Dan moeten ze maar zorgen dat ze toestemming krijgen of wachten tot hun 16e

Voor oorbellen wordt trouwens waarschijnlijk een uitzondering gemaakt hoorde ik op het nieuws.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sizzy schreef:Ik vind het wel terecht dat ze niet meer zonder toestemming van hun ouders onder de 16 een tattoo of piercing kunnen laten zetten.
Voor oorbellen wordt trouwens waarschijnlijk een uitzondering gemaakt hoorde ik op het nieuws.
Mareska schreef:Ik ben sowieso benieuwd of hier wel vaak op gecontroleerd zal gaan worden? Ik vind zelf ook dat die mensen beter werk te doen hebben dan zulk soort dingen,
maar ik ben het er op zich niet tegen om het wettelijk strafbaar te maken.
Het mag nu ook eigenlijk niet, maar toch wordt het wel bij veel shops gedaan en dàt moet juist voorkomen worden.
Mareska schreef:Ja heb je wel gelijk in, maar door het wettelijk strafbaar te maken schrikt het wel af natuurlijk en volgt de vermindering vanzelf. Tenminste, ik neem aan dat ze daar in Den Haag zo denken...
spoekie schreef:Mareska schreef:Ik ben sowieso benieuwd of hier wel vaak op gecontroleerd zal gaan worden? Ik vind zelf ook dat die mensen beter werk te doen hebben dan zulk soort dingen,
maar ik ben het er op zich niet tegen om het wettelijk strafbaar te maken.
Het mag nu ook eigenlijk niet, maar toch wordt het wel bij veel shops gedaan en dàt moet juist voorkomen worden.
Ja, maar dan moeten ze die shops vaker gaan controleren i.p.v. het wettelijk strafbaar maken voor kinderen. En wat gaan ze doen als ze een kind van 12 tegenkomen met een piercing? Naar papa en mama bellen om te vragen of die het écht goed vinden? Ik vind het een beetje gezeur en ook eigen verantwoordelijkheid. Ik bedoel we zijn mensen, geen beesten die niet zelf kunnen nadenken over de gevolgen van hun acties.
MaiMai schreef:Ik vind dat de verantwoordelijkheid bij de tattooshop ligt, en niet bij de overheid. Ik ben voor het verbieden van tattoo's en piercings onder de 16, alleen met toestemming, maar ik vind dat de bemoeienis van de overheid hier niet bijhoort...
PrinCessRomy schreef:ik had t voor een tattoo shop beter gevonden, piercings zijn er zo uit, nu ben ik dan 16 en heb er 5 maar me eerste kreeg ik op me elfde hoor
Mzz_emmatje schreef:@Spoekie, dat niet alle piercings dichtgroeien.
Nee, dat kan zeker kloppen.
Maar dan heb je een (klein) gaatje, en dat is toch minder erg
dan een tattoo die je niet meer wilt, of mag hebben.
MaiMai schreef:Ik vind dat de verantwoordelijkheid bij de tattooshop ligt, en niet bij de overheid. Ik ben voor het verbieden van tattoo's en piercings onder de 16, alleen met toestemming, maar ik vind dat de bemoeienis van de overheid hier niet bijhoort...
spoekie schreef:Sizzy schreef:Ik vind het wel terecht dat ze niet meer zonder toestemming van hun ouders onder de 16 een tattoo of piercing kunnen laten zetten.
Ja oke.. maar het wettelijk strafbaar maken vind ik dan wel weer erg ver gaan.