Alleen over straat

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Stephanie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 20:34

ik doe het wel, liever niet maar als hetniet anders kan?
en ik moet bekennen dat ik er altijd heel schrikkerig van word als ik in de nacht buiten ben.

ik denk wel dat een jongen een meisje thuis hoort te brengen en niet andersom. Met een jongen kun je genoeg doen ja maar volgens mij komt het minder voor als bij meisjes..

Sylvia

Re: Alleen over straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 20:38

Goh, de welbekende discussie... Ik weet nog heel goed dat ik die ook weer eens met pap had toen we nog in Swalmen woonden. Ruim 2 km buiten de bebouwde kom, midden in het bos. Ik mocht niet alleen erdoorheen, mijn broertje (2 jaar jonger) wel. Want dat was een jongetje. En daar gebeurde niks mee... De dag erna werd dat Chinese jongetje ontvoerd. Jaren terug, maar ik weet het nog goed

Ik vind het ook belachelijk in elk geval. Misschien denk ik er straks anders over als ik zelf kinderen heb... Maar ik vind het belachelijk dat er minder met jongens gebeurd dan met meisjes. Om maar even een cru voorbeeld te geven: hoeveel slachtoffers van zinloos geweld van de afgelopen jaren zijn vrouwelijk? Ik zeg niet dat wij imuum zijn, maar als jongen ben je imo net zo veilig of onveilig...

Ik ga hier trouwens ook gewoon over straat, in Roermond nooit last gehad, hier tot dusver ook nog niet. Blik op oneindig en wandelen maar. Voel me af en toe niet bepaald safe, maar dan maak ik dat ik er voorbij kom of ik loop een stukje om.

Princess_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 10:02

Ahh...ik mocht en eigelijk mag nooit alleen sávonds over straat. Dat ik het wel doe is dus eigen domheid. Vanuit uitgaan wil ik altijd dat mijn vriendinnen veilig thuiskomen en ik ben dan ook degene die met iedereen meefietst en daarna vrolijk alleen mezelf thuisbreng. Ben al een keer achtervolgt (keiharde race op de fiets) en een keer van de fiets getrokken. Die achtervolging toen wasik 14 en het was doodeng, was als de dood dat die vent me inhaalde en wat aandeed. Toen ik van de fiets ben getrokken was op een avond dat ik al erg chagerijnig was dus die jongen heeft een flinke knal op zijn neus gekregen. Zijn maten deden toen niks tegen mij gelukkig. Snel doorgefietst toen.
De laatste tijd ga ik minder alleen over straat weet niet waarom.

Duvel91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 10:15

Ik mag eigenlijk niet van mijn ouders 's avond alleen over straat en voel me ook echt absoluut niet veillig . Met z'n tweeen of meerdere daarin tegen ben ik echt totaal NIET bang. Ik fiets wel in de winter in het donker terug van paard en fiets dan echt keihard .

Wij hebben hier in de buurt ook zo'n 'boerenpaadje', daar fiets ik iig niet meer overheen (aangezien ik daar wel eens wat figuren ben tegengekomen en ik net 'mazzel' had dat er iemand aan kwam fietsen ).

Ik vind het eigenlijk belachelijk van mezelf dat ik zo 'bang' ben, maarja, die verhalen die je wel eens hoort .

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 12:45

ik heb jaren midden in de randstad gewoont, in een wijk waar ook wel potloodventers en andere vreemde lui rond liepen. Ik mocht toen niet alleen in het donker op pad en dat snapte ik ook wel. (mn broertje toen trouwes ook niet... hij was toen ook nog maar 13 ofzo.
Nu woon ik in het noorden en mag ik opeens wel alleen fietsen in het donker (ben nu 19) maar mn ouders hebben het nog steeds liever niet en ik ook niet trouwens.. voel me gewoon niet veilig in mn eentje in het donker. Gelukkig heeft mijn vriend een auto en als ik naar hem wil komt hij me altijd even ophalen en brengt hij mij veilig weer naar huis
Ask in de winter savonds naar de sportschool ga rijd ik altijd met een vriendin mee in haar auto, ookal is het maar 10 minuutjes fietsen.. k hou niet zo van donker hahaa

Romeotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 15:22

Ach, mij maakt het niks uit, alleen of met een groep. En dat terwijl ik in het donker meer dan genoeg heb meegemaakt op de fiets (en ook niet in het donker) heb jaren in eindhoven gewoont en als ik van mijn werk terug naar huis ging moest ik langs de 'onveilige' buurt. En erge dingen moet je niet denken in de trant van verkrachtingen enzow maar jongens die me volgenden op de scooter, mee naar de poort reden en dan maar verwachten dat ze iets kregen. Tot nu toe heeft het bij mij altijd gewerkt gewoon rustig blijven en recht in de ogen nee zeggen.

Mzz_emmatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 10:16

Ik snap het best, niet alleen over straat mogen 's avonds/ 's nachts.
Het is ook niet normaal dat het niet echt 'veilig' kan,
omdat er dan mogelijk iets met je gebeurd waar je niet op zit te wachten. Toch denk ik wel dat de kans dát er iets met je gebeurd,
vrij klein is. Maar het kan wel gebeuren, en daar moet je jezelf toch maar voor beschermen dan!

Zelf mag ik opzich wel alleen over straat in het donker,
maar het licht eraan of het dan half 2 is of half 10..
Toch doe ik het niet vaak, omdat ik dan gewoon bang ben. (Ben niet zo'n held)

SplashIsLief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-06 10:28

Ik heb heel erg het gevoel dat alle verhalen de mensen schrik aanjagen. Door de verhalen ga je er over na denken, maar je gaat mij niet vertellen dat er vroeger geen dergelijke dingen gebeurde?! Toen werd het minder uitgemolken en doordat nu alles in de media verschijnt, komt de angst naar boven.
De kans dat jij 1 van hun bent is klein, maar omdat het steeds vaker in de media komt, is het net of het een kans van 1/3 is. Dat slaat natuurlijk nergens op.

Ik woon dan in Houten, moet vooral over fietspaden die verlicht zijn (alleen maar eigenlijk). Overdag fiets ik ook regelmatig door de weilanden. Dan denk ik de kans dat ze me in die weilanden pakken is vele malen groter dan 's avonds. Maar dat is in mijn ogen zo
joycie schreef:
Ik denk dat we(de hele Nederlandse samenleving) maar eens moet veranderen, we moeten rekening houden met elkaar.

Dat denk ik ook De wereld wordt steeds gekker, mensen gaan steeds minder voor elkaar doen en steeds meer voor zichzelf staan. Ik, ik en nog eens ik!

SanderD

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 11:59

Het is denk ik onzin dat meiden meer risico lopen gepakt of aangevallen te worden. Ik mag dan wel alleen over straat, maar ik vind het echt niet fijn. Jongens worden denk ik eerder in elkaar getrapt, en meisjes eerder verkracht.

Maargoed, het is natuurlijk van de zotten dat je 's avonds de hele tijd achterom zou moeten kijken of je niet achtervolgd wordt, of kijken of er niemand uit de bosjes springt! Bah.

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 11:50

Ik mag hier wel alleen over straat.
Ik denk dat de plaats waar je woont uitmaakt. Ik bedoel, ik zou me in een stad minder veilig voelen dat in dit ini mini stadje hier...

Mieke_Cunna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 13:41

Helaas gebeuren deze dingen.
En word dat in sommige ogen als normaal verwoord.
Ik ben maar wat blij dat mijn ouders hebben gezegt dat ik
niet s'avonds naar anisha mag.
Dan zou ik dus alleen door een stuk bos moeten fietsen.
Nou zou dat 1x goedgaan misschien ook wel 2 en 3 keer.
Maar ik weet zeker dat zulke mensen je op een gegeven
moment in de gaten krijgen en je dan aanvallen.

Ik fiets niet voor niks telkens een andere route.
Zodat het net lijkt dat ik telkens ergens anders heenga.

Maar het is voor ieders eigen veiligheid de 1 tilt er niet zwaar aan.
maar de ander wel omdat die misschien wel wat in het verleden heeft meegemaakt.

Het is ieders eigenkeus! En begrijp goed zo'n aanval vergeet je NOOIT!

Machie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 21:58

helaas kan het misgaan...

Maar ik loop toch nog wel eens alleen over straat. Woon zo ongeveer in het centrum. Vaak hoef ik alleen de laatste 200 meter alleen te lopen, dat scheelt toch wel

Als ik in Enschede ga stappen wil mn moeder niet hebben dat ik s nachts alleen naar huis fiets. Opzich begrijpelijk, maar soms ontkom ik er toch niet aan..

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 00:23

Mijn ouders hebben ook liever niet dat ik 's avond alleen buiten ben. Ze willen dan dat ik mijn vriend opbel zodat hij mij kan komen halen..
Overigens durf ik 's avonds ook niet alleen over straat

xSemmiex

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 23:26

Ik zelf loop liever ook niet alleen over straat in het donker,
Zowiezo vind ik het donker eng en voel me gewoon niet veilig alleen.

piedrolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 23:59

Mijn ouders zijn echt overbezorgd.
Ze hebben liever niet dat ik alleen over straat ga als het donker is, en als het echt moet dan willen ze dat ik even bel als ik aangekomen ben.
Mijn broer mocht ook altijd veel eerder alleen weg en dergelijke..

Eerlijk gezegd vind ik het ergens wel fijn dat ze zo bezorgd zijn.. Ik hou er zelf ook absoluut niet van om alleen over straat te gaan in het donker. Zelfs als er een vriendin bij is, loop ik snel door.
(leuk was dat 2 jaar geleden op kamp, in groepjes van 2 spooktocht door het bos, om 12 uur 's avonds )

_Ingrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 13:08

Ik mag van mn ouders s'avonds ook niet alleen over straat, hier in de buurt hangen best veel (dronken) jongeren rond.

Ook als ik ging paardrijden moest ik altijd door een bos fietsen om bij de manege te komen, daar lopen overdag al rare types rond, als ik s'avonds ging paardrijden werd ik altijd door de auto opgehaald want er zijn in het hitlandbos wel es mensen verkracht en aangerand.

De ouders van mn ex waren echt bezorgd, als het s'avonds te laat werd brachten ze me naar huis met de auto omdat ze niet wilde dat ik alleen over straat ging omdat er in hun buurt een aantal mensen zijn aangerand. Ze wilden niet dat ik met de trein naar huis ging als het donker was. Mn ex was al ongerust als ik met de trein naar huis ging en er stapte een groep aangeschoten jongens in. Ik moest ook altijd ff bellen als ik thuis was gekomen.

Maya1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 13:19

Ik mag savonds ook niet altijd alleen over straat hoor! zeker niet in mijn buurt! hier vlakbij zijn al een aantal mensen neergestoken en vermoord. één zaak is zelfs op tv geweest!
En het is gewoon zo dat er minder jongens dan meisjes worden verkracht. Het gebeurd wel, maar een stuk minder.
X

love_fire

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 13:37

ik mag S'avonds laat ook niet alleen door straat l0pen, this te gevaarlijk. mijn broer werd ook voor niets gebeukt in zn oog die jOngen kende em niet eens,, slaat nergens op,, gelijk aangifte gedaan. waarschijndelijk is die even bewusteloos geweest.. en hebben ze em nog in z'n zij geschopt, maar iedereen kende em wel.. Die 2 zijn al opgepakt maar g0ed ook.. en mn moeder is een keer achter na gezeten .. maar gelukkig zat ze op een pony dus kon snel weg wezen.. ook al een tijd trg hoor

SanderD

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 14:04

Ik ben het er wel mee eens dat ik liever 's nachts in een grote stad over straat ga dan in een dorp of tussen de velden waar niet eens straatlantaarns zijn! Als je dan wordt lastiggevallen is er niemand die het merkt, in een stad heb je daar weer minder last van.

@hynderslover: Zou je geen MSN-taal willen gebruiken? Dat is niet toegestaan op Bokt, zie de regels.

blackheart

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 17:47

Ik krijg nooit de kans om alleen thuis te komen, vrienden van me eisen het altijd wel dat ze me thuis brengen, ondanks mijn protesten opzich wel lief

Vind het alleen zo stom dat meisjes geacht worden niet alleen over straat te gaan, terwijl jongens vaker/sneller in elkaar worden geslagen dan meisjes.

Ik vind het discriminatie

Vanillala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 21:54

Ik ga altijd alleen over straat 's nachts. Ik ga me echt niet tegen laten houden door rotzakken die me lastig zouden kunnen vallen. Kijk, ik vind het echt heel rot dat dat soort dingen gebeuren, en hoop dat het mij nooit overkomt, maar ik ga me daardoor niet afhankelijk stellen van anderen om me thuis telaten brengen telkens als ik laat over straat wil.

En ik weet ook wel van me af te bijten. Een keer ´s ochtends heel vroeg deed een stel gasten voor de grap of ze me wilden beroven, nu je geld, zeiden ze terwijl ze bedreigend voor me stonden. Heeft degene die het dichts bij stond dus keihard z´n neus aan mijn hand gestoten. Ja, was een grapje en ik moest niet zo idioot reageren. Sorry hoor, maar op zo´n moment ben ik niet lollig.

Equira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 22:06

Tja, ik ga ook rustig alleen over straat, ongeacht het tijdstip. Ik heb geen zin om me te laten intimideren door de maatschappij van tegenwoordig. Ik geef eerlijk toe dat ik me niet altijd even veilig voel, maar ik probeer het niet te laten merken. Een groep? Als ze het voetpad geheel in beslag nemen, stamp ik er toch echt tussendoor. Punt 1; omdat ik geen zin heb om om te lopen. Punt 2; omdat ik me vooral niet wil laten kennen. Ik denk dat je wat dat betreft ook wel weer een voordeel hebt als meisje/vrouw. Ik krijg soms enkel wat ranzige teksten achter me aangeslingerd, waar ik niet op reageer. Maar ik denk dat je als je als jongen/man tussen een groep doorstampt, je toch wel een groter probleem hebt.

Op plaatsen waar ik me echt onveilig voel (en dat is voornamelijk de wijk waar ik werk), heb ik mijn geld al op een plek waar ik het snel kan graaien als iemand het wil hebben, mijn sleutels tussen mijn vingers en mijn deobus in de aanslag. Maar dat komt meer omdat ik al veel verhalen van collega's heb gehoord die overvallen zijn op dat stukkie wat ik moet fietsen......

Karamell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 17:26

Eens met de TS, maar toch vermijd ik zelf alleen over straat te lopen na donker. En als het dan toch moet op goed verlichte paden en met een paraplu in de aanslag.

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 17:29

Ik loop altijd alleen over straat... Ik denk dat het ook afhankelijk is van je woonplaats....... Jah en dat je natuurlijk niet alleen snacht in het park gaat wandelen ofzo..

verder denk ik dat het wel meevalt.. mij is in iedergeval nog nooit wat gebeurd....

Karamell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 17:41

Japan staat gekend als héél veilig voor vrouwen om alleen over het straat te lopen.

Toch riskeer ik liever niets als ik het kan vermijden. Het gebeurt hier heel weinig, maar daar ben je veel mee als het jou overkomt.

Het zou leuk zijn als mensen mekaar allemaal zouden kunnen respecteren maar blijkbaar kan dat voor sommigen niet. Helaas...Dus of we willen of niet is de tijd er gewoon niet naar dat je veilig over straat kunt.

Zoals iemand al opmerkte, is die er ooit geweest? Vroeger werden veel dingen inderdaad gewoon doodgezwegen.