Ik drink vrij veel, ik zal eerlijk zijn en zeggen dat ik vaak als ik uitga (te)veel drink en de dag erna last ervan heb. Ik doe het verder niet met een reden ofzo, ik moet gewoon constant een glas of iets in mijn hand hebben, en op een zaterdagavond gaat een lekker koud wijntje er gewoon makkelijk in. En dan is het fietsen naar huis soms erg moeilijk en lig ik op de grond te kijken, of ben ik de dag erna enkele delen kwijt. Zolang het hierbij blijft vind ik het niet erg, zodra ik in het ziekenhuis belandt zal ik daar nog eens drastisch over na gaan denken. Maar wil je daar komen moet je wel erg veel raar spul drinken.
Als ik hier lees hoe weinig mensen er eigenlijk drinken (tenminste, dat lijkt zo) en hoe netjes iedereen om zegt te gaan met drank, voel ik me echt erg.
Maar als ik in mijn dorp rondkijk, waar iedereen er elke week genoeg op heeft, er flink wat geld doorheen drinkt en op veel manieren lopen behalve recht, valt dat juist erg mee..
En niet alleen wijn, maar ook gewoon met iemand borrelen, dan krijg je iets als pisang met blue curacao in een borrelglaasje, of andere rommel, gewoon voor de gezelligheid en 'vaste rief'. Maar geen liters puur achter elkaar, dat vind ik wel smerig 
De sterke borrels als jägermeister, goldstrike, rum of apfelkorn drink ik niet, weet niet of het allemaal super sterk is, maar ik kan er echt niet tegen, word daar echt meteen misselijk van en dan ben ik het eerste half uur ziek.
Ik denk zelf dat het een beetje aan de omgeving ligt. Als je met mensen omgaat die allemaal geen druppel drinken, neig je zelf ook eerder naar een alcohol vrije avond. Heb je een feest waar iedereen drinkt, drink je al snel mee omdat het toch op tafel staat.
Bij mij heeft het iig niks meer met ouders te maken, die vieren net zo goed feest als ik