Ja hoor, daar gaan we weer met Taida....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Barbara_m

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 11:24

Ik denk dat dat meisje de sympathie van de meetste Nederlanders (ik vind dit wel een gevaarlijk woord) verloren heeft. Misschien denken mensen nu wel beter na voordat verdonk weereens wordt afgezeken!

Liezel1

Re: Ja hoor, daar gaan we weer met Taida....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 11:34

ik vind dit verhaal werkelijk irritant worden nu!
vanaf het begin af aan is iedereen zwaar gemanipuleerd. Deze dame is heel slim en weet precies waar ze mee bezig is! Ik mag dan misschien "rechts" klinken, maar ik ben het nu echt spuugzat! Kan iemand zich hier nog het topic herrineren waarin zo tranentrekkend werd verteld hoe mevrouw uit de klas werd geplukt? Zo tranentrekkend is dat niet, Taïda heeft NL voor de gek gehouden en al haar vrienden erbij! Ze wist dondersgoed dat ze fout zat, en dan maar zielige verhalen op gaan lopen hangen...
Ze heeft de boel als het ware "opgelicht". Als ze hier haar diploma had willen halen, hadden ze die oprotpremie niet moeten accepteren. Taïda wil én-én, zo werkt dat hier niet! De regels zijn er niet voor niets en iedereen dient zich eraan te houden, ze is geen bijzonder geval, de regels gelden ook voor háár!
Die constructie met het Schengen verdrag is bijzonder goed doordacht.. en het feit dat ze geen geldige reisdocumenten heeft werkt ook in haar voordeel, geloof me!
Bovendien is het allang duidelijk dat ze haar examen gewoon in Sarajevo af kan leggen.. dus waar ze moeilijk over doet????

aliesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 11:58

Is ze nog niet weg dan?

jepsica

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 12:15

Verdonk moet lekker af treden. ze moet haar werk doen en menselijk wezen. nu wil ze gewoon haar gelijk halen. verdonk mag van mij weg wezen. zulke mensen die zo onmenselijk zijn hebben we in 2006 niet meer nodig.

Barbara_m

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 12:18

jepsica schreef:
Verdonk moet lekker af treden. ze moet haar werk doen en menselijk wezen. nu wil ze gewoon haar gelijk halen. verdonk mag van mij weg wezen. zulke mensen die zo onmenselijk zijn hebben we in 2006 niet meer nodig.

ik vind haar zeker niet onmenselijk. In de zaak Taida had ze naar mijn weten gelijk. Je moet natuurlijk niet onder valse voorwaarden ned binnenkomen, je zakken vullen, diploma halen en lekker verder leven. Dat kunne wij niet, dus waarom zou Taida dit wel mogen? Het is een kind, dat snap ik, maar dan nog! Als ze dit NU al doet, waarom zou zij zoiets niet NOG een keer doen?

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 12:23

Bas232 schreef:
Weet je, ik denk dat ze nu gaan proberen een permanente verblijfsvergunning te gaan krijgen in bv Belgie of Duitsland.....
Want weet je, als je zoiets hebt bekomen mag Nl je niet meer weigeren!
Zoals ik al diverse malen heb aangegeven, we zijn nog niet van haar af!

We en dat zegt een Belg, dat begrijp ik even niet.

Laat dat meiske gewoon haar diploma halen en dan weggaan. Maar het is de houding van Rita, ik heb gelijk, dat zag je ook in het debat.
IK VIND.........., maar niet kunnen uitleggen waarom.

Ik hoop zo dat Rita wint verheug me nu al op de debatten in verkiezingstijd met al die door Kay voorgekauwde slogans en dan tegen Marijnesen of zo

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 13:37

Ze komt nu nu een beetje mijn neus uit met al dat gedoe hoor.

horseNL00

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 13:40

haha! ja ik dacht ook dat die griet al lang weg zou zijn. Ik vind het een beetje onzin, zon hoop ophef over een examen... maar ook bij mij komt Taida mn neus uit....

Sylvia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 14:17

De houding van Verdonk... Sja, Verdonk is niet degene die dit zo wijds naar buiten heeft gebracht. Zij zal nu op móeten komen voor haar beleid. Wat denk je dat er gebeurd als Verdonk zegt dat Taïda hier haar eindexamen mag doen? Taïda zelf nog even buiten beschouwing gelaten, al die andere asielzoekers in Nl...

Zoals ik al zei, ik kan me absoluut niet vinden in Verdonks beleid, ik zag al een keer onmenselijk langskomen. Maar in deze kwestie heeft ze imo volkomen gelijk.

Fitzroy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 14:21

Verdonk is eindelijk iemand die de problemen met asielzoekers aanpakt en krijgt gelijk de zwarte piet toegewezen.
Erg jammer vind ik dat.

ruiterinrust

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 14:40

Even helemaal mijn mening buiten beschouwing gelaten, vind ik de kritiek op Verdonk zeer onterecht. In de vorige verkiezingen was het vreemdelingenbeleid een voornaam punt, de meerderheid van de Nederlanders veel te soft en dat moest veel strenger. Nu heb je iemand die hen op hun wenken bedient. Is het onmenselijk, lachwekkend vind ik dat.
Niet ineens gaan piepen als de mensen een verhaal en gezicht krijgen.
(ik ben het zelf overigens niet eens met het beleid, maar je kan niet anders dan concluderen dat ze uitvoert wat de meerderheid wil. Prachtig en democratisch)

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 14:43

Fitzroy schreef:
Verdonk is eindelijk iemand die de problemen met asielzoekers aanpakt en krijgt gelijk de zwarte piet toegewezen.
Erg jammer vind ik dat.

precies.. sja dat dit meisje nu de "dupe"wordt is jammer. Maar imo heeft ze dit ook zelf veroorzaakt

Lyonesse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 15:23

Ze moeten haar gewoon geen examen laten doen. Heeft ze alle schoolonderzoeken gedaan en gehaald? Lijkt me niet. Of gaan jullie me vertellen dat ze nog gewoon elke dag naar school gaat? Zonder de So's, geen examen lijkt me? Tenminsten, zo ging dat bij ons wel.

Ze is idd uitermate slim bezig. Maar ik had altijd al het vermoeden dat ze nahet behalen van haar diploma ( als dat hier had gemogen) nog niet terug was gegaan. Ze lijkt wel een luis. Daar kom je ook zeer moeilijk vanaf.

Sylvia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 15:49

Ik wil daar even aan toevoegen dat ik het beleid van Fortuyn ook niks vond. Ik ben misschien soft... Nou ja, ik bén soft Maar ik heb nooit geklaagd over het asielbeleid, dat scheelt. En ik vind ook dat er geen uitzonderingen gemaakt moeten worden op beleid, in dat opzicht ben ik weer wel blij dat ze voet bij stuk houdt wat betreft bijvoorbeeld Taïda en Kalou.

Mystica, je hebt idd een punt van die SO's en toetsen Wij mochten ook niet deelnemen aan het examen als we die niet hadden gemaakt. En je laatste alinea, dat vermoeden deel ik wel.

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 15:52

Het is wel de bedoeling om dit een gefundeerde discussie te houden (zie bv de reactie van Sylvia), alleen opmerkingen in de trant van de titel voegen weinig toe.

lies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 15:55

Mystica schreef:
Ze lijkt wel een luis. Daar kom je ook zeer moeilijk vanaf.

Hoe minderwaardig jij over alles wat anders is dan jij denkt, weten we inmiddels al, maar dit slaat werkelijk alles.

Fitzroy schreef:
Erg jammer vind ik dat.

Ik zie het 'probleem' niet zo, om een meisje dat gevlucht is uit haar land en hier al 6 jaar naar school gaat, even haar diploma te laten halen.. Zal wel aan mij liggen.

Lyonesse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 16:15

lies schreef:
Mystica schreef:
Ze lijkt wel een luis. Daar kom je ook zeer moeilijk vanaf.

Hoe minderwaardig jij over alles wat anders is dan jij denkt, weten we inmiddels al, maar dit slaat werkelijk alles.

Zo bekend ben ik hier op bokt nou ook weer niet hoor. Bovendien ben ik zelf anders. Namelijk een kwart jood, kwart Amerikaan half nederlands met een duitse tante. Kan het nog anders?
Wilde je zeggen dat het niet waar is van taida? Dat ze 1, 2, 3 weer terug gaat? Mag jij me vertellen hoe de regering dat voor elkaar wil krijgen. Eerst blijft ze hangen door steeds opnieuw allerlei procedures op te starten, dan gaat ze weg met haar ouders die geld van de staat aangenomen hebben. Vervolgens komt ze terug met valse papieren, die ze vernietigd als ze gesnapt wordt, zodat ze niet meer weg kan? Dat vind ik toch wat schokkender als mijn opmerking over een luis.

Fitzroy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 16:28

lies schreef:

Ik zie het 'probleem' niet zo, om een meisje dat gevlucht is uit haar land en hier al 6 jaar naar school gaat, even haar diploma te laten halen.. Zal wel aan mij liggen.

Omdat zij hier onrechtmatig verblijft is het zeker wel een probleem. Je moet tenslotte 1 lijn trekken, niet waar?

Guess001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 16:35

Mystica schreef:
Ze moeten haar gewoon geen examen laten doen. Heeft ze alle schoolonderzoeken gedaan en gehaald? Lijkt me niet. Of gaan jullie me vertellen dat ze nog gewoon elke dag naar school gaat? Zonder de So's, geen examen lijkt me? Tenminsten, zo ging dat bij ons wel.

Die heeft ze allemaal gemaakt en gehaald. Ondanks haar afwezigheid heeft ze dit weten te presteren. Gewoon door keihard te werken. Best knap hè?

Lyonesse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 16:36

Dus ze gaat serieus gewoon naar school?

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 16:41

Laat maar lekker weggaan, zo iemand kost de maatschappij alleen maar geld. En juist, wij moeten dit geld opbrengen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 16:57

Talisha schreef:
Laat maar lekker weggaan, zo iemand kost de maatschappij alleen maar geld. En juist, wij moeten dit geld opbrengen.

Dat lijkt me een betere besteding dan mensen die niet willen leren en werken onderhouden.
Dat is juist ook zo merkwaardig, iedereen die altijd de mond vol heeft over de werschuwe jeugd is er opeens tegen dat iemand die dat niet is haar diploma haalt, puur en alleen omdat Rita verkiest de regels strikt toe te passen.

Wil je een maatschappij draaiende houden dan heb je juist mensen met de wilskracht en het doorzettingsvermogen van Taida nodig.

Bestek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 17:06

Barbara_m schreef:
jepsica schreef:

ik vind haar zeker niet onmenselijk. In de zaak Taida had ze naar mijn weten gelijk. Je moet natuurlijk niet onder valse voorwaarden ned binnenkomen, je zakken vullen, diploma halen en lekker verder leven. Dat kunne wij niet, dus waarom zou Taida dit wel mogen? Het is een kind, dat snap ik, maar dan nog! Als ze dit NU al doet, waarom zou zij zoiets niet NOG een keer doen?

Hier wil ik toch even op reageren. Verdonk vind ik alles behalve menselijk, in ieder geval niet het verstand hebben om een goede minister te zijn. Zij heeft -zo- veel fouten gemaakt [verkeerde papieren in Congo, verkeerd handelen bij de schiphol-brand om vervolgens te verkondigen dat er adequaat gehandelt is, een vergelijkbare Congo-zaak, zelfs een rechtse partij heeft naast alle linkse partijen laten weten dat ze het vertrouwen in haar opzeggen] dat ik haar geen menselijke minister vind.

Verder, wat Taida betreft: Verdonk gaat niet over mensen, maar over regeltjes. Maar aangezien Taida het ook niet fair gespeeld heeft, vind ik dat ze nu echt de eer aan haarzelf moet gaan houden en het examen netjes bij de Nederlandse ambassade moet gaan maken.

Sylvia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 17:10

Maar sarabande, Verdonk is niet degene die in de media ging verkondigen dat ze zo goed d'r best doet in de ministerraad en alle recht heeft om Taïda het land uit te schoppen.

Wat zou er gebeuren als Verdonk na alle commotie had gezegt: "Taïda, meid, blijf gerust en haal je examen!" Ik denk dat er dan geen enkele asielzoeker meer was vertrokken.

Persoonlijk vind ik het NIET kunnen om geld te ontvangen van de overheid en vervolgens weer terug te komen. En ik vind het heel netjes om haar tegemoet te komen en haar het examen VWO op de ambassade af te nemen. Daar moet ook vanalles voor geregeld worden. Ze hadden haar ook uit kunnen zetten en in haar sop gaar laten koken.

Ik zie echt het probleem niet, ze kan haar diploma halen. Wat maakt het nou helemaal uit of dat ze dat diploma in Nederland haalt of in Sarajevo? Imo is het voor Taïda net zo goed een principekwestie. Ik had allang de eer aan mezelf gehouden. Je ziet wat er gebeurd: Taïda krijgt steeds minder steun en Verdonk steeds meer, terwijl het in het begin net andersom was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 17:15

sarabande schreef:
Talisha schreef:

Dat lijkt me een betere besteding dan mensen die niet willen leren en werken onderhouden.
Dat is juist ook zo merkwaardig, iedereen die altijd de mond vol heeft over de werschuwe jeugd is er opeens tegen dat iemand die dat niet is haar diploma haalt, puur en alleen omdat Rita verkiest de regels strikt toe te passen.

Wil je een maatschappij draaiende houden dan heb je juist mensen met de wilskracht en het doorzettingsvermogen van Taida nodig.

Sorry hoor, maar persoonlijk heb ik geen behoefte aan oplichters in onze maatschappij. Als ze het op een eerlijke manier gespeeld had oke, maar dit meisje is niet slim, uitgekookt is het woord