Piercings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sizzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 12:32

Ik vind het wel terecht dat ze niet meer zonder toestemming van hun ouders onder de 16 een tattoo of piercing kunnen laten zetten.
Dan moeten ze maar zorgen dat ze toestemming krijgen of wachten tot hun 16e

Voor oorbellen wordt trouwens waarschijnlijk een uitzondering gemaakt hoorde ik op het nieuws.

spoekie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 19:51

Sizzy schreef:
Ik vind het wel terecht dat ze niet meer zonder toestemming van hun ouders onder de 16 een tattoo of piercing kunnen laten zetten.

Voor oorbellen wordt trouwens waarschijnlijk een uitzondering gemaakt hoorde ik op het nieuws.

Ja oke.. maar het wettelijk strafbaar maken vind ik dan wel weer erg ver gaan.

Mareska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 22:20

Ik ben sowieso benieuwd of hier wel vaak op gecontroleerd zal gaan worden? Ik vind zelf ook dat die mensen beter werk te doen hebben dan zulk soort dingen,
maar ik ben het er op zich niet tegen om het wettelijk strafbaar te maken.
Het mag nu ook eigenlijk niet, maar toch wordt het wel bij veel shops gedaan en dàt moet juist voorkomen worden.

spoekie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 22:22

Mareska schreef:
Ik ben sowieso benieuwd of hier wel vaak op gecontroleerd zal gaan worden? Ik vind zelf ook dat die mensen beter werk te doen hebben dan zulk soort dingen,
Het mag nu ook eigenlijk niet, maar toch wordt het wel bij veel shops gedaan en dàt moet juist voorkomen worden.

Ja, maar dan moeten ze die shops vaker gaan controleren i.p.v. het wettelijk strafbaar maken voor kinderen. En wat gaan ze doen als ze een kind van 12 tegenkomen met een piercing? Naar papa en mama bellen om te vragen of die het écht goed vinden? Ik vind het een beetje gezeur en ook eigen verantwoordelijkheid. Ik bedoel we zijn mensen, geen beesten die niet zelf kunnen nadenken over de gevolgen van hun acties.

Mareska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 22:28

Ja heb je wel gelijk in, maar door het wettelijk strafbaar te maken schrikt het wel af natuurlijk en volgt de vermindering vanzelf. Tenminste, ik neem aan dat ze daar in Den Haag zo denken...

spoekie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 22:51

Mareska schreef:
Ja heb je wel gelijk in, maar door het wettelijk strafbaar te maken schrikt het wel af natuurlijk en volgt de vermindering vanzelf. Tenminste, ik neem aan dat ze daar in Den Haag zo denken...

ja oke dat is dan ook wel weer zo... Maar dan nog vind ik dat de overheid zich niet overal mee hoeft te bemoeien

Ayasha
Blogger

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 22:56

Ik kan er wel inkomen dat je onder de 16 toestemming moet hebben van je ouders maar ik vind de 'minimum leeftijd van 12' een beetje idioot. En idd, het wettelijk strafbaar maken?

MaiMai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 22:59

Ik vind dat de verantwoordelijkheid bij de tattooshop ligt, en niet bij de overheid. Ik ben voor het verbieden van tattoo's en piercings onder de 16, alleen met toestemming, maar ik vind dat de bemoeienis van de overheid hier niet bijhoort...

supertygetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 04:17

spoekie schreef:
Mareska schreef:

Ja, maar dan moeten ze die shops vaker gaan controleren i.p.v. het wettelijk strafbaar maken voor kinderen. En wat gaan ze doen als ze een kind van 12 tegenkomen met een piercing? Naar papa en mama bellen om te vragen of die het écht goed vinden? Ik vind het een beetje gezeur en ook eigen verantwoordelijkheid. Ik bedoel we zijn mensen, geen beesten die niet zelf kunnen nadenken over de gevolgen van hun acties.

O ja? Elke tienjarige kan (en zal) nadenken over de gevolgen van zijn acties? Mooi niet.

Ik begrijp niet waarom mensen zo tegen wetten zijn over dingen die je overigens niet eens nodig hebt, waarbij ouders' toestemming wordt gevraagd. We zijn het er toch ook mee eens dat ouders voor kinderen zorgen, en dat ze verantwoordelijk zijn? Dan zie ik niet in waarom ouders dat ook niet in hun voordeel kunnen krijgen...

Mareska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 09:27

MaiMai schreef:
Ik vind dat de verantwoordelijkheid bij de tattooshop ligt, en niet bij de overheid. Ik ben voor het verbieden van tattoo's en piercings onder de 16, alleen met toestemming, maar ik vind dat de bemoeienis van de overheid hier niet bijhoort...

Als de verantwoordelijkheid bij de tattooshop ligt, net als nu, krijgen kids van 14 er gewoon een flinke tepelpiercing in geschoten, want zo gebeurt het gewoon veel (niet altijd hoor).

Je ziet in de praktijk veel dat die shophouders gewoon aan de centen denken en nog niet eens altijd om legitimatie vragen. Om over hygiëne en andere rommel nog maar niet eens te spreken..

Tibamar

Re: Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 11:22

Onder de 16 toestemming van ouders vind ik wel belangrijk. Verder moet iedereen zelf weten wat ze met hun lichaam doen.
Oorbellen vind ik geen echte piercings...

Mzz_emmatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 15:11

Ik heb er gemengde gevoelens over.
Als een kind graag een piercing of tattoo wil,
dan zal hij dat toch wel doen, stiekem of met toestemming.

Maar ik vind wel dat zo'n regel er moet komen.
Als kind van 12 kun je bijvoorbeeld niet zo'n beslissing nemen,
het mag dan 'cool' zijn om een grote tekening op je rug te laten tatoeren,
maar als je er over een aantal jaar spijt van hebt,
dan zit je er maar mee..

Aan de andere kant vind ik weer, dat mensen voor zichzelf moeten beslissen.
Of het de juiste beslissing is; dat is aan jou.
Dat moeten kinderen zelf maar met hun ouders uitvechten..

Dus ik weet niet zo goed of ik nu voor of tegen ben,
omdat alles zo zijn voor en nadelen zal hebben..

_Kimberley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 23:16

Ach ik vind eigenlijk dat je dat gewoon zelf moet weten.. Het is toch echt je eigen lichaam. Okeey, als je het van je ouders niet mag, moet je het niet doen. Maar dat is met meerdere dingen toch zo.. En als je het dat toch gewoon doet, dan is dat toch je eigen verantwoordelijkheid, en niet die van de overheid.
En waarom mag je wel oorbellen, maar geen navelpiercing? Wat boeit het waar je piercing zit? Waarom zouden je oren nou minder 'erg' zijn?
En als ik een tattoo wil dan zeggen ze dat ik dat zelf nog niet kan beslissen.. Kunnen zij dat dan wel ofzo..

Mzz_emmatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 20:26

weet je wat ik me nog zat te bedenken;
dat je een piercing er altijd uit kunt halen en het dicht kunt laten groeien,
maar een tattoo niet..

spoekie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 00:23

O ja? Elke tienjarige kan (en zal) nadenken over de gevolgen van zijn acties? Mooi niet.

Ik begrijp niet waarom mensen zo tegen wetten zijn over dingen die je overigens niet eens nodig hebt, waarbij ouders' toestemming wordt gevraagd. We zijn het er toch ook mee eens dat ouders voor kinderen zorgen, en dat ze verantwoordelijk zijn? Dan zie ik niet in waarom ouders dat ook niet in hun voordeel kunnen krijgen...
[/quote]

Ja, maar om het strafbaar te maken? Sowieso wat winnen ze ermee? Dat de al boze ouders ook nog eens een boete moeten betalen? Want een kind van 10 kunnen ze nergens voor op laten draaien... Dus dan vervalt het nut van die wet al helemaal in mijn ogen...

@mzz_emmatje: volgens mij groeien niet alle piercings dicht hoor...

Mayra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 10:44

Dus dat betekend dat ik dadelijk strafbaar ga worden omdat ik oorbellen en een oorbel boven in mijn oor heb ? Lekker is dat, word het nog een duur geintje ook een paar oorbellen laten schieten.

VonDutch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 10:46

Ik heb zelf ook paar oorbellen, in me neus , in me oor boven, dus door kraakbeen, en eentje in het midden van je oor gehad ( raadt ik jullie nooit aan trouwens, hevige pijn mee gehad
En ik heb een tattoeage onder op mijn rug
Ben ik strafbaar haha , das lief

xDramaQueen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 10:48

ik had t voor een tattoo shop beter gevonden, piercings zijn er zo uit, nu ben ik dan 16 en heb er 5 maar me eerste kreeg ik op me elfde hoor

spoekie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 12:36

PrinCessRomy schreef:
ik had t voor een tattoo shop beter gevonden, piercings zijn er zo uit, nu ben ik dan 16 en heb er 5 maar me eerste kreeg ik op me elfde hoor

ja dat is waar.. als je jong bent groei je toch nog en dan wordt heel die tattoe zo lelijk uitgerekt... maar ik vind het strafbaar maken wel erg ver gaan.. daar hebben ze die ouders van die 'vervelende' kinderen alleen maar meer mee, want die moeten er voor opdraaien.

Mzz_emmatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 19:18

@Spoekie, dat niet alle piercings dichtgroeien.
Nee, dat kan zeker kloppen.
Maar dan heb je een (klein) gaatje, en dat is toch minder erg
dan een tattoo die je niet meer wilt, of mag hebben.

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 20:00

Mzz_emmatje schreef:
@Spoekie, dat niet alle piercings dichtgroeien.
Nee, dat kan zeker kloppen.
Maar dan heb je een (klein) gaatje, en dat is toch minder erg
dan een tattoo die je niet meer wilt, of mag hebben.

Tattoo's kun je weglaseren.. dan blijft er ook een soort litteken achter.. maar dat valt ook niet zo op

Sonja_vR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 22:00

MaiMai schreef:

ik vind het minimum leeftijd an sich wel okay...
dat ouders er toestemming voor moeten geven
maar dat gebeurt bij de goede shops al ...

kvind alleen dat de verantwoording bij de ouders ligt...

Noeps

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 09:40

spoekie schreef:
Sizzy schreef:

Ja oke.. maar het wettelijk strafbaar maken vind ik dan wel weer erg ver gaan.

Ja idd. De regering heeft niets te zeggen over mijn lichaam, ik vind niet dat ze mij dan een boete moeten geven, hooguit de piecing/tatoeageshop. Mijn ouders bepalen zelf wel wat ze dan gaan doen.

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 11:51

Pff ; net alsof ze iedere piercingshop gaan controleren ofdat er geen kinderen zijn die onder de 16 zijn & een piercing laten zetten....
Ik ben benieuwd in hoeverre dit gaat werken.

Overigens vind ik het wel een goed initiatief.

mys_bohemian

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 11:55

Nou ik wou toen me piercing in me nek laten zetten, maar dat wilden ze in dord niet doen, vanwege dat het niet veilig zou zijn!
dus denk dat er best shops zullen zijn die geen gevaarlijke piercings zetten en naar de leeftijd kijken.