Bewijs rond 911/Twin Towers - Iemand dit gezien?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Samzz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 14:47

Ach... allemaal complot theoriën, de regering heeft wel meerdere dingen in de doofpot gestopt en dingen gedaan die niet door de beugel kunnen (Irak, Vietnam).

Je kunt hier nu wel lekker speculeren, en voor de mensen die dat willen, lekker blijven doen Maar achter de waarheid kom je als burger toch niet... tenzij je op een een of andere manier in het witte huis kunt infiltreren

Mies7

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 15:04

Yuna schreef:
Je mag niet bellen, maar kunt het in principe wel.

Wat betreft dat instorten, lees aub die site even. Het is namelijk wel mogelijk.

Nee, je kunt niet in alle vliegtuigen bellen en zeker niet met een mobieltje! Ik ben vorig jaar naar Mexico geweest, en heb toen voor de grap geprobeerd te bellen met m'n GSM maar had geen bereik.
Dit komt ook naar voren in de film.

Ik heb net de hele film gekeken, en er zijn inderdaad een aantal zaken op z'n zachtst gezegd merkwaardig verlopen... Het instorten van de Twin Towers zal ook zeker niet alleen veroorzaakt zijn door de vliegtuigen, het is al eerder gezegd en ook uit de film blijkt dat er gebruik moet zijn gemaakt van explosieven die zeer nauwkeurig zijn aangebracht. Heb toevallig afgelopen week nog een documentaire gezien op discovery waarin gebouwen opgeblazen werden en ook deze gebouwen storten echt in zichzelf als het ware, doordat de explosieven binnenin waren geplaatst.
Ben erg benieuwd of de waarheid ooit nog boven tafel gaat komen... En ben ook erg benieuwd wat er met de passagiers van Flight 93 gebeurd is!

Karamell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 15:07

Hannanas, je haalde die speculaties aan en ik reageerde erop.
Er zijn trouwens geen bewijzen van een militair vliegtuig, dat zijn speculaties.

Weer een site die vriend in kwestie aanraadde: http://www.tms.org/pubs/journals/JOM/01 ... -0112.html

Citaat:
The additional problem was distortion of the steel in the fire. The temperature of the fire was not uniform everywhere, and the temperature on the outside of the box columns was clearly lower than on the side facing the fire. The temperature along the 18 m long joists was certainly not uniform. Given the thermal expansion of steel, a 150°C temperature difference from one location to another will produce yield-level residual stresses. This produced
distortions

in the slender structural steel, which resulted in buckling failures. Thus, the failure of the steel was due to two factors: loss of strength due to the temperature of the fire, and loss of structural integrity due to distortion of the steel from the non-uniform temperatures in the fire.

Het staal is dan ook niet gesmolten, maar verbogen ^^

Samenvatting van oorzaken door vriend in kwestie schreef:
- impact van vliegtuig, schade aan steunkolommen
- brand van 90000liter kerosine
- verliezen van sterkte
- vervorming van de constructie door ongelijke opwarming

=> de vloeren door de minimalistische ophanging ervan vielen naarbeneden => pannekoek effect ^^

Nogmaals ik ga me niet uitspreken over het al dan niet geënsceneerd zijn, zoals eerder gezegd gaan wij toch nooit met volle zekerheid weten wat er gebeurd is, gewoon een reactie op het mogelijk zijn van het instorten.

@Mies7
Op 10km hoogte kan je gezien wel gewoon bellen hoor
Raar dat je niet kon bellen? Had je roaming dekking in dat gebied? Vloog je boven land of niet?

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 17:11

Samzz schreef:
Ach... allemaal complot theoriën, de regering heeft wel meerdere dingen in de doofpot gestopt en dingen gedaan die niet door de beugel kunnen (Irak, Vietnam).

Je kunt hier nu wel lekker speculeren, en voor de mensen die dat willen, lekker blijven doen Maar achter de waarheid kom je als burger toch niet... tenzij je op een een of andere manier in het witte huis kunt infiltreren

Neeh oke.. Als je je maar realiseerd dat wat wij voorgeschoteld krijgen.. Niet altijd.. per definitie de waarheid is.

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 17:43

even in mijn lijstje zetten om later eens te bekijken

Bas232

Re: Bewijs rond 911/Twin Towers - Iemand dit gezien?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-06 18:25

Hoi Yuna,

Citaat:
Op 10km hoogte kan je gezien wel gewoon bellen hoor
Raar dat je niet kon bellen? Had je roaming dekking in dat gebied? Vloog je boven land of niet?

Ik ben het niet met je eens.
Je kan wel bellen, maar dan moet het vliegtuig in questie een transponder bevatten, en die werden pas in 2004 geinstalleerd.
Als die transpoder niet aanwezig is kan je het wel vergeten, domweg omdat de antennes voor GSM verkeer gerichte antennes zijn die een afstraling hebben in horizontale richting.
Om het simpel te houden, die dingen kijken NIET omhoog.
Dit houd in dat de gevoeligheid en straling van/naar bovenaf enorm laag ligt, knappe GSM die daar nog verbinding mee gaat maken.
Als radio-zend-amateur (ja een echte), kan ik je verzekeren dat je op 10KM hoogte in een vliegtuig zonder transponder geen verbinding kunt maken, gaat je echt niet lukken.
De GSM mast zal jou signaal mischien wel krijgen, maar je GSM gaat het return-signaal niet kunnen ontvangen, waardoor je verbinding niet tot stand komt.

Hannanas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 19:08

zieje, bellen kan haast niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 20:03

Ik zit het nu nog eens te kijken...
Yuna, er was 37800 liter kerosine aan boord, geen 90000 liter, en het grootste deel daarvan is buiten de toren verbrand (zie ook de foto op de link die je vriend gaf). De hoogst gemeten temperatuur* was 747°C en dat is ongeveer de helft van het smeltpunt van staal. Bij buigen van het stalen geraamte zou een gebouw opzij vallen maar niet recht naar beneden.
En hoe verklaart je vriend de verwoesting van de lobby? De liftschachten waren luchtdicht dus het vuur kon niet naar beneden 'rollen' via de liften. Toch waren er in de lobby veel gewonden en veel doden.

Rosita, laat je nog weten wat je er van denkt?

Whiz, de hele waarheid zal waarschijnlijk nooit boven water komen maar vragen stellen om althans een deel van de waarheid te kennen kan geen kwaad. Het is nu alleen wachten op eerlijke antwoorden.

* gemeten met infraroodbeelden van een satelliet, of dat accuraat is weet ik niet.

matybu30

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 03:17

Ik vind het op zijn zachts gezegd een schandalige video. Er wordt getwijfeld over bijvoorbeeld Flight 93 die neergestort zou zijn, en dat de gesprekken niet echt zouden zijn geweest. Ze hebben echter GEEN concreet bewijs en wat als deze mensen WEL echt zijn omgekomen? Ik vind het nogal respectloos om dan gewoon te gaan beweren dat ze nog in leven zijn Heel veel nabestaanden moeten voor altijd met de pijn van 9/11 leven, en hun doen er nog een schepje bovenop, daarnaast komt er binnenkort een film uit die United 93 gaat heten, over Flight 93 dus idd. Ik vind het uberhaupt nogal grof om te gaan speculeren over dit soort dingen. en al helemaal schandalig om dan ook nog eens iemands laatste telefoontje te gaan ontleden. Er is ook nog zoiets als respect...

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 03:38

matybu30 schreef:
Ik vind het op zijn zachts gezegd een schandalige video. Er wordt getwijfeld over bijvoorbeeld Flight 93 die neergestort zou zijn, en dat de gesprekken niet echt zouden zijn geweest. Ze hebben echter GEEN concreet bewijs en wat als deze mensen WEL echt zijn omgekomen? Ik vind het nogal respectloos om dan gewoon te gaan beweren dat ze nog in leven zijn Heel veel nabestaanden moeten voor altijd met de pijn van 9/11 leven, en hun doen er nog een schepje bovenop, daarnaast komt er binnenkort een film uit die United 93 gaat heten, over Flight 93 dus idd. Ik vind het uberhaupt nogal grof om te gaan speculeren over dit soort dingen. en al helemaal schandalig om dan ook nog eens iemands laatste telefoontje te gaan ontleden. Er is ook nog zoiets als respect...

het is idd allemaal schandalig... het hele verhaal..... maar waar laat jij de feiten? waar is het CONCRETE bewijs dat het wel zo is gegaan?
ik kijk de flim ook met een geknepen oog hoor, ik weet heel goed dat men kan manipuleren en proberen dingen waarheid te maken, maar er zijn gewoon dingen in de film die niet gemanipuleerd kunnen worden... je ziet toch ook zelf dingen ? ( explosies, het gat in het pentagon enz enz)
hoe verklaar je dat dan?
de kapers die nog leven ( en ja dat is dus echt waar)
er zijn teveel dingen die niet kunnen tegenover dingen die wel anders weerlegt kunnen worden.. ik ben er van overtuigd dat dit een geplande aanval was

LecyTinker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 07:22

over dat bellen gesproken. Amerika heeft een ander systeem dan wij in nederland. Met de nederlandse gsm heb je niet altijd bereik in de vs zelfs al zit je in grotere steden. Wil je hier meer over weten dan kan je dat lezen op deze site. http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc= ... =pc&lm=pc1 . Dus dat de amerikanen op bepaalde gebieden wel bereik hebben waar wij dat niet hebben is meer dan logisch. Moet zeggen toen ik mijn gsm aan deed in het vliegtuig in de vs had ik zelfs met mijn nederlandse netwerk wel bereik in new york. En dat van het pentagon is idd wel en vreemd verhaal aangezien er maar van alle camera´s die bij het pentagon staan er maar eentje het deed. Op die ene kon je wel een explosie zien, maar geen vliegtuig. Wat verdacht was aangezien het toch een redelijk groot ding was zo een vliegtuig en niet makkelijk over het hoofd gezien kan worden.
Dat de regering onder bush zo corrupt is als was is wel bekent.
Maar als we nu alles gaan baseren op feiten of theorieen die we horen dan krijgen we een heel vertekend beeld. Het is idd zo dat we niet eens de helft van alle informatie tot onze beschikking hebben, laat staan dat we dat ook nog allemaal gelezen hebben. Er zal ongetwijfeld heel erg veel niet en nooit openbaar gemaakt worden om de simpele reden dat er dan zoveel errors naar boven komen wat het hele amerikaanse idee naar beneden zal halen.
Ik heb een uurtje van New York City af gewoond en heb ground zero dus ook redelijk vaak gezien. Het financial district is heel erg makkelijk te bereiken en vooral de twin towers die met kop en schouders boven alles uit staken was heel makkelijk te bereiken. Buiten dat het op video is vastgelegt door burgers dat er vliegtuigen in vlogen is het ook meer dan logisch in mijn ogen dat als er een vliegtuig de bedoeling heeft om erin te vliegen ze dat kunnen doen en met grote preciezie ook.
Dat het instort is ook niet zo vreemd hoor. Als je wist hoe groot die dingen waren dan kan ik het goed geloven dat ze door de druk van bovenaf alleen al in konden storten. Vooral als een aantal van de belangrijkste steunbalken doormidden waren. Maar goed, zo heeft iedereen zijn eigen ideeen over wat dan ook. Ben het persoonlijk wel eens met de stelling dat er aan 11 september wel heel veel scherpe kantjes zitten die niet kloppen. Maar ofdat dat zo is omdat het een cover-up geval is, een leugen is of simpelweg omdat we niet alle feiten weten.... ik weet het niet. Het blijft iets vreemds.

matybu30

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 08:38

baroen schreef:
het is idd allemaal schandalig... het hele verhaal..... maar waar laat jij de feiten? waar is het CONCRETE bewijs dat het wel zo is gegaan?
ik kijk de flim ook met een geknepen oog hoor, ik weet heel goed dat men kan manipuleren en proberen dingen waarheid te maken, maar er zijn gewoon dingen in de film die niet gemanipuleerd kunnen worden... je ziet toch ook zelf dingen ? ( explosies, het gat in het pentagon enz enz)
hoe verklaar je dat dan?
de kapers die nog leven ( en ja dat is dus echt waar)
er zijn teveel dingen die niet kunnen tegenover dingen die wel anders weerlegt kunnen worden.. ik ben er van overtuigd dat dit een geplande aanval was

Kapers die nog leven? Meid, dan was dit al allemaal in de media geweest En hoe denk je dat ze aan al die papieren kwamen, het is allemaal nep Dit clipje is al eerder op het internet geweest en aan de hand daarvan zijn onafhankelijke onderzoeken gedaan en toen kwamen de makers al gauw aan het licht hoor, en leek het helemaal niet zo ingewikkeld in elkaar te zitten. Er zitten uberhaupt al dingen in dit filmpje die ze verderop in het filmpje weer tegenspreken Zo zouden de vleugels van het vliegtuig geheel onbeschadigd zijn gebleven door de lantaarnpalen, maar hoe kunnen ze dat weten terwijl het met volle snelheid het pentagon inklapte....? precies Het is allemaal zinlose speculatie om de media gek te maken.

NathalietjeB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 08:40

ik vind heel 11 september maar raar verlopen weet dat ik toen thuis was en vol verbazing en doodse stilte heb zitten toekijken...
ik vind idd de punten in het filmpje goed t zet je aan het nadenken zoals dat stuk over het pentagon..
en waarom moesten de mensen geheimhouding ondertekenen bij het horen van de laatste gesprekken het klopt gewoon van geen ene kant....
heel 11 september klopt gewoon compleet niet...
dit geintje heeft enorm veel levens gekost...

matybu30

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 08:42

Lecytinker, ik heb een aantal jaar in Amerika gewoond en gewerkt en ik had daar in het luchtruim inderdaad ook gewoon bereik Maar ik blijf erbij dat ik dit volkomen respectloos vind naar de nabestaanden toe, en als mensen een greintje respect hadden, dan zouden ze niet als een gek lopen speculeren.

LecyTinker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 12:37

matybu30 schreef:
Lecytinker, ik heb een aantal jaar in Amerika gewoond en gewerkt en ik had daar in het luchtruim inderdaad ook gewoon bereik Maar ik blijf erbij dat ik dit volkomen respectloos vind naar de nabestaanden toe, en als mensen een greintje respect hadden, dan zouden ze niet als een gek lopen speculeren.

Had een heel verhaal getypt net, maar kwam erachter dat ik eigenlijk alleen maar kan toevoegen dat je geheel gelijk hebt.

nienke1208

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 14:33

voor twijfels wat betreft instorten twin towers, ga alsjeblieft het boek:
102 minuten lezen (onder andere ooggetuigen verhalen en verhalen van mensen IN de twin towers) -> ik ben goed van slag geweest na het lezen van dit boek!!!

ik heb de film gezien met alle speculaties en twijfels... tja.. ik weet niet wat ik er van moet denken..
sommige dingen kloppen niet...

matybu30

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 17:11

LecyTinker schreef:

Had een heel verhaal getypt net, maar kwam erachter dat ik eigenlijk alleen maar kan toevoegen dat je geheel gelijk hebt.

Bedoel je dat nou sarcastisch of niet

Ik wil ook niemand aanvallen hoor, maar ik heb het zelf aardig dichtbij meegemaakt en ken ook iemand die een familielid heeft verloren bij Flight 93, en een kennis van mij haar vriend kwam om bij de WTC ramp. Ik denk dat als ik zelf een dierbare zou hebben verloren dat ik deze video ook niet op prijs zou stellen, en daar ging het me eigenlijk om

Dat ze ook ingingen op het feit dat de towers in waren gestort terwijl dat niet zou moeten kunnen tenzij er meerdere explosieven in het gebouw aanwezig waren: Dat vind ik helemaal niet gek dat ze ingestort zijn, ze lieten ook beelden zien van andere wolkenkrabbers die in brand stonden maar NIET waren ingestort, en verwonderen zich dan dat het met de Twin towers wel gebeurd is en wijden dat aan een complottheorie, maar Duh, ze hebben het dan weer niet over het feit dat al die andere gebouwen geen vliegtuig naar binnen kregen gevlogen Wat voor een klap denk je dat dat geeft? en wat een druk op de steunpilaren als zo'n megatonner boeing met naar binnen komt vliegen en dan ook nog eens met een megasnelheid, daar is gewoon geen enkele constructie tegen bestand, en daar KUN je ook geen 100% veiligheid testen op doen. Beetje domme argumenten in dit filmpje dus. Het is dus appels met peren vergelijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 18:19

matybu30 als ik een dierbare zou verliezen, maakt niet uit of dat bij een aanslag of een verkeersongeval is, zou ik absoluut de hele waarheid willen weten.
Als de overheid bewijzen achter zou houden of mij een geheimhoudingsverklaring zou willen laten tekenen, zou dat voor mij een teken zijn dat er 'iets' niet klopt. Ik denk dat ik dan op alle mogelijke manieren zou proberen toch de waarheid boven water te krijgen. Maar ja, dat ben ik...
Deze film gaat oa over een aantal zaken waar nog vragen over zijn, dingen die niet openbaar gemaakt worden en tegenstrijdige verklaringen. Veel mensen die aan de film meegewerkt hebben, hebben een dierbare verloren bij deze ramp. Ze zijn op zoek naar de waarheid en blijkbaar doen ze dit deels door een film te maken.

Karamell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 18:26

@Bas232
Fantastisch dat je een radio-zend-amateur bent, lijkt me een leuke hobby. Ik snap het nut van die "échte" erbij niet zo, denk niet dat iemand gaat twijfelen dat je er een bent als je dat zegt hoor.
Maar misschien is het in België dan anders, want zoals je kunt lezen zeggen matybu30 en LecyTinker juist dat ze wel bereik hadden.

@Marreke
Lees aub de links, die temperatuur is voldoende om het staal te verzwakken zodat het gaat buigen.
Mag ik nieuwsgierig zijn en vragen waar je de exacte hoeveelheid kerosine hebt gevonden?
Als antwoord op je vraag zegt die vriend hetvolgende;
Citaat:
Wat betreft de vervorming, het buigen van de stalen profielen door ongelijke thermische uitzetting zogrde ervoor dat de dekken naar beneden vielen.
De WTC torens bestonden 95% van hun volume uit lucht: Implosie is dus mogelijk. Ook op te merken dat de toren niet geknakt is of zo
uit de beelden kun je zien dat ze vanboven naar beneden instortte.
Het vloerplatform van verdieping x viel naar beneden, valt op het verdiep eronder, die die schok niet kan verdragen, valt mee naar beneden;
dan heb je 2 platformen die naar beneden vallen, enz ...

Als je meer info daarover wilt aub de laatste link even lezen.

edit: Twee keer "dan heb je 2 platformen die naar beneden vallen, enz" ge-copy paste uit het gesprek met die vriend, de overbodige eventjes weg gehaald.
Laatst bijgewerkt door Karamell op 25-04-06 18:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Bas232

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-06 18:27

LecyTinker schreef:
over dat bellen gesproken. Amerika heeft een ander systeem dan wij in nederland. Met de nederlandse gsm heb je niet altijd bereik in de vs zelfs al zit je in grotere steden. Wil je hier meer over weten dan kan je dat lezen op deze site. http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc= ... =pc&lm=pc1 . Dus dat de amerikanen op bepaalde gebieden wel bereik hebben waar wij dat niet hebben is meer dan logisch. Moet zeggen toen ik mijn gsm aan deed in het vliegtuig in de vs had ik zelfs met mijn nederlandse netwerk wel bereik in new york.

Ik vrees dat je van alles door elkaar loopt te gooien.

1ste, om in een vliegtuig te kunnen bellen op grote hoogte moet het vliegtuid in kwestie een transponder hebben.
Om het duidelijker te stellen, een steunzender in het vliegtuig zelf.

2de, het enige dat je nodig hebt om in Amerika te kunnen bellen is een tri-band GSM: Europa 900+1800MHz USA 1900MHz

3de, Hoe jij in de USA een nederlands netwerk kunt gebruiken is me helemaal onduidelijk, sorry maar je zit zoiets als 9000KM weg van Nederland.
Ik vrees dat je netwerken en aanbieders door elkaar gooit.
Netwerk = Het netwerk waar je gebruik van maakt met je GSM, in bv Belgie is dat Proximus, Base, Mobistar of Orange.
Aanbieder = Diegene waar je je SIM-kaart van gekregen hebt.

Nu is het wel zo dat aanbieders overeenkomsten hebben met andere aanbieders waardoor je elkaars Netwerk kunt gebruiken, dit heet ROAMING.

4de, Als het vliegtuig op de grond staat of op zeer lage hoogte vliegt laten we zeggen tussen 0 en 1000meter, ja dan is het inderdaad zeer goed mogelijk om een verbinding te maken zonder dat het vliegtuig een eigen transponder heeft.
Maar veel hoger gaat het echt niet, GSM transpoders hebben maar een zeer beperkt bereik, vaak is het maar 5 KM of minder.
Aangezien die masten niet ophoog zenden/ontvangen is het breik die richting op nog veel kleiner.

Hoe ze het precies doen met die transponders in vliegtuigen weet ik niet, maar het zou me niet verbazen als ze dat via satellieten doen.

Bas232

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-06 18:30

Yuna schreef:
@Bas232
Fantastisch dat je een radio-zend-amateur bent, lijkt me een leuke hobby. Ik snap het nut van die "échte" erbij niet zo, denk niet dat iemand gaat twijfelen dat je er een bent als je dat zegt hoor.
Maar misschien is het in België dan anders, want zoals je kunt lezen zeggen matybu30 en LecyTinker juist dat ze wel bereik hadden.

Met echte bedoel ik dat ik niet zo'n kappa-27Mc-boer ben, veel mensen verwarren Zendamateurs met die categorie.

Wat aangaande dat bereik, ja kan best, als het vliegtuig maar laag genoeg vliegt ofwel een transponder aan boord heeft.
Als je aan een van die twee voorwaarden niet voldoet kan je het echt vergeten.

Karamell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 18:35

Vraagje, wat als je een gsm hebt die via de satelliet contact zoekt? Een "satelliet"gsm bestaat toch dacht ik, al weet ik de correcte technische benaming niet.

matybu30

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 18:41

Marreke schreef:
matybu30 als ik een dierbare zou verliezen, maakt niet uit of dat bij een aanslag of een verkeersongeval is, zou ik absoluut de hele waarheid willen weten.
Als de overheid bewijzen achter zou houden of mij een geheimhoudingsverklaring zou willen laten tekenen, zou dat voor mij een teken zijn dat er 'iets' niet klopt. Ik denk dat ik dan op alle mogelijke manieren zou proberen toch de waarheid boven water te krijgen. Maar ja, dat ben ik...
Deze film gaat oa over een aantal zaken waar nog vragen over zijn, dingen die niet openbaar gemaakt worden en tegenstrijdige verklaringen. Veel mensen die aan de film meegewerkt hebben, hebben een dierbare verloren bij deze ramp. Ze zijn op zoek naar de waarheid en blijkbaar doen ze dit deels door een film te maken.

Ben ik helemaal mee eens, maar het stuk waarin ze beweren dat er nooit passagiers zijn omgekomen bij bijv. Flight 93, dat vind ik erg grof, zoals ik al zei ken ik mensen die een dierbare hebben verloren. Met zulke uitspraken die zij doen in deze film kun je mensen erg pijn doen :/

Bas232

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-06 18:50

Yuna schreef:
Vraagje, wat als je een gsm hebt die via de satelliet contact zoekt? Een "satelliet"gsm bestaat toch dacht ik, al weet ik de correcte technische benaming niet.

Ja klopt, dat zijn die Irridium dingen.
Dat is een netwerk van laagvliegende 66 satellieten op 780KM hoogte.
Via die dingen kan je perfect Internet verkeer doen.
Wat ze volgens mij doen is heel simpel, het vliegtuig in kwestie maakt een data verbinding met die sat's gedurende de hele vlucht.
Via die data-link kan je Internetten, maar ook andere dingen verzenden.
Dus plaatsen ze in het vliegtuig een GSM"mast" die je 1 of meerdere netwerken aanbied, die jij met je normale GSM kan gebruiken.
Omdat GSM's via het zogenoemde Packet-switching-data-protocol werken, is het dus heel simpel jou telefoon verkeer naar een normaal netwerk te sturen.
Dat het via die sat's gaat ga je weinig van merken omdat die dingen zeer laag boven de aarde rond-vliegen, maar enige vertraging is er wel.
Immers de vertraging is: Afstand : Lichtsnelheid = tijd

Ergo: 780KM : 300000KM/s = 780 : 300000 = 0,0026sec

Maar ik ben nu een beetje aan het afdwalen

Karamell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 19:00

Maar het is wel heel interessant Bedankt voor de uitleg