Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ninja2 schreef:Ik teken niet!!!!
Ik rook zelf niet maar ik vindt het belachelijk als je dadelijk in een cafe of discotheek komt en je mag niet roken.
Ik vind de regering zo hypocriet want ze willen het roken in de hoereca verbieden maar je kan nog wel overal sigaretten en zo krijgen. Ze willen echt niet dat de mensen minder gaan roken hoor want dan vloeit het geld niet zo hard naar de staatskas.
En roken belachelijk duur maken help er ook niet tegen want mensen die er aan verslaafd zijn roken toch gewoon door en de mensen die het niet kunnen betalen halen het wel ergens weg of zo
Mistic schreef:Op het moment dat ik in een restaurant ben waar er geen apart rookgedeelte is en de tafels vlak naast elkaar staan, zal je mij niet zien roken. Over het algemeen ben ik dan wel sneller uit zo'n restaurant en zullen ze dus aan mij niet zoveel verdienen.
Goddess schreef:... Misschien dat het afschaffen in gelegenheden waar eten geserveerd wordt een beter initiatief is, dan het overal af te schaffen. In kroegen e.d moet het kunnen vind ik, ga daar heen om een lekker pilsje te drinken, beetje zwak te kletsen en een peukje te roken, schiet niet op als ik iedere keer naar buiten moet rennen
Lang verhaal, maar nee ik teken dus niet en kijk nog even vanaf de zijlijn mee
ellenlouise schreef:Bijkomend voordeel voor de niet-roker: rokers sterven jonger en zo blijven er meer oudedagreserves om de niet-rokers van een fijn pensioentje te voorzien!
Ethelate schreef:ellenlouise schreef:Bijkomend voordeel voor de niet-roker: rokers sterven jonger en zo blijven er meer oudedagreserves om de niet-rokers van een fijn pensioentje te voorzien!
De verzekeringspremie zou anders flink dalen als niemand meer zou roken, want al die ziektes die roken veroorzaakt/verergerd...
In Italië is het overal in openbare gebouwen verboden, dus ook in restaurants en uitgaansgelegenheden. Ideaal! Lekker uit eten, zonder dat er een paar een sigaar opsteken en jij in de rook zit.
Mistic schreef:Daarnaast wordt je levensduur niet alleen korter als je in de buurt zit van iemand die rookt. Wist je dat in heel veel snackbars het frituurvet te lang wordt gebruikt? Daar krijg je dus ook kanker van, en wordt je levensduur korter. Het weerhoud je er dan toch ook niet van om een patatje te gaan eten?