Tieners en drankgebruik

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

retseH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 16:56

Ja Urielle, dat gebeurd heel vaak hoor, als het je verboden wordt, ga je het juist doen!

neetje86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 16:59

ik moet eerlijk bekennen dat ik wel zo iemand ben die bijna elk weekend wel dronken of aangeschoten is. en ja wat daar leuk aan is de lol die je hebt het gek doen in de disco het op de tafels springen (en er soms afdonderen). ik ben nu eigelijk geen tiener meer (20) maar 3weken geleden nog wel. en waar ik t geld vandaan haal? me pappa lief aankijken als ik uitga

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 17:04

maar jij zuipt je niet elk weekend een alcoholvergiftiging neem ik aan

neetje86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 17:08

neej ok
heb nog nooit een echte alcohol vergifteging gehad. wel eens kotsend bij de ehbo van een disco gezeten (dat scheelde niet veel) maar ja wie kotst er nooit van alcohol

Dreamer_S

Re: Tieners en drankgebruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 17:09

ik drink wel elke zaterdag, maar ben niet vaak echt dronken ofzo..
ik drink net zo veel tot ik lekker uit m'n plaat ga maar weet wel wat ik doe enzo..

Nerwen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 19:33

Ik ben 18, bijna 19, en nog geen druppel alcohol aangeraakt. Ik mag van mijn ouders best alcoholische dranken drinken, maar ik heb er gewoon geen enkele behoefte aan. Ik vermaak me net zo goed met een colaatje

Als ik zulke berichten lees vraag me altijd af welke ouders hun kinderen zich nou zo klem laten zuipen... Toch zijn dat vaak de ouders die hun kinderen ten strengste verbieden om ook maar een druppel alcohol aan te raken. En juist dan zie je vaak dat die kinderen doorslaan.
Beter zou het zijn om het wel toe te staan, maar in beperkte mate (o.a. afhankelijk van leeftijd en gedrag van het kind).
Ook zie je vaak dat het in dit soort gevallen gaat om kinderen van probleemgezinnen. Ouders die vaak wat aan de rand van de samenleving zitten (wij noemen dat hier de woonscheephaventypes) en dat vaak overbrengen op hun kinderen (ouders zuipen zichzelf ook vaak klem enz.).

RooszZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 19:39

whaha vanmorgen toen ik de deur uitging naar school vertelde mn vader over dat hij het gezien had. Ik ben 14 en nog nooit gedronken. Mn vader zei: als je ooit een glas alcohol voor je neus hebt, bedenk dan even of het verstandig is. Als je een beetje neemt is het niet erg, als je de rem maar kunt vinden...
Maar als ik iets gedronken heb, wil hij wel dat ik het zeg. Niet dat hij tegen iedereen loopt te zeggen van ja, mijn dochter drinkt niet terwijl je het stiekem toch doet!
Dus het mag opzich nu wel, maar niet te veel en dan graag ff melden ( ik vraag me af of ik het lus waarschijnlijk alleen bacardi breezer )

TouchAndGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 19:59

Ik ben 13..
En k lust toch best wel een breezer of een biertje op zijn tijd.
Vorige week was ik een beetje aangeschoten, maar dat was ook gelijk de eerste keer en de laatste keer
Ik denk trouwens dat kinderen waarvan de ouders alcohol verbieden juist gaan drinken. Mijn ouders vinden het geen probleem. Ik mocht gewoon thuis soms wat. Ze zeiden: we hebben liever dat je er thuis mee begint dan dat je straks stomdronken ergens weg komt. en ik vind dat ze daar helemaal gelijk in hebben!! Je hebt ook van die kinderen die zich zo heerlijk aanstellen na 1 biertje of wat dan ook. Sterke drank doe ik niet aan. Tis ook gewoon onzin dat kinderen van 13 zwaar aan de drank zijn. Ze doen het vast om stoer te zijn.. ik vind der niks stoers aan.. je bent net zo stoer met een cola in je hand

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 23:15

Poeh .. mijn zussie is ook 13 ... die wil ik echt nog niet .. met een flesje alcohol in der handen zien staan hoor..

Dan zou ik toch ffkes een hartig woordje met haar praten .

TouchAndGo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 20:13

Er zit soms ook heel erg verschil tussen het ene kind van 13 en het andere. sommigen zijn nog echt kinderen die spelen en zo.. anderen zijn weer helemaal niet zo.

DeSa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 20:29

Ik ben bijna 15, maar heb nog nooit alcohol gedronken, mijn broer is een paar jaar terug van een feestje stomdronken geweest, waardoor hij de volgende ochtend in de berm wakker werd zonder zijn fiets. Daar ben ik zo van geschrokken, dat ik dit niet zelf wil meemaken. (Mijn broer zuipt zich overigens niet ieder weekend vol hoor, was alleen op een feestje, en daarna heeft hij ook nooit meer alcohol op)

Leo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 20:53

Ik ben 17 en ik ben een gezelligheidsdrinker.
Ik drink alleen bier, en nooit teveel. Op een gezellig avondje met collega's of vrienden van mijn vriend drink ik misscien 2 blikjes of flesjes. Tijdens een avondje kroegen of heel soms op een verjaardag zijn dat 5, soms wat meer, glazen.
Ik ben nog nooit dronken geweest, ik weet waar mijn grenzen liggen en drink tussendoor vaak cola.

Ik heb één keer sterke drank gedronken. Dit was na een avondje kroegen met collega's. De kroeg was dicht en ze wilden nog ergens anders wat nadrinken. Één van hen had een fles Schrobbelar (als je dat zo schrijft) en ze gingen bekertje doorgeven.
Ik heb één slok gedronken en toen heb ik me om redenen met een paar afgezondert van de groep. Toen ik terugkwam was de rest stomdronken, van een paar slokken van die rotzooi. Dat was voor mij weer een punt om te beslissen dat ik daar niet meer aan meedoe.

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 21:21

Ik drink zelf bijna nooit, alleen een paar glaasjes op een feestje soms, maar absoluut niet zoveel dat ik dronken word.
Maar ik ken er wel veel die wel ontzettend veel zuipen.. Ook sterke drank idd.

Mareska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 22:09

Ik drink vrij veel, ik zal eerlijk zijn en zeggen dat ik vaak als ik uitga (te)veel drink en de dag erna last ervan heb. Ik doe het verder niet met een reden ofzo, ik moet gewoon constant een glas of iets in mijn hand hebben, en op een zaterdagavond gaat een lekker koud wijntje er gewoon makkelijk in. En dan is het fietsen naar huis soms erg moeilijk en lig ik op de grond te kijken, of ben ik de dag erna enkele delen kwijt. Zolang het hierbij blijft vind ik het niet erg, zodra ik in het ziekenhuis belandt zal ik daar nog eens drastisch over na gaan denken. Maar wil je daar komen moet je wel erg veel raar spul drinken.

Als ik hier lees hoe weinig mensen er eigenlijk drinken (tenminste, dat lijkt zo) en hoe netjes iedereen om zegt te gaan met drank, voel ik me echt erg.
Maar als ik in mijn dorp rondkijk, waar iedereen er elke week genoeg op heeft, er flink wat geld doorheen drinkt en op veel manieren lopen behalve recht, valt dat juist erg mee..

En niet alleen wijn, maar ook gewoon met iemand borrelen, dan krijg je iets als pisang met blue curacao in een borrelglaasje, of andere rommel, gewoon voor de gezelligheid en 'vaste rief'. Maar geen liters puur achter elkaar, dat vind ik wel smerig

De sterke borrels als jägermeister, goldstrike, rum of apfelkorn drink ik niet, weet niet of het allemaal super sterk is, maar ik kan er echt niet tegen, word daar echt meteen misselijk van en dan ben ik het eerste half uur ziek.

Ik denk zelf dat het een beetje aan de omgeving ligt. Als je met mensen omgaat die allemaal geen druppel drinken, neig je zelf ook eerder naar een alcohol vrije avond. Heb je een feest waar iedereen drinkt, drink je al snel mee omdat het toch op tafel staat.

Bij mij heeft het iig niks meer met ouders te maken, die vieren net zo goed feest als ik

_Ingrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 22:33

Als ik uit ga drink ik best wel iets, op de feestdagen en feestjes en tijdens het uitgaan vooral. Ik ken meisjes van 13 jaar die al wodka drinken, ieder weekend. Die vinden het echt heel stoer staan, en ook omdat hun vriedinnen het doen.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 22:43

Ik ben ondertussen al 23, en drink eigenlijk heel weinig. Puur toevallig zit ik nu met een kriekje voor mijn neus, maar het kan best zo zijn dat ik de komende 2 maanden niks meer drink.
Op dit moment ben ik voor mijn werk bezig een groots project op te zetten om jongeren bewuster te maken van hun drinkgewoonten.
Waar ik met name tegen aanloop is het ( slechte ) voorbeeld van ouders. Als je ouders elke avond drinken, dan denkt zo'n jongere dat het heel normaal is. Waarom zou hij of zij dan niet in het weekend dezelfde hoeveelheid achteroverslaan. Ouders moedigen hun kinderen ook vaak aan om te gaan drinken, bijvoorbeeld op verjaardagen, met kerst, of zo. Ze vinden het bij het proces van volwassen worden horen.
Drinken is zo verschrikkelijk normaal in onze samenleving dat het heel moeilijk is aan te geven waar de grens ligt voor die jongeren. Het project gaat dan ook uit van een integrale benadering ( heerlijk ambtenaren woord ): jongeren, ouders, scholen, horeca, sportverenigingen; iedereen moet zich bewust worden welke problemen er spelen en wat 'normaal'alcoholgebruik is, zowel voor volwassenen als voor jongeren. En laat ik dan nog maar niet beginnen over de keten en hokken, want daar kan ik denk ik ondertussen wel een boek over schrijven

kels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 23:14

Ik drink zelf ook wel is wat op een feestje.. maar veel niet.. ik wil namelijk graag de volgende dag nog weten wat ik die avond ervoor heb gedaan . Mijn ouders die vinden het ok dat ik afentoe wat drink, maar al ik ladderzat thuis zou komen dan zou ik wel een aantal weken huisarest hebben. En ik ken ook wel meisjes rond mijn leeftijd (15) die zich elke week klem zuipen, ik zie daar totaal het nut niet van in
.

kwadraatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 16:43

Soms gaat er een wijntje wel in bij mij. Maar dat zullen er nooit meer worden als 3.
Ik ben op dat gebied geen drinker. Houd niet zo van alcohol.

Ik ben het er wel mee eens dat veel te veel jongeren alcohol consumeren.
Zo vinden zij het doodnormaal als je 20 drankjes drinkt op 1 avond?
Dat vind ik dus niet normaal.

ushi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 16:53

Ja, kan er niks aan doen. Ik drink eiglijk ook ieder weekend, ben ook weleens dronken. Maar een alcoholvergiftiging gaat mij toch wel een beetje te ver.

Stinkmodder

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 16:55

Ik drink wel, maar niet dronken.

Meisje uit mn klas heeft wel es in het ziekenhuis gelegen met alcoholvergiftiging.

EvaC

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 17:02

Ik ben 18, ik ga meestal op vrijdag avond naar het café en drink dan 1 of 2 wijntjes. Met uitgaan op zaterdag avond drink ik meestal een bessen. Ik heb geen alcohol nodig om gek te doen of los te gaan. Daar heb ik van mezelf al wel lef genoeg voor.

Zoals al eerder werd gezegd: aan alcohol moet je wennen. Mijn ouders hebben mij rond mijn 14e verteld dat als ik wat wilde proberen ze dat goed vonden maar wel thuis, dus af en toe dronk ik wat met mijn ouders mee.

Bovendien heb ik ook veel meer lol als ik nuchter ben. Ik ben in mijn leven 1x echt dronken geweest, nou als ik iets nooit meer wil is het dat. Ik snap echt niet wat mensen bezielt om zich letterlijk kapot te zuipen

Denk eens aan je lichaam en je portemonee.

Evaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 22:21

ik geef toe, ik ben 13 , en drink in het weekend wel eens wat..
Laatst met 1vriendin een fles malibu achterover geslagen.. en een andere keer met ze 3en; 2flessen malibu, en een grote fles breezer en een grote fles smirnoff ice..

Het is niet gezond nee, maar wel lekker ..
hier in de buurt (hilversum) word echt wel téveel gedronken door jongeren, ik merk het zelf wel...
tegenwoordig gaat alles makkelijker

Sempre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 22:23

ik ben 14 op dit moment
Ik ben zelf nog maar een paar keer aangeschoten geweest, maar dat was niet met uitgaan oid, maar met een soort vriendenfeestje, of hoe je dat noemt
Er zaten ook ouders bij (die gezellig meededen )

Met carnaval zat ik wel aan de sterke drank. Maar ik ben er niet erg gevoelig voor.

Ik kan zoveel drinken als ik wil, maar kan gewoon nog rondspringen op een been ofzo
Alleen ik wordt een beetje melig

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 09:46

Ik snap echt niet dat ouders dat toelaten en zelfs mee gaan doen. Uit onderzoek is gebleken dat als je onder je zestiende drinkt, ook al is het niet zo veel, je hersenbeschadigingen kan oplopen.
Niet dat je dat meteen merkt, dat merken we pas over een jaar of tien als alle jeugdigen van nu medische problemen krijgen omdat ze al jaren stevig doordrinken. Volgens mij weten veel ouders dit niet eens. In plaats van jongerencampagnes kunnen ze beter geld steken in de voorlichting van ouders. Verbieden van drinken helpt waarschijnlijk niet, maar aanmoedigen

annet155

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 11:28

ik ben 14 en ik drink mischien 1 glaasje waar alcohol in zit maar meer echt niet ik zie het nut er niet van in..