niet meer nodig imo. Dus wta mij betreft begint een veiligere maatschappij bij hogere, strengere, meer gecontroleerde straffen.
Mireille1970 schreef:Paraat schreef:Maar er is wel een verschil tussen een pedoseksueel en een pedofiel de over de schreef is gegaan en seksueel contact heeft gehad met een minderjarige.
Ongetwijfeld, als mijn zoon of dochter ermee te maken had gehad mochten ze allemaal dood, maar uiteindelijk is dit niet de oplossing.
Verder ben ik het wel eens met het feit dat een veroordeelde pedofiel zijn privacyrecht enigzins heeft verspild en dus gewoon de database in kan, het is tenslotte om kinderen te beschermen.
Wel vraag ik me af: is het relevant, gaan er dagelijks zoveel kinders om een snoepje met iemand mee?
Alleen in Amsterdam ruim 900 per jaar. Dat is drie per DAG. EN dan weten we vaak het merendeel niet uit schaamte of omdat iemand zijn of haar mond houdt.
Dus wat mij betreft: proberen maar.
joel schreef:in het verkracht en aanrand topic is er zo vaak geroepen, "ga verder met je leven", je moet er door heen, zeer moeilijk voor die personen en petje af voor hun wilskracht, maar mits de juiste hulp en steun, zijn degeen die het verleden "aanvaard" hebben op dit moment prima perfecte mensen, noem jij dat dan geen "nieuw" leven?