Je kunt hier nu wel lekker speculeren, en voor de mensen die dat willen, lekker blijven doen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Yuna schreef:Je mag niet bellen, maar kunt het in principe wel.
Wat betreft dat instorten, lees aub die site even. Het is namelijk wel mogelijk.
Citaat:The additional problem was distortion of the steel in the fire. The temperature of the fire was not uniform everywhere, and the temperature on the outside of the box columns was clearly lower than on the side facing the fire. The temperature along the 18 m long joists was certainly not uniform. Given the thermal expansion of steel, a 150°C temperature difference from one location to another will produce yield-level residual stresses. This produced
distortions
in the slender structural steel, which resulted in buckling failures. Thus, the failure of the steel was due to two factors: loss of strength due to the temperature of the fire, and loss of structural integrity due to distortion of the steel from the non-uniform temperatures in the fire.
Samenvatting van oorzaken door vriend in kwestie schreef:- impact van vliegtuig, schade aan steunkolommen
- brand van 90000liter kerosine
- verliezen van sterkte
- vervorming van de constructie door ongelijke opwarming
=> de vloeren door de minimalistische ophanging ervan vielen naarbeneden => pannekoek effect ^^
Samzz schreef:Ach... allemaal complot theoriën, de regering heeft wel meerdere dingen in de doofpot gestopt en dingen gedaan die niet door de beugel kunnen (Irak, Vietnam).
Je kunt hier nu wel lekker speculeren, en voor de mensen die dat willen, lekker blijven doenMaar achter de waarheid kom je als burger toch niet... tenzij je op een een of andere manier in het witte huis kunt infiltreren
Citaat:Op 10km hoogte kan je gezien wel gewoon bellen hoor
Raar dat je niet kon bellen? Had je roaming dekking in dat gebied? Vloog je boven land of niet?
matybu30 schreef:Ik vind het op zijn zachts gezegd een schandalige video. Er wordt getwijfeld over bijvoorbeeld Flight 93 die neergestort zou zijn, en dat de gesprekken niet echt zouden zijn geweest. Ze hebben echter GEEN concreet bewijs en wat als deze mensen WEL echt zijn omgekomen? Ik vind het nogal respectloos om dan gewoon te gaan beweren dat ze nog in leven zijnHeel veel nabestaanden moeten voor altijd met de pijn van 9/11 leven, en hun doen er nog een schepje bovenop, daarnaast komt er binnenkort een film uit die United 93 gaat heten, over Flight 93 dus idd. Ik vind het uberhaupt nogal grof om te gaan speculeren over dit soort dingen.
en al helemaal schandalig om dan ook nog eens iemands laatste telefoontje te gaan ontleden. Er is ook nog zoiets als respect...
baroen schreef:het is idd allemaal schandalig... het hele verhaal..... maar waar laat jij de feiten? waar is het CONCRETE bewijs dat het wel zo is gegaan?
ik kijk de flim ook met een geknepen oog hoor, ik weet heel goed dat men kan manipuleren en proberen dingen waarheid te maken, maar er zijn gewoon dingen in de film die niet gemanipuleerd kunnen worden... je ziet toch ook zelf dingen ? ( explosies, het gat in het pentagon enz enz)
hoe verklaar je dat dan?
de kapers die nog leven ( en ja dat is dus echt waar)
er zijn teveel dingen die niet kunnen tegenover dingen die wel anders weerlegt kunnen worden.. ik ben er van overtuigd dat dit een geplande aanval was
matybu30 schreef:Lecytinker, ik heb een aantal jaar in Amerika gewoond en gewerkt en ik had daar in het luchtruim inderdaad ook gewoon bereikMaar ik blijf erbij dat ik dit volkomen respectloos vind naar de nabestaanden toe, en als mensen een greintje respect hadden, dan zouden ze niet als een gek lopen speculeren.
LecyTinker schreef:
Had een heel verhaal getypt net, maar kwam erachter dat ik eigenlijk alleen maar kan toevoegen dat je geheel gelijk hebt.
Citaat:Wat betreft de vervorming, het buigen van de stalen profielen door ongelijke thermische uitzetting zogrde ervoor dat de dekken naar beneden vielen.
De WTC torens bestonden 95% van hun volume uit lucht: Implosie is dus mogelijk. Ook op te merken dat de toren niet geknakt is of zo
uit de beelden kun je zien dat ze vanboven naar beneden instortte.
Het vloerplatform van verdieping x viel naar beneden, valt op het verdiep eronder, die die schok niet kan verdragen, valt mee naar beneden;
dan heb je 2 platformen die naar beneden vallen, enz ...
LecyTinker schreef:over dat bellen gesproken. Amerika heeft een ander systeem dan wij in nederland. Met de nederlandse gsm heb je niet altijd bereik in de vs zelfs al zit je in grotere steden. Wil je hier meer over weten dan kan je dat lezen op deze site. http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc= ... =pc&lm=pc1 . Dus dat de amerikanen op bepaalde gebieden wel bereik hebben waar wij dat niet hebben is meer dan logisch. Moet zeggen toen ik mijn gsm aan deed in het vliegtuig in de vs had ik zelfs met mijn nederlandse netwerk wel bereik in new york.
Yuna schreef:@Bas232
Fantastisch dat je een radio-zend-amateur bent, lijkt me een leuke hobby. Ik snap het nut van die "échte" erbij niet zo, denk niet dat iemand gaat twijfelen dat je er een bent als je dat zegt hoor.
Maar misschien is het in België dan anders, want zoals je kunt lezen zeggen matybu30 en LecyTinker juist dat ze wel bereik hadden.
Marreke schreef:matybu30 als ik een dierbare zou verliezen, maakt niet uit of dat bij een aanslag of een verkeersongeval is, zou ik absoluut de hele waarheid willen weten.
Als de overheid bewijzen achter zou houden of mij een geheimhoudingsverklaring zou willen laten tekenen, zou dat voor mij een teken zijn dat er 'iets' niet klopt. Ik denk dat ik dan op alle mogelijke manieren zou proberen toch de waarheid boven water te krijgen. Maar ja, dat ben ik...
Deze film gaat oa over een aantal zaken waar nog vragen over zijn, dingen die niet openbaar gemaakt worden en tegenstrijdige verklaringen. Veel mensen die aan de film meegewerkt hebben, hebben een dierbare verloren bij deze ramp. Ze zijn op zoek naar de waarheid en blijkbaar doen ze dit deels door een film te maken.
Yuna schreef:Vraagje, wat als je een gsm hebt die via de satelliet contact zoekt? Een "satelliet"gsm bestaat toch dacht ik, al weet ik de correcte technische benaming niet.