Vrouwen met Boerka geen recht op bijstand?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 16:28

Misser schreef:
@Urielle: kan jij normaal met iemand communiceren van wie je alleen (een gaasje voor) de ogen ziet?

Er zijn een heleboel functies waarvoor je geen klantencontact nodig hebt. Ik kan me voorstellen dat het in een commerciele functie niet zo gewenst is, maar in een callcenter kan niemand zien wie er aan de andere kant van de lijn zit. Zelf heb ik als typiste gewerkt eventjes, ik zat hele dagen in mijn uppie op een kantoor. Daar kan een boerka-dragende vrouw prima terecht. Het zal me ook een zorg zijn hoe de schoonmakers bij ons op school eruit zien. Laboratoriumwerk is ook vaak van de mensen afgescheiden. Een vrouw in een boerka hoeft niet werkeloos thuis te zitten imo.

Abercrombie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 16:30

Ik vind het terecht.. Staan die vrouwen ook met burka op hun nederlandse paspoort??

Fitzroy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 16:30

Fronton schreef:
Als een moslim dit over andere moslims zegt, dan valt dat goed bij mensen die dit graag zelf over moslims hadden gezegd (en soms blond zijn).

Bijkomend voordeel is dat die mensen dan weer positief gaan denken over moslims

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 16:31

Fronton schreef:
Als een moslim dit over andere moslims zegt, dan valt dat goed bij mensen die dit graag zelf over moslims hadden gezegd (en soms blond zijn).

Dat bedoelde ik niet.
Ik bedoel hoe dit onder andere moslims ontvangen gaat worden.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 16:35

Ludora schreef:
Solliciteren is geven en nemen. Als ik ga solliciteren bij een notaris waar een hele formele sfeer is zal ik ook een broekpak of rok met colbert aantrekken en niet mijn fijne spijkerbroek, omdat dat niet gewenst is. Zo ook voor een Burka-drager.

Op dat moment wens jij je te conformeren aan de eisen die bij die functie gesteld worden. Ik bijv. niet, ik pas totaal niet op een notariskantoor. Ik zou het heel erg vinden om door financiele maatregelen gedwongen te worden om me te conformeren aan die kledingeisen.
Nu ga ik zelf voor de klas. Bij veel scholen geldt dan: geen tattoo's, geen piercings, geen sandalen, geen korte rokjes en geen diepe decollete's. Ik heb geen problemen om me daarmee te conformeren omdat ik dat niet belangrijk vind. Maar genoeg medestudenten die grote problemen hadden om hun piercings uit te doen, dat hoorde bij hen, ze voelden zich in hun identiteit aangetast. Gelukkig hebben zij nog een andere keuze gehad op werkgebied of hebben ze scholen gezocht die daar geen problemen mee hadden.

Abercrombie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 16:49

Ik begreep net van iemand anders dat in Turkije zelf het verboden is om te werken in Burka..

Fronton

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 17:12

Fitzroy schreef:
Fronton schreef:

Bijkomend voordeel is dat die mensen dan weer positief gaan denken over moslims

Nee, dat aaibaarheidsoffensief ligt in handen van Rashid, de leukste marokkaan van Nederland.

jeanie

Re: Vrouwen met Boerka geen recht op bijstand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 17:20

Tjonge, tjonge

Alsof vrouwen in een Burka alleendstaand zijn .Het zijn vaak getrouwde vrouwen met kids waar traditioneel de man werkt.

Die 3 vrouwen die dan in de bijstand komen daar kan je je inderdaad druk over maken

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 17:22

Ik vind het wel kunnen. Bij ons op school mogen ze geen petten maar wel zo'n hoofd doek. Geen pet = geen boerka..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 17:23

Ja, maar dat kun je nou niet helemaal vergelijken een pet is niet iets wat met een geloof verbonden is

Abercrombie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 17:25

Ja maar als ze huisvrouw zijn hebben ze ook geen recht op een uitkering toch.. Je hebt toch alleen recht op een uitkering als je wel actief aan het zoeken naar werk bent..

Jolandaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 17:26

ja ,das waar.. maar zo is het wel.. in turkeije zie je haast niemand lopen met zon ding, en hier is het vol.. ik vind als je persee iets naa je geloof moet doen, doe dat dan in je eigen land.. ze passen zich maar aan onze geloven.. is mijn mening. hier wonen=hier geloven

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 17:30

Dus jij bent in principe tegen iedere allochtoon die hier komt en een ander geloof (voorbeeld: Islam) heeft? Nederland bestaat niet uit 1 geloof; het is een land, geen geloofvorming

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 17:31

alsde kleding doorslagevend is dat daardoor iemand geen werk krijgt dan zal je je aan moeten passen. Wil je dit niet tja dan ook geen uitkering.

N00tje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 17:39

Fitzroy schreef:
Immers, dan kan een werkgever weer beschuldigd worden van discriminatie. Kortom, een vicieuze cirkel waar je niet uit komt.

Ach Wilders wil toch artikel 1 afschaffen, zijn we daar ook meteen vanaf

Ik vind dat hij daar wel een punt heeft, bij veel functies mogen ook geen tattoos, piercings, dreadlocks, noem maar op. Ik denk dat iedereen snapt dat als je zo'n functie wil, je je moet aanpassen aan de kledingvoorschriften e.d. wil je je niet aanpassen, zoek je een andere baan, of ga je thuis zitten, maar dan wel zónder uitkering. (dit geldt dus niet alleen voor burka's, maar ook voor de mensen met piercings/tattoos e.d.)
Laatst bijgewerkt door N00tje op 18-04-06 17:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 17:40

Jolandaa_ schreef:
ja ,das waar.. maar zo is het wel.. in turkeije zie je haast niemand lopen met zon ding, en hier is het vol.. ik vind als je persee iets naa je geloof moet doen, doe dat dan in je eigen land.. ze passen zich maar aan onze geloven.. is mijn mening. hier wonen=hier geloven

Eens ff terugrekenen, het christendom, daarvoor het Germaanse geloof, daarvoor het Romeinse geloof, hebben we ook nog Griekse invloeden gehad en wat zat daar dan weer voor? Enfin, een of andere natuurreligie vast en zeker, moeder aarde of heilige bomen ofzo...

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 17:42

Prima, dan tek ik vanaf morgen ook een burka aan. Dan ben ik mijn baan kwijt, en kan ik lekker in de bijstand. Zo werkt het dus niet helemaal!

Zij komen hier naar toe, ook prima, maar dat heeft wel consequenties.

sandr0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 17:45

als ik daar zou willen werken in mijn favoriete korte rokje en topje zou ik ook nergens aan de bak komen. Aanpassen!!! daar komt t toch elke keer weer op neer.

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 17:48

Ik vind het wel weer een beetje kort door de bocht... Hoe zit het dan bijvoorbeeld met tienermeisjes.. die door hun eigen schuld zwanger zijn geworden. ... door onvoorzichtigheid??? Die mogen wat mijn betreft ook niet in de bijstand.. Ook eigenschuld dikkuh bult.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 17:55

sandr0 schreef:
als ik daar zou willen werken in mijn favoriete korte rokje en topje zou ik ook nergens aan de bak komen. Aanpassen!!! daar komt t toch elke keer weer op neer.

Waar is 'daar'. Het gebied van de Islamitische landen is groot hoor

Abercrombie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 17:58

Whiz schreef:
Ik vind het wel weer een beetje kort door de bocht... Hoe zit het dan bijvoorbeeld met tienermeisjes.. die door hun eigen schuld zwanger zijn geworden. ... door onvoorzichtigheid??? Die mogen wat mijn betreft ook niet in de bijstand.. Ook eigenschuld dikkuh bult.

Sorry maar ik vind het vrijwillig dragen van een burka iets anders dan besluiten een ongelukje te houden ipv abortus te plegen omdat je anders geen werk zou kunnen vinden..

Ik vind jou meer kort door de bocht nu..

Die vrouwen met Burka zijn over het algemeen thuis en zorgen voor de kids.. Die uitkering die ze krijgen is gewoon gratis geld.. Ze weten dat ze niet aangenomen worden met die burka..

Dat zou net zoiets zijn als ik samen woon met mijn vent, hij kostwinner is, ik thuis zit voor de kids en "zogenaamd" actief solliciteer maar wel bewust met smerige kleding, zonder te douchen en met mijn haren door de war.. GOH ze nemen me niet aan, verrassend.. Kom maar op met die uitkering.. En dan roepen "Ja maar ze nemen me maar zoals ik ben!! met vieze kleren en warrig haar"

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 18:14

CielitoLindo schreef:
Whiz schreef:

Sorry maar ik vind het vrijwillig dragen van een burka iets anders dan besluiten een ongelukje te houden ipv abortus te plegen omdat je anders geen werk zou kunnen vinden..

Ik vind jou meer kort door de bocht nu..

Die vrouwen met Burka zijn over het algemeen thuis en zorgen voor de kids.. Die uitkering die ze krijgen is gewoon gratis geld.. Ze weten dat ze niet aangenomen worden met die burka..

Dat zou net zoiets zijn als ik samen woon met mijn vent, hij kostwinner is, ik thuis zit voor de kids en "zogenaamd" actief solliciteer maar wel bewust met smerige kleding, zonder te douchen en met mijn haren door de war.. GOH ze nemen me niet aan, verrassend.. Kom maar op met die uitkering.. En dan roepen "Ja maar ze nemen me maar zoals ik ben!! met vieze kleren en warrig haar"

Uhm sorry hoor... is dan die uitkering.. die die moeders krijgen dan ook geen gratis geld?? En je zegt het zelf ook al.. ze zorgen thuis alleen voor de kids.. dat doen die moeders die ik bedoel toch ook??? Ik zie er niet zoveel verschil in hoor.

Abercrombie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 18:17

Nou zover ik weet Whiz, heb je alleen recht op een uitkering als je ook actief solliciteerd en op zoek bent naar een baan..

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 18:18

CielitoLindo schreef:
Nou zover ik weet Whiz, heb je alleen recht op een uitkering als je ook actief solliciteerd en op zoek bent naar een baan..

Jah maar Uitkering is ook iets totaaaal anders dan bijstands uitkering.

Abercrombie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 18:19

Want een uitkering zou altijd easy money zijn als je er helemaal niets voor zou hoeven doen maar volgens mij moet je er wel wat voor doen om er recht op te hebben..