Pedoverklikker; Voor of Tegen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Faelivrin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-06 19:16

In Hart van Nederland ook.
Vermist kwam later pas.
Nadat ik dit topic had geopend.

Ik heb dit topic namelijk geopend na aanleiding van Hart van Nederland.

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 19:19

Ow, maar hart van Nederland kijk ik niet altijd, zat gister toevallig vermist te kijken en toen kwam dit erin voor..

LittleKathy

Re: Pedoverklikker; Voor of Tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 12:53

Alles wat helpt tegen dat soort mensen is toch het proberen waaard vind ik...

delerium

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 13:02

Een hoop mensen gillen wel braaf *castreren*, maar dat schijnt toch niet erg te helpen.

En pedofilie geneest niet, gaat ook niet over. Misschien dat pedofielen zelfbeheersing kunnen leren maar je schijnt het te moeten zien als een geaardheid. Mocht er iets wezen dat helpt dan denk ik dat de volgende nobelprijswinnaar bekend is.

Maar een systeem als dit? Lijkt me een zeeeer kleine kans van slagen hebben.

Supertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 00:17

delerium schreef:
Een hoop mensen gillen wel braaf *castreren*, maar dat schijnt toch niet erg te helpen.

En pedofilie geneest niet, gaat ook niet over. Misschien dat pedofielen zelfbeheersing kunnen leren maar je schijnt het te moeten zien als een geaardheid. Mocht er iets wezen dat helpt dan denk ik dat de volgende nobelprijswinnaar bekend is.

Maar een systeem als dit? Lijkt me een zeeeer kleine kans van slagen hebben.

Castreren helpt inderdaad niet, omdat dit chemisch gebeurt, dus m.b.v. medicijnen (injecties), deze werken niet permanent. De pedofielen moeten zelf (!!!) om de zoveel tijd een injectie gaan halen Logisch dat het dan niet werkt....

Pedofilie is inderdaad niet te genezen, net zomin als iedere ander sexuele voorkeur. Maar dat pedofielen er niks aan kunnen doen vind ik geen reden om ze dan vrij rond te laten lopen. Ze zijn en blijven een gevaar voor de kinderen, en horen dus IMO opgesloten te zitten en daar te blijven.

Een systeem als dit gaat denk ik ook niet werken, omdat er teveel mee fout kan gaan denk ik op technisch gebied.
Maar de namen en adressen van zulke mensen mogen ze wat mij betreft openbaar maken ter bescherming van anderen.

Gaby

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 08:57

Supertje schreef:

Castreren helpt inderdaad niet, omdat dit chemisch gebeurt, dus m.b.v. medicijnen (injecties), deze werken niet permanent. De pedofielen moeten zelf (!!!) om de zoveel tijd een injectie gaan halen Logisch dat het dan niet werkt....

Pedofilie is inderdaad niet te genezen, net zomin als iedere ander sexuele voorkeur. Maar dat pedofielen er niks aan kunnen doen vind ik geen reden om ze dan vrij rond te laten lopen. Ze zijn en blijven een gevaar voor de kinderen, en horen dus IMO opgesloten te zitten en daar te blijven.

Een systeem als dit gaat denk ik ook niet werken, omdat er teveel mee fout kan gaan denk ik op technisch gebied.
Maar de namen en adressen van zulke mensen mogen ze wat mij betreft openbaar maken ter bescherming van anderen.

Er zijn veel pedofielen die hun leven proberen te beteren. Dat zal ze niet lukken als hun namen en adressen bekend worden gemaakt met de mededeling dat het pedofielen zijn.
Moeten mensen die hun leven beteren/gebeterd hebben hebben hun hele leven opgesloten blijven zitten vanwege hun onderdrukte seksuele geaardheid?
Oke, pedofielen zijn door de bank genomen gevaarlijker dan mensen met een andere geaardheid. Maar om nou te zeggen dat we ze zonder screening in het gevang moeten gooien, dat vind ik te ver gaan.

SanderD

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 11:19

Nou, zoiets vind ik maar niks, eerlijk gezegd. Buiten het feit dat kinderen door zo'n apparaat constant met dit onderwerp worden geconfronteerd, denk ik dat het niet eens efficiënt is.

En pedofielen kunnen inderdaad hun leven (proberen te) veranderen. Het lijkt me niet fijn als er dan constant 'Pedofiel' op je voorhoofd wordt geschreven.

Yabloko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 01:21

Maar er is wel een verschil tussen een pedoseksueel en een pedofiel de over de schreef is gegaan en seksueel contact heeft gehad met een minderjarige.
Ongetwijfeld, als mijn zoon of dochter ermee te maken had gehad mochten ze allemaal dood, maar uiteindelijk is dit niet de oplossing.
Verder ben ik het wel eens met het feit dat een veroordeelde pedofiel zijn privacyrecht enigzins heeft verspild en dus gewoon de database in kan, het is tenslotte om kinderen te beschermen.

Wel vraag ik me af: is het relevant, gaan er dagelijks zoveel kinders om een snoepje met iemand mee?

Jacimatho

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 10:50

Gaby schreef:
Er zijn veel pedofielen die hun leven proberen te beteren. Dat zal ze niet lukken als hun namen en adressen bekend worden gemaakt met de mededeling dat het pedofielen zijn.
Moeten mensen die hun leven beteren/gebeterd hebben hebben hun hele leven opgesloten blijven zitten vanwege hun onderdrukte seksuele geaardheid?
Oke, pedofielen zijn door de bank genomen gevaarlijker dan mensen met een andere geaardheid. Maar om nou te zeggen dat we ze zonder screening in het gevang moeten gooien, dat vind ik te ver gaan.

Hmmm, dat hangt er maar net vanaf wat je referentiekader is.
Als het jouw kind betreft, of jezelf....dat is is verwoest in de vroege jeugd zou je waarschijnlijk anders oordelen.

Het is een ding om een aangeboren sexuele afwijking te hebben....en het is een heeeeel ander ding om daar ook daadwerkelijk naar te handelen en je te vergrijpen aan een jong kind.
Degene die zich heeft vergrepen kan nooit en te nimmer meer worden vertrouwd in de nabije omgeving van kinderen en heeft wat mij betreft al zijn rechten verspeeld op het moment dat hij/zij de vuige jatten op het kind zette.
Het is niet een fiets dat gestolen wordt.......ze hebben een zeer ingrijpende invloed op de rest van het leven van het kind en meer dan eens heeft het sexuele misbruik een verwoestende uitwerking.

Van kinderen blijf je af....as simple as that!!!

Alexx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 10:54

Het hangt er van af wat de overheid pedofiel noemt... Ze vinden een jongen van 19 al een pedo die iets met een meisje van 17 oid heeft. Sorry vind ik niet echt pedo nee, maar als het gaat om iemand boven de 18 iets met iemand doet van 1/2/3/4/5/67/8/9/10 etc. vind ik dit uiteraard wel.
Ik vind het wel een goed plan, maar zal een kindje dit begrijpen?

Gaby

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 11:01

jacimatho schreef:
Hmmm, dat hangt er maar net vanaf wat je referentiekader is.
Als het jouw kind betreft, of jezelf....dat is is verwoest in de vroege jeugd zou je waarcshijnlijk anders oordelen.

Misschien wel ja. Maar om dan elke pedofiel bij voorbaat al op de stapel "afgeschreven voor de maatschappij"(zachtjes uitgedrukt) te gooien, dat vind ik te ver gaan. Dat zou inhouden dat zodra je iets fouts hebt/doet/vind, dat je nooit meer aan deze fout zou mogen werken. Een maatschappij die dat beleid heeft, daar hoef/wil ik niet in wonen.

Punkies: Als je de wet er strikt op nakijkt mag een persoon van boven de zestien geen seks hebben met iemand die 15 of jonger is. Dus 17 en 19 kan best hoor .

Ikzelf denk dat kinderen dit wel een beetje zullen snappen, maar het lijk mij een onuitvoerbaar plan. Zenders zijn zo verloren/vergeten ...

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 11:05

Het is wel bewezen dat een pedofiel altijd pedofiele gevoelens blijft houden en ze altijd kinderen blijven opzoeken.

Dus eens een pedofiel altijd een pedofiel

Ik vind voor

jimdebrit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 11:09

Ik weet niet of ik wel zo voor zo'n apparaatje ben, dit belast vooral het kind, en die ouders kunnen het kind overal achterna rennen. Dit is voor de vrijheid van het kind ook niet goed, het moet kunnen spelen e.d.

Ik ben wel voor kenbaar maken van naam en adres e.d. Zo'n kind wordt er de rest van z'n leven aan herinnert, laat die pedofiel er ook maar z'n hele leven aan herinnert worden wat hij aangericht heeft. Zo'n kind is echt voor het leven getekend, dat moet hij ook maar voelen.

Daarbij is het dus niet echt te genezen, dus de kans dat hij de fout weer ingaat, is IMO heel groot. Ik noem dit dus wel een gevaar voor de samenleving. Opsluiten voor de rest van het leven kan niet, en medicijnen e.d. helpen vaak niet. Een oplossing voor het probleem is er denk ik niet.

Jacimatho

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 11:13

Gaby schreef:
misschien wel ja. Maar om dan elke pedofiel bij voorbaat al op de stapel "afgeschreven voor de maatschappij"(zachtjes uitgedrukt) te gooien, dat vind ik te ver gaan. Dat zou inhouden dat zodra je iets fouts hebt/doet/vind, dat je nooit meer aan deze fout zou mogen werken. Een maatschappij die dat beleid heeft, daar hoef/wil ik niet in wonen.

Ikzelf denk dat kinderen dit wel een beetje zullen snappen, maar het lijk mij een onuitvoerbaar plan. Zenders zijn zo verloren/vergeten ...

Indien een pedofiel zich daadwerkelijk heeft vergrepen, en dus actief heeft gehandeld naar zijn aard...is hij/zij nimmer weer te vertrouwen in de buurt van kinderen.
Mijns inziens kan het dus absoluut niet dat een pedofiel terug geplaatst wordt in de maatschappij in de nabijheid van kinderen.
Een restrictie is op z'n minst op z'n plaats en als er wel mensen met kinderen in zijn/haar buurt wonen, zouden deze op de hoogte moeten zijn zodat ze hun kinderen in bescherming kunnen nemen.

Als een pedofiel echt oprecht spijt heeft, zijn tijd en behandeling heeft uitgezeten en zijn leven wil beteren...zal hij/zij ervoor zorgen niet in de buurt te wonen/werken van kinderen....maar er zijn maar heel weinig pedofielen die zo'n oprecht vertoon hebben van spijt en willen veranderen.
Je kan zo'n iemand in essentie ook niet veranderen, het gaat om de manier waarop zij met hun sexuele geaardheid omgaan.
Ik kan maar moeilijk geloven dat wanneer er eens, of meerdere keren is geproefd van verboden vruchten...deze mensen deze verleiding voor de 100 % kunnen weerstaan na een straf.
Het is de spijt van betrapt zijn...immers, als ze niet betrapt waren, had het misbruik zich gewoon voortgezet.

Alexx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 11:15

Gaby schreef:

Punkies: Als je de wet er strikt op nakijkt mag een persoon van boven de zestien geen seks hebben met iemand die 15 of jonger is. Dus 17 en 19 kan best hoor .

Nee dat wist ik inderdaad niet nee.

Mireille1970

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 11:25

faye schreef:
Als je ontucht met kinderen pleegt heb je wat mij betreft niet zoveel recht meer op privacy. Wat mij betreft mag er best een database komen met de namen en adressen van dit soort tuig. Dan wordt het ook moeilijker om weer aan het werk te komen met kinderen, wat nu nog wel eens fout gaat en ze zich weer tussen de kinderen bevinden met alle gevolgen van dien.
Verplichte castratie en medicijinen om de seksuele gevoelens te onderdrukken ben ik ook wel voor!

Helemaal met je eens!!!

En dat "leven beteren" doet 1 op de 50 misschien, daar kunnen we de 49 anderen geen risico voor laten wel?

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 18:14

Ik vind het ontzettend link en dubbel.
Heb ooit eens gelezen dat een pedofiel, die vrij kwam en icm therapie in een woonwijk werd geplaatst waar jonge gezinnen wonen. Zou goed voor izjn therapie zijn werd er gezegd. Héél fout imo, dat is hetzelfde als dat de staatsloterij voor je deur staat en je deed de deur niet open en dan later toch opendoet en er dan wordt gemeld dat je niet gewonnen hebt Nee, geintje, jullie snappen hem wel.

Ergens zeg ik, openbaar maken, iemand met een ziekte als deze is uit onderzoeken jaren terug iig gebleken dat de kans op genezing ontzettend klein is. Dat deze personen het niet volhouden en vaak zich weer vergrijpen aan een kind en dat had voorkomen kunnen worden denk ik dan.
Aan andere kant zeg ik, stel dat die persoon open en blootvermeld wordt op een waarschuwingssite, dan is de kans groot dat men zelf het recht in handen neemt en de maatschappij nog verrotter wordt. Erg dubbel gevoel dus.

Ik ben wel van mening dat wrok uit verleden je toekomst naar de knoppen helpt, ook in het verleden leven en angst hebben voor de toekomst. Logisch dat mensen die dit overkomen is, juist zoiets hebben, geen recht meer op privacy te gunnen aan die pedofielen, dat snap ik ontzettend goed. Ik denk alleen niet dat de maatschappij er beter op wordt. Laten ze het rechtssysteem veranderen, hogere straffen voor misdaden als deze bv, therapieen, niet in een woonwijk plaatsen waar kids ronlopen etcetc. Als die wetten strenger zouden zijn, zou het een stuk veiliger zijn en dan zijn die verklikkers niet meer nodig imo. Dus wta mij betreft begint een veiligere maatschappij bij hogere, strengere, meer gecontroleerde straffen.

Mireille1970

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 18:37

Paraat schreef:
Maar er is wel een verschil tussen een pedoseksueel en een pedofiel de over de schreef is gegaan en seksueel contact heeft gehad met een minderjarige.
Ongetwijfeld, als mijn zoon of dochter ermee te maken had gehad mochten ze allemaal dood, maar uiteindelijk is dit niet de oplossing.
Verder ben ik het wel eens met het feit dat een veroordeelde pedofiel zijn privacyrecht enigzins heeft verspild en dus gewoon de database in kan, het is tenslotte om kinderen te beschermen.

Wel vraag ik me af: is het relevant, gaan er dagelijks zoveel kinders om een snoepje met iemand mee?

Alleen in Amsterdam ruim 900 per jaar. Dat is drie per jaar. EN dan weten we vaak het merendeel niet uit schaamte of omdat iemand zijn of haar mond houdt.

Dus wat mij betreft: proberen maar.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 18:39

Kimberley77 schreef:
Ik vind het ontzettend link en dubbel.
Heb ooit eens gelezen dat een pedofiel, die vrij kwam en icm therapie in een woonwijk werd geplaatst waar jonge gezinnen wonen. Zou goed voor izjn therapie zijn werd er gezegd. Héél fout imo, dat is hetzelfde als dat de staatsloterij voor je deur staat en je deed de deur niet open en dan later toch opendoet en er dan wordt gemeld dat je niet gewonnen hebt Nee, geintje, jullie snappen hem wel.

Ergens zeg ik, openbaar maken, iemand met een ziekte als deze is uit onderzoeken jaren terug iig gebleken dat de kans op genezing ontzettend klein is. Dat deze personen het niet volhouden en vaak zich weer vergrijpen aan een kind en dat had voorkomen kunnen worden denk ik dan.
Aan andere kant zeg ik, stel dat die persoon open en blootvermeld wordt op een waarschuwingssite, dan is de kans groot dat men zelf het recht in handen neemt en de maatschappij nog verrotter wordt. Erg dubbel gevoel dus.

Ik ben wel van mening dat wrok uit verleden je toekomst naar de knoppen helpt, ook in het verleden leven en angst hebben voor de toekomst. Logisch dat mensen die dit overkomen is, juist zoiets hebben, geen recht meer op privacy te gunnen aan die pedofielen, dat snap ik ontzettend goed. Ik denk alleen niet dat de maatschappij er beter op wordt. Laten ze het rechtssysteem veranderen, hogere straffen voor misdaden als deze bv, therapieen, niet in een woonwijk plaatsen waar kids ronlopen etcetc. Als die wetten strenger zouden zijn, zou het een stuk veiliger zijn en dan zijn die verklikkers niet meer nodig imo. Dus wta mij betreft begint een veiligere maatschappij bij hogere, strengere, meer gecontroleerde straffen.

Helemaal met je eens, en dat geldt niet alleen voor deze misdaden...

Sisco4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 18:42

Ik vind opzich wel dat ze een 2e kans verdienen, maar dat moet NIET ten koste van andere (jongere) mensen zijn!

Verder heb ik 1X mee gemaakt dat we ergens liepen ( ik en een vriendin) dat er opeens zo'n gast vanachter de bosjes vandaan komt, al rukkend. Nou lekker. Zijn probleem dat we melig waren dus er vloog vanalles uit van ZO is dit alles, dat kleine stukje vlees.

Achteraf gezien wil ik dit NOOIT meer meemaken. ( of heet dit niks met pedo's te maken, iig gedeeltelijk

Mireille1970

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 18:56

Mireille1970 schreef:
Paraat schreef:

Alleen in Amsterdam ruim 900 per jaar. Dat is drie per DAG. EN dan weten we vaak het merendeel niet uit schaamte of omdat iemand zijn of haar mond houdt.

Dus wat mij betreft: proberen maar.

Edit: mezelf gequote om iets te verbeteren...

napoleon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 21:55

joel schreef:
in het verkracht en aanrand topic is er zo vaak geroepen, "ga verder met je leven", je moet er door heen, zeer moeilijk voor die personen en petje af voor hun wilskracht, maar mits de juiste hulp en steun, zijn degeen die het verleden "aanvaard" hebben op dit moment prima perfecte mensen, noem jij dat dan geen "nieuw" leven?

Denk dat je het toch iets anders bekijkt dan een ieder die dit zelf heeft meegemaakt. Het is heel makkelijk om te zeggen: "ga door met je leven" in feite doet een ieder dat maar wel op een andere manier dan dat het een kind behoort te gaan!. In mijn geval krijg ik nog steeds de kriebels als ik een gelijkende persoon tegenkom en voor mij is het meer dan 18 jaar terug!

O zo makkelijk om te zeggen om je verleden maar te aanvaarden, maar niet altijd van toepassing............

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 22:31

Het is ook heel anders om als kind misbruikt te worden of als tiener/volwassene verkracht te worden. Als kind kun je het allemaal gewoon niet goed begrijpen, de verwerking is heel anders. Waarmee ik absoluut niet wil zeggen dat een verkrachting als je ouder bent makkelijk te verwerken is, maar je begrijpt wat er gebeurd is en daarmee kun je ook daadwerkelijk verwerken.

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 10:33

Het is gewoon een feit dat deze mensen weer terug in de maatschappij terechtkomen.
En dus misschien wel in een kinderrijke wijk. Dan zou ik wel willen weten of daar pedofielen wonen.

Wat niet betekent dat die mensen niet een normaal leven zouden mogen leiden! Zo ben je toch beter op de hoogte van je buurt?
Lijkt me voor die pedofiel ook fijner. Zo heeft hij minder kans om de fout in te gaan als iedereen daarvan op de hoogte is.

joel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 18:29

ik denk dat je als ouder, beter het niet kunt weten dan wel, ander sga je je elke dag zorgen liggen maken, onveilig voelen en een hoop vooroordelen meebrengen en de persoon in kweste het zeer lastig maken om zijn draad weer op te pakken, mocht het iemand zijn die zij leven verbeterd heeft.